Plastik

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Plastik

Indlægaf Sangius » 21. okt 2018, 15:19

Så du mener, at man får disse operationer fordi ssmfundet som helhed hsr udviklet sig i en retning, som er mere udseendesorienteret?

Det vil jeg da i bund og grund give dig ret i.

Men det er jo en overordnet årsag. Den enkeltes årsag er jo stadig, at de gerne vil se pænere ud. Det virker mere til at du så gerne vil debattere, hvorfor flere og flere ønsker at se pænere ud, og gå længere for det. :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Plastik

Indlægaf dgd2007 » 21. okt 2018, 15:30

Er det overhovedet flere og flere?
Jeg troede faktisk det var lidt på retur igen (nok ikke med botox, men kirurgien?) :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Plastik

Indlægaf dgd2007 » 21. okt 2018, 15:45

Men på længere sigt er der ingen tvivl om der er sket et skred.

Jeg mener den første gang den undrende offentlig herhjemme hørte om brystimplantater, var i 1971. Det var en eller anden afdanket Hollywood-dame, der var blevet piftet op på den måde, og jeg kan huske vi drenge (gymnasiealder) stod og snakkede om det og var rimeligt enstemmige om at "De er skøre, de amerikanere!" :)

Men fast forward til for halv snes år siden, hvor jeg og min søn af en eller anden grund kom ind på, og jeg sagde noget med at det ville jeg i hvert fald ikke have fundet mig i. Han så på mig med et blik, sådan nærmest: "Øj, kan man det?" :lol:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Plastik

Indlægaf dgd2007 » 21. okt 2018, 15:51

En af de uheldige virkninger på overordnet plan, som skeptikerne måske også har prøvet at få frem - og som jeg faktisk er kommet til at tænke på pga. denne debat - er at det faktisk godt kan tænkes at hvis man hele tiden går og tænker i baghovedet at man jo altid kan få silikonebryster og blive sin usikkerhed kvit, så holder det i sig selv måske en tilbage fra lige at vove den lille eller store portion mod, humoristisk sans, varme eller hvad det nu er, så man kunne være kommet ud af akavetheden på mere udramatisk vis? :gruble:

Selvfølgelig uanset om man overhovedet kommer ud over noget ved plastikoperationer, eller man tværtimod hænger fast i det forever, bare med et nyt mantra om at man er tilfreds fordi man nu har store bryster eller whatever i modsætning til "før".

Men jeg synes egentlig det er lidt ærgerlig tanke hvis selve det at man har muligheden i baghånden holder én tilbage fra selv at slippe hvad det nu er der plager en - enten selv eller "with a little help from my friends". Det er jeg selvfølgelig overbevist om man man bliver mere glad af - og det er selvfølgelig også grunden til at jeg går ind i sådanne diskussioner, ikke kun fordi jeg synes Vorherre laver pænere kvindekroppe end dr. Plastik (hvad jeg dog også må indrømme, jeg synes). :engel:
2
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4867

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 21. okt 2018, 16:19

Ja, jeg tænker nemlig også, at det kan skabe nogle genveje hos den enkelte, som kommer til at blokere for en udvikling i selvbillede, selvværd el.lign. Man springer en kamp over, og ofte berettes der jo netop om, at det er gennem kampe, at folk udvikler sig på nogle bestemte parametre (jeg ved godt, det også kan virke modsat).

Jeg har nok en grundlæggende holdning om, at livet er og skal være en udfordring eller i hvert fald er det fremmende for evnen til at kunne sætte sig i andres sted (igen ved jeg godt, at udfordringer kan være destruktive, alt efter omfang). De fleste af os møder udfordringer, og håndteringen af disse kan skabe stor udvikling.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Plastik

Indlægaf Jedi » 23. okt 2018, 23:13

Nu bliver der snakket ret meget om kvinder, bryster og botox. Hvad med mænd, dillere og hårtransplantationer?

Jørgen Ege, rest in peace, havde en del mænd til penisforstørrelser - som den eneste kongeriget - og trods heftig rapportering om mislykkede operationer, erektionsproblemer, infektioner, smerter osv. så havde han stadigvæk kunder til det indgreb. Hvorfor? Pga kulturen? Gruppepres? Reklamer? Jeg tror nærmere det var fordi disse mænd ønskede sig større dillere og rent faktisk havde mulighed for at få det.
Det samme med mænds hårtransplantatoner: de ønsker sig håret bedre fordelt, og det får de så. Ønske/selvvurderet behov + midler og mulighed = reel chance for at noget bliver gjort. Førhen dvs. for 20 år siden, der lignede hårtransplantationer røv og nøgler; det var sådan nogle plugs ala purløg, der voksede ud af hovedet på folk. Nu, med nyere og bedre teknikker, kan det være meget pænt og nærmest ikke til at se, hvis man ikke lige ved det.
Hvis en gut føler sig bedre tilpas med en større penis eller mere hår, er det så ikke i orden at han får noget gjort ved det?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Plastik

Indlægaf LadyFox » 24. okt 2018, 05:15

Jedi skrev:Nu bliver der snakket ret meget om kvinder, bryster og botox. Hvad med mænd, dillere og hårtransplantationer?

