Alkoholfrit bryllup - Ville i gøre gæsterne det klart i invitationen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Alkoholfrit bryllup - Ville i gøre gæsterne det klart i invitationen?

Indlægaf Slettet bruger » 25. jun 2018, 03:38

Zonta skrev:Jeg kan godt se hvad HerErJeg mener - jeg tror mange ældre synes det er for sødt. Ingen ældre jeg kender eller har kendt, har ytret ønske om at få en cola. Det er mest en danskvand eller citron- eller appelsinvand :)


Og selv hvis man godt kan lide cola, er det ikke sikkert man har lyst til hvinende søde drikke til et godt måltid. Jeg gider ikke have sød sodavand til min mad - eller det kan gå til McDonald's og den slags, men ellers ikke. Men hvis det var det der var, ville jeg have det fint med et glas vand, det fungerer til alt, og det er vel det de fleste ikke-vindrikkere drikker til "normale" bryllupper.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4364
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 523
Likede indlæg: 9496

Re: Alkoholfrit bryllup - Ville i gøre gæsterne det klart i invitationen?

Indlægaf Modesty Blame » 25. jun 2018, 06:46

DifferentGirl skrev:Kære Honningprut

Stort tillykke med det forestående bryllup. Jeg tror på, at de fleste mennesker tager med til bryllup for at fejre kærligheden og ikke for at spise og drikke. Men jeg ved også godt, at alkohol er fast inventar ved sociale begivenheder i Danmark. Jeg ville derfor skrive det ganske kort, så folk er indstillet på det.

Som muslim drikker jeg ikke alhokol og jeg ville fuldt ud tilfreds med sodavand til maden. Det må helt og holdent være jeres beslutning. Når det er sagt så findes der mange virgin versioner af de fleste drinks og de smager altså lækkert. Det kunne være at nogle af jeres gæster bliver positivt overrasket over de alkoholfri alternativer.

God fornøjelse.

Det er selvfølgelig en smagssag, men som en der ikke drikker, og ofte bliver udsat for virgin-drinks, så foretrækker jeg kaffe og pepsi max.

Men det er i den grad en smagssag.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Alkoholfrit bryllup - Ville i gøre gæsterne det klart i invitationen?

Indlægaf godtnavn » 27. jun 2018, 22:19

Vi havde selv en alkoholfri reception, dog med alkohol om aftenen. Vi valgte sådan fordi der er folk i vores familier der ikke kan styre alkoholmængden, og ved først at serverer det sen eftermiddag nåede de ikke at blive for fulde under maden :) Vi havde ikke skrevet det nogen steder og ingen spurgte efter det :)

Jeg ville nok nævne det i invitationen når det også er om aftenen, men ala forslaget "I kan godt tage bilen".
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Alkoholfrit bryllup - Ville i gøre gæsterne det klart i invitationen?

Indlægaf dgd2007 » 28. jun 2018, 01:23

godtnavn skrev:[...]
Jeg ville nok nævne det i invitationen når det også er om aftenen, men ala forslaget "I kan godt tage bilen".

Ja, det er da en god formulering ... festen er alkoholfri, så I kan roligt tage bilen (hvis man altså kan parkere der hvor I bor, selvfølgelig). :)
Tillykke, for resten! :banan2:
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Alkoholfrit bryllup - Ville i gøre gæsterne det klart i invitationen?

Indlægaf Aima » 28. jun 2018, 01:37

Jeg ville nævne det i invitationen, så jeg undgik at svare på spørgsmål om, om vi havde glemt vinen osv.

Jeg arbejder i øvrigt som tjener, og serverer masser af sodavand til både unge og ældre. Hos os kan man af alkoholfrie drikke vælge mellem Coca cola, Coca cola zero, Sprite zero, Fanta, Lemon, citronvand, rød sodavand og danskvand. Derudover har vi æble-, appelsin-, ananas- og tranebærjuice og hyldeblomst- og granatæblesaft fra Grønnegården. Jeg har omtrent lige så mange der drikker alkoholfri alternativer til maden, som der drikker øl og vin, flertallet drikker cola zero, dernæst cola. Fanta sælger vi faktisk primært til folk over 60 år, men de fleste i den aldersgruppe og ældre, vælger også cola eller cola zero :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Alkoholfrit bryllup - Ville i gøre gæsterne det klart i invitationen?

Indlægaf 1234 » 28. jun 2018, 16:48

Jeg må indrømme jeg ville overveje at droppe kontakten med mennesker, der ville være sure over mit bryllup ikke inkluderede alkohol eller kød. Hvis de ting er vigtigere end fejre min og min partners kærlighed, så er der venskab nok bare ikke så tæt som jeg troede.
17
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Alkoholfrit bryllup - Ville i gøre gæsterne det klart i invitationen?

Indlægaf Zonta » 28. jun 2018, 17:06

1234 skrev:Jeg må indrømme jeg ville overveje at droppe kontakten med mennesker, der ville være sure over mit bryllup ikke inkluderede alkohol eller kød. Hvis de ting er vigtigere end fejre min og min partners kærlighed, så er der venskab nok bare ikke så tæt som jeg troede.

Samme her. Det er jo ikke fordi det er virkelig sære "betingelser" eller noget.
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Livets forhold"