Til fester og lign., snakker I internt med dem I kender?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 812
Likede indlæg: 10888

Re: Til fester og lign., snakker I internt med dem I kender?

Indlægaf vibbsen » 7. sep 2018, 23:52

Jeg kommer iøvrigt i tanke om en enkelt familiefest hvor jeg for en gangs skyld bare sad og ventede på at vi var færdige med suppe-steg-is-10-taler-og-5-sange-på-elendige-versefødder så jeg kunne slippe væk fra min plads....

Som var sammen med dem som man :
a)ikke kunne sætte sammen med resten af den nære familie. Fordi de hadede hinanden
b)havde et barn som var STÆRKT udfordret og derfor kravlede rundt over det hele
c)var så underfrankerede at det var umuligt at tale om selv de mest banale ting
d)man faktisk slet ikke havde forventede dukkede op

Jeg vidste på forhånd at jeg var nødt til at gå lige efter desserten....Og havde derfor meldt til festen (som var en 60 års fødselsdag) med det forbehold at jeg ville går tidligt......Men jeg var ærlig talt en smule mopset over den placering.....Og mit humør blev naturligvis ikke bedre af at høre latterbrølene fra det bord hvor resten af mine fætre og kusiner var placeret.....

Lad mig sige det på den her måde : Det var godt at det var en nogenlunde OK rødvin.....Festen startede klokken 13. Jeg blev hentet 17.30...Og var på det tidspunkt pænt snalret.....4 1/2 time var næsten mere end jeg kunne klare....Og havde det været idag, så havde jeg hevet min mobil op og var begyndt at spille Candy Crush....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
HerErJeg
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1215

Indlægaf HerErJeg » 8. sep 2018, 04:22

Venus222 skrev:Jeg skal til bryllup i morgen alene, fordi min kæreste er syg. Og jeg er ved at dø af skræk, for jeg kender ikke andre end bruden. :shock: Min største frygt er samme scenarie som startindlægget beskriver. Og så om min påklædning er passende, jeg er virkelig bange for at være "over-dressed".
Jeg er i forvejen introvert, så at sidde alene og ikke kende nogen er virkelig meget lidt morsomt.

Så jeg håber inderligt at jeg kommer til at sidde sammen med nogen der gider snakke, og som er bare lidt underholdende...

Bryllup er måske ikke så slemt. Der sker så meget og følger egentlig en stram plan for hvordan den slags foregår. Om ikke andet så er det lettere sparke snakken igang med at kommentere noget som lige er blevet gjort eller sagt, og så komme videre derfra.
0
LaMariposa
Kort karma: 405
Likede indlæg: 6514

Indlægaf LaMariposa » 8. sep 2018, 05:54

Både og, tror jeg.

Hvis jeg sidder sammen med folk, som jeg ikke kender, så prøver jeg altid at inddrage dem i samtalen. Synes det er direkte uhøfligt ikke at gøre det. Og hvis de er nemme at snakke med, så har jeg ingen problemer med at snakke med folk, jeg ikke kender. Så prøver jeg at inddrage dem, også selvom der er folk, jeg kender ved bordet.

Men hvis jeg havner ved et bord, hvor de fleste kender hinanden og udelukkende snakker intent, så er jeg ikke typen, der prøver ret meget på at dreje samtalen i en anden retning. Prøver måske en gang eller to at dreje samtalen, inden jeg går over til at kede mig og håbe, at jeg snart kan liste af.
1
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 439
Likede indlæg: 8858

Indlægaf sigge » 11. sep 2018, 13:16

Jeg er ret genert, så det er nemmest for mig at tale med de personer, jeg kender i forvejen, og jeg har ikke overskud til at forsøge at inddrage fremmede i samtalen. Hvis en person, jeg ikke kender, som sidder i nærheden af mig, indleder en samtale, vil jeg dog altid gå ind i den. Men igen gør min generthed, at jeg ofte glemmer at stille modspørgsmål f.eks. Jeg er bevidst om det og forsøger at blive bedre til det, men alt efter dagsform er det ikke sikkert, det sker.

Jeg har været til et bryllup hos to studiekammerater, hvor alle de andre studiekammerater med påhæng blev placeret ved ét bord, og jeg sad ved et helt andet bord med udelukkende folk, jeg ikke kendte på forhånd. Der blev jeg faktisk ret ked af det, lige da jeg så bordplanen. Men det viste sig, at værterne faktisk havde tænkt sig om, så jeg havde noget til fælles med de andre ved bordet, og de var noget mere udadvendte end mig og gode til at inddrage mig i samtalen, selvom jeg til at begynde med var lidt stille selv. Så det endte faktisk med at blive en rigtigt hyggelig aften. Faktisk sjovere end min fætters bryllup, hvor jeg ellers sad sammen med familie, som jeg kender godt.
0
Christmas isn't a date, it's a state of mind.

Tilbage til "Livets forhold"