Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Indlægaf Ieatmars » 16. okt 2018, 12:40

Hvordan hygger du dig bedst? Hvad skal der til, så du tænker, nøøj det her er fedt og hyggeligt, og hold op et fedt liv jeg har...altså sådan en wauw frihedsfølelse :lol:

Jeg hygger mig allerbedst alene foran computeren med en kop te med honning i eller har noget godt mad eller kage og så bare sidde og stene lidt især når jeg binge-watcher en serie på samme tid:)

En anden ting, som klart er min favorit, er når jeg er på café (alene) eller (med en veninde) og kan sidde og se på udsigten + nyde den friske duft/kaffe. Det er lækkert! :sol:

Generelt tror jeg at natur kan få mig op under skyerne. Jeg elsker at være ude, elsker at gå lange ture. Men her i byen er det bare meget begrænset så jeg gøre det ikke så ofte :)

Jeg må så tilgengæld indrømme, at jeg er klart et ene menneske.
Elsker at være sammen med venner og familie, men jeg har meget brug for at sidde alene og tænke store tanker.

Hvad med dig?
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Indlægaf Ado » 16. okt 2018, 12:46

Lige pt. slapper jeg fuldstændig af, når jeg bygger og indretter huse i SIMS4. :D
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Indlægaf hotlips » 16. okt 2018, 12:59

Vi har sådan nogle gamle store træ havestole og når de bliver polstret rigtigt med junior dynen og underdyner så har de lige den rigtige vinkel så jeg kan sidde uden at bruge min ryg, så sidder vi med siden til havebordet med benene strakt på hver vores skammel og spiller Uno eller spejle æg mens vi sidder og finder på vrøvlebesværgelser når den anden skal slå med terningen eller trække kort.. Det bliver vi så ved med til det er for mørkt til at se hvad vi laver. Han er i Spanien og vil gerne lære at spille 500 så det regner jeg med vi bruger lidt af de sidste feriedage på hvis vejret holder.

Ellers er det min lille bænk ved siden af hoveddøren, der sidder jeg og læser når jeg har hentet fidusen og han har venner med hjem, der er skygge i forhaven så det er også der vi sidder hvis vi har været på tur en varm dag og er helt bims af varmen, så får han bænken og sin tablet og jeg tager en blød klapstol og en bog og så sidder vi med kaffe, kakao og som regel noget guf og prøver at få plads til benene på samme lille skammel, han lægger som regel bare sine på mine, så passer det fint. Der kan vi godt sidde i tre timer uden at sige andet end skal du have noget med når en af os går ind og henter noget.

Ellers har vi en stor blød sofa med 5-6 tæpper og mindst 10 puder, der ser vi film sammen i vinterhalvåret, han lægger sig på treeren og jeg sidder og læner mig tilbage med hans efterhånden lange ben på lårene.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Indlægaf billiebean » 16. okt 2018, 13:07

- Når jeg sætter mig med min morgenkaffe.. Eller måske er det mere følelsen af rendyrket kærlighed :gruble: Oh well.
- Når jeg tænder fyrfadslys i stuen.
- Når jeg i ny og næ laver varm kakao og boller.
- At gå en tur i vejret vi har for tiden: Vindstille, mildt med smukke farver på træerne.
- At nusse med et kæledyr (som jeg ikke har, men klart skal have, når vi flytter engang).
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Indlægaf Zombie » 16. okt 2018, 13:10

I sengen med bare ben under en frisk dyne med hunden ved siden af og en kop te samt en bog.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Indlægaf Rapfisk » 16. okt 2018, 14:17

Morgenkaffe og avis

Og så i sommerhuset. Nøj, hvor jeg håber, vi kan få mere tid der til næste år.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Indlægaf LadyFox » 16. okt 2018, 15:03