Jørgen Ege, rest in peace, havde en del mænd til penisforstørrelser - som den eneste kongeriget - og trods heftig rapportering om mislykkede operationer, erektionsproblemer, infektioner, smerter osv. så havde han stadigvæk kunder til det indgreb. Hvorfor? Pga kulturen? Gruppepres? Reklamer? Jeg tror nærmere det var fordi disse mænd ønskede sig større dillere og rent faktisk havde mulighed for at få det.
Det samme med mænds hårtransplantatoner: de ønsker sig håret bedre fordelt, og det får de så. Ønske/selvvurderet behov + midler og mulighed = reel chance for at noget bliver gjort. Førhen dvs. for 20 år siden, der lignede hårtransplantationer røv og nøgler; det var sådan nogle plugs ala purløg, der voksede ud af hovedet på folk. Nu, med nyere og bedre teknikker, kan det være meget pænt og nærmest ikke til at se, hvis man ikke lige ved det.
Hvis en gut føler sig bedre tilpas med en større penis eller mere hår, er det så ikke i orden at han får noget gjort ved det?


Principielt så har jeg intet imod hvis mænd får lavet tissemanden større, eller hvad det nu skulle være.
Problemet opstår når der kun et en der udbyder operationen, og han ikke er kompetent til det, ligesom jeg bestemt heller ikke synes det et alle kirurger i landet der burde have lov til at lave bryster.
Noget andet er også hvis vi simpelthen ikke har muligheden for at udføre indgrebet forsvarligt, så er det også problematisk for mig. En ting er at der altid er en risiko for at der kan gå noget galt, noget andet er hvis det et nærmest sikkert at det ikke bliver godt.
Men sikkerheden bør vurderes af fagfolk, ikke af mig.
0
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Plastik

Indlægaf dgd2007 » 24. okt 2018, 08:16

Jedi skrev:[...]
Hvis en gut føler sig bedre tilpas med en større penis eller mere hår, er det så ikke i orden at han får noget gjort ved det?

Men sådan sætning viser jo netop adskillige ting som er weird ved hele scenen.
Hvis man er så glad for det og ligeglad med hvad andre mener, hvorfor er det så altid så vigtigt at andre skal sige det er fint?

Og så er nøgleordet jo desuden "hvis"! Så kunne man i samme åndedrag sige: "Hvis en gut ikke føler sig bedre tilpas med det, er det så ikke åndssvagt at gøre det?" Hvis man ikke engang siger OM man tror det, har man jo slet ikke sagt noget - bare en slags disclaimer om at man er ligeglad.

Jeg tror da jeg ville føle mig temmelig akavet ved at rende rundt med stor gummitissemand (eller hvordan man nu laver det). Især hvis jeg skulle være intim med nogen - og det er vel egentlig det eneste tidspunkt det ville være relevant. Andre ser den jo alligevel ikke. :gruble:

Og, det har jeg nu svært ved at forestille mig, men hvis det var damen der rent faktisk krævede at jeg fik det, så tror jeg da nok jeg ville forære hende en dildo og sige tak for den tid vi havde kendt hinanden.
Så ville jeg have temmelig svært ved at opfatte hende som en rigtig ven.

Men jo, meget interessant at se det fra den anden side også.
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Plastik

Indlægaf Grissebassen » 24. okt 2018, 09:02

Jeg bryder mig personligt ikke om kosmetisk kirurgi, og kunne aldrig finde på det selv. Men jeg synes da bestemt at folk skal gøre, hvad de har lyst til, og jeg kan sagtens forstå og identificere mig holdningen til, at hvis det kan ordnes, hvorfor så leve med utilfredsheden.
For mig er der bare ekstremt stor forskel på at skære i et raskt menneske og fx at bruge neglelak eller gå til frisøren.
For mig er det nok meget holdningen til plastikkirurgi mere end det er selve kirurgien, der chokerer. Når folk taler om at få lavet bryster, som om det svarer til at gå til frisøren, så knækker filmen for mig. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man vil undergå noget så alvorligt som narkose og lade sig skære i, med mindre der er tale om en markant forbedring af ens livskvalitet.
2
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1621
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2677

Re: Plastik

Indlægaf KIM K » 24. okt 2018, 15:51

Det er mit indtryk at det er ekstremt få mænd der har ladet sig kaste under kniven og fået foretaget en kirurgisk penisforstørrelse. Hårtransplantationer sker sikkert noget hyppigere, men også dét er et relativt sjældent indgreb vil jeg tro. Jeg kender i hvert fald ingen som vedkender sig at have fået foretaget hårtransplantationer blandt mænd i min omgangskreds, og jeg kender ganske mange skaldede/tyndhårede mænd.

