Plastik

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 11. okt 2018, 19:56

Jedi skrev:
Kaffe skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Kaffe, prøv at besvar disse spørgsmål:

"Hvorfor farver folk deres hår? Bliver man mere lykkelig af at få flottere hår hvis det er resultatet? Imødekommer man mediernes ideal ved at farve sit hår? Kan man undertone de indre værdier, ved at lægge så meget vægt på de ydre værdier, at man bruger 1200 kr hver 8. uge på at få farvet hår?"


Jeg farver mit hår så meget, at det er et under, at det ikke er faldet af.

Jeg tror, folk farver deres hår for at se pænere ud. Men jeg tror bestemt ikke, man bliver lykkeligere af det. Jeg ser det som en substitut for noget, der er vigtigere, f.eks selvværd eller et mere substantielt indhold i livet. Jeg tror ikke, man bliver lykkeligere af et pænere hår. Hvis man gør, synes jeg man skal efterse sin definition af lykke. Jeg tror heller ikke, man bliver ulykkelig af et grimt hår eller noget andet grimt ved udseendet. Kun hvis der er andre faktorer i eens psykologi eller selvbillede, det lider nød.

Jeg mener, man imødekommer idealerne ved at farve håret. Egentlig er det jo meningsløst at gøre det.

Jeg opfatter det som fuldstændig vildt at bruge 1200 kr på at få farvet hår. Helt og aldeles vildt. Jeg ved ikke, hvilke tanker der kan ligge bag en beslutning om at gøre det. Men det er nok ikke at hjælpe nogen med noget.



Historisk set har man alle dage pyntet sig med smykker, tatoveringer, makeup (det hele både mænd og kvinder), og du gør det som nævnt også selv. Selvfølgelig har det noget med normer at gøre, hvad der anses som værende pænt (ikke nødvendigvis sexuelt tiltrækkende).

Hvor kommer det med "lykke" fra? Der er vel næppe nogen, som påstår sig lykkelige grundet nogle behandlinger. Nok mere tilfredshed, om noget.


Jeg tror, jeg tænker det sådan, fordi et lægeligt indgreb i fysikken må have tungtvejende årsager, som må være større end glæde. Fordi man risikerer skader for det (narkose, stik, snit mv). Det må være vigtigere end at gøre glad. Jeg har lidt svært ved at forklare det.

Jeg forstår godt det med, at det jo bare kan være en glæde at farve sit hår og ikke nødvendigvis en jagt på lykke. Der blander jeg tingene lidt sammen.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Plastik

Indlægaf Sangius » 11. okt 2018, 19:59

Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:Jeg kan sagtens se meningen i at få lavet ting, der giver fysisk gene, eller hvis man har noget udseendemæssigt, der er skæmmende.


Gør du slet ikke noget, for at forbedre dit udseende? Overhovedet?

Hårene gror på benene, håret klipper du bare selv så det ikke bliver for langt, og make-up går du ikke med?

Hvad med tøj - er det udelukkende funktionelt tøj du går med? Køber du også kun funktionelle ting, eller bruger du af og til penge på kunst, pynt eller en dyrere sofa fordi den er flot?


Jeg ved ikke, hvad et generelt emne har med mig at gøre? Men jo, jeg gør de ting, der er almindelige for kulturen. Og jeg vil gerne se pæn ud. Jeg kunne dog ikke finde på at købe kunst og andre dyre ting. Så er det bedre at give pengene væk til nogen, der har mere brug for dem - synes jeg.


Men så ved du hvorfor andre gør det. Af samme årsag som du gør det. :)


Jeg lader mig ikke operere eller stikke med nåle eller får lavet krop og ansigt om. Det er immervæk mere drastiske metoder end at putte mascara på.


Det kan godt være, men du spørger efter årsagen, og årsagen er den samme.


Jeg synes fortsat, det er problematisk at sende et signal til børn og unge om, at det er en god ide at få lavet sit udseende om. Det må betyde meget, når man tager så store skridt for at gøre det. Fremfor lidt makeup, der blot fremhæver eller undertoner de træk, man har. Makeup vaskes af, og man har det oprindelige ansigt.


