Hotel Copenhagen Marathon

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52561

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf fisken80 » 15. nov 2018, 14:40

Artem skrev:
Akehurst2 skrev:Dem jeg kender, der har været med, har alle været københavnere fra rundt omkring i byen, og de flytter altså ikke på hotel natten før for at spare et par stop med metro eller tog og absolut kunne gå til startområdet :)

Undskyld, men det er lidt noget andet når man bor i byen og kender den.
Jeg har også selv haft boet i storkøbenhavn for 20 år siden og kørt en del med S-tog.
Men meget er jo lavet om siden, og der er feks kommet Metro til. Ja og hvordan betaler man lige for en billet i dag?

Synes på den måde at der er alt for meget nyt at sætte sig ind i hvis man bor længere ude, og de sparede penge på hotel bruger man bare på Metro Taxa osv.



Jeg må ærligt indrømme, at jeg slet ikke kan sætte mig ind i dine kvababelser. Bestil dog bare et hotelværelse. 1000 kroner er på ingen måde dyrt i København, det er standardprisen på de fleste hoteller i København, hvis de skal være bare nogenlunde ordentlige.
Og bliver du skadet så afbestiller du, og er der et gebyr så betaler du det. Igen, det er jo da for pokker ikke de store penge det drejer sig om og du har dem.
Senest rettet af fisken80 15. nov 2018, 14:44, rettet i alt 1 gang.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52561

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf fisken80 » 15. nov 2018, 14:44

Artem skrev:
Undtagelsen skrev:Ja, det er helt umuligt at finde ud af...
http://www.m.dk

Altså - du er en forholdsvis ung og velbegavet mand. Jeg tror godt du kan finde ud af at betale for hotel og tage offentlig transport.

Og nu har du jo fået booket noget. Alt er godt!

Selvfølgelig vil jeg kunne lære det. Men det er bare sådan en morgen hvor der ikke vil være tid til hvis noget går galt, og det driller, ikke er som jeg troede osv. Ja og efter løbet har jeg slet ikke overskud til noget, så der skal det hele bare være nemt.


Ved du hvad? Jeg har flere gange været ude som censor i dele af landet, hvor jeg aldrig har været før. Og hvor jeg intet kender til den offentlige transport. Og hvor det er rimelig vigtigt, at jeg ankommer til tiden. Jeg har altid fundet ud af det.
Så ER det heller ikke sværere at bruge rejseplanen... og google maps for at finde fra den offentlige transport og hen til skolen.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf landsbytossen » 15. nov 2018, 15:48

Når det fylder så meget i hovedet med at kunne komme frem til startsted, så fatter jeg ikke, det betyder så meget at spare et par hundrede kroner på et hotelværelse.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 15:58

fisken80 skrev:Ved du hvad? Jeg har flere gange været ude som censor i dele af landet, hvor jeg aldrig har været før. Og hvor jeg intet kender til den offentlige transport. Og hvor det er rimelig vigtigt, at jeg ankommer til tiden. Jeg har altid fundet ud af det.
Så ER det heller ikke sværere at bruge rejseplanen... og google maps for at finde fra den offentlige transport og hen til skolen.

Men selv om du ikke kender byen, så er du vandt til at bruge offentlig transport, de apps, elektronisk betaling, selvbetjening osv som man skal bruge i dag.
Det er det som er en totalt ny verden for mig, og er ikke lige den dag jeg vil til at sætte mig ind i det.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 16:03

Artem skrev:
didaa skrev:Er der nogen fra familien der kan køre dig ind til løbet eller en metro i nærheden? Det er ikke langt med offentlig transport fra Søborg, alternativt tager man en taxa. Jeg tror ikke helt jeg forstår alle de overvejelser og bekymringer for max 1000 kr. for en overnatning, med mindre det er fordi du er i absolut pengenød?

Jamen for pokker har jo aldrig før prøvet selv at betale for et hotel værelse. :8: Har jo ellers kun prøvet det i forbindelse med kursus, studieture osv.
Så er en lidt ny verden for mig, og synes bare det virker dyrt i forhold til de 400-500 kr jeg ellers har hørt at man kan få en overnatning til for i København. (der skal man nok bare have været tidligere ude, og er en populær og dyr weekend)

Men nej ingen penge problemer, måske netop fordi jeg ikke bare bruger penge på hvad som helst.


Jeg sidder og er lidt i chok :8:
Du er en forholdvis ung mand i trediverne med en mellemlang uddannelse og du har aldrig bestilt et hotelværelse? eller kørt med metro?
Det har min far på 60, der kun er faglært og han bor længere ud på landet end dig :gruble:
Ej undskyld. Jeg ved god folk er forskellige, men for mig virker det bare helt vanvittigt :genert:
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 16:10

landsbytossen skrev:Når det fylder så meget i hovedet med at kunne komme frem til startsted, så fatter jeg ikke, det betyder så meget at spare et par hundrede kroner på et hotelværelse.

