Plastik

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Plastik

Indlægaf fisken80 » 3. nov 2018, 14:38

Creme er da på ingen måde bare creme. Og der ER forskel på de dyre og de billige. Og på de billige. De dyre cremer indeholder andre og mere kostbare ingredienser end de billige.
Jeg kan nemt mærke forskel på creme. Også på dyr og billig. Men forskellen er ikke så stor, at jeg vil bruge penge på den dyre, fordi min hud kun bliver marginalt pænere eller mindre tør af den dyre creme.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Plastik

Indlægaf Zombie » 3. nov 2018, 16:10

fisken80 skrev:Creme er da på ingen måde bare creme. Og der ER forskel på de dyre og de billige. Og på de billige. De dyre cremer indeholder andre og mere kostbare ingredienser end de billige.
Jeg kan nemt mærke forskel på creme. Også på dyr og billig. Men forskellen er ikke så stor, at jeg vil bruge penge på den dyre, fordi min hud kun bliver marginalt pænere eller mindre tør af den dyre creme.


Og os med uren hud, ikke acne, må bruge penge på den dyre, når de billige får os til at ligne pizza.
0
aka Forbies

:gammel:
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 3. nov 2018, 18:21

Måske er der forskel. Det er ikke noget, jeg kan registrere, for jeg smører bare noget på - måske. Men hvis nogen mærker konkret forskel, så må der være en forskel for dem.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Plastik

Indlægaf dgd2007 » 6. nov 2018, 13:26

Efter der var gang i diskussionen om operationer eller ej sidste gang, kom jeg til at tænke på en ting ... I der har talt for at få silikonebryster og den slags, har jo udelukkende talt om hvad jeres motivitation for eventuelt at gøre det ville være.
Det er også fint nok - det var jo halvdelen af spørgsmålet i trådoplægget (hvorfor man gjorde det). Den anden halvdel var hvilken virkning det havde på stemningen i samfundet og unge selvopfattelse og den slags.

Men det jeg tænkte på, var om nogen af jer der var positive over for det, ville sige noget om et eller flere af disse spørgsmål: :gruble:
  • Kan der være situationer eller personer (andre end jer selv, of course) hvor det ville være en dårlig ide?
  • Kan det tænkes at nogen gør det og fortryder bagefter?
  • Kan det tænkes at nogen føler de ikke har andet valg end at gøre det, uden egentlig at have lyst?
0
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Plastik

Indlægaf fisken80 » 6. nov 2018, 13:42

Kaffe skrev:Måske er der forskel. Det er ikke noget, jeg kan registrere, for jeg smører bare noget på - måske. Men hvis nogen mærker konkret forskel, så må der være en forskel for dem.


Har du prøvet en creme til 700 kroner eller mere?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Plastik

Indlægaf LadyFox » 6. nov 2018, 14:01

Kaffe skrev:Måske er der forskel. Det er ikke noget, jeg kan registrere, for jeg smører bare noget på - måske. Men hvis nogen mærker konkret forskel, så må der være en forskel for dem.

Jeg tænker også det et nemt at tænke at creme bare er creme, hvis man aldrig har haft brug for en god, dyr creme.

Jeg kan i hvert fald godt tage mig selv i at synes at folk bruger voldsomme mængder på creme, men altså, jeg er selv velsignet med en yderst taknemlig hud, hvis eneste problem er at den ikke så godt tåler vand, men det kan langt hen af vejen løses med kun at tage bad hver anden dag i hverdagene, og handsker hvis jeg vasker op og gør rent, håndsprit og en billig håndcreme.
Jeg bruger nærmest aldrig creme i ansigtet og det er sjældent jeg husker body lotion når jeg har været i bad - for min hud gør næsten aldrig vrøvl, og hvis den endelig gør er det for det meste bare en lille bums man nærmest skal lede efter hvis man vil se den, eller en smule tør hud ved næseboret. Hvis jeg nu havde været mere uheldig med min hud kunne det jo godt være at jeg ikke bare havde tænkt en creme er en creme.
1
...
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Plastik

Indlægaf Planten » 6. nov 2018, 14:12

Uh, nu kan jeg være med i tråden! Jeg bruger nemlig ansigtscreme til 585 kr - mener jeg den koster nu. Jeg ville hellere end gerne bruge en, der ikke kostede en skid, men jeg har prøvet vildt mange og denne er den eneste, jeg ikke slår ud af eller kommer til at klø af.