- I selskab med mine mennesker!
- I skoven med min hund.
- Når jeg bruger en aften/nat på en poker turnering i selskab med vin, snacks og Spotify.
- På et brunt værtshus.
- Med en god bog og en kop kaffe.
- Seriemaraton med sodavand og masser af snacks.
- Når jeg planlægger noget.
- På ferie.
- Med at flyde i et spa.
- Når jeg er indenfor og det er et vildt vejr, så som torden, storm, regnvejr, altså sådan udover det sædvanlige.
0
...
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Indlægaf LaMariposa » 16. okt 2018, 15:28

Når jeg træner
Når min mand og jeg spiser morgenmad sammen og går en lang tur
Når jeg læser eller nørkler
Når jeg taler spansk
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Indlægaf Suzan » 16. okt 2018, 15:48

På mange måder.
Om morgenen i min seng med kaffe og Ipad (Wordfeud, debatten, nyheder, googling)

Når jeg er effektiv ude i haven, eller rydder op, eller laver kreativt arbejde

På store loppemarkeder

Til ridestævner. I stalden. På ryggen af hesten

Det er også hyggeligt at få en flødeskumskage eller ha en pakke is i fryseren

Luksusfælden sammen med Debatten er hyggeligt

Min kat er hyggelig - når hun ellers gider være sammen med mig :-D
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Indlægaf Daine » 22. okt 2018, 04:06

Hygge gør jeg bedst i eget selskab, for det er det eneste tidspunkt jeg kan slappe totalt af. Men det kan ske på mange måder.

- Med en god bog, en kop te og nogle småkager, krøbet sammen i sofaen med et lunt tæppe.
- I min skønne lænestol godt pakket ind i et tæppe, med drikkevarer og lidt snacks indenfor rækkevidde. En film eller krimiserie på afspilleren.
- Med nybagte boller og varm kakao, og til tonerne af god musik.
- Liggende på sofaen med puder og tæpper, og lyttende til lydbog.
- En god lang gåtur ud i naturen, gerne krydret med at tage fotos.
- Shoppe/kigge butikker tur. Sådan en dag, hvor jeg ikke skal have noget bestemt, men bare kan ose.
- Frokost på en cafe, hvor jeg kan sidde og kigge på andre mennesker.

Er jeg hjemme og skal hygge, så gør jeg meget ud af belysningen. Stearinlys i klynger (de fleste er efterhånden kunstige, men de er fine alligevel), lyskæder af forskellig art - jeg har altid nogle hængende hele året - og så puder og tæpper indenfor rækkevidde. Der er ikke meget jeg er bedre til end at hygge ... kan man blive professionel hyggespreder? :gruble:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Indlægaf LaMariposa » 22. okt 2018, 04:23

Jeg har også et lille ritual med at sidde længe over morgenmaden og nyde stilheden, drikke kaffe og surfe på nettet eller læse i en bog. Det er hverdagsluksus :love:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21830

Re: Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Indlægaf Purple Haze » 22. okt 2018, 04:34

Siddende på sofa under et tæppe og hører P8 Jazz, mens jeg læser en bog eller spiller spil på I-pad.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29895

Re: Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Indlægaf TinaW » 22. okt 2018, 07:37

Enten på ryggen af hesten eller alene hjemme foran tv'et med en god serie og lidt lækkert at spise.
Kan også sagtens finde det hyggeligt, at spille et spil sammen med mand og barn, tage på restaurant sammen med min mand eller gå en lang tur med hundene, alle sammen.
Men skal jeg helt ned i gear, så foregår det bedst alene (eller i selskab med hesten)
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Indlægaf Ladysparrow » 22. okt 2018, 08:04

Synes der er mange måder jeg bedst hygger mig på.

Mine 2 favoritter:

At sidde i min gamle gyngestol og hækle eller læse en god bog - når jeg vel er alene hjemme.

En anden er at sidde i køkkenet med min kæreste mens der er gang i kaminen og vi bare snakker om alt og ingenting.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hyggehjørnet - Hvordan hygger du dig bedst?

Indlægaf Skorstenen » 22. okt 2018, 19:12

Hænge lææænge over søndagsmorgenmaden med aviser, kaffe og måske en krydser eller en sudoku.
0

Tilbage til "Livets forhold"