Hvilke af dine drømme går igen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2662

Re: Hvilke af dine drømme går igen?

Indlægaf Venus222 » 17. jun 2018, 21:35

Jeg redder hvaler, og de drømme har jeg haft jævnligt siden jeg var teen. Typisk er det pukkelhvaler, eller andre store bardehvaler.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvad det betyder.
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Hvilke af dine drømme går igen?

Indlægaf Pjeps » 17. jun 2018, 22:56

Jeg drømmer at jeg virkelig skal på toilettet ( jeg skal ikke tisse, men det andet) og kan simpelthen ikke finde et, og når jeg så endelig finder et, så er det låst, toilettet mangler eller er fuldstændig ubrugeligt af andre årsager. Det er virkelig frustrerende :lol:

Og nej jeg skal faktisk ikke på toilettet når jeg vågner , i hvertfald ikke for at sk...


En anden tilbagevendende drøm er at alle mine tænder falder ud, det er et mareridt. Jeg troede dengang jeg havde tandlægeskræk at det var fordi jeg ikke kom til tandlægen så ofte som jeg burde, men den vender tilbage igen og igen , også nu hvor jeg passer min tandlæge til punkt og prikke.
0
:ninja:
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Hvilke af dine drømme går igen?

Indlægaf Nesnay » 18. jun 2018, 06:52

Det er ved at være længe siden sidst, men det absolut mest gennemgående tema i mine drømme har været, at jeg bliver forfulgt af nogen/noget, der vil slå mig ihjel.

Der har været mange variationer - at blive jagtet gennem Bilka af en t-rex (formodentligt fordi jeg så Jurassic Park i skolen), at blive forfulgt rundt i lagerhaller af maskerede mænd med maskinpistoler, at være inde i en kuppel a la The ruman Show, hvor helikoptere med projektører og maskingeværer forsøger at skyde mig. Det har indimellem været meget drabeligt. Jeg har aldrig nogen våben selv og forsøger heller ikke at kæmpe imod, jeg løber bare. Indimellem forsøger jeg at passe på andre undervejs, men oftest er jeg alene. Det er aldrig endt med, at jeg dør, jeg vågner altid midt i jagten.

Det kunne en psykolog sikkert godt få noget interessant ud af :) Men jeg har nu aldrig kunnet gennemskue nogen forbindelse til min overordnede tilstand. Efter sigende skulle det være tegn på depression eller ubearbejdede traumer, men noget decideret traumatisk har jeg vist aldrig oplevet, og selv om jeg helt sikkert kan have tilbøjelighed til lejlighedsvist sortsyn, har jeg aldrig været deprimeret.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21828

Re: Hvilke af dine drømme går igen?

Indlægaf Purple Haze » 18. jun 2018, 08:01

At jeg skal på toilettet, og ikke kan få bæen ud. Ofte kombineret med at det er en eller mærkelig form for toilet der er meget offentlig, hvor andre er til stede.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvilke af dine drømme går igen?

Indlægaf Mangoness » 18. jun 2018, 08:14

Gennemgående temaer i drømme da jeg var teenager:

- Vand overalt (nogle gange har det været tsunamier eller bare oversvømmelser)
- Nogen flygter eller jeg flygter (typisk fordi nogen vil myrde mig/dem)
- Nogle gange er alt dækket af lava
- Zombier som angriber og er efter mig
- Sex
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Hvilke af dine drømme går igen?

Indlægaf MissDitte » 18. jun 2018, 10:35

Jeg har pakke-mareridt.
Jeg skal pakke hus ned fordi jeg skal flytte, eller pakke kufferter fordi jeg skal flyve eller sådan noget.
Og jeg pakker og pakker og så er der pludseligt et helt fyldt rum med ting jeg havde glemt og der er ikke plads og jeg skal købe nye tasker og tiden går og jeg kan ikke nå det og det hele er helt elendigt.
Jeg drømmer det ret tit og har gjort det i mange år...
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke af dine drømme går igen?

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jun 2018, 21:06

Jeg drømmer tit noget med, at det hus, jeg bor i, pludselig har meget bløde gulve, så det meste er ubeboeligt og dørene er så små, at jeg ikke kan komme væk fra det bløde.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Livets forhold"