Hvor skal vi bo?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf HappyPaww » 3. aug 2018, 20:54

Nu du arbejder på Amager, hvorfor så ikke Tårnby eller endda Dragør?
0
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf AlmostFamous35 » 3. aug 2018, 21:18

Ja, jeg tænkte altså også Dragør. Særligt ift hvor du arbejder..
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Tux » 3. aug 2018, 21:18

Maanii skrev:Jeg ville i øvrigt kigge på strandmarks kvarteret hvis det bliver Hvidovre. Der er dejligt.

Men det skal nok være snart, priserne stiger hurtigt. Vores er steget med 1mil de sidste 3 år.

Spørgmålet er om de bliver ved med at stige (så hurtigt), det er efterhånden blevet så dyrt, at mange begynder at se lidt længere ude - det viser de seneste statistikker.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Rapfisk » 3. aug 2018, 21:36

Hvis kæresten har skiftet job og arbejder i byen, når vi kommer til at købe, er Dragør og Tårnby bestemt i spil. Lige nu vil det være trafikalt selvmål at flytte ham derud for at være tættere på mit job.

I Hvidovre er jeg også gladest for Hvidovre Nord (af åbenlyse årsager), men der er meget, der skal laves, på mange af villaerne i vores prisklasse. Så vil vi faktisk næsten hellere til Avedøre og spare en million.

Hvad angår det med by, så tror jeg sådan set bare, det er vigtigt for mig, at det er der, menneskene og livet. Jeg behøver ikke selv at sidde på Sokkelund (det gør jeg måske en gang om året), men jeg nyder at se folk med deres kaffe, selv om jeg selv haster forbi. Derudover bor jeg med 12 supermarkeder, de fleste gode, inden for 700 meter. Det er også en mærkbar luksus i hverdagen.

Og hvor er I alle sammen søde sådan at engagere jer i mit liv og luksusdilemma :dåne:
Senest rettet af Rapfisk 3. aug 2018, 21:58, rettet i alt 1 gang.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf LaMariposa » 3. aug 2018, 21:49

Nomnom skrev:Altså - jeg vil også slå et slag for Smørum/Måløv/Jonstrup/Ballerup området :genert:

Både min mand og jeg er vokset op her og bor nu tæt på dejlig natur, samtidig med vi er tæt på offentlig transport. Jeg kan godt se at der nok ikke er så meget liv her, som på Frederiksberg :)


Men hvor meget bruger man caféer, koncerter osv., når man har små børn? Jeg tænker, at egen have og frisk luft er mere værd?
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Rapfisk » 3. aug 2018, 21:53

LaMariposa skrev:Men hvor meget bruger man caféer, koncerter osv., når man har små børn? Jeg tænker, at egen have og frisk luft er mere værd?

Fordi jeg er opvokset hvor jeg er og i øvrigt aldrig har været udendørsmenneske, tror jeg, frisk luft og have betyder mindre for mig end for de fleste. Måske ændrer der sig, hvis de børn, vi får, er af en anden støbning. Hverken kæresten eller jeg er dog havemennesker, så det er en prioritet, at haven er let at holde, hvis der er mere end en gårdhave.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Artem » 3. aug 2018, 22:05

Det er virkelig nogle rådne priser i har omkring København. Havde selv en gammel murer til at hjælpe mig sidste år, hvor hans datter og svigersøn solgte deres hus i Valby for 5 mio og købte et andet større til 7 mio. Fuldstændigt sindsygt da det ikke en gang var et renoveret hus, hvor den gamle murer siden har været over og omfuge huset og lave 2 nye badeværelser.

Ellers kender jeg kun rigtig Farum og Jonstrup med Ballerup og Måløv. Kunne faktisk godt lide Jonstrup hvor jeg nærmest boede i lille hareskov.
Sammen med at der var en rimelig god forbindelse ind til København.

Men ellers ved jeg slet ikke hvordan det er der over i dag, men ved at rejsetid er en dræber. Op til en halv time er helt ok. En time kan gå men er ikke sjovt. Over en time er for meget.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf hotlips » 3. aug 2018, 22:05

LaMariposa skrev:
Nomnom skrev:Altså - jeg vil også slå et slag for Smørum/Måløv/Jonstrup/Ballerup området :genert:

Både min mand og jeg er vokset op her og bor nu tæt på dejlig natur, samtidig med vi er tæt på offentlig transport. Jeg kan godt se at der nok ikke er så meget liv her, som på Frederiksberg :)


Men hvor meget bruger man caféer, koncerter osv., når man har små børn? Jeg tænker, at egen have og frisk luft er mere værd?


Jeg er helt igennem have og naturnørd men vi bruger bestemt også livet i København endnu,min dreng kan sagtens finde rundt ved nørreport og så videre, så er det ikke cafeer vi tager til, men museer, livgarden, de sejlende busser i Københavns havn, cykeltaxaer, åben brandstation og tanks til kulturnat og Christina d 4 s bygningsværker har været noget han har kendt altid og det betyder rigtig meget for os.

