Plastik

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Plastik

Indlægaf Ado » 12. okt 2018, 09:35

Jeg er så ked af mine panderynker. Eller furer, burde jeg nok nærmere kalde dem. Min kæreste og jeg har diskuteret det meget. Han hader tanken om at jeg vil ændre på min pande. Han mener, at det fjerner noget af den jeg er. Og jeg værdsætter ved gud også, at han er som han er. At han elsker mig som jeg er.
Jeg vil bare gerne reducere dem, for hver gang jeg kigger i spejlet, minder de mig om årelange bekymringer og episoder, som ikke har gjort noget godt for mit ansigt. Og jo, jeg er klar over, at botox/filler ikke er som et selektiv hvidt snit, der får dumme minder til at forsvinde. Men jeg ville bare så gerne have dem reduceret og få et mildere udtryk.

Dem om øjnene og i "kindesektionen" skal forblive som de er.
0
Donna Martin Graduates!
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Plastik

Indlægaf Jedi » 12. okt 2018, 09:54

Mistermor skrev:
Sangius skrev:Men hvorfor er det at være en dårlig rollemodel, hvis du får plastikkirurgi?

Tror du ikke du gør/siger ting som andre finder forkert/som en dårlig rollemodel for deres børn?


To sætninger, der peger i hver sin retning. Og i et andet indlæg er du nødt til at bande. :)

Jeg tror godt, du kan regne ud, hvad argumenterne kan være. Lige nu kører der et tema på tv2østjylland, fordi rigtig mange unge/store børn ikke vil bade efter idræt i skolen, - og de siger direkte, at det er, fordi de ikke har lyst til, at nogen skal se dem nøgne.
Det er klart at kirurgi ikke alene har skylden, men det er jo en del af, at man skal opfylde visse idealer, og at man ikke må have fejl.

Det kom også frem i udsendelsen, at det er yngre og yngre børn, der er meget fokuserede på udseende.

Så helt firkantet burde vi voksne vise børn, at det er ok at se ud, som man gør, og at udseende ikke har den store betydning; at det er de indre værdier der tæller. Så det er vigtigere at være et godt menneske end et smukt menneske.


Til din anden sætning; skal man være fejlfri, før man må stille spørgsmåltegn ved noget?


Hvorfor kobles dette til kirurgi? Det kan vel ligeså godt være, at unge i dag går tidligere og tidligere i puberteten, og man lige i den alder bliver mere blufærdig. Dette koblet med at der bliver flere og flere overvægtige børn, som altid har været mere udsatte for drillerier, så kan jeg da godt forstå, der ikke er så mange, der ønsker at bade med andre i den alder.

Hvorfor er det, at et godt udseende altid fremstilles som en modpol til at være et godt menneske? Der er da masser af mennesker, som ser godt ud (også med hjælp), som helt igennem ordentlige! Ligesom det modsatte findes dvs. fede og grimme mennesker, som også er dumme svin. Den der adskillelse af krop og sjæl må da netop være med til at gøre børn rundtossede, da de, ligesom os andre, tit ser beviser på det modsatte.
2
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Plastik

Indlægaf D.itsen » 12. okt 2018, 10:55

Sangius skrev:
D.itsen skrev:Man får simpelthen oplyst at der ingen risiko er ved botox? Ingen risiko overhovedet?
Og hårfarve bliver da ikke betragtet som ufarlig :gruble:


Aner det ikke, jeg har aldrig prøvet det.
Men på sundhed.dk er det oplyst at bivirkninger er usædvanlige og små:
https://www.sundhed.dk/borger/patientha ... med-botox/

Hårfarve anses i store træk som ufarligt, du skal være ret uheldig før du kommer galt af sted med det.

Jeg synes da så de listede bivirkninger er værre og mere reelle end en ukendt, og kun mistænkt indflydelse på en cocktail effekt. Alligevel betragtes det første som ufarligt og noget man bare gør og det sidst må vi hellere lade være med alene på et forsigtighedsprincip :gruble:
Og hårfarve er da noget folk frarådes under graviditet og det er et salgsargument for en frisør at være "naturlig", så synes ikke hårfarve opleves som ufarlig.

