Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf Panton » 3. jul 2018, 18:08

Jeg har talt mine to brødre en gang siden jeg var 14 år, og der fortalte de at vores far var død og at de nu selv havde familie. Jeg var ikke interesseret i at genoptage kontakten, den chance var forspildt. Så ingen kendskab til hinandens børn.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf MOGA » 3. jul 2018, 18:52

Jeg blev faster, da mine egne børn var skolebørn.
Jeg var med til min nieces fødsel, og hun er i den grad fasters pige. Hun er den, der kommer tættest på den kærlighed jeg har til min egne børn, jeg knuselsker hende.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf Artem » 3. jul 2018, 19:23

Med min ældste søsters børn, der havde jeg et rimelig tæt forhold til dem da de var små.
Med min første niece handlede det også om at hendes far rejste rigtig meget den gang, så hvis både min søster og jeg var til familiefester osv, så fungerede jeg nærmest som min nieces reservefar. Vi havde på den måde et rigtigt godt forhold op til omkring konfirmations alderen. Hvor vi siden det ikke har haft så meget at tale om.
Min nevø havde jeg også et rigtig godt forhold til som barn, hvor vi virkelig har leget meget sammen. Dog var han nogle gange lovligt provokerende og da han var omkring 10 år fik jeg nok en dag, og tog hårdt fat i ham og råbte meget højt. Ja det var så første og sidste gang at min nevø har oplevet mig sur. Og siden har vi desværre ikke haft det samme forhold.

Min anden søster har to piger, og selv om jeg da ofte ser dem, og jeg endda er gudfar til den ene, så har vi aldrig været tæt på den måde. Men vi har et ok forhold til hinanden.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf Bøtte » 3. jul 2018, 20:18

Jeg har ingen niecer eller nevøer. Mine piger har til gengæld to mostre, hvor det bare er gensidig kærlighed. :love: Og jeg glæder mig vildt meget til at blive moster en dag. :lun:
De har også tre fastre, det er dog kun den ene de ser jævnligt, men hun forguder dem også.

Jeg har selv et rimelig nært forhold til mine fastre, jeg bor ret tæt på to af dem, og den ene har faktisk lige været her i dag og passe min yngste. Er sikker på mine døtre vil blive ved at have samme nære relation til deres mostre og faster. Det vil jeg i hvert fald gøre mit til at da har.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. jul 2018, 22:10

jeg har 2 søstre, der hver har en datter - der er 8 mdrs forskel på de 2 trunter. - og jeg jublede da jeg for en måned siden fandt ud af at der, LANGT OM LÆNGE, er en lille mere på vej :love:
Jeg synes jeg har et godt og tæt forhold til mine niecer, jeg knuselsker dem, og nyder virkeligt at være sammen med dem, og ville ønske jeg så dem endnu mere end tilfældet er. Det er SKØNT med piger i familien, selvom jeg indimellem er lidt lost :lol:
men jeg nyder at være noget for dem, lave ting med dem, eller bare have dem på besøg - det gør det hele mere komplet, og helt fantastisk.
For ikke så længe siden havde jeg og min snart 5 år gamle niece en lang samtale om at jeg var med til hendes fødsel, hvordan hun kom til verden, og hun krammer mig og siger "det var godt du var der til at hjælpe min mor, da det gjorde ondt" :lun:

Mine 4 drenge er også så heldige at have nogle fantastiske, engagerede, kærlige og tilstedeværende mostre, og de nyder det.
Den ældste moster er lige dét mere på, og det gør at forholdet til hende er tættest og mest fortroligt. Jeg elsker at vide at mine drenge har nogle der har deres ryg, nogle de kan snakke med, nogen de er trygge ved. Den ældste er på snapchat med dem, og er ofte mere opdateret om deres, og pigernes, gøren og laden, det er skønt!

Ud over min egen glæde ved nogle skønne niecer, fantastiske søstre - så er jeg så glad for de bånd vores børn binder indbyrdes. Den måde de er fætre og kusiner på. For jeg oplever at de er tætte med hinanden, nyder hinandens selskab, savner hinanden, vil hianden.
Vi har lige haft den ene kusine med på tur, og til overnatning, hende og min yngste der er 2 år ældre, de hyggede sig så sindsygt meget, og sov i arm om natten. For mig er det guld, af den mest værdifulde slags :love:
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf Juki » 3. jul 2018, 23:47

Tilly skrev:
Juki skrev:Og så er det bare skønt for et legebarn som mig at have en nevø, der gerne vil være med til nogle af de mærkelige ideer jeg har pga. nysgerrighed, som man ikke rigtig kan lave med sine voksne venner :genert: Og så nyder han også at få lov til nogle af de ting han normalt ikke gør eller må. Så føler han det er lidt specielt fordi det er noget vi har sammen og vores lille hemmelighed :cool:

Kan din nevø så godt holde på hemmeligheder? For det kan min nevø i hvert fald slet ikke endnu :lol: Han fortæller sine forældre alt om hvad jeg evt har givet ham af slik og is :genert: Ikke at han ikke må fortælle det, jeg synes mest af alt at det bare er super sjovt, at han ikke er nærheden af at kunne holde på hemmeligheder mellem ham og mig endnu.

