Kender i de lyssky ting i jeres by?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Orchidea » 15. okt 2018, 16:03

FletpArkett skrev:Jeg er blank som en nymalet væg. Jeg ved INGENTING. Det interesserer mig heller ikke.


Ditto
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf LadyFox » 15. okt 2018, 17:10

Jeg kender til en hel del lyssky ting, men altså i forhold til hvad der forgår i København kender jeg jo kun til en ekstrem lille del af hvad der forgår.
0
...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Fru Sunshine » 15. okt 2018, 17:18

Jeg ved, hvor man i sin tid kunne finde hælervarer og narkotika, men om det stadig er sådan, ved jeg ikke.
Jeg ved heller ikke, om der overhovedet er bordeller i byen mere, men jeg ved, at der har været to. De er begge lukket/flyttet.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Sorenspige » 15. okt 2018, 17:18

Nej. Her er bandekrig, rockere og narkosalg, og jeg kender heldigvis intet til det.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf LadyFox » 15. okt 2018, 17:27

Tux skrev:Nej aner intet.

Synes i øvrigt det er vildt, at så mange åbenbart ved hvor så noget foregår, og trist at ingen tipper ordensmagten så ulovlighederne kan bekæmpes..


Dels tænker jeg at det ikke nytter noget at ringe om at der sælges hash på Staden, at der er menneskehandlede kvinder på Istedgade, at der sælges coke på Istedgade, at der er bandemedlemmer der bor og hænger ud i Mjølnerparken, hvor folk især bruger partydrugs i nattelivet. Det ved politiet godt.

Derudover så har jeg ikke lyst til at blande mig i hvad min nabo sælger, om min tidligere narko-prostituerede underbo betaler skat eller husker sine venner, hvad min fætter involvere sig i, hvad alle mulige af mine bekendte render rundt og laver. Selvom jeg synes det er forkert, så har jeg ikke lyst til at gå ind i det, særligt fordi en del af mit kendskab kommer fra jeg selv har en shady fortid, og jeg synes det et hyklerisk at begynde at melde folk der engang var mine venner fordi jeg selv er blevet et rimelig ordentligt menneske den dag i dag.
9
...
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. okt 2018, 19:39

Jeg ved ikke specielt meget om hvad der måtte foregå af lyssky ting i byen, eller hvor man skal gå hen for at opsøge det - det har aldrig intresseret mig.

Det er et åbent rygte at stedet med thaimassage tilbyder happy ending, men de der har været der for at få massage siger at det ikke virker sådan.
Og måske stedet endda, ud fra tråden at dømme, fremstår lidt for pænt til at være bordel. Men det ligger nok også lidt for åbent til at byens borgere har lyst til at benytte sig af tilbuddet :-P

Det er alment kendt at LTF eller undergrupper kommer til byen for at sælge stoffer, desværre. Og det har været meget åbenlyst hvor det foregik, og hvilke unge mennesker der kastede sig ud i at eksperimentere med den slags.
Og lige der er det altså ikke så fedt at bo i en mindre by, hvor "alle kender alle" - når man ser at den 13 årie søn til medhjælperen henne fra børnehaven, kravle ind i en stor fed bmw, for at handle :tie: (valgte at lave en anonym underretning på de 2 unge jeg vidste hvem var)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Neverkont » 15. okt 2018, 19:56

Lemonella skrev:
Tux skrev:Nej aner intet.

Synes i øvrigt det er vildt, at så mange åbenbart ved hvor så noget foregår, og trist at ingen tipper ordensmagten så ulovlighederne kan bekæmpes..


Hvor ved du fra at ingen tipper ordensmagten om ulovlighederne?


Det er mit indtryk, at politiet udmærket ved hvad der foregår, og hvor. De venter bare på rettet tidspunkt, at slå til.

Som jeg skrev tidligere har jeg bl.a. gennemskuet slagsstederne p.g.a. politiets jævnlige overvågning, som jeg har kunnet se på mine sene hunde-lufteture. ;)
2
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Kommodedyret » 15. okt 2018, 20:16

Jeg bor lige i orkanens øje. Kan bare slå et smut omkring, nede i gården. Desværre.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Artem » 15. okt 2018, 22:23

Tux skrev:Synes i øvrigt det er vildt, at så mange åbenbart ved hvor så noget foregår, og trist at ingen tipper ordensmagten så ulovlighederne kan bekæmpes..

Jeg er rimelig sikker på at politiet kender til langt det meste af det her.
Men det er lige som med pusher street på Christiania, at selv om man ved det foregår der, endda rimelig åbenlyst så kræver det beviser og større mængder for at man kan bure dem inde i langt tid.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Tanten » 15. okt 2018, 23:29

Jeg kender til temmelig mange lyssky ting i Aarhus, men der er nok kommet flere skumle ting til, siden jeg var i mine velmagtsdage.
1
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf HerErJeg » 16. okt 2018, 04:44

Jeg er ret sikker på at der ikke er bordeller, altså dem med OPEN blinkende i et vindue. Men om der sælges seksuelle ydelser direkte fra privaten, det aner jeg ikke.
Stoffer, der har været et baglokale til en butik, men nu er det væk. Jeg aner ikke hvor handlen er flyttet hen.
Byen er ikke stor, 4000 indbyggere, så jeg tænker at der burde være grobund for det hele. Men det gemmer sig i hvert fald godt.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf dgd2007 » 16. okt 2018, 07:20

Ha ha, nej ikke rigtig. Min svigersøn har begrundet mistanke til et par fremmitarbejderkiosker i området, men jeg kan faktisk ikke engang huske hvilke det er. :lol:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf LaScrooge » 16. okt 2018, 07:44

Tux skrev:Nej aner intet.

