At lære at danse

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2317

At lære at danse

Indlægaf Jadajada » 11. nov 2018, 21:16

ahem, det er temmelig grænseoverskridende for mig det her ...

Men here goes: Min dejlige kæreste elsker at danse og vil rigtig gerne danse med mig. Jeg kan godt sådan stå og småvrikke men jeg føler mig helt på månen.
Hvordan pokker kommer man ud over stepperne?

Det er ikke fordi jeg går og drømmer om at være Fred Astaire, men hvis jeg bare kunne komme til at synes at det er sjovt, ville meget være vundet.

Hvordan gør man det? (og i jeres svar skal I tænke lidt i retning af midaldrende temmelig stiv og ubøjelig mand)

Jeg tænker at der skal fremmed hjælp ind over, men er ikke sikker på om det er en psykolog eller danseundervisning ;-) Roskilde eller København.
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: At lære at danse

Indlægaf differentdaydifferentperson » 11. nov 2018, 22:44

Du Kan starte med at få noget hjælp på Youtube:-)
1
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: At lære at danse

Indlægaf Bergen » 12. nov 2018, 03:49

Danseskole. Min mand og jeg har gået på den lokale er par sæsoner og dét er for alle på begynderholdene. Vi har haft det så sjovt!
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: At lære at danse

Indlægaf ExCoastal » 12. nov 2018, 05:25

Bergen skrev:Danseskole. Min mand og jeg har gået på den lokale er par sæsoner og dét er for alle på begynderholdene. Vi har haft det så sjovt!


Helt klart. Jeg ved, at der er mange af den slags tilbud, her hvor jeg bor. Min eks kone havde en room mate, der var danseinstruktør, så vi fik gratis salsalektioner :D Det er bare med at komme i gang :D
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3877

Re: At lære at danse

Indlægaf Anlewi » 12. nov 2018, 05:29

Helt sikkert danseskole, jeg ville elske at min mand ville gå til dans med mig
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: At lære at danse

Indlægaf fisken80 » 12. nov 2018, 17:01

Enig med de andre. Danskeskole. Din kæreste kommer til at elske dig endnu højere. En mand, der gider lære at danse sammen med en er seriøst et fund!
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: At lære at danse

Indlægaf kidkomb » 12. nov 2018, 18:23

fisken80 skrev:Enig med de andre. Danskeskole. Din kæreste kommer til at elske dig endnu højere. En mand, der gider lære at danse sammen med en er seriøst et fund!

Enig. Da jeg havde kendt min kæreste i et lille år gav han mig, i julegave, et gavekort hvorpå der stod at han gerne ville gå til dans med mig.
Det havde han ellers blankt afvist første gang jeg bragte det op. DET er kærlighed. Ren keeper lige dér.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2317

Re: At lære at danse

Indlægaf Jadajada » 26. nov 2018, 19:15

Hov - jeg havde slet ikke set at der var kommet svar - og havde også fortrængt at jeg havde spurgt :-)

Danseskole ser der ud til at være bred enighed om - nogen konkrete forslag/erfaringer i Københavnsområdet eller omkring Roskilde?
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: At lære at danse

Indlægaf Maoam » 27. nov 2018, 06:11

Hvilken type dans vil du gerne lære? Salsa, tango og swing er meget sociale danse. Der er mange steder arrangementer og fester, hvor man møder op og danser med forskellige partnere. De fleste steder har begynderundervisning inden der er frit dansegulv, så I kunne prøve det en time inden I tilmelder jer et hold.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: At lære at danse

Indlægaf hotlips » 27. nov 2018, 08:51

Min dreng går på den danseskole der hedder love to dancr, de skriver det love2dance, de har hold forskellige steder i København og de lægger vægt på at det skal være hyggeligt og sjovt, lokalerne i Rødovre er lidt noget skod, men det er ikke noget vi går op i, og de er meget venlige og søde ved børn, der er en gratis time som standard og man kan skifte hold hvis man ikke synes det man startede på var det rigtige, og de har ret mange forskellige stilarter.

Så hvis jeg var dig så ville jeg da spørge kæresten om ikke i skulle finde et sted at gå, hvis hun er som mange andre kvinder så vil hun blive ellevild, og husk at der er mange af de andre mænd der er startet som voksne der har det ligesom dig , det er ofte mændene det kniber med at kunne få trukket med såvidt jeg ved, nogle gange er der damer der går med en veninde selvom de begge har mænd derhjemme, og jeg har ikke engang indtryk af at det er sjældent.

Jeg ville selv synes det var fedt at have en mand der selv foreslog det.
0

Tilbage til "Livets forhold"