Jeg undre mig virkelig over hvorfor noget bliver opfattet som ufarligt og farligt, selvom argumenter for det slet ikke hænger sammen eller konklusionen lige så vel kunne have været den modsatte. Hvad er mekanikken bag og hvorfor? Både generelt i samfundet men bestemt også på debatten.
4
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Plastik

Indlægaf Jedi » 12. okt 2018, 11:53

Mistermor skrev:
Jedi skrev:
Hvorfor kobles dette til kirurgi? Det kan vel ligeså godt være, at unge i dag går tidligere og tidligere i puberteten, og man lige i den alder bliver mere blufærdig. Dette koblet med at der bliver flere og flere overvægtige børn, som altid har været mere udsatte for drillerier, så kan jeg da godt forstå, der ikke er så mange, der ønsker at bade med andre i den alder.

Hvorfor er det, at et godt udseende altid fremstilles som en modpol til at være et godt menneske? Der er da masser af mennesker, som ser godt ud (også med hjælp), som helt igennem ordentlige! Ligesom det modsatte findes dvs. fede og grimme mennesker, som også er dumme svin. Den der adskillelse af krop og sjæl må da netop være med til at gøre børn rundtossede, da de, ligesom os andre, tit ser beviser på det modsatte.


Jeg synes ikke, at et godt udseende fremstilles som en modpol til at være et godt menneske. Det er vel nærmere et alternativ. Der er så mange andre kvaliteter ved mennesker end deres udseende.
Og jeg har ikke lavet den kobling, du tolker dig til.

Hvad unge og puberteten angår, har der alle dage været forskel på, hvornår man går i puberteten. Jeg havde klassekammerater i 6. klasse, der havde bryster i e skåls størrelse, og jeg selv fik først menstruation, da jeg var 16, og jeg er født i 1961.

Koblingen mellem kirurgi og børns modvilje mod at vise sig nøgen for klassekammerater, handler om fokus på udseende.

De unge kvinder, der blev interviewet i udsendelsen, og som ikke ville gå i bad, var ikke overvægtige - en enkelt var buttet ellers var de normalvægtige.

Jeg ved ikke, om der er lavet undersøgelser omkring blufærdighed og hvor meget fokus, der er på udseende, - der kunne være en sammenhæng.

Igen lader det til at man ikke kan være pæn og et godt menneske. Som om, hvis man har et flot udseende, så kan man ikke rumme andre kvaliteter. Det er en fattig tankegang IMO.
Piger går tidligere i puberten end tidligere https://videnskab.dk/krop-sundhed/derfo ... puberteten og det kan da sagtens være, man er naturligt mere blufærdig i den periode, og det falder sammen med skoleårene, hvor man har idræt (modsat i gymnasiet).
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Plastik

Indlægaf Sof » 12. okt 2018, 12:06

Det er heller ikke just et nyt fænomen, at børn ikke vil bare efter idræt i folkeskolen. Det ville halvdelen af min folkeskoleklasse heller ikke, inkl mig selv.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Plastik

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. okt 2018, 12:31

Sof skrev:Det er heller ikke just et nyt fænomen, at børn ikke vil bare efter idræt i folkeskolen. Det ville halvdelen af min folkeskoleklasse heller ikke, inkl mig selv.


Jeg tænkte det samme. Jeg er fra 81.

Min gudfar synes det er noget pjat det med blufærdighed og sådan var det ikke dengang han var barn og ung og bla bla.. han er fra 48. Så måtte jeg sige at jeg jo er vokset op med to forældre som var rimelig meget nøgne evig og altid og jeg syntes faktisk ikke at det var rart at få smidt nøgenhed i hovedet hele tiden og at det var temmelig grænseoverskridende. Nå, mens er var nok bare mig der var mærkelig mente han så :stoned:
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21040

Re: Plastik

Indlægaf catnip » 12. okt 2018, 12:43

Sof skrev:Det er heller ikke just et nyt fænomen, at børn ikke vil bare efter idræt i folkeskolen. Det ville halvdelen af min folkeskoleklasse heller ikke, inkl mig selv.


