13 mrd gammel regning - kan de det?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

13 mrd gammel regning - kan de det?

Indlægaf Purple Haze » 4. sep 2018, 21:40

Jeg var medlem af CrossFittDK sidste år og meldte mig ud pr. 1. September.

Nu har jeg så modtaget 2 opkrævninger for udeblivelse fra hold de påstår jeg har tilmeldt mig d. 2 og 8 august 2017.

Jeg kan selvfølgelig ikke huske detaljerne fra dengang, og har forlængst slettet den app hvor det måske kunne stå.
Men kan ikke forestille mig jeg skulle have tilmeldt mig hold, da jeg ikke brød mig om at være der længere, hvilket var grunden til min udmelding.

Så det er deres ord mod mit.
Hvordan er jeg stillet, nogen der ved det?

Er selvfølgelig bange for at de sender rykkere og det hele ender grimt og kommer til at koste mig en formue, hvis jeg ikke bare betaler.
Mener bare ikke det kan være rigtigt at de bare kan påstå at man skylder dem penge efter så lang tid. Og hvis jeg bare betaler nu, finder de så "tilfældigvis" lige lidt flere påståede udeblivelser om 6 måneder - eller hos andre tidligere medlemmer, det kan de jo tjene ret meget på.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: 13 mrd gammel regning - kan de det?

Indlægaf Purple Haze » 4. sep 2018, 21:50

OK. Fandt det her i en gl. Tråd:

Hunkat skrev:Et firma som mener at du skylder dem penge skal gøre opmærksom på det inden for tre år, og du skal anerkende at du skylder dem penge. Ellers er der ikke noget at komme efter.

http://gaeld.taenk.dk/raadgivning-om-gaeld/foraeldelse-af-gaeld



Men her er der jo "kun" gået 13 måneder.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: 13 mrd gammel regning - kan de det?

Indlægaf fisken80 » 5. sep 2018, 04:34

Purple Haze skrev:Jeg var medlem af CrossFittDK sidste år og meldte mig ud pr. 1. September.

Nu har jeg så modtaget 2 opkrævninger for udeblivelse fra hold de påstår jeg har tilmeldt mig d. 2 og 8 august 2017.

Jeg kan selvfølgelig ikke huske detaljerne fra dengang, og har forlængst slettet den app hvor det måske kunne stå.
Men kan ikke forestille mig jeg skulle have tilmeldt mig hold, da jeg ikke brød mig om at være der længere, hvilket var grunden til min udmelding.

Så det er deres ord mod mit.
Hvordan er jeg stillet, nogen der ved det?

Er selvfølgelig bange for at de sender rykkere og det hele ender grimt og kommer til at koste mig en formue, hvis jeg ikke bare betaler.
Mener bare ikke det kan være rigtigt at de bare kan påstå at man skylder dem penge efter så lang tid. Og hvis jeg bare betaler nu, finder de så "tilfældigvis" lige lidt flere påståede udeblivelser om 6 måneder - eller hos andre tidligere medlemmer, det kan de jo tjene ret meget på.


Gør indsigelse og bed dem om at fremvise dokumentation for, at du har været tilmeldt de to hold.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: 13 mrd gammel regning - kan de det?

Indlægaf Rapfisk » 5. sep 2018, 04:46

Og så undrer det mig, at de først gør kravet gældende nu. Står der ikke noget i deres betingelser om, hvornår man normalt skal betale for udeblivelse?

Det kan godt være, at de har ret til at komme med det nu, men du har også været i god tro, hvis du ikke er blevet opkrævet, da det skete (fx hvis de normalt sender en regning efter en måned). I FW betaler man sammen med det næste kontingent.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: 13 mrd gammel regning - kan de det?

Indlægaf Purple Haze » 5. sep 2018, 05:11

Rapfisk skrev:Og så undrer det mig, at de først gør kravet gældende nu. Står der ikke noget i deres betingelser om, hvornår man normalt skal betale for udeblivelse?

