Gode ting du har fået med fra dine forældre:

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Gode ting du har fået med fra dine forældre:

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 4. jul 2018, 14:40

Empati (ikke at forveksle med sympati), økonomisk ansvarlighed og at elske dyr.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Gode ting du har fået med fra dine forældre:

Indlægaf Rapfisk » 4. jul 2018, 14:46

Selma156 skrev:Nåh ja - jeg har også lært at sige tak og overholde aftaler. Dét er godt nok en mangelvare blandt mange, synes jeg.

Taknemmeligheden er også vigtig for mig. Min mor sagde altid “tak for i dag”, når hun slukkede lyset. Det sidder stadig i mig.
3
Livslinjen: 70 201 201
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Gode ting du har fået med fra dine forældre:

Indlægaf Sorenspige » 4. jul 2018, 18:23

Allmost_Famous skrev:Jeg har to meget forskellige forældre.

Af min far har jeg fået:
- God arbejdsmoral. Man melder sig ikke syg, hvis man ikke er meget syg (medmindre man fejler noget meget smitsomt). Så må man bruge sin fritid på at restituere.
- Sund tilgang til økonomi. Man må selvfølgelig godt forkæle sig selv og andre med ting der koster penge, men man skal altid stræbe efter at leve så fornuftigt, at man kan klare sig lidt tid uden en indkomst.
- Integritet og retfærdighed. Man skal altid gøre det rette, uanset om nogen opdager det eller ej.
- Stabilitet. Ens børns behov skal altid komme først, og er markant vigtigere end hvad man som voksen har lyst til.

Af min mor har jeg fået:
- Lyst til at læse
- Kreativitet


Din far lyder som min mor. Det er netop de ting, jeg har fået med hjemmefra + delen med lyst til at læse.

Jeg ved ikke, hvad jeg har fået med fra min far :genert:. Altså han er ikke noget dårligt mennesker, men jeg har ikke haft ret meget med ham at gøre.

Eller jo, at man skal engagere sig i frivilligt arbejde.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Gode ting du har fået med fra dine forældre:

Indlægaf Mani » 4. jul 2018, 18:36

Viljestyrke og evnen til at rejse mig igen.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Gode ting du har fået med fra dine forældre:

Indlægaf hotlips » 20. jul 2018, 00:15

At være aktiv,og at have brug for at være ude, jeg har aldrig gidet gå til sport ret længe af gangen og jeg har heller ikke dyrket andre hobbyer i klubber eller lignende, men jeg gider generelt godt at deltage eller at gå med til hvad der nu er, det er aldrig mig der har sagt nej til en aftentur og det er meget sjældent jeg ikke gider gå med på legepladsen og jeg vil også gerne fægte eller hvad det nu er på vejen.

Og så har vi helt generelt lært en masse nyttige ting og at det kan betale sig at prøve, vi har været med til at rive vægge ned fra vi var helt små og til at bygge dem op igen, vi har skullet deltage i alt fra at rense maling af til at støbe trapper, vi har kunnet male og bruge det mest almindelige værktøj, lappe en cykel og den slags og vi har da også begge to lavet en del selv, jeg har selv bygget skabe og sadelbomme da jeg passede dyr, jeg har engang bygget et køkken og vi har bygget fuglehuse og støbt fuglebade efter jeg fik barn, og sat stolper i haven, bygget rosenbuer, lavet en dam og så videre.. I dag har jeg lagt sten på det meste af terrassen, jeg har ordnet det forberedende over 2 år så jeg skal kun lige vippe stenene ned på plads men det går fint og min drengs bliver fuldstændig mystificeret hver gang, det er slet ikke noget der er en mulighed overhovedet at forsøge i hans hoved.. Og det sker forbløffende tit at min drengs venner siger noget om at det er mærkeligt at jeg gør den slags når jeg er en pige.

Der er ikke noget af det jeg har tænkt over så længe men fordi jeg nu har en hvor de ting slet ikke har været en del af billedet så er det de sidste par år gået op for mig hvor fremmed en tanke det kan være for andre, men det kan jo også være en god måde at se sig selv på, ved at blive sat op imod andres normer.
2
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9667

Re: Gode ting du har fået med fra dine forældre:

Indlægaf Tanten » 21. jul 2018, 09:51

Min mor sagde altid: Vær mod andre, som du gerne vil have, de skal være mod dig. Det er en udmærket leveregel, selvom den naturligvis skal fortolkes sådan, at hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.

Mine forældre var gode til at snakke med mig om min bror om de ting, vi så og oplevede omkring os, også de ting, der rørte sig ude i verden.

De har altid bakket op om, at vi skulle passe vores skole, og de var gode til at læse bøger for os.
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Gode ting du har fået med fra dine forældre:

Indlægaf Anilara » 21. jul 2018, 13:53

Glæden ved at spare op.
Viden om landbrug.
At kunne passe mig selv og være uafhængig.
At være skeptisk.
At kunne argumentere.
0
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Gode ting du har fået med fra dine forældre:

Indlægaf Filliongonggong » 31. jul 2018, 00:10

Jeg har lært aldrig at se ned på andre mennesker lidt ala vi er ikke alle lige, men vi er alle lige meget værd.

At kærlighed er det stærkeste våben imod en hård verden.

Aldrig at give op uanset hvad livet byder mig.
0

Tilbage til "Livets forhold"