Har du en bucketlist?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Har du en bucketlist?

Indlægaf Pax Romana » 8. nov 2018, 10:30

I stedet for at have en bucket list, der bare bliver lagt til side, besluttede vi os for at komme op med vores helt egen, awesome-kickass-eventyrs liste. Ja, jeg indrømmer, at et par øl var involveret, da vi valgte dette navn. ;)

Så i stedet for at have en monster liste over steder, vi ønsker at se, og ting vi gerne vil gøre, besluttede vi at oprette vores top 10 liste over eventyr, som vi prioriterer inden for de næste 3 år. Hvorfor en tidsramme? Fordi hvis du forlader dig på en stor hypotetisk liste, er chancerne, at du ikke fuldfører dem. I stedet lavede vi en kort, opnåelig liste over steder og oplevelser, vi ønsker at gennemføre og arbejde hen imod.
5
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Har du en bucketlist?

Indlægaf bluetof1 » 9. nov 2018, 07:24

Se Grønland på alle årstider.
Bygge mit eget bjælkehus.
Leve lykkeligt med mand og børn.
Rækkefølgen er ikke prioriteret.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Har du en bucketlist?

Indlægaf Selma156 » 9. nov 2018, 11:58

Jeg har sådan en lidt løs bucket list, som ændrer sig med tiden. Nogle drømme bliver streget, andre kommer til. Jeg har fx for et år siden opnået at rejse i 50 lande, men der er stadig langt til alle lande - den drøm har jeg droppet, for det er faktisk ikke alle steder, jeg er interesseret i. Og jeg løb en maraton i år, så er det også krydset af - og var i TV :D

Men sådan, generelt:
- Bo i Sydamerika og lære flydende spansk én gang for alle
- Skrive en bog - roman og gerne også en novellesamling
- Rejse til Grønland, Island, Færøerne igen, Bolivia, Peru, Colombia, Zambia, Zimbabwe, Sydafrika, Kroatien, Nepal, Georgien, Armenien, Mexico igen. Det er landene øverst på min liste. I hvert land følger så nogle specifikke steder og oplevelser, men det bliver nok lidt langt.
- Finde en at dele livet med, på kærestemåden
- Blive en anerkendt journalist, gerne krigskorrespondent eller graverjournalist
- Se nordlys
- Dykke med hvalhajer og hvidhajer
- Få en kat, når jeg bliver ældre
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43829

Re: Har du en bucketlist?

Indlægaf paint » 11. nov 2018, 16:15

1: Jeg skal have et flycertifikat til sportsfly. Faktisk har jeg allerede taget teoridelen (og bestået), men det er år tilbage. Jeg fik endda fløjet et par timer også, men så kom der ting og sager i vejen - og jeg måtte droppe det midlertidigt, var meningen. Dét skal tages op igen. (på ét eller andet tidspunkt)

2: Jeg vil sejle over Atlanten i en sejlbåd. Jeg drømmer om at ligge ved de Kanariske øer i november/december måned, sammen med alle de andre, der også bare ligger og venter på 'The Trade wind', som dukker op i den periode, og så lade den blæse os over Atlanten.

The Trade Wind, er den vind man i århundreder, har brugt når man skulle over Atlanten og gerne ville have lidt solidt vind i sejlene, hele vejen over.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Har du en bucketlist?

Indlægaf cola » 11. nov 2018, 19:43

Blive 40, og få en hund.

Hunden har jeg fået og der er ca 15 dage til jeg runder de 40 år. Derefter ved jeg ikke hvad livet bringer, da jeg altid har sagt "jeg dør når jeg blir 40"
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Har du en bucketlist?

Indlægaf Zombie » 12. nov 2018, 12:16

Giftes med manden, jeg elsker.
Få 1-2 børn og 1-2 hunde (alt efter antal børn).
En bolig med en lille have.
Et arbejde jeg er glad for og kan være i i mange år.
Rejse til Japan.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Har du en bucketlist?

Indlægaf heysamaysa » 12. nov 2018, 12:46

jeg har ikke som sådan en bucketliste. Jeg har ingen ting jeg bare SKAL nå inden min tid er kommet.

men jeg vil gerne rejse i fremtiden når vores søn bliver ældre og kan få mere ud af det. Der er så mange smukke steder i verden og her sidder jeg bare og glor ud i en seriøst kedelig og gold vinterhave. Det er næsten ikke til at holde ud! :s

eller jo så skulle det nok være at rejse til Afrika - Kenya eller Sydafrika og ud på savannen - det er min helt store drøm og det SKAL jeg bare opleve. Om det så er når jeg er 90 :gammel:
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Har du en bucketlist?

Indlægaf dykkersild » 22. nov 2018, 14:10

hotlips skrev:Jeg vil til Island og Færøerne, og jeg vil til et polarområde og se et isbjerg, meget gerne Grønland hvor jeg har en forfader det har fået en landsby opkaldt efter sig.
Jeg vil se en stor hval og jeg vil finde et fossil der er større end vættelys og søpindsvin, forhåbentlig ved jurassic Coast i England. .
Jeg vil bade i en varm gejsrr med is omkring og jeg vil til Canada og se et af de gigantiske mammuttræer.

Det synes jeg ikke er så overvældende, så jeg forventer bestemt det nok skal komme.


Bortset fra fossilet - har jeg oplevet alt det du nævner inden for de 2 sidste år (Grønland for 12 år siden). Blot for at fortælle at det sagtens kan lade sig gøre uden millioner på kontoen. En god opsparing og held kan også gøre det. Håber du kommer til at opleve det hele ;)
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Har du en bucketlist?

Indlægaf dykkersild » 22. nov 2018, 14:19

paint skrev:1: Jeg skal have et flycertifikat til sportsfly. Faktisk har jeg allerede taget teoridelen (og bestået), men det er år tilbage. Jeg fik endda fløjet et par timer også, men så kom der ting og sager i vejen - og jeg måtte droppe det midlertidigt, var meningen. Dét skal tages op igen. (på ét eller andet tidspunkt)

2: Jeg vil sejle over Atlanten i en sejlbåd. Jeg drømmer om at ligge ved de Kanariske øer i november/december måned, sammen med alle de andre, der også bare ligger og venter på 'The Trade wind', som dukker op i den periode, og så lade den blæse os over Atlanten.

The Trade Wind, er den vind man i århundreder, har brugt når man skulle over Atlanten og gerne ville have lidt solidt vind i sejlene, hele vejen over.


Jeg var for et par år siden, tilfældigvis i Puerto Mogan dagen før at The Trade Wind var optimal. Det var helt vildt at opleve stemningen blandet de mange bådfører og se de mange forskellige både. Vi faldt i snak med englændere og en enkelt dansker som gik og pakkede forsyninger osv. - folk fra alle lag var der.
1
Brugeravatar
Whydontyouandi
Indlæg: 198
Tilmeldt: 30. jun 2016, 15:22
Kort karma: 110
Likede indlæg: 773

Re: Har du en bucketlist?

Indlægaf Whydontyouandi » 22. nov 2018, 14:54

Jeg vil se en af mine bøger blive til film.
Jeg vil have mine bøger udgivet i flere lande.
Jeg vil til USA og sidde på en amerikansk diner, gå en tur i Central Park, møde en masse skønne mennesker.
1

Tilbage til "Livets forhold"