Jeg går sgu ikke og vejer en hver handling og et hvert ord, i forhold til om jeg er en god rollemodel for børn og unge. En del af opdragelsen af ens børn er jo også, at lære dem at tage de rette beslutninger. Hvis du synes kirurgi er så frygteligt, må du jo sørge for at præge dine børn i denne retning. Det er i hvert fald ikke tilfældige kvinder/mænd på gadens ansvar, at være en rollemodel for andres børn.
8
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 11. okt 2018, 20:02

Aima skrev:
Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:Jeg kan sagtens se meningen i at få lavet ting, der giver fysisk gene, eller hvis man har noget udseendemæssigt, der er skæmmende.


Gør du slet ikke noget, for at forbedre dit udseende? Overhovedet?

Hårene gror på benene, håret klipper du bare selv så det ikke bliver for langt, og make-up går du ikke med?

Hvad med tøj - er det udelukkende funktionelt tøj du går med? Køber du også kun funktionelle ting, eller bruger du af og til penge på kunst, pynt eller en dyrere sofa fordi den er flot?


Jeg ved ikke, hvad et generelt emne har med mig at gøre? Men jo, jeg gør de ting, der er almindelige for kulturen. Og jeg vil gerne se pæn ud. Jeg kunne dog ikke finde på at købe kunst og andre dyre ting. Så er det bedre at give pengene væk til nogen, der har mere brug for dem - synes jeg.


Men så ved du hvorfor andre gør det. Af samme årsag som du gør det. :)


Jeg lader mig ikke operere eller stikke med nåle eller får lavet krop og ansigt om. Det er immervæk mere drastiske metoder end at putte mascara på.


Det kan godt være, men du spørger efter årsagen, og årsagen er den samme.


Jeg synes fortsat, det er problematisk at sende et signal til børn og unge om, at det er en god ide at få lavet sit udseende om. Det må betyde meget, når man tager så store skridt for at gøre det. Fremfor lidt makeup, der blot fremhæver eller undertoner de træk, man har. Makeup vaskes af, og man har det oprindelige ansigt.


Du er jo helt vildt forudindtaget? Hvis du udelukkende vil debattere på dine egne præmisser, så synes jeg du dels skulle sætte dig lidt bedre ind i emnet og dels definere dem lidt mere.

9 ud af 10 behandlinger med botox og fillers, ville du ikke opdage om så det var en kollega du gloede på hver eneste dag, der fik dem lavet.


Jeg ved ikke, hvor jeg skriver noget forudindtaget eller hvad mine præmisser er. Men det vil hjælpe mig, hvis du peger på det, da det ikke er min hensigt.

Selvom man ikke ser det, så er der jo en bevidsthed om i samfundet, at folk får det gjort. Folk snakker sammen om ting, de får lavet, og den viden får børnene og de unge også.
Hvis man ikke kan se, når nogen får botox, hvorfor gøres det så? Jeg troede, det var for at skabe en ændring?
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Plastik

Indlægaf Jedi » 11. okt 2018, 20:04

Kaffe skrev:
Jedi skrev:
Kaffe skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Kaffe, prøv at besvar disse spørgsmål:

"Hvorfor farver folk deres hår? Bliver man mere lykkelig af at få flottere hår hvis det er resultatet? Imødekommer man mediernes ideal ved at farve sit hår? Kan man undertone de indre værdier, ved at lægge så meget vægt på de ydre værdier, at man bruger 1200 kr hver 8. uge på at få farvet hår?"


Jeg farver mit hår så meget, at det er et under, at det ikke er faldet af.

Jeg tror, folk farver deres hår for at se pænere ud. Men jeg tror bestemt ikke, man bliver lykkeligere af det. Jeg ser det som en substitut for noget, der er vigtigere, f.eks selvværd eller et mere substantielt indhold i livet. Jeg tror ikke, man bliver lykkeligere af et pænere hår. Hvis man gør, synes jeg man skal efterse sin definition af lykke. Jeg tror heller ikke, man bliver ulykkelig af et grimt hår eller noget andet grimt ved udseendet. Kun hvis der er andre faktorer i eens psykologi eller selvbillede, det lider nød.

Jeg mener, man imødekommer idealerne ved at farve håret. Egentlig er det jo meningsløst at gøre det.

Jeg opfatter det som fuldstændig vildt at bruge 1200 kr på at få farvet hår. Helt og aldeles vildt. Jeg ved ikke, hvilke tanker der kan ligge bag en beslutning om at gøre det. Men det er nok ikke at hjælpe nogen med noget.



