Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Humlebien
Indlæg: 62
Tilmeldt: 5. jan 2018, 13:59
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Indlægaf Humlebien » 29. jul 2018, 16:03

er der nogle herinde, der - med vilje - ikke længere har kontakt til nære familiemedlemmer?

Jeg tænker ikke sådan, at man ikke længere lige får ringet til sin gamle tante, men at man simpelthen har afbrudt al kontakt med fx forældre, søskende eller lignende? Jeg tænker tit på, hvad det er der gør, at man fx holder fast i kontakten til et nært familiemedlem, selvom forholdet ikke er sundt for en.

I min familie stoppede al kontakt til min fars side af familien efter min farfars død. Det er 17 år siden nu, da jeg var 12 år. Jeg har en smule kontakt til min ene faster og hendes børn, men ingen andre af min fars søskende eller deres børn. Sidste år opsøgte min faster (hende jeg har kontakt til), min far for at genoptage kontakten, men han er ikke interesseret. Jeg var med da hun kom forbi og kunne se, at hun rystede og havde tårer i øjnene. Hun savner familien meget.

Jeg tror, at min far altid har haft et meget ambivalent forhold til sin familie, og da deres forældre ligesom døde følte han sig ikke længere forpligtet til at have kontakt til sine søskende.

Hvad er jeres egne oplevelser med dette? Har I oplevet noget lignende eller har I selv afbrudt kontakt til nogen nære familiemedlemmer?
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Indlægaf Allmost_Famous » 29. jul 2018, 16:14

Ja, jeg har afbrudt kontakten til et nært familiemedlem. Jeg hilser da høfligt når jeg ikke kan undgå at møde vedkommende, mest for ikke at tage resten af familien som gidsler.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Indlægaf Hewlett » 29. jul 2018, 16:16

Jeg og mine 3 søskende valgte for ca. 3 år siden at bryde kontakten til vores mor med beskeden om, at vi ønsker hende i vores liv når hun har fået styr på og bearbejdet sine personlige problemer og temperament.
Det er ofte besværligt at forklare folk præcis hvad der gjorde, at vi brød kontakten, for det går langt tilbage og blev kun værre med årene. Faktisk er det kun min far og hans kone samt mine 4 tætteste veninder der reelt forstår hvordan vores mor har opført sig og som støtter min (og mine søskendes) beslutning.

Hun har været (og er) også en mor som elsker, men hendes egne personlige problemer gjorde hende utilregnelig, aggressiv og giftig. Det har jeg ikke brug for i mit liv. Jeg har ondt af hende og jeg håber at hun en dag indser at man ikke kan behandle dem man elsker som det passer én. Jeg savner hende ofte og mit sidste ønske er, at hun skal være ensom. Men i sidste ende er det ikke mig og mine søskende, der skal tage ansvar for hendes valg og handlinger og det håber jeg også at hun en dag indser så hun kan blive en del af vores liv igen.
5
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. jul 2018, 16:32

Jeg ser hverken min mor eller min far. De blev skilt da jeg var 16, jeg brød med min mor da jeg var 21 vist nok og med min far for et par år siden.

Mit liv er så vanvittigt meget bedre uden dem i det. Mage til elendige forældre på alle mulige planer skal man lede længe efter. Men shit jeg har meget uhensigtsmæssigt i bagagen som jeg kæmper med.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11232
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23209

Re: Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Indlægaf Mani » 29. jul 2018, 16:36

Jeg ser ikke min søster mere. Hun er sur og bitter over det livet byder hende og misunder andre over det de har. Hun kan kun fokuserer på det andre har hun ikke har - og ser aldrig det hun selv har.
Jeg tænker faktisk det er en lettelse for os begge vi ikke ses mere.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Indlægaf Zombie » 29. jul 2018, 17:02

Jeg droppede fuldstændig min moster og hendes datter, min kusine, da min morfar døde. Min søster fulgte straks trop da jeg meldte ud, at jeg ikke gad hende mere; min mor fulgte med efter et halvt års tid.

Jeg ved, min mor savner sin søster, men det hjælper på det, at jeg har udnævnt hendes bedste veninde til bonus-moster og inviterer hende samt mand, til alle familiearrangementer. Hendes veninde - min bonus-moster - har været en langt større faktor og en større positiv faktor end min moster.

Detaljerne vedrørende min moster er meget lig det, Hewlett forklarer om sin mor, og jeg vil ikke finde mig i det. Min kusine slægter desværre sin mor en anelse på og vælger at tro på sin mors forklaringer om diverse, så at hun også røg i svinget, var ikke overraskende.

Jeg tror dog ikke, min moster kommer ind i mit liv igen - og det har jeg det fint med.
Jeg glemmer tit, at jeg har en et sted.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Indlægaf Viskelæder » 29. jul 2018, 19:59

Jeg har afbrudt kontakten til min ene søster, da hun er langt ude at skide, og hendes nærvær i mit liv gjorde mig ulykkelig. Jeg har ikke set/talt med hende i .. 7 år? tror jeg.

