Provokerende eller ej?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf avdotja » 22. sep 2018, 13:51

Jeg havde store problemer med at forstå det provokerende i hans første besked. Læste det som om at han havde fikset punkterne og de derfor kunne fjernes. Folk der tager initiativ og godt gider arbejde, er altid velkommen i min verden :) Efter at have læst andres udlægninger, er jeg med på at beskeden kan opfattes som værende for direkte/kommanderende, men synes godt nok at beskeden:

"Og at arbejdsdagen plejer at være hyggelig, men at jeg tror jeg springer over i år. Men at det nok går da jeg jo er en af dem der gør mest. (Jeg er vores uofficielle gårdmand, og sørger for blomster i bedene osv)"


sammen med din beslutning om bare at ignorere hans seneste forespørgsel er unødig konfliktoptrappende. Jeg havde sendt ham dokumentet (tænker ikke at han ligefrem lyver; måske har ikke set excelarket men taget punkterne direkte fra referatet som formentlig er en pdffil?) og var selvfølgelig også mødt op til arbejdsdagen. Det andet der synes jeg godt nok er ekstremt passivt-agressivt og alt for "når det ikke bliver på min måde, gider jeg slet ikke være med men sætter mig hen i hjørnet og leger jeg er 3 år"-agtigt.

Det kan være en god ide at fare med lempe som ny, men som "gammel i gården" skal man også passe på med ikke at kvæle ny energi og initiativer, udelukkende fordi det ikke lige passer med det man plejer at gøre.

Altså: jeg synes absolut også at hans efterfølgende kommunikation kunne have været bedre; det er ikke sådan at jeg ligefrem synes han optræder med et mønstereksempel på effektiv kommunikation. Men jeg synes stadigvæk ikke at det berettiger til din opførelse.
7
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Rapfisk » 22. sep 2018, 14:11

Vi har en andelsforeningsformand, som kommunikerer så kort og præcist, at det bliver kommanderende. "Venligst send mig referatet fra sidste gang asap". Og så ikke noget hej og underskrevet med en autosignatur.

Jeg bliver provokeret af det hver gang. Omvendt ved jeg også, at han både er supersød og hjælpsom, han kan bare ikke med det skriftlige medie. Det prøver jeg at fortælle mig selv hver gang, og jeg tænker også, at det ville være rarere for dig at lade som om, han gør det i bedste mening - uanset om det så passer eller ej.

Derudover synes jeg, du skal komme, hvis du ellers havde planlagt det. Ellers er der risiko for, at det her bliver meget større, end det kan bære.
5
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Purple Haze » 26. sep 2018, 12:45

avdotja skrev:Jeg havde sendt ham dokumentet (tænker ikke at han ligefrem lyver; måske har ikke set excelarket men taget punkterne direkte fra referatet som formentlig er en pdffil?)


Dokumentet blev sendt ud som Excel med dagsordenen til vores sidste møde, og det er der han har kopieret punkterne fra, det må det være da de ikke fremgår andre steder.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Purple Haze » 26. sep 2018, 12:59

Jeg regner med at ordne vores bede osv på lørdag, så er det gjort.

Kan i øvrigt fortælle at han har sendt mails ud til vores fællesmail ca hver anden dag - først en opfordring til at komme til arbejdsdagen, med besked om at han skal have besked om man kommer.

Så et par påmindelser om at det er meget vigtigt at han får besked.

Og så i dag en besked om at det er for dårligt at folk ikke kan finde tid til at bruge de par timer (og igen, han har hidtil ikke selv kunne deltage), og at de kun bliver 7, så nu vil han overveje om dagen skal aflyses og at hvis det er sådan folk har det, så kan vi da også bare afskaffe dagen helt.
Og en lille stikpille til Birthe på 75, som i øvrigt lider af voldsom svimmelhed, som skrev til ham at hun ikke kan den slags mere, at selvom man ikke selv mener man kan arbejde, så kan han jo nok godt finde på noget man kan. Og så en til Birgit som har boet her i 35 år og hjælper med at passe gården, som heller ikke kommer, at selvom man har hjulpet før, så er der jo stadig arbejde der skal gøres.
Og at han i øvrigt planlægger at gå rundt og banke på, præsentere sig og bede om en forklaring på hvorfor folk ikke deltager.

Udover de mails han har sendt på fællesmailen med påmindelser om at vi skel tænde for varmen, pakke vores affald ordentligt, og så var der vist to tre andre ting også.

Og så de to tre daglige mails til resten af bestyrelsen, med beklagelser over at tingene ikke foregår som i hans gamle forening.

Det er alligevel lidt spændende at følge med i, hvornår folk begynder at "flippe ud".
Der er allerede en af de andre fra bestyrelsen der på en meget diplomatisk måde har bedt ham om at slappe lidt af.

Nå ja, og viceværten der skrev at "der er styr på det" da han begyndte at skrive og blande sig i hans arbejde.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Moxy-lady » 26. sep 2018, 13:04

Haha, ham bliver folk da hurtigt træt af. Jeg tænker at du bare skal holde din ryg fri, og så ellers læne dig tilbage og nyde showet. Og være forundret og beskeden når de kommer til dig og tigger dig om at tage dit gamle job tilbage :deer: kæft en spade!
2
My world 12-10-18 :lun:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Sof » 26. sep 2018, 13:08

Skrev du den anden tråd at han var blevet formand? Hvordan faaaen er han blevet det? Og så hurtigt?


Altså her skal folk stemme, for bestyrelsesformand, skal vi vist nok være helt enige :gruble: - Det virker da bare vildt at han er kommet ind i foreningen, ikke umiddelbart deltager i noget fælles, generelt er lidt (meget) nederen og så bliver formand med det samme!


Han lyder virkelig anstrengende
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Purple Haze » 26. sep 2018, 17:22

Det med at være formand er ikke ligefrem en post der er voldsomt populær, så det går lidt på omgang, alt efter hvem der er "dum nok" til at melde sig.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Livets forhold"