Jeg tror ikke der er nogen mænd der er fjong med at miste håret. Men jeg tror de fleste lærer at leve med det, det er trods alt heller ikke usædvanligt yngre mænd mister hårpragten, kvinder tror jeg rammes langt hårdere på det felt.

Jeg skal da gerne indrømme jeg nok også studser noget mere over at se en skaldet/tyndhåret kvinde end ditto mand. Jeg kan godt forstå kvinder der får foretaget hårtransplantationer hvis de mister håret, jeg tror faktisk selv jeg ville gøre det hvis jeg var kvinde.
Mænd der får gjort det samme forstår jeg såmænd også godt, dersom det er noget der går dem meget på i dagligdagen. Det tror jeg bare ikke det så ofte gør for mænd.

Brystimplantater forstår jeg derimod sjældent, mest fordi resultaterne ofte er ret dårlige hvis man spørger mig, og det er mit indtryk at mange der får dem indsat har helt almindelige bryster fra naturens hånd som ofte er meget flottere end det kirurgien tilbyder.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Plastik

Indlægaf Fru Sunshine » 24. okt 2018, 16:36

Det jeg har fået lavet og det, jeg påtænker at få lavet, er for MIN skyld.

Jeg er ligeglad med, hvad omverdenen tænker om genveje og hvad har vi.
Jeg har ingen intentioner om at lære at elske mit kalkunpludder, mine tunge øjenlåg eller mine dybe rynker mellem øjenbrynene. Hvorfor skulle jeg dog bruge energi på det, når der er mulighed for at få det fjernet?
Mit liv skal bare ikke være en kamp. Det gider jeg dælme ikke.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4867

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 25. okt 2018, 04:57

Jedi skrev:Nu bliver der snakket ret meget om kvinder, bryster og botox. Hvad med mænd, dillere og hårtransplantationer?

Jørgen Ege, rest in peace, havde en del mænd til penisforstørrelser - som den eneste kongeriget - og trods heftig rapportering om mislykkede operationer, erektionsproblemer, infektioner, smerter osv. så havde han stadigvæk kunder til det indgreb. Hvorfor? Pga kulturen? Gruppepres? Reklamer? Jeg tror nærmere det var fordi disse mænd ønskede sig større dillere og rent faktisk havde mulighed for at få det.
Det samme med mænds hårtransplantatoner: de ønsker sig håret bedre fordelt, og det får de så. Ønske/selvvurderet behov + midler og mulighed = reel chance for at noget bliver gjort. Førhen dvs. for 20 år siden, der lignede hårtransplantationer røv og nøgler; det var sådan nogle plugs ala purløg, der voksede ud af hovedet på folk. Nu, med nyere og bedre teknikker, kan det være meget pænt og nærmest ikke til at se, hvis man ikke lige ved det.
Hvis en gut føler sig bedre tilpas med en større penis eller mere hår, er det så ikke i orden at han får noget gjort ved det?


Mange mænd bliver tidligt skaldede, aå det er svært at sige, hvorfor nogle ikke bryder sig om det.
Jeg kan godt forstå, at det kan skabe komplekser for en mand, hvis hans penis er meget lille. Som jeg lige forstår det, er penis en væsentlig del af den mandlige identitet. Der er mænd, som har en såkaldt 'micro-penis', og de har svært ved at gennemføre sex. Jeg synes, der kan være god grund til at sætte ind med hjælp, hvis manden ønsker det. Men der er vist ingen gode metoder til forlængelse af penis?
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4867

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 25. okt 2018, 05:05

Jeg tror ikke, det er ret mange mænd, der vælger kirurgisk forskønnelse. For mænd er den ydre skønhed mindre afgørende i forhold til selvværd og anerkendelse fra omverdenen. Det er nogle andre parametre, mænd vurderes på, såsom personlige egenskaber, succes, job, økonomi og selvsikkerhed.
Jeg kan dog forstå, at yngre mænd er mere tilbøjelige til at få lavet indgreb, så det bliver måske mere almindeligt i fremtiden.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4867

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 25. okt 2018, 05:16

Lemonella skrev:
Jedi skrev:Nu bliver der snakket ret meget om kvinder, bryster og botox. Hvad med mænd, dillere og hårtransplantationer?

