Hvad har du ønsket dig gennem tiden?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Hvad har du ønsket dig gennem tiden?

Indlægaf Misantropen » 18. okt 2018, 15:09

Jeg fylder snart 31 år og har lavet en ønskeseddel. Forleden kom jeg til at kigge på den og tænke "hvor er det dog nogle voksne og kedelige ønsker!". Jeg ønsker mig dem jo af en grund og jeg ved jeg vil blive glad for dem hvis jeg får det, men stadig..

Min ønskeseddel som den p.t. ser ud:
Sækkevogn
Pandelampe
Rygsæk, Fjällräven
Ny sauter- eller wokpande
:genert:

Det gav også anledning til at tænke på hvad jeg egentlig har ønsket mig gennem tiden og hvordan mine ønsker har ændret sig i takt med min alder og alverdens udvikling.

Noget af det jeg har ønsket mig allermest har fx været:

Som 7-10 årig: Jeg havde set noget bestemt legetøj i en legetøjsbutik. Jeg kan huske at hver gang jeg var med min mor i byen så skulle jeg altid lige hen for at se om den var blevet solgt, men det var den ikke. Den var lidt dyr og det var ikke en lille ting jeg bare lige fik fordi vi kom forbi. Jeg holdt det hemmeligt for andre længe(flere måneder tror jeg) fordi jeg var bange for at de så ville købe den før jeg forhåbentlig fik den. En dag fortalte jeg dog min "fjende" i gården at jeg ønskede mig den og så sagde hun noget i stil med "nåh den, den får jeg om nogle dage når der kommer penge", fuldstændig upåvirket af at hun skulle have verdens fedeste legetøj! Det legetøj som jeg skulle have haft og havde ønsket mig så meget! Jeg var målløs!

Jeg sagde det til min mor, men hun prøvede at berolige mig med at det sikkert bare var noget hun sagde for at såre mig, men nej.. Nogle dage senere rendte min fjende rigtigt nok rundt i gården med det legetøj! :8: Jeg endte aldrig med at få det også. Jeg kan ikke huske om det var fordi der kun var den ene vare eller om det var fordi min drøm blev knust og det så kunne være lige meget.

Som 8-10 årig: At få læst en fødseldagshilsen op i Snurre Snups Søndagsklub. Det skulle falde sammen med en søndag så det tog lidt tid, men jeg syntes det var så fedt da det så skete! Den blev ikke læst op i programmet, men stod på texttv :-D (At jeg selv måtte lave et kort at sende ind snakker vi ikke om..)

Som 8-12 årig: Et walkie talkie sæt :cool:

Som 12-14 årig: Et løbehjul. Jeg syntes det kunne være så sejt at køre i skole på et løbehjul.

Som 12-14 årig: En MP3-afspiller i stedet for min discman. Det var så træls at den skulle holdes i ro når man var i bevægelse for ikke at hakke :D

Som 14-15 årig: Et par Converse med "højt" skaft. Jeg havde set nogle i en butik til 700 eller 900 kr og jeg syntes de var så fede, men farven var ikke lige mig og de var alt for dyre i forhold til at de primært skulle bruges til afslutning i 9. klasse(ikke sidste skoledag) I stedet fik jeg nogle der mindede om dem jeg havde set, og i den rigtige farve, men jeg synes det var så pinligt at bruge dem offentligt fordi mærket afslørede det ikke var ægte Converse sko. Nogle år senere havde jeg dem med på Roskilde Festival fordi jeg tænkte det ikke gjorde noget hvis de blev smadret. Jeg brugte dem jo ikke rigtig alligevel. På festivalen fandt jeg ud at mærkatet kunne tages af så det bare lignede de var slidte :rulle: Jeg kan ikke huske om de endte med at være ubrugelige efter festivalen, men det var i hvert fald dumt at jeg ikke havde undersøgt det med mærkatet noget før :lol:

Som 14-15 årig: En fastnettelefon, og gerne en trådløs model. Min lidt ældre søster var flyttet hjemmefra og havde anskaffet sig en(mobiler var ikke så udbredt) Jeg synes det var mega sejt og jeg skulle i hvert fald også have en fastnettelefon når jeg engang skulle flytte hjemmefra :-D

Som 15-16 årig: Jeg syntes det kunne være superfedt at få dreadlocks! :mellow: Det kunne det da sikkert også i teorien. Knap så meget i virkeligheden når hele efterskolen fik lus noget tid efter(ikke pga. mig dog :D)


Hvad har du ønsket dig gennem tiden? Og hvad ønsker du dig i dag?
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvad har du ønsket dig gennem tiden?

Indlægaf LadyFox » 18. okt 2018, 15:24

5-10 år
Racerbane, babyborn, Super Nintendo, lego.

10-13 år
Discman, Polly pocket, Belleville, en hest, Fjernsyn, Løbehjul.

13-15 år
Suspekt og LOC CD'er, Stand up dvd'er, billetter til Nik og Jay koncerter, en hest, Fila sko.

15-18 år
Koncert billetter til bla. Nightwish, KoRn og Slipknot, billetter til Roskilde Festival, Computer, Telefon, Tøj og støvler, en hest.

De seneste par år
Koncert billetter til The Cute, Stempelkande, elkedel, brætspil, vinterstøvler, et pas, vinglas, en cykel osv.
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvad har du ønsket dig gennem tiden?

Indlægaf LadyFox » 18. okt 2018, 15:28

Misantropen skrev:Som 15-16 årig: Jeg syntes det kunne være superfedt at få dreadlocks! :mellow: Det kunne det da sikkert også i teorien. Knap så meget i virkeligheden når hele efterskolen fik lus noget tid efter(ikke pga. mig dog :D)


Det skete og så da jeg fik mine dreadlocks, jeg var så stoppet på efterskolen der pga. Personlige problemer, men var oppe og besøge dem en weekend, og der var så en fyr jeg ikke altid havde været helt så sød ved, som undskyldning gav jeg ham lov til at være den det klippede alle mine naturlige dreads næsten til numsen af.

Fedt at være 15, have alverdens problemer, og så lige skulle toppe den med at være skaldet.
1
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad har du ønsket dig gennem tiden?

Indlægaf Wizzze » 18. okt 2018, 15:54

?-10år Lego og Playmobil :D
10-15 Computerting, spil, fantasy bøger og rollespil.
15-18 Tøj, sko, parfume, smukseringsting + stadig tingene fra 10-15 kategorien
18-21 Flytte hjemmefra ting, gryder, potter og pander, møbler, stel, glas osv.
21-25 bil, oplevelser, rejser
25-> gadgets, nips, undertøj, strømper, parfume osv. Har egentlig ikke ønsket mig noget siden jeg startede fuldtidsjob, har altid købt hvad jeg ville have.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad har du ønsket dig gennem tiden?

Indlægaf Misantropen » 18. okt 2018, 16:38

Wizzze skrev:?-10år Lego og Playmobil :D
10-15 Computerting, spil, fantasy bøger og rollespil.
15-18 Tøj, sko, parfume, smukseringsting + stadig tingene fra 10-15 kategorien
18-21 Flytte hjemmefra ting, gryder, potter og pander, møbler, stel, glas osv.
21-25 bil, oplevelser, rejser
25-> gadgets, nips, undertøj, strømper, parfume osv. Har egentlig ikke ønsket mig noget siden jeg startede fuldtidsjob, har altid købt hvad jeg ville have.

Det behøver ikke være gaver. Det kan sagtens være noget der er ventetid på, fx nogle billetter eller elektronik :D
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29895

Re: Hvad har du ønsket dig gennem tiden?

Indlægaf TinaW » 18. okt 2018, 17:05

Jeg tror at en pony/hest har været på ønskelisten til samtlige fødselsdage gennem min opvækst :fløjt:
Den fik jeg dog først, da jeg som voksen selv købte, så i mange år var det Barbie heste jeg samlede på i stedet :D
Nu står der så hest på ønskelisten igen ;)
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad har du ønsket dig gennem tiden?