Synes ellers jeg har forklaret det. Jeg har aldrig i mit liv prøvet at rejse på ferie, og på den måde selv betale for et hotel osv.
Har kun prøvet at rejse i forbindelse med job, kursus, og stuedieture.

Det sammen med at jeg generelt er en mere spontan type, der helst vil vente med at melde mig til ting til sidste øjeblik, så er det bare vildt for mig at skulle bestille hotelværelse et halvt år før, da der kan ske utroligt mange ting inden det bliver.
Har af samme grund heller ikke bestilt startnummer til løbet endnu af samme grund, da det er samme pris frem til midt april, en måned før. Og de sidste mange år har der ikke været udsolgt, så ingen grund til at købe det startnummer her et halvt år før. Og selv hvis det skulle blive udsolgt er der altid en masse nr til salg til sidst fra skadede folk.

På den måde var det bare en stor beslutning for mig at bestille et hotel værelse så langt tid før, men i har fået overbevist mig om at det er småpenge og dumt at vente når jeg gerne vil have noget tæt på. Hvorfor jeg har bestilt nu.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Akehurst2 » 15. nov 2018, 16:13

1234 skrev:
Artem skrev:
didaa skrev:Er der nogen fra familien der kan køre dig ind til løbet eller en metro i nærheden? Det er ikke langt med offentlig transport fra Søborg, alternativt tager man en taxa. Jeg tror ikke helt jeg forstår alle de overvejelser og bekymringer for max 1000 kr. for en overnatning, med mindre det er fordi du er i absolut pengenød?

Jamen for pokker har jo aldrig før prøvet selv at betale for et hotel værelse. :8: Har jo ellers kun prøvet det i forbindelse med kursus, studieture osv.
Så er en lidt ny verden for mig, og synes bare det virker dyrt i forhold til de 400-500 kr jeg ellers har hørt at man kan få en overnatning til for i København. (der skal man nok bare have været tidligere ude, og er en populær og dyr weekend)

Men nej ingen penge problemer, måske netop fordi jeg ikke bare bruger penge på hvad som helst.


Jeg sidder og er lidt i chok :8:
Du er en forholdvis ung mand i trediverne med en mellemlang uddannelse og du har aldrig bestilt et hotelværelse? eller kørt med metro?
Det har min far på 60, der kun er faglært og han bor længere ud på landet end dig :gruble:
Ej undskyld. Jeg ved god folk er forskellige, men for mig virker det bare helt vanvittigt :genert:


Folk kender jo til forskellige ting.

Som da Artem påpegede, at jeg nok også ville være utryg ved at skulle køre gummiged, selvom den er simplere end de fleste personbiler - men jeg kan ikke engang køre personbil :genert: Og ja, i min Københavnerverden er det helt utænkeligt ikke at have kørt med metro - men jeg tænker, at Artem vil være lige så uforstående overfor mig, en veluddannet kvinde i trediverne, der ikke kan køre bil.
8
hyben
Indlæg: 381
Tilmeldt: 23. feb 2016, 12:53
Kort karma: 55
Likede indlæg: 911

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf hyben » 15. nov 2018, 16:19

Jeg forstår alle dine kvabbabelser og overvejelser. Jeg hader at skulle til andre byer end dem jeg kender. Især hvis jeg har en bagkant som at jeg skal være et eller andet sted kl. 9.30. Sidst var jeg i Aalborg (er overhovedet ikke kendt her) og endte med bare at tage en taxa, da jeg ikke magtede at finde ud af, hvilken bus jeg skulle tage. Jeg kan bruge ufattelig meget energi på at overveje inden en tur, hvordan jeg skal komme frem til min destination.

Godt at du nu har løst sagen ved at have bestilt hotel tæt på, så du ikke skal kaste dig ud i metro, s-tog eller lignende.

Alle jer, der har let ved det og har tanter eller andre slægtninge, der godt kan finde ud af det - I har ingen anelse om, hvor belastende det kan være. Og nej det er ikke noget man gør med vilje for at gøre sit liv besværligt.
3
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 16:20

Akehurst2 skrev:
1234 skrev:
Artem skrev:
didaa skrev:Er der nogen fra familien der kan køre dig ind til løbet eller en metro i nærheden? Det er ikke langt med offentlig transport fra Søborg, alternativt tager man en taxa. Jeg tror ikke helt jeg forstår alle de overvejelser og bekymringer for max 1000 kr. for en overnatning, med mindre det er fordi du er i absolut pengenød?

