Kim Larsen er død

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf Tilly » 1. okt 2018, 11:15

Men er der trods alt ikke tale om et fåtal som er sorgryttere?

Jeg har selv ikke i mit facebook feed stødt på "sorgryttere", men der er da mange der har tilkendegivet at de synes at hans bortgang er trist, inklusive mig selv. Og jeg bliver sgu lidt træt af, når der næsten ikke plads til at man må udtrykke tristhed over hans død.

Og jeg synes det er lidt en skam, at der er så meget fokus på de såkaldte sorgryttere, når der trods alt er tale om et mindretal der går helt i selvsving. Eller, det er i hvert fald min oplevelse med udgangspunkt i det jeg har set på Facebook.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf Tilly » 1. okt 2018, 11:21

DenSyngendeLussing skrev:Det kommer ganske givet an på, hvad man laver til daglig og hvem man som konsekvens er venner med på sociale medier. Jeg har på grund af min uddannelse og mit arbejde masser af mediefolk i mit feed, som virkelig mestrer kunsten at få alting til at handle om dem selv - og derfor har jeg set virkelig meget af den slags siden i går, da nyheden kom frem.

Ja, så har du jo selvfølgelig et andet udgangspunkt end mit :)

Jeg synes helt sikkert også den slags opslag kan være kvalmefremkaldende. Jeg har så bare været "forskånet" for at støde på dem i forbindelse med Kim Larsens død (heldigvis).
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf Tilly » 1. okt 2018, 12:02

^ der foregår “diskussioner” om reaktionerne i adskillige tråde rundt omkring på debatten, så min kommentar var ment som en generel observation til hvad jeg har læst rundt omkring på Debatten :)
0
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf Lisva » 1. okt 2018, 13:12

Kim Larsen er sådan en, der bare altid har været der. Det minder en om livets skrøbelighed, når han bare forsvinder. Han er indbegrebet af danskhed. Faktisk i så høj grad, at man kan undre sig over, der ikke er krav om, at flygtninge skal lytte til hans musik for at få lov til at krydse grænsen.

Kim Larsen (med og uden Gasolin) har lavet så mange sange, der betyder noget for mig. Jeg nævner i flæng: Papirsklip, Tik Tik, Fru Sauterne, This is My Life, Byens Hotel, Det er i dag et Vejr, Kvinde Min, Langebro, Se din By fra Tårnets Top, Forklædt som Voksen, Masser af Succes, Som et Strejf af en Dråbe og mange flere.

De fem Årstider har en helt særlig betydning for mig, fordi min kæreste spillede den, da jeg var allermest hormonplaget i forbindelse med fødslen af min søn i 2016.

Alting grønnes og springer ud
skoven hun står brud
natten bli'r så forbandet kort
og folk giver hjerterne bort.
Og på et hospital i den indre by
der begynder livet på ny
en kvinde hun skriger og klynker sødt
og så med ét er drengen født.

<3
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf Fru Sunshine » 2. okt 2018, 16:22

Han var en stor del af min opvækst.
Noget af det første, jeg kan huske at have hørt i radioen var Østre Gasværk - og jeg var rasende over, at mine dumme søskende sagde, at lange Lone hed Mathilde.
:blush:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf Thomas31 » 5. okt 2018, 16:10

DenSyngendeLussing skrev:Det kan i øvrigt sagtens være, at jeg som uddannet journalist med en ordentlig røvfuld fagfæller i feedet er ekstra opmærksom på det, fordi mine kollegaer lige nu sidder og formelig kappes om, hvem der kan skrive den mest vedkommende, velkomponerede og personlige tåreperser af en tekst om Kim Larsen. Det er trods alt de færreste mennesker, der er så gennemført selviscenesættende som mediefolket.


Men "mediefolket" vil også gerne gennemskue alting, også når der ikke er noget at gennemskue. Kim Larsen er død. Det kan man vel forholde sig til, uden at skulle gennemskue alt muligt ikke-eksisterende. Det kunne jo fx bare handle om Kim Larsen.

Han var unik. På sin vis var hans koncerter måske ikke så meget bedre eller værre end så mange andre, men der er bare noget mere .. holdbart over det. Måske er det derfor flere af hans sange bruges ved mærkedage og lignende, og måske derfor det såkaldte massehysteri opstår.
Har han lavet bras og sagt idiotiske ting? Utvivlsomt. Forhåbentligt. Det ville være sørgeligt, hvis han havde holdt noget tilbage for at undgå fejl. Kunne andre slippe afsted med at synge " jeg ved en lærkerede" på den måde? Må han få masser af fuglefløjt og bægerklang
3

Tilbage til "Livets forhold"