Min ex kæreste truer mig med at hacke

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Sladjah
Indlæg: 112
Tilmeldt: 28. jan 2018, 13:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 55

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Sladjah » 14. aug 2018, 21:16

Kan huske han engang downloadet noget der hedder torrent på hans bærbar, hvor han downloadet spil som han ikke behøver at købe,

Og film, tv serier osv?

Istedet for at bruge penge kunne han hente dem via torrent, han sagde det ulovligt og han plejet at slukke for sin net el sådan, har seriøst ikke styr på det men han er vel ok-middel / Til IT? :trist:
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Moxy-lady » 14. aug 2018, 21:24

Sladjah skrev:Kan huske han engang downloadet noget der hedder torrent på hans bærbar, hvor han downloadet spil som han ikke behøver at købe,

Og film, tv serier osv?

Istedet for at bruge penge kunne han hente dem via torrent, han sagde det ulovligt og han plejet at slukke for sin net el sådan, har seriøst ikke styr på det men han er vel ok-middel / Til IT? :trist:


Jeg fatter ingenting af noget med computer... Men altså det der har (naturligvis i datid, ikke? :engel:) jeg også gjort, det er ikke raketvidenskab. Som i at all. På mig lyder det som om at han smider om sig med alle mulige begreber der lyder kompliceret og på den måde får dig til at tro at han kan mere end han kan. Sådan var min eks også. Jeg tror vitterligt ikke at han har kompetencerne eller udstyret til at gøre det han påstår.

Jeg kan ikke understrege nok hvor low key avanceret torrents og lignende er.
11
My world 12-10-18 :lun:
Sladjah
Indlæg: 112
Tilmeldt: 28. jan 2018, 13:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 55

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Sladjah » 14. aug 2018, 21:26

Wow okay, det kommer ikke bag mig, han fortalte mig torrent er avanceret osv, men så lærte jeg noget nyt i dag...

Det kommer ikke som et chok han prøver at spille smart på den måde
0
Sladjah
Indlæg: 112
Tilmeldt: 28. jan 2018, 13:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 55

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Sladjah » 14. aug 2018, 21:27

Jeg troede man skulle være et geni for at bruge torrent, det fik han det ihverfald til at lyde!
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Moxy-lady » 14. aug 2018, 21:33

Overhovedet ikke. Man installerer et program som utorrent/bit torrent, og så bruger man forskellige torrent searchers online for at finde et download link som man henter - og når man åbner det, åbner det automatisk i torrent programmet som så downloader filen (filmen, spillet, bogen etc). Nogle gange skal man igennem lidt flere punkter for at få programmet til at virke, men ikke altid, og disse punkter er altid beskrevet der hvor man henter filen i første omgang. Det er meget meget simpelt.


Har jeg hørt, altså.
7
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23118

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Aragorn » 14. aug 2018, 21:37

Moxy-lady skrev:
Sladjah skrev:Kan huske han engang downloadet noget der hedder torrent på hans bærbar, hvor han downloadet spil som han ikke behøver at købe,

Og film, tv serier osv?

Istedet for at bruge penge kunne han hente dem via torrent, han sagde det ulovligt og han plejet at slukke for sin net el sådan, har seriøst ikke styr på det men han er vel ok-middel / Til IT? :trist:


Jeg fatter ingenting af noget med computer... Men altså det der har (naturligvis i datid, ikke? :engel:) jeg også gjort, det er ikke raketvidenskab. Som i at all. På mig lyder det som om at han smider om sig med alle mulige begreber der lyder kompliceret og på den måde får dig til at tro at han kan mere end han kan. Sådan var min eks også. Jeg tror vitterligt ikke at han har kompetencerne eller udstyret til at gøre det han påstår.

Jeg kan ikke understrege nok hvor low key avanceret torrents og lignende er.


Ukompliceret at bruge, måske.... Det er et ganske komplekst system der ligger bag en tracker.

Men ja, det gør jeg også. Og det ér ganske rigtigt noget de fleste ville kunne lære at benytte, i hvert fald til lokale downloads.

Det mørke net med en Tor browser kan han såmænd også have brugt, det er ikke så vanskeligt heller, ikke i forhold til at få begyndt, det er mere at finde troværdige mennesker der kan være problematisk.