Historisk set har man alle dage pyntet sig med smykker, tatoveringer, makeup (det hele både mænd og kvinder), og du gør det som nævnt også selv. Selvfølgelig har det noget med normer at gøre, hvad der anses som værende pænt (ikke nødvendigvis sexuelt tiltrækkende).

Hvor kommer det med "lykke" fra? Der er vel næppe nogen, som påstår sig lykkelige grundet nogle behandlinger. Nok mere tilfredshed, om noget.


Jeg tror, jeg tænker det sådan, fordi et lægeligt indgreb i fysikken må have tungtvejende årsager, som må være større end glæde. Fordi man risikerer skader for det (narkose, stik, snit mv). Det må være vigtigere end at gøre glad. Jeg har lidt svært ved at forklare det.

Jeg forstår godt det med, at det jo bare kan være en glæde at farve sit hår og ikke nødvendigvis en jagt på lykke. Der blander jeg tingene lidt sammen.


Jeg tænker, man har de ting med i sine overvejelser. Jeg er en gang blevet opereret af en plastikkirurg (på det offentliges regning) i almindelig lokalbedøvelse - best thing ever. Lilel bitte indgreb, stor glæde for mig, dengang som nu.
0
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 11. okt 2018, 20:05

Jedi skrev:
Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:Jeg kan sagtens se meningen i at få lavet ting, der giver fysisk gene, eller hvis man har noget udseendemæssigt, der er skæmmende.


Gør du slet ikke noget, for at forbedre dit udseende? Overhovedet?

Hårene gror på benene, håret klipper du bare selv så det ikke bliver for langt, og make-up går du ikke med?

Hvad med tøj - er det udelukkende funktionelt tøj du går med? Køber du også kun funktionelle ting, eller bruger du af og til penge på kunst, pynt eller en dyrere sofa fordi den er flot?


Jeg ved ikke, hvad et generelt emne har med mig at gøre? Men jo, jeg gør de ting, der er almindelige for kulturen. Og jeg vil gerne se pæn ud. Jeg kunne dog ikke finde på at købe kunst og andre dyre ting. Så er det bedre at give pengene væk til nogen, der har mere brug for dem - synes jeg.


Gør du det, fordi du gerne vil passe ind og går du imod dine egne idealer ved at gøre det?


Ja, jeg vil gerne passe ind og ikke skille mig ud. Jeg går ikke imod mine egne idealer.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 11. okt 2018, 20:08

Sangius skrev:
Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:Jeg kan sagtens se meningen i at få lavet ting, der giver fysisk gene, eller hvis man har noget udseendemæssigt, der er skæmmende.


Gør du slet ikke noget, for at forbedre dit udseende? Overhovedet?

Hårene gror på benene, håret klipper du bare selv så det ikke bliver for langt, og make-up går du ikke med?

Hvad med tøj - er det udelukkende funktionelt tøj du går med? Køber du også kun funktionelle ting, eller bruger du af og til penge på kunst, pynt eller en dyrere sofa fordi den er flot?


Jeg ved ikke, hvad et generelt emne har med mig at gøre? Men jo, jeg gør de ting, der er almindelige for kulturen. Og jeg vil gerne se pæn ud. Jeg kunne dog ikke finde på at købe kunst og andre dyre ting. Så er det bedre at give pengene væk til nogen, der har mere brug for dem - synes jeg.


Men så ved du hvorfor andre gør det. Af samme årsag som du gør det. :)


Jeg lader mig ikke operere eller stikke med nåle eller får lavet krop og ansigt om. Det er immervæk mere drastiske metoder end at putte mascara på.


Det kan godt være, men du spørger efter årsagen, og årsagen er den samme.


Jeg synes fortsat, det er problematisk at sende et signal til børn og unge om, at det er en god ide at få lavet sit udseende om. Det må betyde meget, når man tager så store skridt for at gøre det. Fremfor lidt makeup, der blot fremhæver eller undertoner de træk, man har. Makeup vaskes af, og man har det oprindelige ansigt.


Jeg går sgu ikke og vejer en hver handling og et hvert ord, i forhold til om jeg er en god rollemodel for børn og unge. En del af opdragelsen af ens børn er jo også, at lære dem at tage de rette beslutninger. Hvis du synes kirurgi er så frygteligt, må du jo sørge for at præge dine børn i denne retning. Det er i hvert fald ikke tilfældige kvinder/mænd på gadens ansvar, at være en rollemodel for andres børn.