Nej, jeg synes også det var det værste i hele verden. Det er 25+/- år siden.
0
- Nevertheless she persisted -
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 12. okt 2018, 13:34

Jedi skrev:
Mistermor skrev:
Jedi skrev:
Hvorfor kobles dette til kirurgi? Det kan vel ligeså godt være, at unge i dag går tidligere og tidligere i puberteten, og man lige i den alder bliver mere blufærdig. Dette koblet med at der bliver flere og flere overvægtige børn, som altid har været mere udsatte for drillerier, så kan jeg da godt forstå, der ikke er så mange, der ønsker at bade med andre i den alder.

Hvorfor er det, at et godt udseende altid fremstilles som en modpol til at være et godt menneske? Der er da masser af mennesker, som ser godt ud (også med hjælp), som helt igennem ordentlige! Ligesom det modsatte findes dvs. fede og grimme mennesker, som også er dumme svin. Den der adskillelse af krop og sjæl må da netop være med til at gøre børn rundtossede, da de, ligesom os andre, tit ser beviser på det modsatte.


Jeg synes ikke, at et godt udseende fremstilles som en modpol til at være et godt menneske. Det er vel nærmere et alternativ. Der er så mange andre kvaliteter ved mennesker end deres udseende.
Og jeg har ikke lavet den kobling, du tolker dig til.

Hvad unge og puberteten angår, har der alle dage været forskel på, hvornår man går i puberteten. Jeg havde klassekammerater i 6. klasse, der havde bryster i e skåls størrelse, og jeg selv fik først menstruation, da jeg var 16, og jeg er født i 1961.

Koblingen mellem kirurgi og børns modvilje mod at vise sig nøgen for klassekammerater, handler om fokus på udseende.

De unge kvinder, der blev interviewet i udsendelsen, og som ikke ville gå i bad, var ikke overvægtige - en enkelt var buttet ellers var de normalvægtige.

Jeg ved ikke, om der er lavet undersøgelser omkring blufærdighed og hvor meget fokus, der er på udseende, - der kunne være en sammenhæng.

Igen lader det til at man ikke kan være pæn og et godt menneske. Som om, hvis man har et flot udseende, så kan man ikke rumme andre kvaliteter. Det er en fattig tankegang IMO.
Piger går tidligere i puberten end tidligere https://videnskab.dk/krop-sundhed/derfo ... puberteten og det kan da sagtens være, man er naturligt mere blufærdig i den periode, og det falder sammen med skoleårene, hvor man har idræt (modsat i gymnasiet).


Står der nogen i denne tråd om, at man ikke kan være pæn og er godt menneske? Jeg har ikke set det.
2
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 12. okt 2018, 13:38

Sangius skrev:
Kaffe skrev:Lige en kommentar til det med mit hår. Det var vist en dårlig måde, jeg fik det beskrevet på. Oversrivelse fremmer ikke altid forståelsen. Jeg farver ind imellem mit hår fra mørkt til lyst og omvendt. Ikke ofte. En frisør har sagt, at mit hår kan klare det, fordi det er meget tykt - for ellers kunne det give problemer i form af hårtab.


Men er det ikke at være et dårligt forbillede, egentlig? I følge dit egen udsagn, altså :) . At risikere livsfarlige allergiske reaktioner, udelukkende for ens udseendes skyld?


Jeg har vist ikke skrevet nogen steder, at jeg er et godt forbillede. Tråden handler jo ikke om mig, Man kan sagtens sige, at jeg er dobbeltmoralsk, når jeg selv farver hår.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Plastik

Indlægaf Sangius » 12. okt 2018, 13:47

Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:Lige en kommentar til det med mit hår. Det var vist en dårlig måde, jeg fik det beskrevet på. Oversrivelse fremmer ikke altid forståelsen. Jeg farver ind imellem mit hår fra mørkt til lyst og omvendt. Ikke ofte. En frisør har sagt, at mit hår kan klare det, fordi det er meget tykt - for ellers kunne det give problemer i form af hårtab.


Men er det ikke at være et dårligt forbillede, egentlig? I følge dit egen udsagn, altså :) . At risikere livsfarlige allergiske reaktioner, udelukkende for ens udseendes skyld?


Jeg har vist ikke skrevet nogen steder, at jeg er et godt forbillede. Tråden handler jo ikke om mig, Man kan sagtens sige, at jeg er dobbeltmoralsk, når jeg selv farver hår.


