Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf IrmaPigen » 18. maj 2018, 10:51

Dikus skrev:
IrmaPigen skrev:
Dikus skrev:
IrmaPigen skrev:
Tux skrev:
IrmaPigen skrev:
Modesty Blame skrev:Fire samtaler? Fire? Seriøst?


4. Samtale?!?

Det ville på mig ikke virke særlig professionelt, at de skal bruge så mange samtaler og bruge så lang tid på det.

Det virker sq lige lovligt langhåret til mig, og jeg ville nok tænke, at det er sådan nogle, der aldrig bliver rigtig tilfredse.

Der er en vældig god business case i at ansætte den rette første gang..


Man kan også komplicere tingene for meget.


Måske nok, hvis en fejlrekruttering koster 100.000 kr. Men det kan være virkeligt mange penge, der tabes ved fejlrekruttering i ledelseslagene.


Måske, men personligt gad jeg det ikke, og det var noget der ville give mig et dårligt indtryk af de pågældende beslutningstagere og dermed også af arbejdspladsen.

Derudover, lad os sige man har minimum en times transport i hver ende til en jobsamtale. Og så er der minimum en times samtale, måske mere. Der ville man så skulle afsætte 12-15 timer alene til den praktiske afvikling af forløbet. Dertil kommer tid til forberedelse.

Det ville jeg bare slet ikke have mulighed for at presse ind i mit nuværende jobsituation m.m.


Det er nok også meget forskelligt i forhold til, hvilke stillinger man søger. En 3. samtale jeg var til indeholdte, at de havde haft fat i nogen, der kunne rykke rundt på finanslovsmidler, så det kunne falde på plads, hvis jeg valgte stillingen til. Denne mand, der kunne nikke til det, deltog selvfølgelig også i samtalen. Jeg synes, det er fint, vi efter den samtale gik hjem og tænkte os om. Havde jeg ikke gjort det, havde jeg helt sikkert sagt ja til det fine tilbud. Men tænketiden fik mig til at føle efter i maven og konkludere, det ikke var det rigtige for mig.

Det havde sgi været en dyr og besværlig løsning, hvis man havde sparet et par timer væk, sat himmel og hav i værk med finanslovsmidler, omstrukturering af statsligt organ... og jeg så havde fortrudt efter tre måneder. Altså. Besværligt og uansvarligt.


Jeg forstår faktisk ikke helt, hvad du mener med det fremhævede.

Anyway, det grønlandske arbejdsmarkede er nok også lidt noget andet. Men jeg ser nu genopslag med Grønlandske juridiske stillinger, som de åbenbart ikke kan få besat. Så lur mig om de ikke længere længere kan tillade sig at være helt så kræsne.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf 1234 » 18. maj 2018, 11:14

Jeg synes ikke det lyder helt vanvittigt med 3-4 samtaler. Hvor jeg er holder vi som standard to på helt almindelig stillinger, så tænker det giver mening at holde flere for de aller vigtigste samtaler. Jeg har en enkelt gang været til en hel rekrutteringsdag.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf Modesty Blame » 18. maj 2018, 13:06

Vores administrerende direktør var til to samtaler, da hun blev ansat. Og da vi er en midlertidig organisation, som er i gang med at lukke ned, er hun nu i gang med at søge nyt job. Max antal, efter hvad hun har fortalt mig, er tre samtaler. Men som udgangspunkt er det to og måske en med en eller anden rekrutteringskonsulent.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf Myresluger » 18. maj 2018, 15:02

Tror altså ikke 4 samtaler er så usædvanligt til en lederstilling. Jeg var også til 4 samtaler på mit nuværende job - den ene dog på tlf. da chefens chef ikke er baseret i DK. Mit foregående leder job var med tre samtaler.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf IrmaPigen » 18. maj 2018, 15:29

Myresluger skrev:Tror altså ikke 4 samtaler er så usædvanligt til en lederstilling. Jeg var også til 4 samtaler på mit nuværende job - den ene dog på tlf. da chefens chef ikke er baseret i DK. Mit foregående leder job var med tre samtaler.


Lederstillingen er i TS' nuværende virksomhed. TS skriver ikke noget om stillingen med 4 samtaler er en lederstillinger, blot at det er et spændende job.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf Æble » 18. maj 2018, 15:45

Svarer lige samlet.

4 samtaler. Ja jeg synes også det er rigeligt. Men de to første var med et rekrutteringsfirma hhv indledende samtale og tests. Så en samtale med leder og hr i firmaet. Sidste samtale er med leder, hr og andre samarbejdspartnere (stillingen er som intern konsulent med reference til SVP, dvs ikke pt en ledelsesstilling men et område de gerne vil bygge op).

Hvis jeg får tilbudt det nye job er der ikke noget i mit nuværende firma der kan konkurrere med det. Det er en helt anden type virksomhed og jeg vil få ansvaret for mit eget område.

Jeg har sagt til det nye firma hvordan sagerne står og de har fået rykket rundt så samtalen er på onsdag. Tager det som et tegn på at jeg har gode chancer for st få jobbet.

Går og overvejer lidt om jeg bare skal sige tingene som de er til min chef. Ved godt at jeg risikerer lederstillingen, men hader det her spil. Jeg kunne sige at jeg inden det tilbud kom på banen var startet en process med et andet job og jeg bliver nød til at tænke grundigt over det før jeg kan sige hvad jeg vil. Hvis jeg så ikke får job 2 så behøver jeg jo ikke sige det, men kan sige at jeg tager imod lederstillingen. Så køber det mig måske lidt mere tid.

Men tror plan A er at undgå min chef indtil efter onsdag :lol:
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf Æble » 18. maj 2018, 18:37

Maanii skrev:
Æble skrev:
LaMariposa skrev:
Maanii skrev:Kan du ikke fortælle din leder det som det er?

At du er meget interesseret, men har behov for afklaring på en anden mulighed – og så håbe de er villig til at holde stillingen fri indtil da?


Det tror jeg ikke, at jeg ville turde. Så siger hun jo implicit, at hun er på vej væk og hellere vil det andet, og at nuværende arbejdsgiver ikke er førstevalget. Hvis hun ikke får det nye job, så bliver det nok ret svært at være i efter sådan en udmelding.


Ja det er også det jeg er bange for.


Jeg tror det kommer rigtig meget an på chefen.

Jeg har været i en lignende situation, hvor jeg lagde kortene på bordet. Min chef tog det rigtig pænt, og tingene spillede sig ud så jeg endte med at blive i samme virksomhed og det har ikke været et problem efterfølgende.


Det er også det jeg er ved at komme frem til, tror jeg. Måske eller måske ikke kan han håndtere det, for mig vil det også bare sige mig noget om hamhvordan han reagerer.
0

Tilbage til "Livets forhold"