Så ser vi forskelligt på det, for jeg synes, at vi allesammen har et ansvar for hinanden. Men jeg er også ret venstreorienteret.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Plastik

Indlægaf dgd2007 » 11. okt 2018, 20:11

Kaffe skrev:[...]
Er det en god ide at anbefale unge at få lavet større bryster, større læber, mindre hage, mindre kønslæber, suget fedt ud? Jeg mener - det man som voksen gør, skulle gerne være noget, man også kan anbefale de unge at gøre. Har man et ansvar overfor andre?
[...]

Nej, det er ikke en god ide.
Ja, man har da et ansvar over for yngre. :ninja:
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Plastik

Indlægaf Sangius » 11. okt 2018, 20:13

Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:Jeg kan sagtens se meningen i at få lavet ting, der giver fysisk gene, eller hvis man har noget udseendemæssigt, der er skæmmende.


Gør du slet ikke noget, for at forbedre dit udseende? Overhovedet?

Hårene gror på benene, håret klipper du bare selv så det ikke bliver for langt, og make-up går du ikke med?

Hvad med tøj - er det udelukkende funktionelt tøj du går med? Køber du også kun funktionelle ting, eller bruger du af og til penge på kunst, pynt eller en dyrere sofa fordi den er flot?


Jeg ved ikke, hvad et generelt emne har med mig at gøre? Men jo, jeg gør de ting, der er almindelige for kulturen. Og jeg vil gerne se pæn ud. Jeg kunne dog ikke finde på at købe kunst og andre dyre ting. Så er det bedre at give pengene væk til nogen, der har mere brug for dem - synes jeg.


Men så ved du hvorfor andre gør det. Af samme årsag som du gør det. :)


Jeg lader mig ikke operere eller stikke med nåle eller får lavet krop og ansigt om. Det er immervæk mere drastiske metoder end at putte mascara på.


Det kan godt være, men du spørger efter årsagen, og årsagen er den samme.


Jeg synes fortsat, det er problematisk at sende et signal til børn og unge om, at det er en god ide at få lavet sit udseende om. Det må betyde meget, når man tager så store skridt for at gøre det. Fremfor lidt makeup, der blot fremhæver eller undertoner de træk, man har. Makeup vaskes af, og man har det oprindelige ansigt.


Jeg går sgu ikke og vejer en hver handling og et hvert ord, i forhold til om jeg er en god rollemodel for børn og unge. En del af opdragelsen af ens børn er jo også, at lære dem at tage de rette beslutninger. Hvis du synes kirurgi er så frygteligt, må du jo sørge for at præge dine børn i denne retning. Det er i hvert fald ikke tilfældige kvinder/mænd på gadens ansvar, at være en rollemodel for andres børn.


Så ser vi forskelligt på det, for jeg synes, at vi allesammen har et ansvar for hinanden. Men jeg er også ret venstreorienteret.


Men hvorfor er det at være en dårlig rollemodel, hvis du får plastikkirurgi?

Tror du ikke du gør/siger ting som andre finder forkert/som en dårlig rollemodel for deres børn?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Plastik

Indlægaf girl_beat » 11. okt 2018, 20:15

Kaffe skrev:Selvom man ikke ser det, så er der jo en bevidsthed om i samfundet, at folk får det gjort. Folk snakker sammen om ting, de får lavet, og den viden får børnene og de unge også.
Hvis man ikke kan se, når nogen får botox, hvorfor gøres det så? Jeg troede, det var for at skabe en ændring?

For manges vedkommende handler det ikke om at foretage en ændring, men om at fremhæve/styrke/pynte på de fordele, man har i forvejen. Og ligesom make-up kan give et friskere og mere ensartet udseende, kan injektioner som filler og botox gøre det samme men mere permanent.

Der skal nok lidt klarere nuancer i debatten, hvis du søger svar på alle dine spørgsmål, for der er stor forskel på kirurgiske ændringer og mere diskrete kosmetiske forbedringer :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Plastik

Indlægaf D.itsen » 11. okt 2018, 20:18

Aima skrev:I det hele taget kan jeg faktisk ikke tro det skulle være mere drastisk at lade sig injecere med botox eller filler to gange om året, end at sværte sit fjæs, sit hår, sin hud og sine negle ind i methylparaben, ethylparaben, propylparaben, butylparaben og alverdens andre kemiske stoffer på daglig basis.