Du har ret i at manden lyder som en person der puster sig voldsomt op, men ikke har noget at have tingene i. Og hvis man ikke selv ved noget om et emne, så bliver man hurtigt imponeret over andres viden, for man kan ikke bedømme dybden af dem. Jeg ved noget om computere, men jeg ved ikke en skid om biler, så hvis nogen bare nævner lidt mere end at de har hjul på, så tror jeg de er totale eksperter på feltet.
8

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Moxy-lady » 14. aug 2018, 21:37

Vedr. Det dybe net, så er det for det første meget muligt at han bare snakker om det fordi det igen får ham til at, lyde som om han ved noget om det. For det andet kan jeg forestille mig at det også er noget der findes ret basic vejledninger til at få adgang til. Jeg mener at have læst at det drejer sig om et par specifikke browsere og så noget med at "gemme sig" ordentligt. Igen, så er det ikke særligt kompliceret hvis man læser en guide til det. (men det ved jeg så ikke så meget om.)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23118

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Aragorn » 14. aug 2018, 21:40

vulpesVelox skrev:
Sladjah skrev:Kan huske han engang downloadet noget der hedder torrent på hans bærbar, hvor han downloadet spil som han ikke behøver at købe,

Og film, tv serier osv?

Istedet for at bruge penge kunne han hente dem via torrent, han sagde det ulovligt og han plejet at slukke for sin net el sådan, har seriøst ikke styr på det men han er vel ok-middel / Til IT? :trist:

Torrents er ikke noget særligt. Jeg vil tro min relativt IT-inhabile, pensionerede mor kan finde rundt i det.

Deep Web har jeg ikke rigtig forstand på, men jeg synes da det lyder meget morsomt at han har købt falske penge for rigtige penge. Jeg tror ikke rigtig på at han har styr på Deep Web, men derimod bare har forsøgt at hævde sig. Han lyder som før nævnt ikke til at have for meget at flytte med ud fra hvad du beskriver. Heller ikke ift computere. Det er let nok at se et par videoer på YT, der kradser lidt i overfladen af nogle spændende emner, og så ellers bare fyre mundlort af derfra. "Reroute ip-config" - jeg er helt færdig af grin. Hvad bliver det næste? Root'er han sin hufflepuff og switcher sin gykkelaksor? :lol:


Og partitionerer sin gokkesok.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Moxy-lady » 14. aug 2018, 21:44

Aragorn skrev:
Moxy-lady skrev:
Sladjah skrev:Kan huske han engang downloadet noget der hedder torrent på hans bærbar, hvor han downloadet spil som han ikke behøver at købe,

Og film, tv serier osv?

Istedet for at bruge penge kunne han hente dem via torrent, han sagde det ulovligt og han plejet at slukke for sin net el sådan, har seriøst ikke styr på det men han er vel ok-middel / Til IT? :trist:


Jeg fatter ingenting af noget med computer... Men altså det der har (naturligvis i datid, ikke? :engel:) jeg også gjort, det er ikke raketvidenskab. Som i at all. På mig lyder det som om at han smider om sig med alle mulige begreber der lyder kompliceret og på den måde får dig til at tro at han kan mere end han kan. Sådan var min eks også. Jeg tror vitterligt ikke at han har kompetencerne eller udstyret til at gøre det han påstår.

Jeg kan ikke understrege nok hvor low key avanceret torrents og lignende er.


Ukompliceret at bruge, måske.... Det er et ganske komplekst system der ligger bag en tracker.

Men ja, det gør jeg også. Og det ér ganske rigtigt noget de fleste ville kunne lære at benytte, i hvert fald til lokale downloads.

Det mørke net med en Tor browser kan han såmænd også have brugt, det er ikke så vanskeligt heller, ikke i forhold til at få begyndt, det er mere at finde troværdige mennesker der kan være problematisk.

Du har ret i at manden lyder som en person der puster sig voldsomt op, men ikke har noget at have tingene i. Og hvis man ikke selv ved noget om et emne, så bliver man hurtigt imponeret over andres viden, for man kan ikke bedømme dybden af dem. Jeg ved noget om computere, men jeg ved ikke en skid om biler, så hvis nogen bare nævner lidt mere end at de har hjul på, så tror jeg de er totale eksperter på feltet.


Præcis, det er naturligvis noget mere kompliceret under overfladen, men det er jo gældende for al teknik. Alle kan tænde en computer, og bruge Google, men de fleste ved ikke hvordan og hvorfor. Det samme med biler og mikrobølgeovne. Vi bruger dem uden at forstå hvorfor tingene fungerer som de gør. Han kan så nogle buzz words der Får det til at lyde som om han er en fandens karl. Som du selv siger omkring det med biler.