Jeg har heller ikke kontakt til min mors side af familien længere, men det er mere bare sådan gledet ud pga. dårlig stemning. Men jeg ville nok alligevel være kommet frem til at droppe kontakten med dem helt.
0
Marcha
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. aug 2016, 20:58
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Indlægaf Marcha » 29. jul 2018, 21:32

Jeg brød kontakten til en bror for ca 6 måneder siden. Han har altid været svær at omgås, brød mange af mine grænser ift. bl.a. børneopdragelse. Derudover er han temmelig narcissistisk og har et ubehageligt temperament. Vi så hinanden til en rund fødselsdag for en måned siden men kommunikerede ikke.

Det var en svær beslutning for mig, da det også påvirker andre familiemedlemmer - bl.a. mine forældre. De er lidt i klemme - men personligt har jeg det fint og savner ham ikke i mit liv.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Indlægaf Ladysparrow » 30. jul 2018, 12:49

Jeg har ingen kontakt til min onkel og tante på min fars side og har ikke haft det siden jeg var 17. Resten af min familie ser dem heller ikke. Min onkel var en dumt svin over vores familie.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Indlægaf DenBruneMunk » 30. jul 2018, 13:15

Det er sket her, både nære venner fra skoletid og op igennem årene, nær familie, og søskende.

Jeg har dog haft hjertet med mig, og tilgivet en del, også efter mange år. Men noget forsvinder bare med tiden, så bliver men hurtigt 20 år ældre, og det glemmes men man når måske aldrig at tilgive dem.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Indlægaf hotlips » 4. aug 2018, 20:36

Jeg har ikke noget at gøre med min mors søskende, jeg er ellers vokset op i hus med de fleste men vi har ikke noget tilfælles og jeg ved jeg utvivlsomt bidrager mere tid samtalen ved ikke at være der end jeg ville kunne ved at være der selv.

Jeg så dem af og til men det har i mange år vil en klar aftale med min selv at når mormor døde så var det slut og det gjorde hun så i efteråret.

Jeg mangler dem ikke og tænker sjældent på dem. Min mor har genootaget forbindelsen efter mormor døde, efter 24 år uden at de har kunnet være i stue sammen, det må de selv om, men jeg vil ikke deltage og jeg vil ikke have min dreng skal lære dem at kende, jeg kan godt høre min mor deltager i familiehyggen og det er sladder om os andre der er på tapetet, blandt andet kom hun og sagde at min ene fætter som hun har mødt 3 gange og dermed ikke kender ikke kunne finde ud af noget og havde for høje tanker om sig selv, det havde hun hørt fra min ene moster som rent faktisk kender ham og som har været hans moster på almindelige vilkår altid.

Jeg finder det giftigt og illoyalt og jeg vil hverken have min dreng bliver udsat for det eller lærer at opføre sig sådan, og det er faktisk en helt reel risiko hvis vi ser dem at jeg går på toilettet og han så lige skal høre på jeg får en sviner imens. Sikkert om mine mange mænd mine frigide mostre er så forargede over, jeg var selv 9 da de fandt det passende at fortælle mig om mine forældres åbne forhold i 70erne.

Vi har det fint og Benjamin er så uvant med at man taler dårligt om andre o familien at han bliver helt mærkelig når jeg er ved at forløbe mig, og det synes jeg er en god ting, for det skal ikke være noget der er en selvfølge for ham.
2
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3635

Re: Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Indlægaf Petrix » 5. aug 2018, 00:46

Min Kæreste har ikke kontakt til hendes mor, far og søster. Kun hendes bror holder hun kontakt med.
For mig er det lidt svært at forstå, da hele min familie ses, selvom der da har været lidt knageri engang imellem.
Jeg prøver at forstå, og på et tidspunkt forstår jeg det måske.
0
27102021
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Indlægaf Lulu » 5. aug 2018, 05:42

Jeg har intet behov for at have min fars familie i mit liv. Det har min far heller ikke. Eneste undtagelse var min farfar og farmor. Min farfar er død, når min farmor dør sp stoppet al kontakten med den side af familien. De kan ikke bidrage med noget positivt i mit liv, så det er ikke et tab.
Efter min farfars død sagde min farmor til min far og jeg at hun godt vidste hvordan landet lå, men at hun samtidig var glad for, at vi dukkede op til ting som hun inviterede til selvom de kom, for selvom hun vidste vi ikke gad/gider dem, elsker hun jo stadig sine andre børn og vil gerne se dem alle sammen på hendes mærkedage.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Indlægaf LaScrooge » 5. aug 2018, 06:35

Har du snakket med din far om, hvorfor han ikke ønsker kontakt?
Hvis du ønsker det, kan du godt have kontakt til din faster, men det er et godt sted at starte at finde ud af, hvad årsagen er til bruddet. Du behøver ikke overtage din fars holdning til eller følelser for sin familie, men nogle svigt kan være så slemme, at det kan føles grænsende til krænkende, når andre tæt på én ikke tager stilling til fordel for én og ikke støtter én i fravalget.
1
And we both know: I will be delicious
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Afbryde kontakt til nære familiemedlemmer

Indlægaf limitededition » 5. aug 2018, 06:39

Jeg snakker ikke med min søster, og det har jeg ikke gjort i 4 års tid tror jeg. Det kommer nok ikke til at ændre sig, og det har jeg det helt fint med. Hun er giftig.
0

Tilbage til "Livets forhold"