Hvorfor nævner du lige de stoffer? Og hvad mener du med kemiske stoffer i den her sammenhæng?
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Plastik

Indlægaf Aima » 11. okt 2018, 20:28

Kaffe skrev:
Aima skrev:
Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:Jeg kan sagtens se meningen i at få lavet ting, der giver fysisk gene, eller hvis man har noget udseendemæssigt, der er skæmmende.


Gør du slet ikke noget, for at forbedre dit udseende? Overhovedet?

Hårene gror på benene, håret klipper du bare selv så det ikke bliver for langt, og make-up går du ikke med?

Hvad med tøj - er det udelukkende funktionelt tøj du går med? Køber du også kun funktionelle ting, eller bruger du af og til penge på kunst, pynt eller en dyrere sofa fordi den er flot?


Jeg ved ikke, hvad et generelt emne har med mig at gøre? Men jo, jeg gør de ting, der er almindelige for kulturen. Og jeg vil gerne se pæn ud. Jeg kunne dog ikke finde på at købe kunst og andre dyre ting. Så er det bedre at give pengene væk til nogen, der har mere brug for dem - synes jeg.


Men så ved du hvorfor andre gør det. Af samme årsag som du gør det. :)


Jeg lader mig ikke operere eller stikke med nåle eller får lavet krop og ansigt om. Det er immervæk mere drastiske metoder end at putte mascara på.


Det kan godt være, men du spørger efter årsagen, og årsagen er den samme.


Jeg synes fortsat, det er problematisk at sende et signal til børn og unge om, at det er en god ide at få lavet sit udseende om. Det må betyde meget, når man tager så store skridt for at gøre det. Fremfor lidt makeup, der blot fremhæver eller undertoner de træk, man har. Makeup vaskes af, og man har det oprindelige ansigt.


Du er jo helt vildt forudindtaget? Hvis du udelukkende vil debattere på dine egne præmisser, så synes jeg du dels skulle sætte dig lidt bedre ind i emnet og dels definere dem lidt mere.

9 ud af 10 behandlinger med botox og fillers, ville du ikke opdage om så det var en kollega du gloede på hver eneste dag, der fik dem lavet.


Jeg ved ikke, hvor jeg skriver noget forudindtaget eller hvad mine præmisser er.

Selvom man ikke ser det, så er der jo en bevidsthed om i samfundet, at folk får det gjort. Folk snakker sammen om ting, de får lavet, og den viden får børnene og de unge også.
Hvis man ikke kan se, når nogen får botox, hvorfor gøres det så? Jeg troede, det var for at skabe en ændring?


En forbedring mere end en ændring, vil jeg mene. Altså når det kommer til kosmetiske behandlinger som botox og fillers, og givetvis også mindre kirurgiske indgreb, tænker jeg.

Jeg tror, de fleste der får botox og filler gør det for at skabe et bedre helhedsindtryk, fremfor en decideret ændring. Man ændrer jo ikke særligt meget ved at fjerne tre fine linjer i panden, en rynke mellem brynene eller mørke rander under øjnene, og reelt set er motivet jo heller ikke anderledes, end det man har, hvis man bruger plejeprodukter eller får ansigtsbehandlinger. Min veninde havde fx ret tydelige mørke rander som hun havde forsøgt at mindske og usynliggøre med alle mulige produkter og make up i årevis, indtil hun valgte at få lagt filler ind så se forsvandt sådan *finherknips*. Der var jo ingen omkring hende der kunne se, hun havde fået det fixet. Til gengæld har de så heller ikke tænkt, at hun så træt ud.

Mht. samfundets idealisering og hvorvidt man som voksen, bevidst menneske skal anse sig selv som rollemodel, så tænker jeg personligt, botox og filler og kirugi blot er en dråbe i havet, og med udgangspunkt i hvor lille en procentdel der trods alt benytter sig af muligheden, ville det nok ikke være dér, jeg ville starte, hvis jeg fik mod på at lægge energi i at ændre noget som helst. Bevares, havde jeg børn ville jeg da gøre mit absolut ypperste for at lære dem at finde balancen i en verden hvor værdi i nogen omfang måles på uvæsentlige, overfladiske parametre, men resten af verdens børn og unge ser jeg umiddelbart ikke som mit ansvar, og gjorde jeg, er jeg ret overbevist om, jeg godt kunne være det ansvar værdigt inkl. botox.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Plastik