Indlægaf Sangius » 18. okt 2018, 17:16

Husker disse ønsker fra barndommen:

-store papkasser
-bamser
-løbehjul

Som voksen nu ønsker jeg mig bl.a.:

Solcelle havelamper
Ny kaffemaskine
Dele til mit julestel
Håndklæder
Halstørklæder
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Hvad har du ønsket dig gennem tiden?

Indlægaf Akehurst2 » 18. okt 2018, 17:19

TinaW skrev:Jeg tror at en pony/hest har været på ønskelisten til samtlige fødselsdage gennem min opvækst :fløjt:
Den fik jeg dog først, da jeg som voksen selv købte, så i mange år var det Barbie heste jeg samlede på i stedet :D
Nu står der så hest på ønskelisten igen ;)


Pony var også altid på min ønskeseddel. Havde helpart i en del år som tween/teen og det var lykken.

Den står der stadig - men jeg ved godt inderst inde, at jeg ikke har tid. Ellers så har jeg råd nu, så jeg kunne jo købe den pony...
1
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvad har du ønsket dig gennem tiden?

Indlægaf lulu-p » 18. okt 2018, 17:56

4-8: En hest, alle andre kæledyr, Legetøjsheste, LEGO rumstation
8-12: En hest, alle andre kæledyr, legetøjsheste, Nintendo Bip-bip spil.
12-15: En hest, alle andre kæledyr, legetøjsheste :blush: , commodore 64, skønhedsting
15-18: En hest, alle andre kæledyr, tøj, pc, skønhesting, møbler
18- flytte hjemmefra: En hest, alle andre kæledyr, tøj, flytte til sit eget ting.

Nu ønsker jeg mig sjældent ting, og vi har i nogenngrad afskaffet gaver i vores familie. Jeg køber de ting jeg har behov for. Men jeg kan blive glad og rørt når folk forærer mig ting, som jeg ikke vidste jeg ønskede mig før jeg fik det.

Hvad angår hesten. Nu har jeg råd. Men ikke tid...
3
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29895

Re: Hvad har du ønsket dig gennem tiden?

Indlægaf TinaW » 18. okt 2018, 18:25

Akehurst2 skrev:
TinaW skrev:Jeg tror at en pony/hest har været på ønskelisten til samtlige fødselsdage gennem min opvækst :fløjt:
Den fik jeg dog først, da jeg som voksen selv købte, så i mange år var det Barbie heste jeg samlede på i stedet :D
Nu står der så hest på ønskelisten igen ;)


Pony var også altid på min ønskeseddel. Havde helpart i en del år som tween/teen og det var lykken.

Den står der stadig - men jeg ved godt inderst inde, at jeg ikke har tid. Ellers så har jeg råd nu, så jeg kunne jo købe den pony...


Altså jeg har også dårligt tid til den jeg allerede har.... Heldigvis går hun i løsdrift lige ovre på den anden side af vejen og jeg behøver ikke ride hende hver dag.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad har du ønsket dig gennem tiden?

Indlægaf Misantropen » 18. okt 2018, 19:45

Sangius skrev:Husker disse ønsker fra barndommen:

-store papkasser
-bamser
-løbehjul

Som voksen nu ønsker jeg mig bl.a.:

Solcelle havelamper
Ny kaffemaskine
Dele til mit julestel
Håndklæder
Halstørklæder

Store papkasser var også et hit her! Jeg brugte dem som "huler". Der var en radio- og tvforhandler tæt på hvor vi boede og de havde tit emballage fra fjernsyn tilovers som man måtte få. De var virkelig gigantiske dengang!

Det var næsten som sit eget hus! Også fordi de for store at have på mit værelse så jeg flyttede ofte hjemmefra og ned i gården :cool:
3

Tilbage til "Livets forhold"