Jamen for pokker har jo aldrig før prøvet selv at betale for et hotel værelse. :8: Har jo ellers kun prøvet det i forbindelse med kursus, studieture osv.
Så er en lidt ny verden for mig, og synes bare det virker dyrt i forhold til de 400-500 kr jeg ellers har hørt at man kan få en overnatning til for i København. (der skal man nok bare have været tidligere ude, og er en populær og dyr weekend)

Men nej ingen penge problemer, måske netop fordi jeg ikke bare bruger penge på hvad som helst.


Jeg sidder og er lidt i chok :8:
Du er en forholdvis ung mand i trediverne med en mellemlang uddannelse og du har aldrig bestilt et hotelværelse? eller kørt med metro?
Det har min far på 60, der kun er faglært og han bor længere ud på landet end dig :gruble:
Ej undskyld. Jeg ved god folk er forskellige, men for mig virker det bare helt vanvittigt :genert:


Folk kender jo til forskellige ting.

Som da Artem påpegede, at jeg nok også ville være utryg ved at skulle køre gummiged, selvom den er simplere end de fleste personbiler - men jeg kan ikke engang køre personbil :genert: Og ja, i min Københavnerverden er det helt utænkeligt ikke at have kørt med metro - men jeg tænker, at Artem vil være lige så uforstående overfor mig, en veluddannet kvinde i trediverne, der ikke kan køre bil.


Jeg er nok også den forkerte at bruge det eksempel på.
Jeg er opvokset på landet og har kørt både gummiged og traktor :lol: og jeg havde nok kørt i metro i 4-5 andre lande inden jeg prøvede den i København :) Jeg synes nok primært det vildt, fordi selv mine forældre, der bor virkelig langt ude på landet, har prøvet den slags :)
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 16:27

1234 skrev:Jeg sidder og er lidt i chok :8:
Du er en forholdvis ung mand i trediverne med en mellemlang uddannelse og du har aldrig bestilt et hotelværelse? eller kørt med metro?
Det har min far på 60, der kun er faglært og han bor længere ud på landet end dig :gruble:
Ej undskyld. Jeg ved god folk er forskellige, men for mig virker det bare helt vanvittigt :genert:

Tak for at kalde mig en ung mand, men er nu i 40'erne. ;)
Det er 20 år siden jeg kom i København, og har faktisk ikke været inde i centrum siden. Mindes dog Metro byggeriet på rådhuspladsen, men Metro har som sagt ikke været der inde siden Metro er begyndt med at køre.
Så da jeg kørte med offentlig transport var det med klippekort, eller en billet man købte af et menneske.

Ved godt jeg er unormal med at jeg aldrig har prøvet at rejse på ferie. Hvor min ferie går med praktiske projekter med huset, eller i værkstedet. Ja eller feks at cykle og vandre rundt her i landet.

Har dog haft boet en del på hotel for omkring 15 år siden, men det er gennem job, hvor der er andre som har bestilt hotelværelse osv.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 16:34

Artem skrev:
1234 skrev:Jeg sidder og er lidt i chok :8:
Du er en forholdvis ung mand i trediverne med en mellemlang uddannelse og du har aldrig bestilt et hotelværelse? eller kørt med metro?
Det har min far på 60, der kun er faglært og han bor længere ud på landet end dig :gruble:
Ej undskyld. Jeg ved god folk er forskellige, men for mig virker det bare helt vanvittigt :genert:

Tak for at kalde mig en ung mand, men er nu i 40'erne. ;)
Det er 20 år siden jeg kom i København, og har faktisk ikke været inde i centrum siden. Mindes dog Metro byggeriet på rådhuspladsen, men Metro har som sagt ikke været der inde siden Metro er begyndt med at køre.
Så da jeg kørte med offentlig transport var det med klippekort, eller en billet man købte af et menneske.

Ved godt jeg er unormal med at jeg aldrig har prøvet at rejse på ferie. Hvor min ferie går med praktiske projekter med huset, eller i værkstedet. Ja eller feks at cykle og vandre rundt her i landet.

Har dog haft boet en del på hotel for omkring 15 år siden, men det er gennem job, hvor der er andre som har bestilt hotelværelse osv.


40´erne er de nye 30´er.

Jeg synes nu stadig det er lidt vildt du ikke har kørt med metro fx med arbejde. Jeg synes alle de håndværker eller lignende, jeg kender er på kursus alle mulige fancy steder både ind- og udland :)

Men jeg synes du skal droppe København og løbe Marathon et eller andet sejt sted fx den kinesiske mur.
Så får du både krydset Marathonen og prøvet rejseriet ;)
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 16:55

1234 skrev:40´erne er de nye 30´er.

