Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. aug 2018, 12:24

Jeg er lidt melankolsk lige nu og spekulerer en masse over vores valg og livsform osv.

Hvis du kunne vælge en hvilken som helst realistisk livsform, hvordan skulle dit liv så være?

Uddannelse, job, bosted, børn, dyr, økonomi, tilvalg, fravalg. Det hele.

Jeg skriver realistisk livsform for det synes jeg er mest interessant at forholde sig til fremfor at sige at man vil være Von And som aldrig havde løftet en finger og bare dasede på Maldiverne. Men derfor kan man jo godt have lyst til at være investor, have arbejdet i 20 år og skabt en solid formue og dase.

Håber at det giver mening. Jeg selv, jeg spekulerer videre
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf kidkomb » 13. aug 2018, 12:27

Jeg ville gerne have haft en mere normal opvækst, så ville jeg muligvis have været i stand til at leve af at være korleder/underviser/arrangør.
Men jeg bestod eksamen på universitetet i både korledelse og rytmisk musikledelse og det er jeg super stolt af.
Når nu mine vilkår er som de er så er jeg faktisk rigtig glad for den måde mit liv er indrettet på.
Meget lille forbrug og en arbejdsuge på omkring 15timer.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. aug 2018, 12:35

jeg tror faktisk ikke jeg ville lave så meget om, jeg ville nok bare putte mere fyld ind, være mere modig, springe ud i noget - noget der kunne have givet mig en anden balast, erfaring, netværk.
Det kunne være noget så simpelt som at have arbejdet og sparet sammen til en længere backpacking rejse.
Eller tage et aupair ophold i USA.

Jeg har klart tendens til det trygge, solide, fornuftige - og det kan måske godt blive lidt trivielt og uinspirerende på den lange bane.
Men jeg er også blevet bedre til at springe ud i ting, netop med en tanke om at vover man ikke - så vinder man ikke.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf DenBruneMunk » 13. aug 2018, 12:42

Hvis jeg kunne vælge,
Så ville jeg fra ung, håbe at kunne falde for at handle med guld/sølv/diamanter og hvad som følger der. Være god til at være nærig indtil jeg har eget firma, og så håbe jeg fortsætter denne succes med salg. Tage en fuld uddannelse indenfor handel og eksport, bruge de evner til at få en international forretning på benene. Fest og familie må nedprioriteres de første år tror jeg.
Ikke fordi jeg vil lave om på noget nu men i hvert fald taget en anden retning på livet end den mig og venner valgte som ung.

Er jeg heldig og får succes, så håber jeg konen, børnene og de flotte biler i garagen, og et sommerhus i Beverly hills blandt andet, er på plads. Måske en penthouse løsning i flere store byer, så kan jetset stilen vist ikke være mere på plads, og det er ud af rent arbejde for at nå det. Ingen ønsker om at være fra en rig familie og forkælet til at købe alt og aldrig gøre noget for at vise sin kreativitet, det ville være for kedeligt.

Jeg kan vist godt afsløre, at jeg for nyligt så et indslag, hvor Peter Marco medvirkede. Der blev jeg lidt imponeret :) selvom jeg normalt ikke lader sådan et liv påvirke mig mere end de minutter programmet flasher på tv. Han har en butik på Rodeo Drive, og sælger smykker, mere behøver jeg vist ikke sige.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Stitch » 13. aug 2018, 12:50

Jeg gad godt at have turde at gå efter mine drømme. Enten være blevet pilot eller simultantolk. Har overvejet begge dele men af forskellige årsager turde jeg ikke. Det fortryder jeg nu.

Og så ellers bare have valgt lidt anderledes end jeg gjorde de sidste 10 år, så jeg havde haft en mere normal tid herhjemme. Fået familie, bil, lejlighed osv. Jeg er glad for at jeg fik rejst etc. Men jeg er mere ked af jeg ikke fik gjort det andet.

Jeg har nemlig modsatte tendens end Madam P. Netop bare sprunget hovedkuls ud i det uden at tænke på konsekvenserne. Bare prøvet og ikke tænkt.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Honningprut » 13. aug 2018, 14:15

Jeg ville gerne have vokset op i en helt almindelig kernefamilie. Jeg husker faktisk at det var mit største ønske, da jeg var barn. Vi levede meget skrabet, med en mor på kontanthjælp og 2 små søskende der var blebørn.

Dog synes jeg, at jeg har lært en del af det liv, jeg har valgt at leve. I dag ville jeg ikke bytte det væk for noget som helst.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf LadyFox » 13. aug 2018, 15:17

Jeg ville gerne arbejde som vikar, så jeg selv vælger hvor meget og hvornår jeg arbejder uge for uge, og hvor meget ferie jeg vil holde på et år, og ikke mindst hvornår. Jeg er dog ikke sikker på jeg er fornuftig nok til det i forhold til pension og den slags.
Jeg ville gerne blive boende i min lille lejlighed i København, eller, jeg ville gerne et par etager op så jeg fik altan, og så ville jeg gerne have en kolonihave på Amager og en pony.

