Feministisk krænkelseshær?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Feministisk krænkelseshær?

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2018, 12:54

DSB har en skilt i togene, som nogen ikke mener de bør have

https://www.bt.dk/samfund/dsb-skilt-vae ... mentalitet

Billede

Er det et dumt og stereotypt skilt, eller er kritikken udtryk for en feministisk krænkelseshær på march? eller er det hele bare en ligegyldig storm i et glas vand? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Feministisk krænkelseshær?

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2018, 12:57

Hvis jeg var gået forbi skiltet ville jeg virkelig ikke have reageret eller tænkt over billedet, bare noteret at stillezone nok ville være smartere end familiezone, men det ville jo være valgt allerede ved bookning af pladsbilletten.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Feministisk krænkelseshær?

Indlægaf Flora » 14. nov 2018, 13:04

Jeg synes, det er en storm i et glas vand. Ville ikke have tænkt over det, hvis jeg havde set skiltet i toget.
3
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Feministisk krænkelseshær?

Indlægaf Sophies-mor » 14. nov 2018, 13:08

Hold nu op!
Og så kan ultrafeministerne ikke forstå, at kvinder bliver afskrækkede og anti-feministiske?
Hvad med almindelig sund fornuft?
Det er snart Trump'ske overdrivelser og petitesse udsagn.
:tie: :puke: :rulle:
5
Hæklerier på hjernen :cool:
HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Feministisk krænkelseshær?

Indlægaf HerErJeg » 14. nov 2018, 13:13

Det nye skilt er da mindst lige så slemt.
Det indikerer at kvinder går i kjole, hvilket naturligvis er ALT FOR GALT!!
I øvrigt burde der være 2 underskilte som symboliserer kvinde + kvinde og mand + mand. Som et minimum naturligvis....
7
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Feministisk krænkelseshær?

Indlægaf Pax Romana » 14. nov 2018, 13:28

Hvorfor er det en mand og kvinde?
Hvorfor er det ikke en mand og mand eller kvinde og kvinde?
Hvorfor er den ene ikke af anden etnisk herkomst?
Hvorfor er der ikke en som er handikappet?
Hvorfor gør man det til et problem?
13
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Feministisk krænkelseshær?

Indlægaf landsbytossen » 14. nov 2018, 13:33

Hvordan kan man se, det er en mand og en kvinde ? I disse tider fortæller tøj intet om køn
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Feministisk krænkelseshær?

Indlægaf hotlips » 14. nov 2018, 13:37

Jeg forstår ikke helt hvordan det med stillezonen kommer ind i billedet, hvor får i det fra?

.. Men jeg forstår heller ikke hvor dem i artiklen får det med at skælde ud og så videre fra. Er der en del udover det opslag på Facebook jeg har overset?

Jeg kan sådan set godt se hvad de mener, det virker fjollet og gammeldags at give barnet til kvinden, men jeg må også bare konstatere det der med at fædre tager sig lige så meget af børnene som kvinderne det i praksis er meget langt fra at være lige, og det har oplevet det hele vejen siden min dreng blev født, nu bor jeg jo alene med ham og har gjort det altid men der er ingen forskel på hvad hans far og de der har boet med børnene og moren altid gør, det var mødrene der var indlagt med børnene uanset hvor store de var, det er mødrene der fylder garderoben op i institutionerne og får de rigtige ting med hjem, det er så slemt at jeg ved fra mødrene til de andre børn at det er hele vejen rundt vi kan være mere sikre på at madkasser, en regnjakke der er blevet mudret og lige skal forbi en vaskemaskine og det hele er med hvis det er en af de andre mødre der tager dem med hjem end hvis det er faren til børnene..selv stedmødre er bedre til det end de biologiske fædre.
Da min dreng gik i vuggestue havde han engang en andens temmeligt beskidte bukser på da jeg kom for at hente, den dreng der havde fået min drengs på var blevet hentet af sin far der ikke havde opdaget noget og jeg ved, fra de langt overvejende kvindelige ansatte, at det er standard det er mændene der laver den slags.

Det kan man så ønske sig var bedre men det er jo et skilt der er en rent praktisk oplysning og jeg synes ikke det er der vi med rimelighed kan forvente at de store ændringer kommer fra, hvis de af erfaring ved det er mødrene der er har børnene på armen, så er det jo et andet sted der er noget der skal ændres, så jeg synes det er lidt sært at begynde at bønne på DSB, det er lidt hen ad at skyde budbringeren.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Feministisk krænkelseshær?

Indlægaf HappyPaww » 14. nov 2018, 13:44

Pick Your battles :rulle: Okay, de kunne have ladet “lydsymbolet” komme fra manden (did I just assume his gender?), men altså - det er sgu da andre og større ting at gå op i...!

Og ja, skulle regnbuefamilierne så komme og blive sure over, at der ikke er alle familietyper repræsenterede? Hvad med solomødre - vil de konfronteres med den “rigtige” familietype er far, mor og børn? Og hvor er det større barn i familien?

Come on... :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Feministisk krænkelseshær?

Indlægaf LaMariposa » 14. nov 2018, 14:20

Jeg synes det her så fint et eksempel på, hvordan nogle feminister forstår at fjerne alt fokus fra det, der rent faktisk er vigtigt.

Jeg bliver helt træt bare af at læse om det, og det er sådan noget som det her, der gør, at jeg ikke orker at høre på kvinder, der betegner sig selv feminister.
10
:lun: Be brave
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Feministisk krænkelseshær?

Indlægaf Bergen » 14. nov 2018, 14:21

Herregud. Der er så mange reelle problem er at gå op i.....
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Feministisk krænkelseshær?

Indlægaf billiebean » 14. nov 2018, 14:22

Piktogrammer er i sagens natur dumme og stereotypiserende, så det er et dumt, stereotypt skilt - og en storm i et glas vand.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Feministisk krænkelseshær?

Indlægaf dgd2007 » 14. nov 2018, 14:30

Det er da i hvert fald mærkeligt at de har tegnet at kvinden skælder manden ud. Hvad mon meningen har været med det? :gruble:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Feministisk krænkelseshær?

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2018, 14:39

Det, der faktisk irriterer mig mest, er polariseringen i denne type debatter.
Der lægges altid ud med to standpunkter. Enten skal man tilhøre den lejr, som intet bemærker og slår sig på lårene af grin over, at nogen overhovedet gider beskæftige sig med den slags, eller også skal man være krænket. Eller forudsættes i hvert fald at være det.

Jeg tror på, at kønsroller reproduceres og bekræftes rigtig mange steder (det gør DK jo i øvrigt også selv ved uden nærmere forklaring at fastslå, at personen i kjole må være moderen), og at stereotyper ikke kun findes i de store linjer og sager på ligestillingsområdet, som flere og flere faktisk går op i. Af de grunde bemærker jeg typisk sådan et skilt og reflekterer lidt eller meget over det. Fx. kan jeg da godt overveje, hvad man overhovedet stiller op med skilte i en stadig mere pluralistisk verden. Skal man i det hele taget gøre noget?

Betyder det, at jeg er krænket og straks vil have skiltet fjernet? Næh.
25
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Feministisk krænkelseshær?

Indlægaf Flora » 14. nov 2018, 14:55

dgd2007 skrev:Det er da i hvert fald mærkeligt at de har tegnet at kvinden skælder manden ud. Hvad mon meningen har været med det? :gruble:


Jeg tror ikke, at det skal forstås, som at hun skælder ud. Bare at hun taler :)
0

Tilbage til "Livets forhold"