Frabede sig gaver til anledninger

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Frabede sig gaver til anledninger

Indlægaf Sustentaculum » 21. maj 2018, 06:30

Da min datter mødte sin morfar i døren med et:" Hvad har du med til mig?" tog jeg affære og fortalte alle bedsterne at mine børn elskede dem højt, var meget glade for deres besøg, men at jeg synes det havde en uheldig konsekvens med alle de gaver, dimser og overraskelser.

Begge vores forældre par er skilt, med nye kærester,
Og vi ser dem rimeligt ofte, dvs. Et par gange om måneden, alle sammen, og de havde seriøst alle en eller anden gave dims med til hende. Heldigvis kunne de sagtens forstå det, og er (mere eller mindre holdt op)

Kunne du ikke gøre noget af det samme? Sige tusinde tak for gaverne osv, men det er vigtigt for os at X så derfor kunne vi rigtig godt tænke os at vores barn fik en gave, i stedet for mange små.Eller hvad der nu lige passer til jeres situation?
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Frabede sig gaver til anledninger

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. maj 2018, 06:43

FormerlyKnownAs skrev:
Mistermor skrev:Kunne det være en mulighed, at i ønskede jer f.eks. en ged fra folkekirkens nødhjælp? Altså at i sagde (igen) "Søde gudmor, vi ønsker os ikke noget, og vi mangler ikke noget. Hvis du så gerne vil give os noget, vil du så ikke købe en køkkenhave, nogle høns eller en ged hos folkekirkens nødhjælp, for så kommer det også andre til gode, og det ville gøre os virkelig glade."


Skide god idé faktisk :gogo: Jeg tror bare aldrig det ville ske :lol:

Hun elsker gaver for meget. At give og få. Men det kunne være at jeg skulle lave sådan en ønskeliste til jul som udelukkende er til godgørende formål.


Så må du opfordre hende til istedet at give en "plastic fantastic" kalendergave til noget julehjælp herhjemme, der ville hendes anstrengelser i den grad blive værdsat! Og hun kunne få afløb for det :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Frabede sig gaver til anledninger

Indlægaf Filliongonggong » 23. maj 2018, 04:42

Hvad siger din søn til gaverne ? Bliver han glad ?

I min verden kan børn ikke få gaver nok, de skal nok lærer, at der ikke varer ved, eller at man ikke altid kan få det man ønsker sig.

Min søn har fået rigtig meget skrammel og dimser i sin barndom, og han er ikke blevet utaknemmelig eller krævende. Nu ønsker han sig dyrere ting pga alder, og her bidrager jeg til gaver fra dem, jeg ved ikke har råd.

Jeg tænker lidt, hvorfor gøre nogen ked af det, eller føle deres måde at vise kærlighed på er forkert. Der kommer tids nok problemer i familier, så skrammel ville ikke starte muligheden for et problem her.

Men igen jeg aner ikke hvordan det foregår i jeres relation :)
3
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Frabede sig gaver til anledninger

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. maj 2018, 04:53

Jeg har tilgode at opleve et barn i den alder ikke blive glad for gaver. Så det gør han. Men det er netop skrammel så enten går det hurtigt i stykker eller det er glemt/lagt væk næste dag hvor der kommer nyt.

Jeg hentede pakkekalender i mandags og talte lige med bedstefar om det- igen.

Naturligvis skal Bedste have lov til at give pakkekalender til barnet, måske det dog skal laves til advent fra næste år. Både pga plads og kg i kufferten, men også for at nedtone skrammelfaktoren. Men glæden ved at give og lave det vil jeg absolut ikke tage fra hende.

Men gaver os voksne imellem må stoppe i det omfang det er nu. Det er helt åndssvagt at købe skjorter til min mand år efter som han ikke mangler fordi han ikke ønsker sig noget. Eller give bedstefar penge så han selv kan købe noget osv. Ingen af os mangler noget.
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Frabede sig gaver til anledninger

Indlægaf Buffy » 23. maj 2018, 07:11

Kunne du foreslå at de sparede pengene til gaver op til flybilletter ud til jer? At det var det I virkelig ønskede jer?
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Frabede sig gaver til anledninger

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. maj 2018, 07:40

Buffy skrev:Kunne du foreslå at de sparede pengene til gaver op til flybilletter ud til jer? At det var det I virkelig ønskede jer?


Det var en vildt god idé, men de kommer aldrig ud til os. Bedste kan ikke sidde så længe, måske på business, men det vil koste en arm og det er tvivlsomt om det vil være rigitg godt alligevel. Svær gigt og to kunstige knæ.
0
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Frabede sig gaver til anledninger

Indlægaf Neverkont » 23. maj 2018, 07:40

FormerlyKnownAs skrev:Naturligvis skal Bedste have lov til at give pakkekalender til barnet, måske det dog skal laves til advent fra næste år. Både pga plads og kg i kufferten, men også for at nedtone skrammelfaktoren. Men glæden ved at give og lave det vil jeg absolut ikke tage fra hende.