Ja ok. Så forstår jeg nok bare ikke rigtig pointen med den her tråd og diskussion :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Plastik

Indlægaf Jedi » 12. okt 2018, 13:57

Kaffe skrev:
Jedi skrev:
Mistermor skrev:
Jedi skrev:
Hvorfor kobles dette til kirurgi? Det kan vel ligeså godt være, at unge i dag går tidligere og tidligere i puberteten, og man lige i den alder bliver mere blufærdig. Dette koblet med at der bliver flere og flere overvægtige børn, som altid har været mere udsatte for drillerier, så kan jeg da godt forstå, der ikke er så mange, der ønsker at bade med andre i den alder.

Hvorfor er det, at et godt udseende altid fremstilles som en modpol til at være et godt menneske? Der er da masser af mennesker, som ser godt ud (også med hjælp), som helt igennem ordentlige! Ligesom det modsatte findes dvs. fede og grimme mennesker, som også er dumme svin. Den der adskillelse af krop og sjæl må da netop være med til at gøre børn rundtossede, da de, ligesom os andre, tit ser beviser på det modsatte.


Jeg synes ikke, at et godt udseende fremstilles som en modpol til at være et godt menneske. Det er vel nærmere et alternativ. Der er så mange andre kvaliteter ved mennesker end deres udseende.
Og jeg har ikke lavet den kobling, du tolker dig til.

Hvad unge og puberteten angår, har der alle dage været forskel på, hvornår man går i puberteten. Jeg havde klassekammerater i 6. klasse, der havde bryster i e skåls størrelse, og jeg selv fik først menstruation, da jeg var 16, og jeg er født i 1961.

Koblingen mellem kirurgi og børns modvilje mod at vise sig nøgen for klassekammerater, handler om fokus på udseende.

De unge kvinder, der blev interviewet i udsendelsen, og som ikke ville gå i bad, var ikke overvægtige - en enkelt var buttet ellers var de normalvægtige.

Jeg ved ikke, om der er lavet undersøgelser omkring blufærdighed og hvor meget fokus, der er på udseende, - der kunne være en sammenhæng.

Igen lader det til at man ikke kan være pæn og et godt menneske. Som om, hvis man har et flot udseende, så kan man ikke rumme andre kvaliteter. Det er en fattig tankegang IMO.
Piger går tidligere i puberten end tidligere https://videnskab.dk/krop-sundhed/derfo ... puberteten og det kan da sagtens være, man er naturligt mere blufærdig i den periode, og det falder sammen med skoleårene, hvor man har idræt (modsat i gymnasiet).


Står der nogen i denne tråd om, at man ikke kan være pæn og er godt menneske? Jeg har ikke set det.


Udsagn som at "udseende ikke har den store betydning; at det er de indre værdier der tæller" og "det er vigtigere at være et godt menneske end et smukt menneske" og at et godt udseende fremstille som et "alternativ" til at være et godt menneske. Jeg mener ganske enkelt at det er noget bavl.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Plastik

Indlægaf Kommodedyret » 12. okt 2018, 13:58

Jeg kan altså godt se forskellen på et operativt indgreb og en pakke hårfarve nede fra Føtex. Jeg synes ikke at nogen af delene er moralsk forkert, det må folk selv ligge og rode med, men der er altså forskel.
Jeg ved ikke om der er forskel på folks bevæggrunde for de to ting, jeg tænker at man skal ned og kigge på nogle dybere psykologiske mekanismer som ikke er ens for alle mennesker.
1
Closure, closure, closure closure closure
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Plastik

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 12. okt 2018, 17:32

Kaffe skrev:Jeg kan sagtens se meningen i at få lavet ting, der giver fysisk gene, eller hvis man har noget udseendemæssigt, der er skæmmende.

Hvad der er skæmmende, er jo op til den enkelte at afgøre!
0
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 12. okt 2018, 17:37

Jedi skrev:
Kaffe skrev:
Jedi skrev:
Mistermor skrev:
Jedi skrev:
Hvorfor kobles dette til kirurgi? Det kan vel ligeså godt være, at unge i dag går tidligere og tidligere i puberteten, og man lige i den alder bliver mere blufærdig. Dette koblet med at der bliver flere og flere overvægtige børn, som altid har været mere udsatte for drillerier, så kan jeg da godt forstå, der ikke er så mange, der ønsker at bade med andre i den alder.