TS, no worries. Jeg tror at du har gjort det du kunne. Ignorer ham for resten.
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23118

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Aragorn » 14. aug 2018, 21:44

Sladjah skrev:Jeg troede man skulle være et geni for at bruge torrent, det fik han det ihverfald til at lyde!


Min kæreste mener bestemt også jeg er et geni, fordi jeg kan finde ud af det :-)

Men seriøst så kræver det færre tastetryk for mig at sætte en server nede i Holland i gang med at hente en film, end det gør at skrive mit navn.
7

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf ExCoastal » 14. aug 2018, 21:48

Aragorn skrev:
Sladjah skrev:Jeg troede man skulle være et geni for at bruge torrent, det fik han det ihverfald til at lyde!


Min kæreste mener bestemt også jeg er et geni, fordi jeg kan finde ud af det :-)

Men seriøst så kræver det færre tastetryk for mig at sætte en server nede i Holland i gang med at hente en film, end det gør at skrive mit navn.


Tja, en god VPN og så er man godt kørende (har jeg hørt).

Jeg morer mig lidt over, at han henter spil og den slags via torrents, så beder man næsten om at få virus, malware og den slags :D
3
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23118

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Aragorn » 14. aug 2018, 21:58

ExCoastal skrev:
Aragorn skrev:
Sladjah skrev:Jeg troede man skulle være et geni for at bruge torrent, det fik han det ihverfald til at lyde!


Min kæreste mener bestemt også jeg er et geni, fordi jeg kan finde ud af det :-)

Men seriøst så kræver det færre tastetryk for mig at sætte en server nede i Holland i gang med at hente en film, end det gør at skrive mit navn.


Tja, en god VPN og så er man godt kørende (har jeg hørt).

Jeg morer mig lidt over, at han henter spil og den slags via torrents, så beder man næsten om at få virus, malware og den slags :D


Jae, joe... Jeg bruger kun private trackers og jeg må sige at det er meget længe siden jeg har fået skadelig software ad den vej, jeg kan faktisk ikke huske sidst hvornår det skete. Men virus er noget andet nu, end det var for 20 år siden. Nu om dage handler det om malware, om kryptografi af data og efterfølgende afpresning, mining etc, de tider hvor man fik en boot sector virus der gjorde man ikke kunne starte sin maskine just for the fun of it er ligesom forbi.

Så trusselsbilledet har ændret sig, og mens maskiner bliver mere sikre, selv om Intel og AMD pænt lader nogle ting stå åbne for NSA i deres chips og de kinesiske producenter gør det samme for deres diktatur, så begynder det mere at være mennesker der er det svage punkt. Har du haft en elskerinde? Det har vi billeder af. Tager du kokain? Det har vi billeder af.

Giv os koden, eller skriv denne her funktion ind i dit script, så behøver du ikke miste din kone, dine børn og dit job, og alt hvad der udgør dit liv.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23118

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Aragorn » 14. aug 2018, 22:01

Og nu skal jeg i seng. Jeg skal op i morgen. Og arbejde med computere.... Igen. Heh. It never ends.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Sladjah
Indlæg: 112
Tilmeldt: 28. jan 2018, 13:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 55

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Sladjah » 14. aug 2018, 22:35

Han har vist narcissistiske træk og jeg tror han er lidt psykopat... jeg har fået min familie ind over det og de beskytter mig 24/7 hvis han finder på et el andet.. fx at dukke op foran min lejlighed osv. Men jeg svarer aldrig på hans sms'er jeg tager altid screenshot og så ignorer jeg ham!

Jeg er så lettet nu,

Tusind tak Aragorn, du har været en stor hjælp for jeg kan endelig slappe af.

Jeg blokerer hans nummer nu, for selvom jeg ikke har svaret ham, så har jeg holdt hans nummer åben, for jeg har været så bange. Men det er jeg ikke længere, jeg har indset han blot er en psykopat / skør gut og jeg skal videre med mit liv..
11
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. aug 2018, 08:32

din ekskæreste lyder i det hele taget som et trist og sørgeligt menneske.
Fint du lukker for hans mulighed for at kommunikere til dig, så bliver du heller ikke udsat for hans stress.
Vær dog obs på at han jo har muligheden for at henvende sig fra andre numre.

Men det lyder ærligt talt til at han bare prøver at hive tæppet væk under dig, med latterlige trusler.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Livets forhold"