Hvis jeg skulle vælge, så blev det have og natur der vandt, men jeg er virkelig glad for at vi har begge dele her.
5
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf LaMariposa » 3. aug 2018, 22:14

hotlips skrev:
LaMariposa skrev:
Nomnom skrev:Altså - jeg vil også slå et slag for Smørum/Måløv/Jonstrup/Ballerup området :genert:

Både min mand og jeg er vokset op her og bor nu tæt på dejlig natur, samtidig med vi er tæt på offentlig transport. Jeg kan godt se at der nok ikke er så meget liv her, som på Frederiksberg :)


Men hvor meget bruger man caféer, koncerter osv., når man har små børn? Jeg tænker, at egen have og frisk luft er mere værd?


Jeg er helt igennem have og naturnørd men vi bruger bestemt også livet i København endnu,min dreng kan sagtens finde rundt ved nørreport og så videre, så er det ikke cafeer vi tager til, men museer, livgarden, de sejlende busser i Københavns havn, cykeltaxaer, åben brandstation og tanks til kulturnat og Christina d 4 s bygningsværker har været noget han har kendt altid og det betyder rigtig meget for os.

Hvis jeg skulle vælge, så blev det have og natur der vandt, men jeg er virkelig glad for at vi har begge dele her.


Det er bestemt heller ikke fordi, at jeg vil tale det ned. Mere fordi jeg tænkte, at man jo sagtens stadig kan tage ind til byen og få kultur, hvorimod det for mig ville være virkelig irriterende, hvis jeg skulle væk fra huset for at komme ud i en park. Så meget hellere have.

Men som Rap selv skriver, så er det selvfølgelig ikke så vigtigt, hvis man ikke er udemenneske.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Planten » 3. aug 2018, 22:26

Jeg synes, I skal flytte til Nordjylland! :D og jeg lukker bare mig selv ud af tråden igen - hejhej :D
8
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. aug 2018, 22:27

LaMariposa skrev:Det er bestemt heller ikke fordi, at jeg vil tale det ned. Mere fordi jeg tænkte, at man jo sagtens stadig kan tage ind til byen og få kultur, hvorimod det for mig ville være virkelig irriterende, hvis jeg skulle væk fra huset for at komme ud i en park. Så meget hellere have.

Men som Rap selv skriver, så er det selvfølgelig ikke så vigtigt, hvis man ikke er udemenneske.


Jeg opfatter egentlig ikke Raps tanker som behov for konkrete ting som caféer og kulturtilbud, men som et spørgsmål om at være vant til og trives med en given stemning omkring sig.

Jeg har en veninde, der er flyttet fra en lejlighed på indre Vesterbro til et lille byhus i Helsingør, og hun og hendes mand er bestemt glade for at have adgang til en have lige udenfor døren i stedet for at skulle pakke børn og ting og sager sammen og gå i den nærliggende park, men de var i deres boligjagt også ude og se på huse, der i sig selv ville fungere fint, men hvor kvarterets energi, eller hvad man nu skal kalde det, lå for langt fra det, de var vant til og jo egentlig var og er rigtig glade for ved i deres tilfælde Vesterbro.
3
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Æble » 4. aug 2018, 04:51

hotlips skrev:
Æble skrev:Hvad er budgettet ift køb?

Vi bor I Rødovre og er meget glade for det. Vi kom begge fra byen og følte os vildt småborgerlige da vi flyttede herud for 11 år siden :genert: Der ligger meget identitet i det at bo i byen. Vi kiggede på huse tot på byen og så længere og længere vestpå indtil der var noget vi kunne betale. Man vænner sig til at der ikke er smarte cafeer overalt. Med små børn har du også oftere brug for en døgnåben Netto end en lækker cafe, så det kommer helt af sig selv. Og jeg kan cykle til Rådhuspladsen på 25 min, så bylivet er jo ikke langt væk.

Jeg ville tage ud og se de forskellige områder. Evt kombiner med at begynde så småt at kigge på huse. Gå så en tur i kvarteret og hvis i ser nogle lokale så spørg havd fordelene er ved at bo i området.


Må jeg være nysgerrig og spørge om det er den netto på tæbyvvej?

Du skal ikke svare hvis du ikke har lyst. :genert:


Ja det er den der har døgnåbent :)
0
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf DannyZuko » 4. aug 2018, 05:04

Med små børn, så vinder kort transporttid over alt andet! Jeg skiftede fra 1-2 timer i bil hver vej (afstanden var ikke så stor, men myldretiden var crazy) til nu 20 minutter, og hold da op, hvor giver det bare meget mere overskud i hverdagen!
2
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf IrmaPigen » 4. aug 2018, 05:06

Jeg ville kigge fra Solrød, Greve og ind.

Det er fedt at være tæt på vand, og det er gode strande.
0
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Kirstenkp » 4. aug 2018, 06:04

Jeg lavede en lignende tråd sidste år. Vi var dog sikre på vi ville nord eller nordvest for Kbh og efter råd herinde fra fik vi dannet os en linje fra Søborg til Hørsholm ;-) Pga pris og natur endte vi dog til sidst med at koncentrere os om Birkerød og Hørsholm og at det blev Birkerød skyldes primært at vi forelskede os i et hus her.
Vi kom også fra Frederiksberg og indtil videre elsker jeg at være flyttet.....og elsker stadig at besøge Frb. Planen er bestemt at flytte derind igen når der ingen børn er hjemme længere :fløjt:
0

Tilbage til "Livets forhold"