Jeg ville ikke have nogle børn.
Og jeg ville i min fritid gerne gøre mig lidt mere seriøs omkring mit poker.

Senere ville jeg gerne flytte til Sydspanien, og finde mig en nogenlunde fornuftig måde at tjene penge på det.
1
...
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Anlewi » 13. aug 2018, 15:25

Jeg ville ikke ændre mit liv. Det har ikke altid været nemt, men jeg tænker at mit liv indtil nu har skabt den jeg er idag på godt
Og ondt
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Pjeps » 13. aug 2018, 15:49

Jeg kan egentlig godt lide mit liv, men hvis jeg skulle ændre på det, ville jeg nok have taget en mere kreativ baseret uddannelse og levet en mere flipperagtig tilværelse som keramiker eller kunstmaler, men jeg har brug for økonomisk sikkerhed, så jeg har aldrig turde satse på den slags.
0
:ninja:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf LaScrooge » 13. aug 2018, 16:37

Professor i etik, mange og lange rejser, bo og arbejde ved forskellige universiteter, have et stort landsted fælles med mine venner.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Suzan » 13. aug 2018, 16:53

Årh, der er mange andre liv jeg gerne ville ha haft!

Det er nu ikke sådan at jeg fortryder eller ærgrer mig over noget - faktisk ikke engang de mange, mange år på værtshus.

Men jeg ville gerne ha været gartner.

Eller have taget en uddannelse indenfor tekstilt kunsthåndværk - vævning fx

Det havde været rart hvis jeg havde været bedre til at finde nogle gode kærester.
Måske havde jeg så haft børn og gudhjælpemig børnebørn.

Det eneste der faktisk kan ærgre mig idag, er at jeg var så lang tid om at tage ridningen op igen.
Til gengæld har jeg så fået revanche nu og det er fedt.

Men som en anden skriver her, den rette psykologhjælp på det rette tidspunkt - så havde jeg undgået nogle blindgyder.
0
Selma156
Indlæg: 2344
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Selma156 » 13. aug 2018, 17:21

Jeg er faktisk overraskende glad for mine livsvalg og min livsstil. De eneste to ting, jeg gerne vil ændre, er min job- og civilstatus. Det er så også rimelig afgørende. Jeg vil gerne prøve mange forskellige job, og ikke blive millionær på det, men bare leve en tilværelse, jeg er glad for. Og så vil jeg gerne prøve at have et forhold, der varer mere end halvandet år. Gerne resten af livet, sådan meget romantisk and all.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Artem » 13. aug 2018, 18:44

På de fleste måder er jeg fint tilfreds med mit liv som det er blevet, med uddannelse, job, og hvor jeg bor.

Men ville da gerne have haft prøvet den oprindelige plan. Hvor det var blevet til noget rigtig seriøst med nogle af de kærester jeg havde i midt/slut 20'erne. Hvor jeg havde fået børn inden jeg blev 30 år, og i dag havde haft en kernefamilie med 2 børn i teenager alderen.

Det er den oprindelige gamle drøm. Men om det virkelig ville være lykken ved jeg ikke, og det ville jo have været et helt andet liv jeg havde fået. Hvor mange ting ville se helt anderledes ud i dag.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Bergen » 13. aug 2018, 20:10

Jeg ville gerne have haft et par børn mere. Det vil jeg altid være ærgelig over. Ellers er jeg ok tilfreds med mit liv.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. aug 2018, 03:05

Vi er rykket til udlandet igen for 3,5-4 år. Jeg kan mærke at det bliver sidste gang. Med børn er prioriteterne ændret i stor grad. Havde vi ikke fået barn, så havde vi sikkert boet i ude resten af livet og rejst verden rundt og gjort som det passer os.

Jeg har altid være lidt hippie agtig, og nu brænder ønsket om et nedlagt landbrug for alvor på. Det her bliver med 98% sandsynlighed vores sidst udlandseventyr. Min mand og jeg havde en lang sludder i går aftes og vi er ret meget på linje om hvad vi har lyst til. Der kommer forhåbentligt et barn mere til jul og det her liv i de lande som vi altid ender i tror jeg ikke at jeg orker mere efter den her omgang. Hans jobs er altid i udviklingslande. Økonomisk skal vi bare se på hvad der giver mest mening ift alt det praktiske.

Jeg drømmer om et nedlagt landbrug, Midtsjælland, Stege et eller andet. 45 min til kbh max. Høns, en hund, en kat, måske en lille hest. Frugttræer, bærbuske, stor køkkenhave. Arbejde deltid for mig selv på sigt, men gerne i en helsekost i den første periode. Easy Living.
3

Tilbage til "Livets forhold"