Synes i øvrigt det er vildt, at så mange åbenbart ved hvor så noget foregår, og trist at ingen tipper ordensmagten så ulovlighederne kan bekæmpes..


Der er mange ting, der er ulovlige, som jeg ikke synes bør være det og derfor kunne jeg aldrig drømme om at anmelde det. Jeg synes fx ikke det bør være ulovligt at ryge marihuana. Den politiske indsats mod hashhandel på Christiania er nyttesløs og har kun haft den effekt, at hashhandlen er spredt ud på banderne nu, som slagter hinanden og sagesløse forbipasserende når det går rigtig galt. Ligeledes er der en hel række euforiserende stoffer som det i mine øjne heller ikke giver mening er ulovlige, enten fordi brugerne ikke gør tilværelsen mere farlig for omgivelserne, eller fordi de gør livet utrolig meget sværere for de afhængige. Det er en større diskussion, men der er evidens for, at vi ville få færre dødsfald og mindre kriminalitet hvis en hel række stoffer var lovlige og det er ét argument for legalisering. Et andet er retten til at udforske sit sind vha bevidshedsudvidende stoffer, som jeg synes bør være en menneskeret. Der er stoffer som jeg synes er det rene ubrugelige gift, men de bliver fragtet hele vejen fra Sydamerika og indsatsen skal være en anden, hvis vi skal have bugt med det. Generelt er misbrug primært udtryk for et socialt problem og skal behandles som sådan og det er en tredje grund til, at jeg ikke pudser politiet på brugere eller småforhandlere.

Generelt er der meget småkriminalitet som det ikke giver mening at anmelde, fordi det er symptombehandling. Jeg anmelder vold hvis jeg ser det, tyveri hvis jeg er offer for det og jeg ville anmelde bedrageri hvis jeg havde kendskab til det (dog ikke fattige menneskers sociale bedrageri). Jeg synes der er langt større problemer i vores samfund end mænd, der køber sex og folk, der tager stoffer, blandt andet at vi har en arrogant, korrupt lorteregering der er i færd med at afmontere socialstaten og destabilisere det hele, ligesom vi har en selvcentreret befolkning der lider af moralsk panik og sparken nedad.

Så det er grunden til, at jeg ikke sidder som en lille stikker bag mit gardin og ringer 114 når jeg ser 2 fremmede give hånd i en sidegade til Istedgade.
0
And we both know: I will be delicious
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Aviva » 16. okt 2018, 08:12

Kender ikke personligt til nogle steder hvor der sælges stoffer.

-men ved der foregår noget i "min" lille by, da der var noget i avisen om en (nok en misbruger) der blev smidt ud fra 2. sal og døde inden jeg flyttede hertil. Den "indvandrerbande" fra Fyn har også været ret aktive i området -kan ikke lige huske navnet, men deres klubhus blev opløst til stor jubel fra lokalområdet det lå i..

Min søster røg hash sammen med sin exkæreste (somalier), så hun ved hvor det kan købes.

Ved ikke lige om der er bordeller/våbenhandel i nærheden -ikke noget jeg har interesse i.
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
hyben
Indlæg: 380
Tilmeldt: 23. feb 2016, 12:53
Kort karma: 55
Likede indlæg: 911

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf hyben » 16. okt 2018, 08:32

Jeg kender ikke til lyssky ting i min by. Jeg er dog sikker på, at jeg hurtigt ville kunne finde ud af det, hvis jeg manglede stoffer, våben eller sex-for-penge. Det mangler jeg så ikke.

I min tidligere by var det mere tydeligt. Der holdt pushere udenfor skolen hver aften i et par biler og solgte ting-og-sager. Min veninde og jeg gik tit tur i området og lagde vejen forbi. Vi er et par damer godt oppe i alderen. Så bankede vi på ruden af en af deres biler (som regel fyldt op med en 3-4 hærdebrede fyre) og spurgte om vi kunne hjælpe med noget. Var deres bil mon gået i stykker? Eller var de faret vild? Det satte dem skakmat i nogle splitsekunder - de svarede altid høfligt at de ikke havde brug for hjælp, hvorefter vi småsludrede lidt om vind og vejr og sluttede af med, at det da var trist, hvis de sad og blev forkølede. Hvis det var de samme, så talte vi som om vi kendte dem (fx hvordan går det godt med benet eller er det ikke en ny tatovering du har fået der). Åh hvor var vi irriterende - men det morede os i stor stil. Vi mente, at almindelig kontakt måtte gøre dem godt - og hvis mange gjorde som vi, så ville de nok blive trætte af at sidde der.

Som barn vidste jeg alt om, hvor de pædofile boede. Der var huse og mænd, som man skulle gå i en stor bue udenom. Det tror jeg stadig, at mange børn ved. Det var ikke en viden, som vi børn delte med de voksne. Det kan jeg håbe har ændret sig.
6

Tilbage til "Livets forhold"