Jørgen Ege, rest in peace, havde en del mænd til penisforstørrelser - som den eneste kongeriget - og trods heftig rapportering om mislykkede operationer, erektionsproblemer, infektioner, smerter osv. så havde han stadigvæk kunder til det indgreb. Hvorfor? Pga kulturen? Gruppepres? Reklamer? Jeg tror nærmere det var fordi disse mænd ønskede sig større dillere og rent faktisk havde mulighed for at få det.
Det samme med mænds hårtransplantatoner: de ønsker sig håret bedre fordelt, og det får de så. Ønske/selvvurderet behov + midler og mulighed = reel chance for at noget bliver gjort. Førhen dvs. for 20 år siden, der lignede hårtransplantationer røv og nøgler; det var sådan nogle plugs ala purløg, der voksede ud af hovedet på folk. Nu, med nyere og bedre teknikker, kan det være meget pænt og nærmest ikke til at se, hvis man ikke lige ved det.
Hvis en gut føler sig bedre tilpas med en større penis eller mere hår, er det så ikke i orden at han får noget gjort ved det?


Problemet er vel det samme, i hvert fald ifølge nogle mennesker, at mænd der får lavet den slags, piller ved accepten af at være skaldet, eller have en lille penis. Det sender jo et “forkert” signal til vores børn og unge, ikke at ville acceptere, hvordan man nu engang ser ud.

Vi skal jo, åbenbart, lærer at leve med det udseende og de gener, vi nu engang er blevet udstyret med fra naturens side og ikke pille ved noget som helst.

Det er så ikke min personlige holdning. Jeg kan sagtens leve med at folk får rettet på det de ikke er tilfredse med.


Der er ingen, der kan eller skal diktere, hvad vi skal lære at leve med eller få pillet ved. Vi har et personligt valg. Jeg tror heller ikke, der er nogen, der helt konsekvent er imod kirurgi. Det er mere et spørgsmål om hvor meget og hvorfor. Og det ville da også være mærkeligt, hvis vi alle havde den samme forestilling og de samme grænser.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Plastik

Indlægaf Jedi » 25. okt 2018, 10:58

Kaffe skrev:
Jedi skrev:Nu bliver der snakket ret meget om kvinder, bryster og botox. Hvad med mænd, dillere og hårtransplantationer?

Jørgen Ege, rest in peace, havde en del mænd til penisforstørrelser - som den eneste kongeriget - og trods heftig rapportering om mislykkede operationer, erektionsproblemer, infektioner, smerter osv. så havde han stadigvæk kunder til det indgreb. Hvorfor? Pga kulturen? Gruppepres? Reklamer? Jeg tror nærmere det var fordi disse mænd ønskede sig større dillere og rent faktisk havde mulighed for at få det.
Det samme med mænds hårtransplantatoner: de ønsker sig håret bedre fordelt, og det får de så. Ønske/selvvurderet behov + midler og mulighed = reel chance for at noget bliver gjort. Førhen dvs. for 20 år siden, der lignede hårtransplantationer røv og nøgler; det var sådan nogle plugs ala purløg, der voksede ud af hovedet på folk. Nu, med nyere og bedre teknikker, kan det være meget pænt og nærmest ikke til at se, hvis man ikke lige ved det.
Hvis en gut føler sig bedre tilpas med en større penis eller mere hår, er det så ikke i orden at han får noget gjort ved det?


Mange mænd bliver tidligt skaldede, aå det er svært at sige, hvorfor nogle ikke bryder sig om det.
Jeg kan godt forstå, at det kan skabe komplekser for en mand, hvis hans penis er meget lille. Som jeg lige forstår det, er penis en væsentlig del af den mandlige identitet. Der er mænd, som har en såkaldt 'micro-penis', og de har svært ved at gennemføre sex. Jeg synes, der kan være god grund til at sætte ind med hjælp, hvis manden ønsker det. Men der er vist ingen gode metoder til forlængelse af penis?


Der kan være et hav af årsager til det: en af dem kan være, at man synes man er grim uden hår. Og det er vel grund nok? Altså, hvorfor skal denne mand acceptere han er grim? Og hvorfor er det så vigtigt for andre at fortælle ham, at han er forkert på den, når han ikke vil acceptere sin grimhed som en del af livet?

Førhen hev man svulmelegemet længere ud af kroppen, for at give længde på penis. Om det er den metode, man fortsat gør brug af ved jeg faktisk ikke.
0

Tilbage til "Livets forhold"