Det kan godt være, at de har ret til at komme med det nu, men du har også været i god tro, hvis du ikke er blevet opkrævet, da det skete (fx hvis de normalt sender en regning efter en måned). I FW betaler man sammen med det næste kontingent.


Jeg var meldt ud og betalte ikke længere kontingent, hvilket ifølge dem er årsagen til at det ikke blev opkrævet dengang.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: 13 mrd gammel regning - kan de det?

Indlægaf fisken80 » 5. sep 2018, 05:18

Purple Haze skrev:
Rapfisk skrev:Og så undrer det mig, at de først gør kravet gældende nu. Står der ikke noget i deres betingelser om, hvornår man normalt skal betale for udeblivelse?

Det kan godt være, at de har ret til at komme med det nu, men du har også været i god tro, hvis du ikke er blevet opkrævet, da det skete (fx hvis de normalt sender en regning efter en måned). I FW betaler man sammen med det næste kontingent.


Jeg var meldt ud og betalte ikke længere kontingent, hvilket ifølge dem er årsagen til at det ikke blev opkrævet dengang.


Men de bør jo gøre ens regning op ved udmeldelse.
Jeg tror dog godt, at de må sende den nu, men de skal kunne dokumentere, at du rent faktisk har været tilmeldt og er udeblevet fra de hold, og det tænker jeg, at de kan få temmelig svært ved.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: 13 mrd gammel regning - kan de det?

Indlægaf Knirkemis » 5. sep 2018, 05:59

Jeg ville ringe og tale med dem.

jeg fik en opkrævning fra Telia i sidste uge, for noget udstyr jeg havde sendt retur til dem 2 måneder forinden. Jeg havde lige smidt faktura for forsendelsen ud, da jeg regnede med, at alt var fint, når jeg nu ikke hørte fra dem. Først blev jeg rigtig sur, fordi jeg jo havde sendt udstyret afsted, og var tæt på at ringe og skælde ud, men jeg sov på det, og ringede og forklarede pænt, hvordan det hang sammen. Det krævede ikke megen overtalelse, at få medarbejderen til at slette gebyret på 500 kr.
Måske kan du opnå det samme, ved at tage en fornuftig snak med dem.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: 13 mrd gammel regning - kan de det?

Indlægaf Purple Haze » 5. sep 2018, 06:40

Nu har jeg skrevet og bedt dem om dokumentation for at jeg skulle være tilmeldt de der hold.
Hvis de fremskaffer noget, så tror jeg bare jeg betaler - selvom jeg føler mig ret sikker på at det ikke passer jeg har tilmeldt mig dem, men det er jo så længe siden at jeg ikke kan huske det.

Derudover har jeg bedt om at få det på skrift at så er alle mine udestående med det firma om det medlemsskab afsluttet.
så jeg ikke risikere at få flere "hov vi har lige opdaget at vi gerne vil have dine penge" krav fra dem.

Hvilket jeg også vil prøve at huske at få fra andre firmaer hvis jeg har haft medlemsskab eller ligende hos dem.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: 13 mrd gammel regning - kan de det?

Indlægaf Purple Haze » 10. sep 2018, 05:38

Purple Haze skrev:Nu har jeg skrevet og bedt dem om dokumentation for at jeg skulle være tilmeldt de der hold.
Hvis de fremskaffer noget, så tror jeg bare jeg betaler - selvom jeg føler mig ret sikker på at det ikke passer jeg har tilmeldt mig dem, men det er jo så længe siden at jeg ikke kan huske det.

Derudover har jeg bedt om at få det på skrift at så er alle mine udestående med det firma om det medlemsskab afsluttet.
så jeg ikke risikere at få flere "hov vi har lige opdaget at vi gerne vil have dine penge" krav fra dem.

Hvilket jeg også vil prøve at huske at få fra andre firmaer hvis jeg har haft medlemsskab eller ligende hos dem.


Har lige fået svar (efter jeg skrev og rykkede), at de har slettet bøderne og har fjernet mine oplysninger i systemet.
21
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Livets forhold"