Hvad med, at fortælle hende, at i ikke har plads i kufferten, så hun bliver nødt til at sende den?

Når hun finder ud af hvad det koster i porto, så kommer ændringerne måske helt af sig selv. ;)
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Frabede sig gaver til anledninger

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. maj 2018, 07:41

Neverkont skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Naturligvis skal Bedste have lov til at give pakkekalender til barnet, måske det dog skal laves til advent fra næste år. Både pga plads og kg i kufferten, men også for at nedtone skrammelfaktoren. Men glæden ved at give og lave det vil jeg absolut ikke tage fra hende.


Hvad med, at fortælle hende, at i ikke har plads i kufferten, så hun bliver nødt til at sende den?

Når hun finder ud af hvad det koster i porto, så kommer ændringerne måske helt af sig selv. ;)


:lol: ja det kunne være.
1
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Frabede sig gaver til anledninger

Indlægaf Buffy » 23. maj 2018, 07:44

FormerlyKnownAs skrev:
Buffy skrev:Kunne du foreslå at de sparede pengene til gaver op til flybilletter ud til jer? At det var det I virkelig ønskede jer?


Det var en vildt god idé, men de kommer aldrig ud til os. Bedste kan ikke sidde så længe, måske på business, men det vil koste en arm og det er tvivlsomt om det vil være rigitg godt alligevel. Svær gigt og to kunstige knæ.


Altså ældre mennesker kan nogen gange overraske og hvis det er et varmt sted I kommer til at bo, kan et besøg ligefrem gøre dem godt.
Min farmor havde svær slideligt og kunstige hofte og kunne stadig tage på busture. Så prøv at tale med dem op det, før du afskriver dem mulighed helt.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Frabede sig gaver til anledninger

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. maj 2018, 07:58

Buffy skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Buffy skrev:Kunne du foreslå at de sparede pengene til gaver op til flybilletter ud til jer? At det var det I virkelig ønskede jer?


Det var en vildt god idé, men de kommer aldrig ud til os. Bedste kan ikke sidde så længe, måske på business, men det vil koste en arm og det er tvivlsomt om det vil være rigitg godt alligevel. Svær gigt og to kunstige knæ.


Altså ældre mennesker kan nogen gange overraske og hvis det er et varmt sted I kommer til at bo, kan et besøg ligefrem gøre dem godt.
Min farmor havde svær slideligt og kunstige hofte og kunne stadig tage på busture. Så prøv at tale med dem op det, før du afskriver dem mulighed helt.


Hun er sådan set ikke så gammel, 56 vist, men en tur i en endog meget komfortabel Volvo fra Slagelse til København, koster mange smerter og træthed i dagene efter. Hun arbejder fleksjob og kun 9 timer om ugen af samme årsag.

Så en tur på 10- 11 timer til Bangkok, transit og 1,5 time mere i fly, er helt udelukket.

Vi har boet i udlandet i de 9 ud af 12 år vi har været sammen. Så der er ikke noget nyt i at vi er ude og de ikke kan komme.
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Frabede sig gaver til anledninger

Indlægaf Buffy » 23. maj 2018, 08:23

FormerlyKnownAs skrev:
Buffy skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Buffy skrev:Kunne du foreslå at de sparede pengene til gaver op til flybilletter ud til jer? At det var det I virkelig ønskede jer?


Det var en vildt god idé, men de kommer aldrig ud til os. Bedste kan ikke sidde så længe, måske på business, men det vil koste en arm og det er tvivlsomt om det vil være rigitg godt alligevel. Svær gigt og to kunstige knæ.


Altså ældre mennesker kan nogen gange overraske og hvis det er et varmt sted I kommer til at bo, kan et besøg ligefrem gøre dem godt.
Min farmor havde svær slideligt og kunstige hofte og kunne stadig tage på busture. Så prøv at tale med dem op det, før du afskriver dem mulighed helt.


Hun er sådan set ikke så gammel, 56 vist, men en tur i en endog meget komfortabel Volvo fra Slagelse til København, koster mange smerter og træthed i dagene efter. Hun arbejder fleksjob og kun 9 timer om ugen af samme årsag.

Så en tur på 10- 11 timer til Bangkok, transit og 1,5 time mere i fly, er helt udelukket.

Vi har boet i udlandet i de 9 ud af 12 år vi har været sammen. Så der er ikke noget nyt i at vi er ude og de ikke kan komme.


Øv pokkers
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Frabede sig gaver til anledninger

Indlægaf Lulu » 23. maj 2018, 08:35

FormerlyKnownAs skrev:
Buffy skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Buffy skrev:Kunne du foreslå at de sparede pengene til gaver op til flybilletter ud til jer? At det var det I virkelig ønskede jer?


