Stor og tyk bi i DK

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Stor og tyk bi i DK

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 5. jul 2018, 11:18

dykkersild skrev:At dømme ud fra dit foto, er der tale om en Klæg - de er nogle dumme svin som kan give smertefulde bid. Jeg har prøvet det en del gange - en af gangene incl. blod ned af benet. Dvs. var så fordi mit andet ben sad fast i noget mudder og jeg derfor stod på et ben og ikke havde en chance for at få den væk. Se her - og længden - jeg har set dem en del større end de 2.5 cm beskrevet som længden.

http://rovfluen.com/da/content/90-klaeg

Bier er voldsomt truet og bør plejes i hoved og røv - så sæt du endelig i gang med bistader, Hvis jeg havde have i Danmark, ville det være noget af det første, jeg satte i gang.

Se f.eks. her for info: http://www.biavl.dk/born-unge/laer-om-b ... -er-en-bi/


Fy for satan. Nu har jeg ikke dårlig samvittighed over at jeg slog den med tommestokken (ikke at det så ud til at påvirke den synderligt).
Jeg troede faktisk det var en bi og dem vil vi jo gerne ha'. Men den her fyr var alt for nærgående og fik derfor et dask.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Stor og tyk bi i DK

Indlægaf hotlips » 5. jul 2018, 11:25

IrmaPigen skrev:Nu kommer det rigtigt sjove: jeg drømmer lidt om at få et bistade i kærestens have.

Det gir' ingen mening, nej :lol:


Det er en skidt ide, det er avlede bier der ikke hører til her og som de vilde bier der i forvejen har mangel på føde så skal konkurrere med.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Stor og tyk bi i DK

Indlægaf IrmaPigen » 5. jul 2018, 12:44

hotlips skrev:
IrmaPigen skrev:Nu kommer det rigtigt sjove: jeg drømmer lidt om at få et bistade i kærestens have.

Det gir' ingen mening, nej :lol:


Det er en skidt ide, det er avlede bier der ikke hører til her og som de vilde bier der i forvejen har mangel på føde så skal konkurrere med.


Og forskellen på en vild bi og en bi i et bistade er hvad?

Mig bekendt bestøver de begge blomster og laver honning.

Og til info, så bor jeg ikke på Læsø.
0

Tilbage til "Livets forhold"