Jeg synes nu stadig det er lidt vildt du ikke har kørt med metro fx med arbejde. Jeg synes alle de håndværker eller lignende, jeg kender er på kursus alle mulige fancy steder både ind- og udland :)

Men jeg synes du skal droppe København og løbe Marathon et eller andet sejt sted fx den kinesiske mur.
Så får du både krydset Marathonen og prøvet rejseriet ;)

Hvis vi går 15-20 år tilbage i tiden var jeg også i København et par gange om året på kursus, men det var stadig inden metroen begyndte med at køre.
Så tog jeg en ny uddannelse i Aalborg, blev ansat i det private hvor der nærmest ikke var tid til kursus ud over de lovpligtige, og der tog vi dem tættest på her i det jyske.
Nu er jeg godt nok kommunal ansat hvor der er lidt flere kursus, men ofte er der jo både i øst og vest danmark. Ja og så er vi så mange at vi ofte i stedet selv holder det kursus, frem for at vi er 15 mand der feks skal til Middelfart.

København skulle være god fordi den er flad som en pandekage. Hvorfor der er blevet sat flere verdensrekorder på marathon distancen gennem tiderne. i 2019 er der så 40 års jubilæum. Hvorfor vi er flere som vil af sted.
Bakker er hårde, og på den måde er København et af de nemmeste løb, som er en fordel for en nybegynder som mig.
3
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52561

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf fisken80 » 15. nov 2018, 17:26

Artem skrev:
fisken80 skrev:Ved du hvad? Jeg har flere gange været ude som censor i dele af landet, hvor jeg aldrig har været før. Og hvor jeg intet kender til den offentlige transport. Og hvor det er rimelig vigtigt, at jeg ankommer til tiden. Jeg har altid fundet ud af det.
Så ER det heller ikke sværere at bruge rejseplanen... og google maps for at finde fra den offentlige transport og hen til skolen.

Men selv om du ikke kender byen, så er du vandt til at bruge offentlig transport, de apps, elektronisk betaling, selvbetjening osv som man skal bruge i dag.
Det er det som er en totalt ny verden for mig, og er ikke lige den dag jeg vil til at sætte mig ind i det.


Ja, det er let nok nu, hvor der er rejsekort til hele landet. Men jeg har altså været afsted også længe inden det kort kom, og jeg har også skullet forholde mig til at købe billetter til metro, s-tog, lokale busser osv. Og jeg har også rejst til alle dele af landet før rejseplanen blev en app. Jeg har rendt rundt med udprintede rejseplaner og har måtte bede chauffører om at sige til når jeg skulle af.
Men jeg har stadig altid fundet ud af det.

Det eneste, der kan give mig giga-stress i forhold til den slags er når jeg skal nå et fly.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52561

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf fisken80 » 15. nov 2018, 17:29

1234 skrev:
Artem skrev:
1234 skrev:Jeg sidder og er lidt i chok :8:
Du er en forholdvis ung mand i trediverne med en mellemlang uddannelse og du har aldrig bestilt et hotelværelse? eller kørt med metro?
Det har min far på 60, der kun er faglært og han bor længere ud på landet end dig :gruble:
Ej undskyld. Jeg ved god folk er forskellige, men for mig virker det bare helt vanvittigt :genert:

Tak for at kalde mig en ung mand, men er nu i 40'erne. ;)
Det er 20 år siden jeg kom i København, og har faktisk ikke været inde i centrum siden. Mindes dog Metro byggeriet på rådhuspladsen, men Metro har som sagt ikke været der inde siden Metro er begyndt med at køre.
Så da jeg kørte med offentlig transport var det med klippekort, eller en billet man købte af et menneske.

Ved godt jeg er unormal med at jeg aldrig har prøvet at rejse på ferie. Hvor min ferie går med praktiske projekter med huset, eller i værkstedet. Ja eller feks at cykle og vandre rundt her i landet.

Har dog haft boet en del på hotel for omkring 15 år siden, men det er gennem job, hvor der er andre som har bestilt hotelværelse osv.


40´erne er de nye 30´er.

Jeg synes nu stadig det er lidt vildt du ikke har kørt med metro fx med arbejde. Jeg synes alle de håndværker eller lignende, jeg kender er på kursus alle mulige fancy steder både ind- og udland :)

Men jeg synes du skal droppe København og løbe Marathon et eller andet sejt sted fx den kinesiske mur.
Så får du både krydset Marathonen og prøvet rejseriet ;)


Min kæreste er håndværker og han har aldrig nogensinde været på kursus gennem sine jobs. Så det kommer vist an på hvilken type håndværker man er og hvor man er ansat.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 17:40

fisken80 skrev:
Min kæreste er håndværker og han har aldrig nogensinde været på kursus gennem sine jobs. Så det kommer vist an på hvilken type håndværker man er og hvor man er ansat.


Ja sikkert, men dem jeg tænker på er nu alle mulige forskellige slags
0

Tilbage til "Livets forhold"