Det var en vildt god idé, men de kommer aldrig ud til os. Bedste kan ikke sidde så længe, måske på business, men det vil koste en arm og det er tvivlsomt om det vil være rigitg godt alligevel. Svær gigt og to kunstige knæ.


Altså ældre mennesker kan nogen gange overraske og hvis det er et varmt sted I kommer til at bo, kan et besøg ligefrem gøre dem godt.
Min farmor havde svær slideligt og kunstige hofte og kunne stadig tage på busture. Så prøv at tale med dem op det, før du afskriver dem mulighed helt.


Hun er sådan set ikke så gammel, 56 vist, men en tur i en endog meget komfortabel Volvo fra Slagelse til København, koster mange smerter og træthed i dagene efter. Hun arbejder fleksjob og kun 9 timer om ugen af samme årsag.

Så en tur på 10- 11 timer til Bangkok, transit og 1,5 time mere i fly, er helt udelukket.

Vi har boet i udlandet i de 9 ud af 12 år vi har været sammen. Så der er ikke noget nyt i at vi er ude og de ikke kan komme.


Men de kan vel så bruges til oplevelser når I er i DK i stedet? Ingen siger jo det skal være larmende ting, når bedstefar ikke kan det, men der er jo mange ting man kan se på Sjælland, og som nok også kan lade sig gøre med bedste som ikke kan så meget.
Så kan hun måske i stedet finde brochure, som I kan have med hjem og som I så kan studere med jeres dreng, indtil I skal ind og se det. Og så evt en lille ting der passer til (ex vi var på vikingeskibet i Ladby for ikke så længe siden, så kunne det være en brochure om det og et lille viking modelskib som han fik i gave til at tage med hjem og så selve turen han fik næste gang i var i DK).
0
Rosen
Indlæg: 347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Re: Frabede sig gaver til anledninger

Indlægaf Rosen » 23. maj 2018, 08:48

Jeg ville bare nyde det og prøve at grine lidt ad det med kærlighed.

Jeg havde en mormor som var ikke....hhmm...mainstream.

De ting jeg fik fra hende var helt godnat. Hun gav mig brugte sneakers fra sig selv (virkelig beskidte og brugte) til fødselsdag og hun shoppede rigtig meget tøj hos Kattens Værns loppemarked som røg direkte til mig som fødselsdags og julegaver.
Hjemmelavede æggebæger af træ som stank af trælim var også en klassiker.

Hun døde nogle år siden af demens (tænker den må have startet 30 år siden) og jeg tænker kun med varme på alle de underlige gaver hun gav mig. Jeg savner dem næsten.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Frabede sig gaver til anledninger

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. maj 2018, 09:00

Lulu skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Buffy skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Buffy skrev:Kunne du foreslå at de sparede pengene til gaver op til flybilletter ud til jer? At det var det I virkelig ønskede jer?


Det var en vildt god idé, men de kommer aldrig ud til os. Bedste kan ikke sidde så længe, måske på business, men det vil koste en arm og det er tvivlsomt om det vil være rigitg godt alligevel. Svær gigt og to kunstige knæ.


Altså ældre mennesker kan nogen gange overraske og hvis det er et varmt sted I kommer til at bo, kan et besøg ligefrem gøre dem godt.
Min farmor havde svær slideligt og kunstige hofte og kunne stadig tage på busture. Så prøv at tale med dem op det, før du afskriver dem mulighed helt.


Hun er sådan set ikke så gammel, 56 vist, men en tur i en endog meget komfortabel Volvo fra Slagelse til København, koster mange smerter og træthed i dagene efter. Hun arbejder fleksjob og kun 9 timer om ugen af samme årsag.

Så en tur på 10- 11 timer til Bangkok, transit og 1,5 time mere i fly, er helt udelukket.

Vi har boet i udlandet i de 9 ud af 12 år vi har været sammen. Så der er ikke noget nyt i at vi er ude og de ikke kan komme.


Men de kan vel så bruges til oplevelser når I er i DK i stedet? Ingen siger jo det skal være larmende ting, når bedstefar ikke kan det, men der er jo mange ting man kan se på Sjælland, og som nok også kan lade sig gøre med bedste som ikke kan så meget.
Så kan hun måske i stedet finde brochure, som I kan have med hjem og som I så kan studere med jeres dreng, indtil I skal ind og se det. Og så evt en lille ting der passer til (ex vi var på vikingeskibet i Ladby for ikke så længe siden, så kunne det være en brochure om det og et lille viking modelskib som han fik i gave til at tage med hjem og så selve turen han fik næste gang i var i DK).


Ja det hsr en anden vist også foreslået at vi gør og jeg tror da også jeg svarede positivt på det. Lige Tivoli og den slags er udelukket, men ellers er det en rigitg god ide.

Bedstefar og jeg talte også om at man gav hjemmelavede gaver. De er mega krea begge to og han dreje nærmest hvad som helst i træ. A
0

Tilbage til "Livets forhold"