Indlægaf differentdaydifferentperson » 11. okt 2018, 20:42

Kaffe skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Kaffe, prøv at besvar disse spørgsmål:

"Hvorfor farver folk deres hår? Bliver man mere lykkelig af at få flottere hår hvis det er resultatet? Imødekommer man mediernes ideal ved at farve sit hår? Kan man undertone de indre værdier, ved at lægge så meget vægt på de ydre værdier, at man bruger 1200 kr hver 8. uge på at få farvet hår?"


Jeg farver mit hår så meget, at det er et under, at det ikke er faldet af.

Jeg tror, folk farver deres hår for at se pænere ud. Men jeg tror bestemt ikke, man bliver lykkeligere af det. Jeg ser det som en substitut for noget, der er vigtigere, f.eks selvværd eller et mere substantielt indhold i livet. Jeg tror ikke, man bliver lykkeligere af et pænere hår. Hvis man gør, synes jeg man skal efterse sin definition af lykke. Jeg tror heller ikke, man bliver ulykkelig af et grimt hår eller noget andet grimt ved udseendet. Kun hvis der er andre faktorer i eens psykologi eller selvbillede, det lider nød.

Jeg mener, man imødekommer idealerne ved at farve håret. Egentlig er det jo meningsløst at gøre det.

Jeg opfatter det som fuldstændig vildt at bruge 1200 kr på at få farvet hår. Helt og aldeles vildt. Jeg ved ikke, hvilke tanker der kan ligge bag en beslutning om at gøre det. Men det er nok ikke at hjælpe nogen med noget.



Altså det er jo i nogles øjne også meget grænseoverskridende at farve ens hår så meget at det burde være faldet af. Men jeg forstår godt hvorfor du gør det; du gør det af samme grund som jeg hiver mine næse hår ud: fordi vi føler vi imødekommer idealerne bedst sådan.
Grunden er den samme, tingen noget andet.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Plastik

Indlægaf Aima » 11. okt 2018, 20:43

D.itsen skrev:
Aima skrev:I det hele taget kan jeg faktisk ikke tro det skulle være mere drastisk at lade sig injecere med botox eller filler to gange om året, end at sværte sit fjæs, sit hår, sin hud og sine negle ind i methylparaben, ethylparaben, propylparaben, butylparaben og alverdens andre kemiske stoffer på daglig basis.

Hvorfor nævner du lige de stoffer? Og hvad mener du med kemiske stoffer i den her sammenhæng?


Fordi det var nogle af dem jeg stødte på, da jeg kiggede på Sundhedsstyrelsens? Miljøstyrelsens? En eller anden styrelses hjemmeside, da jeg søgte info om parabener.

Jeg mener ikke noget om kemiske stoffer i denne her sammenhæng. Jeg brugte det udelukkende som perspektiv. Jeg forholder mig skeptisk ift. om kosmetiske behandlinger er forbundet med større risici end fx. daglig brug af make up.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Nemon.
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 18:27
Kort karma: 8
Likede indlæg: 99

Re: Plastik

Indlægaf Nemon. » 11. okt 2018, 21:05

Hvis jeg for modet vil jeg gerne have botox, fillers eller hvad der skal til, for at se frisk og mindre sur ud.
Jeg bliver ikke mere lykkelig, for ikke et højere selvværd, men jeg bliver tilfreds.
Jeg ville tale med min 7 år gamle søn om det, men hvis han som teenager spørger om min holdning, for han et ærligt svar. Han for samtidig også den besked, at det er en voksen ting.
0
Nemon.
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 18:27
Kort karma: 8
Likede indlæg: 99

Re: Plastik

Indlægaf Nemon. » 11. okt 2018, 21:06

Nemon. skrev:Hvis jeg for modet vil jeg gerne have botox, fillers eller hvad der skal til, for at se frisk og mindre sur ud.
Jeg bliver ikke mere lykkelig, for ikke et højere selvværd, men jeg bliver tilfreds.
Jeg ville ikke tale med min 7 år gamle søn om det, men hvis han som teenager spørger om min holdning, for han et ærligt svar. Han for samtidig også den besked, at det er en voksen ting.
0

Tilbage til "Livets forhold"