Hvorfor er det, at et godt udseende altid fremstilles som en modpol til at være et godt menneske? Der er da masser af mennesker, som ser godt ud (også med hjælp), som helt igennem ordentlige! Ligesom det modsatte findes dvs. fede og grimme mennesker, som også er dumme svin. Den der adskillelse af krop og sjæl må da netop være med til at gøre børn rundtossede, da de, ligesom os andre, tit ser beviser på det modsatte.


Jeg synes ikke, at et godt udseende fremstilles som en modpol til at være et godt menneske. Det er vel nærmere et alternativ. Der er så mange andre kvaliteter ved mennesker end deres udseende.
Og jeg har ikke lavet den kobling, du tolker dig til.

Hvad unge og puberteten angår, har der alle dage været forskel på, hvornår man går i puberteten. Jeg havde klassekammerater i 6. klasse, der havde bryster i e skåls størrelse, og jeg selv fik først menstruation, da jeg var 16, og jeg er født i 1961.

Koblingen mellem kirurgi og børns modvilje mod at vise sig nøgen for klassekammerater, handler om fokus på udseende.

De unge kvinder, der blev interviewet i udsendelsen, og som ikke ville gå i bad, var ikke overvægtige - en enkelt var buttet ellers var de normalvægtige.

Jeg ved ikke, om der er lavet undersøgelser omkring blufærdighed og hvor meget fokus, der er på udseende, - der kunne være en sammenhæng.

Igen lader det til at man ikke kan være pæn og et godt menneske. Som om, hvis man har et flot udseende, så kan man ikke rumme andre kvaliteter. Det er en fattig tankegang IMO.
Piger går tidligere i puberten end tidligere https://videnskab.dk/krop-sundhed/derfo ... puberteten og det kan da sagtens være, man er naturligt mere blufærdig i den periode, og det falder sammen med skoleårene, hvor man har idræt (modsat i gymnasiet).


Står der nogen i denne tråd om, at man ikke kan være pæn og er godt menneske? Jeg har ikke set det.


Udsagn som at "udseende ikke har den store betydning; at det er de indre værdier der tæller" og "det er vigtigere at være et godt menneske end et smukt menneske" og at et godt udseende fremstille som et "alternativ" til at være et godt menneske. Jeg mener ganske enkelt at det er noget bavl.


Jamen det du skriver der har intet at gøre med, om man kan være pæn og et godt menneske. Jeg kan ikke se forbindelsen.

Personligt mener jeg, at det er vigtigere at være et godt menneske end et smukt menneske. Meget vigtigere faktisk. Men det udelukker ikke, at man kan være god og smuk. Det giver simpelthen ikke mening, at det ene udelukker det andet. Enhver kombination er mulig. Smuk og god, smuk og idiot, grim og god, grim og idiot.
2
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Plastik

Indlægaf Sangius » 12. okt 2018, 17:41

Kommodedyret skrev:Jeg kan altså godt se forskellen på et operativt indgreb og en pakke hårfarve nede fra Føtex. Jeg synes ikke at nogen af delene er moralsk forkert, det må folk selv ligge og rode med, men der er altså forskel.
Jeg ved ikke om der er forskel på folks bevæggrunde for de to ting, jeg tænker at man skal ned og kigge på nogle dybere psykologiske mekanismer som ikke er ens for alle mennesker.


Det tror jeg alle kan. Men jeg mener bestemt at årsagen bag det hele er den samme - man ønsker at ændre sit udseende. Nogle vil i den forbindelse ikke risikere noget overhovedet, så de må jo nøjes med at rede håret.
Andre er villige til at risikere livslange allergier, eller enkelte voldsomme allergiske reaktioner, eller cancer osv.
Andre er villige til at risikere infektioner, ar, sygdomsforløb, smerter - i forhold til operationer.

Hvornår man synes at den enkelte risikerer for meget er enormt individuel, og synes derfor det er mærkeligt at stille sig til dommer over for, hvornår det er for lidt/for meget.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Livets forhold"