En af hans sjoveste "vaner" er at når han skal overrække gaver, så fortæller han altid hvad gaveindholdet er, inden modtageren har nået at pakke op :lol: Han kan simpelthen ikke lade være. Han elsker at give gaver, men det med at der skal være et overraskelsesmoment, har han ikke helt styr på endnu.

Det er heldigvis ikke sådan "rigtige" hemmeligheder som i noget der er forbudt eller noget der sker noget ved. Det er måske nærmere hvide løgne eller manglende detaljer. Han ved selvfølgelig ikke at jeg signalerer det rigtige til min søster eller fortæller hende de manglende detaljer. Det er som regel meget uskyldigt, hvis vi skal blære os og imponere min søster/hans mor fx, så bliver der lige smurt lidt tykt på. Men det er klart blevet sjovere nu hvor han forstår det sjove i at have små hemmeligheder og interne ting :-D

Han er lige i den alder hvor man får rokketænder. Det er noget der er vældig sejt så han fortæller stolt om hvad status er på
sin rokketand, hvor meget han kan dreje den rundt og rokke med den. Det kan jeg bare ikke have :tie: :lol: Men jeg har givet ham nogle forslag til hvordan man nogle gange kan tabe en rokketand hurtigt. Fx ved at spise en flødekaramel, en gulerod eller binde den en tynd snor omkring tanden og den anden ende af snoren om et dørhåndtag eller en fjernstyret bil eventuelt. Det vidste han ikke man han kom selv på andre alternative forslag ret hurtigt derefter.

Jeg elsker at min nevøs forældre har så stor tillid til mig, i forhold til at jeg nogle gange måske gør nogle ikke særlig pædagogiske ting med ham. Men vi nyder jo heldigvis godt af det alle sammen. Jeg får stillet min nysgerrighed på nogle ting sammen med ham og selvom hans forældre ikke er sådan nogle forskrækkede, tilbageholdende typer så har jeg jo et andet forhold til ham og kan give ham noget andet end hans forældre kan. Især nu hvor han næsten lige er blevet storebror.

Børns naturlige fantasi, nysgerrighed, naivitet og gåpåmod er en fantastisk ting at opleve, synes jeg :love: Men det kan nogle gange godt give lidt problemer da de jo mangler noget erfaring og viden som voksne har, så tit bliver nogle små ting der umiddelbart virker banale gjort til noget meget større.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf dgd2007 » 4. jul 2018, 00:57

Ikke særlig tæt. Vi har mødtes til familiebegivenheder, men vist aldrig set dem alene. :gruble:
De bor heller ikke lige henne om hjørnet, skal siges.
Vi er ikke uvenner eller noget, men vi har ikke speciel kontakt. (De er mellem 19 og 38).
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf LaScrooge » 4. jul 2018, 04:46

Jeg bor langt fra mine nevøer og niecer og derfor ser jeg dem sjældent. Jeg har 8 i forskellige aldre, den ældste ervel 12 efterhånden, og som jeg ikke alle har set lige meget. Jeg elsker dem på den ubetingede måde, men følelsen dukker først op når de er nået over spædbarnealderen. Det er en stærk, umiddelbar og ubetinget følelse af, at intet ondt må ske dem og den er faktisk ubetinget af hvor godt jeg kender dem. Jeg kigger på dem, accepterer at de føler sig mere eller mindre trygge ved mig og er fordringsløs i min tilgang til dem. Deres kærlighed skal fortjenes, min er der bare og hvis de vil mig, så har de mig, på deres egne betingelser.
Det er en speciel følelse som jeg elsker at have og mærke.

Jeg har 5 mostre og onkler og har et meget tæt forhold til især 2 af mine onkler, men jeg føler, at de alle har gjort en indsats for at have en relation til mig og de andre børn i familien, som der er mange af. Jeg er tættere med de to, fordi vi svinger personlighedsmæssigt og har gjort det uanset alder, og det er muligvis mig der har valgt hvem af dem, det skulle udvikle sig med. De har alle stået til rådighed, føler jeg faktisk, omend en af mine mostre i lidt mindre grad evner at adskille sin relation til forælderen fra barnet.