Jeg bruger den ikke, fordi den lover alt muligt, jeg bruger den, fordi den får min hud til at slappe af og gør at jeg ikke ligner en, der er blevet kogt.

Det må være så skønt bare at kunne smøre hvad som helst på. Det gad jeg godt kunne!
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Plastik

Indlægaf LadyFox » 6. nov 2018, 14:15

dgd2007 skrev:Efter der var gang i diskussionen om operationer eller ej sidste gang, kom jeg til at tænke på en ting ... I der har talt for at få silikonebryster og den slags, har jo udelukkende talt om hvad jeres motivitation for eventuelt at gøre det ville være.
Det er også fint nok - det var jo halvdelen af spørgsmålet i trådoplægget (hvorfor man gjorde det). Den anden halvdel var hvilken virkning det havde på stemningen i samfundet og unge selvopfattelse og den slags.

Men det jeg tænkte på, var om nogen af jer der var positive over for det, ville sige noget om et eller flere af disse spørgsmål: :gruble:
  • Kan der være situationer eller personer (andre end jer selv, of course) hvor det ville være en dårlig ide?
  • Kan det tænkes at nogen gør det og fortryder bagefter?
  • Kan det tænkes at nogen føler de ikke har andet valg end at gøre det, uden egentlig at have lyst?


Ja, til det hele. Det kunne da sagtens tænkes. Men sådan kan jeg tænke om alle mulige ting lige fra alkohol, sex, arbejde, flytninger, at få børn, at dyrke ekstremsport, få en tatovering osv. Osv.
Det synes jeg bare ikke gør at noget generelt er et problem, altså, selvfølgelig er det da et personligt problem for den der er endt i saksen, men altså, ikke sådan at det generelt er problematisk, eller endda forkert.

Man har jo altså også selv et ansvar for at tænke sine beslutninger igennem og overveje om man kan leve med de mulige konsekvenser der kan være. For Ja, som med alt muligt andet vi gør så kan der være konsekvenser, men det må langt hen af vejen er det vel en selv det ved bedst om prisen er værd at betale.
1
...
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 6. nov 2018, 15:04

fisken80 skrev:
Kaffe skrev:Måske er der forskel. Det er ikke noget, jeg kan registrere, for jeg smører bare noget på - måske. Men hvis nogen mærker konkret forskel, så må der være en forskel for dem.


Har du prøvet en creme til 700 kroner eller mere?


Nej, det har jeg ikke, så jeg ved jo faktisk ikke, hvad sådan en creme kan gøre.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 6. nov 2018, 15:08

Nu hvor vi er inde på creme, så kan jeg lige spørge om noget. Jeg har den seneste uge smurt lidt mere i ansigtet end jeg plejer. Men jeg synes, min hud bare bliver fedtet af det. Så altså ingen gevinst på nogen måde. Den ene creme er en meget fed håndcreme, så det kunne jeg nok sige mig selv ikke duer så godt. Den anden er en mere normal håndcreme. Så måske er min opdagelse, at håndcreme ikke er smart til ansigtet. I så fald er det min første åbenbaring ift den slags.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Plastik

Indlægaf HappyPaww » 6. nov 2018, 15:15

Kaffe skrev:Nu hvor vi er inde på creme, så kan jeg lige spørge om noget. Jeg har den seneste uge smurt lidt mere i ansigtet end jeg plejer. Men jeg synes, min hud bare bliver fedtet af det. Så altså ingen gevinst på nogen måde. Den ene creme er en meget fed håndcreme, så det kunne jeg nok sige mig selv ikke duer så godt. Den anden er en mere normal håndcreme. Så måske er min opdagelse, at håndcreme ikke er smart til ansigtet. I så fald er det min første åbenbaring ift den slags.

