At have en ‘maid’

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

At have en ‘maid’

Indlægaf billiebean » 15. nov 2018, 13:22

Vi skal til udlandet i 6 uger til marts/april. Vi skal bo i et fransk pars hus, hvor der er alt til børn og det meste af det udstyr, som jeg/vi er vant til fra Dk/Europa.

Til huset ‘hører’ også en ‘maid’-agtig kvinde, som i hvert fald vasker tøj og gør rent. Vi kan vist også betale for at få hende til at lave mad.

Det er en meget uvant tanke for mig at have en maid - vel fordi det er meget udansk. Jeg forudser at jeg kommer til blive lidt utilpas ved at ‘tage imod’.. og endnu værre hvis jeg bliver nødt til at instruere/ rette hende i noget!

Er der nogen der har prøvet at have den slags relation og kan fortælle om hvordan det typisk er?
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: At have en ‘maid’

Indlægaf paint » 15. nov 2018, 13:29

:-D

Billede
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: At have en ‘maid’

Indlægaf Akehurst2 » 15. nov 2018, 13:34

FormerlyKnownAs skrev:tag


Hidkalder ekspertisen :-D
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: At have en ‘maid’

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. nov 2018, 13:59

Altså hvis det er en som bare hører til huset så er hun jo nok vant til hvordan det kører, skal gøres rent osv tænker jeg. Hvis i ikke vil have hende til at vaske tøj siger i det bare. Det samme med mad, det lyder som et tilvalg jo. Og så er det helt op til jer med timer. Hvis hun er inkluderet i huset og i ikke har lyst til at hun er der hver dag siger i det bare. Hun er helt sikkert vant til det. Og der er næppe forventing om at man skal være bedste veninder.

Men det er da en tilvænning, og samtidig skal man også læne sig tilbage og nyde at nogen gør Alt det kedelige. Det går forbavsende hurtigt med det ;)



Jeg elsker at have en der gør rent, ordner vasketøj, stryger og jeg er godt igang med at lære hende at lave mad. Men jeg synes samtidig det er irriterende at der er en her. Så hun får fuldtidsløn, men arbejder nok 2/3-1/2 tid. Både fordi der ikke er nok at lave til fuldtid, men også fordi jeg ikke gider have en hele tiden. Hende vi har nu er super og ikke en der vil snakke en masse osv. Vildt rart. Har oplevet det modsatte...vildt irriterende :lol:
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: At have en ‘maid’

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. nov 2018, 14:00

Akehurst2 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:tag


Hidkalder ekspertisen :-D

:rock:
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: At have en ‘maid’

Indlægaf Honningprut » 16. nov 2018, 17:09

Jeg arbejdede som ung pige i huset i 3 år og efterfølgende ½ år som hushjælp (16-20 år), da jeg var ung og sprød. Til jobbet hørte alm. husholdning, pasning af børn, vaske/stryge osv. Husk på at hun er vant til at arbejde på den måde, og måske oven i købet slet ikke behøver at blive instrueret særlig meget i opgaven - andet end hvad i som familie forventer af husholdningen. Jeg husker selv at det kunne være frygtelig arkward at gå og gøre rent, hvis man følte at familien havde det dårligt med det, for for mig var det jo egentlig "bare" mit job, et job der for mig på daværende tidspunkt var ligeså almindeligt som mine veninder der arbejdede på den lokale grill.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:

Tilbage til "Livets forhold"