Hvis jeg selv får et barn på et tidspunkt, kan jeg ikke forestille mig at det tager noget fra kærlighedspuljen. Den kærlighed jeg vil føle til mit eget barn, vil være en anderledes kærlighed end jeg vil føle til alle andre, men jeg tror ikke det vil betyde, at jeg vil have mindre til alle andre. Kærlighedsrummet udvider sig bare, tænker jeg, ligesom det har gjort hver gang jeg har fået en ny nevø eller niece. Jeg tror mere at kærlighed avler kærlighed og at kærlighed kan smitte af: jo mere jeg føler jo nemmere har jeg ved at have en kærlig indstilling til andre.
1
And we both know: I will be delicious
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf Straniera » 4. jul 2018, 14:21

Jeg har ikke noget specielt forhold til nogen af børnene i min familie. Jeg kan godt lide dem, men jeg er ikke sådan en legesyg, barneglad type, og hvis jeg skal være ærlig, trivedes jeg mest i min familie, før der kom småfolk til. Nu er der en del mere larm og kaos, og mange ting er på børnenes præmisser. Det er fint nok, for det er jo den naturlige udvikling.

Der er sket lidt af en opslitning i min familie, efter der kom børn ind i billedet. Når der inviteres til fødselsdage, så kommer børnefamilierne ofte allerede om dagen og tager hjem efter aftensmaden. De, der ikke har børn, kommer inden aftensmaden og bliver noget længere og hygger med vin og den slags.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf Anlewi » 15. jul 2018, 08:24

Jeg er lige blevet faster til en skøn adopteret knægt.
Jeg satser da stærkt på at skulle være en stor del af hans liv, på samme måde min bror og svigerinde har været for mine drenge.
Fordelen er måske at mine drenge er 13 og 17 år så jeg er et sted i livet hvor mit overskud er større end tidligere
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf Anilara » 16. jul 2018, 09:40

Mit forhold til dem er sparsomt da de bor ved Belfast.

Jeg holder af dem, men forsøger at undgå at tænke på dem, da jeg er bekymret for deres trivsel og opvækst.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf dgd2007 » 16. jul 2018, 18:52

[... slettet: havde misfporsået emnet.]
Billede
Senest rettet af dgd2007 17. jul 2018, 08:41, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf Nicolait » 17. jul 2018, 08:30

Jeg har to søstre, som har henholdsvis et og to børn.

Min ældste søsters unge på 6 år er jeg meget tæt med. Ser ham og passer ham ofte. Vi driller de voksne og spiser is og slik sammen.

Min anden søstres unger. Den ældste er 17 år. Ham har jeg et rigtig godt forhold til. Han er moden for sin alder.
Jeg ser ham måske ikke så meget som jeg burde. Men nu har jeg inviteret ham med ud og skyde i august.

Den mellemste er vist omkring de 14 år. Ham har jeg desværre ikke, så godt et forhold til som de andre. Vi svinger bare ikke så godt sammen.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf godtnavn » 20. jul 2018, 21:07

Der er ingen tvivl om at min lillesøster der ikke har børn har et meget tættere forhold til min datter end min storesøster har. Men jeg tror lige så meget det handler om tid, min storesøster har ikke nær så meget tid og ser derfor ikke min datter nær så meget som min lillesøster.

Personligt er jeg også 100 gange tættere emd min brors børn end min søsters, ganske enkelt fordi de bor tættere på og de prioriterer familieting højere, ergo så jeg dem dagligt da de var små (sjældner nu da jeg bor længere væk end den gang, dog stadig mere end min søsters børn). Mit forhold til mine nevøer (brors børn) ændrede sig da jeg flyttede længere væk, men har ikke ændret sig igen efter jeg fik barn selv. SÅ jeg tror helt klart tiden spiller mere ind end hvor mange børn man selv har.

Og så mener jeg også det er et valg, når man får et barn mere elsker man jo ikke sit første barn mindre (går jeg udfra), ligeledes kan man også vælge at ens nevøer og niecer er vigtige for en, også selvom man har sit eget barn.
0
Pagunette
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29. apr 2016, 16:25
Kort karma: 3
Likede indlæg: 55

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf Pagunette » 22. jul 2018, 15:40

Jeg har ikke rigtigt noget forhold til min nevø, som er ca 8 år, Andet end jeg ved han er der og hvad han hedder. En anden søster skal føde her til august, her kommer der til at være lige så lidt kontakt. Det er der så en del flere og komplicerede grunde til...
Jeg skal dog så også gerne indrømme, jeg ikke er til børn og selv har valgt dem fra i mit liv, så det spiller også en stor rolle ift at have noget med dem at gøre..
0

Tilbage til "Livets forhold"