Huden på hænderne er jo langt grovere end i ansigtet, og creme til hænderne er derfor ikke egnet til ansigtet. Du kan sagtens få udmærkede billige ansigtscremer, men hverken bodylotion, håndcreme eller lignende er sammensat til ansigtshud, så det skal du ikke bruge og forvente en behagelig oplevelse.
1
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Plastik

Indlægaf fisken80 » 6. nov 2018, 16:04

Kaffe skrev:
fisken80 skrev:
Kaffe skrev:Måske er der forskel. Det er ikke noget, jeg kan registrere, for jeg smører bare noget på - måske. Men hvis nogen mærker konkret forskel, så må der være en forskel for dem.


Har du prøvet en creme til 700 kroner eller mere?


Nej, det har jeg ikke, så jeg ved jo faktisk ikke, hvad sådan en creme kan gøre.


Så synes jeg måske det er en smule friskt at skrive, at du ikke kan mærke forskel. Og at creme bare er creme og hvad du ellers skrev i det lange indlæg om din undren i forhold til folks brug af cremer.

Jeg vil vove den påstand, at du godt ville kunne mærke forskel på en svinedyr creme og en billig til 20 kroner.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 6. nov 2018, 16:13

fisken80 skrev:
Kaffe skrev:
fisken80 skrev:
Kaffe skrev:Måske er der forskel. Det er ikke noget, jeg kan registrere, for jeg smører bare noget på - måske. Men hvis nogen mærker konkret forskel, så må der være en forskel for dem.


Har du prøvet en creme til 700 kroner eller mere?


Nej, det har jeg ikke, så jeg ved jo faktisk ikke, hvad sådan en creme kan gøre.


Så synes jeg måske det er en smule friskt at skrive, at du ikke kan mærke forskel. Og at creme bare er creme og hvad du ellers skrev i det lange indlæg om din undren i forhold til folks brug af cremer.

Jeg vil vove den påstand, at du godt ville kunne mærke forskel på en svinedyr creme og en billig til 20 kroner.


Jamen så er det jo netop fint, at jeg får nogle input, der kan prikke lidt til min friskhed.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Plastik

Indlægaf Jedi » 6. nov 2018, 17:01

dgd2007 skrev:Efter der var gang i diskussionen om operationer eller ej sidste gang, kom jeg til at tænke på en ting ... I der har talt for at få silikonebryster og den slags, har jo udelukkende talt om hvad jeres motivitation for eventuelt at gøre det ville være.
Det er også fint nok - det var jo halvdelen af spørgsmålet i trådoplægget (hvorfor man gjorde det). Den anden halvdel var hvilken virkning det havde på stemningen i samfundet og unge selvopfattelse og den slags.

Men det jeg tænkte på, var om nogen af jer der var positive over for det, ville sige noget om et eller flere af disse spørgsmål: :gruble:
  • Kan der være situationer eller personer (andre end jer selv, of course) hvor det ville være en dårlig ide?
  • Kan det tænkes at nogen gør det og fortryder bagefter?
  • Kan det tænkes at nogen føler de ikke har andet valg end at gøre det, uden egentlig at have lyst?


Der kan være nogle åbenlyse grunde til ikke at få noget gjort, herunder allergi for indholdsstoffer, hjerte-lunge sygdomme hvis man skal i fuld narkose, man danner meget grimme ar osv.

Ja, folk kan fortryde dette, ligesom de kan fortryde alt muligt andet.

Det er svært for mig at sætte mig ind i, at man vil gennemgå noget så planlagt og dyrt (relativt) hvis man ikke har lyst. Typisk kan de fleste finde på at gøre noget, de ikke har lyst til, spontant, fordi de lige i øjeblikket ikke kan finde ud af at sige "nej" til andre. Man kan ikke udelukke, at der findes folk, som sparer op til og går til forundersøgelser osv., og så går gennem f.eks. en penisforstørrende operation, selvom de ikke har lyst og måske slet ikke synes de har et behov.
0
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Plastik

Indlægaf In_your_eyes » 6. nov 2018, 17:33

Lemonella skrev:Jeg har vist aldrig prøvet en dyr creme. Jeg holder mig til de billige. Dem fra Lidl, er stadig, i min verden, de bedste.
https://www.dagens.dk/indland/dyre-anti ... d-af-penge

Jeg er lige begyndt at bruge deres Nat creme med 5% urea og jeg er i den grad fan :banan:
0
:pompom:

Tilbage til "Livets forhold"