Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2018, 04:57

DetSorteCirkus skrev:Nej, konkurrencer appellerer generelt ikke til mig, hvilket egentlig er underligt, da jeg er vild med rabatter og tilbud og hygger mig med at ose rundt efter den slags.
Jeg gætter på, at det er tilfældigheden ved konkurrencer, der nedsætter min interesse. Jeg vil have en garanti for en form for gevinst.


Garantien hedder de store tals lov.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf LadyFox » 7. maj 2018, 04:58

abcd skrev:
Lemonella skrev:De fleste firmaer kræver vist heller ikke ligefrem at folk deler deres opslag. Det ved de nok godt de ikke må. Jeg ser i hvert fald som oftest at der står “du må gerne dele vores opslag, men det er ikke et krav”. Så er de vel garderet omkring det de må og ikke må.


Nej, men der er mange hvor man skal skrive i kommentarfeltet hvem man vil dele præmien med. Jeg vil tro det er på kanten af hvad man må når intentionen helt klart er at få folk til at tagge andre, og det må man ikke eksplicit bede om.

Men man kan jo bare skrive "min tante".
1
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2018, 05:00

LadyFox skrev:
abcd skrev:
Lemonella skrev:De fleste firmaer kræver vist heller ikke ligefrem at folk deler deres opslag. Det ved de nok godt de ikke må. Jeg ser i hvert fald som oftest at der står “du må gerne dele vores opslag, men det er ikke et krav”. Så er de vel garderet omkring det de må og ikke må.


Nej, men der er mange hvor man skal skrive i kommentarfeltet hvem man vil dele præmien med. Jeg vil tro det er på kanten af hvad man må når intentionen helt klart er at få folk til at tagge andre, og det må man ikke eksplicit bede om.

Men man kan jo bare skrive "min tante".


Ja, præcis, det er jo det de dækker sig ind under. Men i praksis tagger folk meget ofte i kommentarfeltet til sådanne opslag, så de får det de vil have uden at bede om det. Det er ikke helt fint i kanten.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf LadyFox » 7. maj 2018, 05:03

abcd skrev:
LadyFox skrev:
abcd skrev:
Lemonella skrev:De fleste firmaer kræver vist heller ikke ligefrem at folk deler deres opslag. Det ved de nok godt de ikke må. Jeg ser i hvert fald som oftest at der står “du må gerne dele vores opslag, men det er ikke et krav”. Så er de vel garderet omkring det de må og ikke må.


Nej, men der er mange hvor man skal skrive i kommentarfeltet hvem man vil dele præmien med. Jeg vil tro det er på kanten af hvad man må når intentionen helt klart er at få folk til at tagge andre, og det må man ikke eksplicit bede om.

Men man kan jo bare skrive "min tante".


Ja, præcis, det er jo det de dækker sig ind under. Men i praksis tagger folk meget ofte i kommentarfeltet til sådanne opslag, så de får det de vil have uden at bede om det, det er ikke helt fint i kanten.


Men det kunne folk jo bare lade være med, hvis de ikke har lyst. Jeg er nok bare ligeglad om virksomhederne får hvad de vil have uden at bede om det, så længe jeg selv kan slippe for at tagge alle mulige.
2
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2018, 05:06

LadyFox skrev:
abcd skrev:
LadyFox skrev:
abcd skrev:
Lemonella skrev:De fleste firmaer kræver vist heller ikke ligefrem at folk deler deres opslag. Det ved de nok godt de ikke må. Jeg ser i hvert fald som oftest at der står “du må gerne dele vores opslag, men det er ikke et krav”. Så er de vel garderet omkring det de må og ikke må.


Nej, men der er mange hvor man skal skrive i kommentarfeltet hvem man vil dele præmien med. Jeg vil tro det er på kanten af hvad man må når intentionen helt klart er at få folk til at tagge andre, og det må man ikke eksplicit bede om.

Men man kan jo bare skrive "min tante".


Ja, præcis, det er jo det de dækker sig ind under. Men i praksis tagger folk meget ofte i kommentarfeltet til sådanne opslag, så de får det de vil have uden at bede om det, det er ikke helt fint i kanten.


Men det kunne folk jo bare lade være med, hvis de ikke har lyst. Jeg er nok bare ligeglad om virksomhederne får hvad de vil have uden at bede om det, så længe jeg selv kan slippe for at tagge alle mulige.


Jeg er da også ligeglad, jeg konstaterer bare at det er udspekuleret opførsel der bevæger sig på kanten af hvad der er lovligt.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2018, 05:14

Lemonella skrev:
abcd skrev:
Lemonella skrev:De fleste firmaer kræver vist heller ikke ligefrem at folk deler deres opslag. Det ved de nok godt de ikke må. Jeg ser i hvert fald som oftest at der står “du må gerne dele vores opslag, men det er ikke et krav”. Så er de vel garderet omkring det de må og ikke må.


Nej, men der er mange hvor man skal skrive i kommentarfeltet hvem man vil dele præmien med. Jeg vil tro det er på kanten af hvad man må når intentionen helt klart er at få folk til at tagge andre, og det må man ikke eksplicit bede om.


Man kan jo bare skrive, man vil dele med sig selv. Det er jo ikke ligefrem raketvidenskab. :D


Hvad har det med noget at gøre? Jeg taler om at de bevæger sig på kanten af at bryde en regel, så er det da komplet ligegyldigt hvor svært det er undgå at tagge.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2018, 05:17

Lemonella skrev:Der er jo heller ingen der tvinger dig til at være på FB, eller deltage i diverse konkurrencer. Og af et emne du er ligeglad med, har du godt nok mange ting at sige om det. Så helt ligeglad er du vel ikke. :D


Du fatter jo overhovedet ikke hvad jeg siger. Dine indlæg er spejlblanke.
Senest rettet af Slettet bruger 7. maj 2018, 05:24, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf LaScrooge » 7. maj 2018, 05:21

Jeg har deltaget i enkelte hvis præmien har været stor nok, men jeg regner det for usandsynligt at jeg vinder når det er konkurrencer hvor man bare skal skrive sit navn, så jeg deltager oftest i konkurrencer hvor man skal arbejde for det. Fx kunne Tinderbox' mainbooker ikke finde nogle egnede kvindelige artister :rulle: og udloddede festivalbilletter til dem, der kunne komme med forslag der kunne lede til booking. Og så deltog jeg i en konkurrence om en urtepotte fra en keramiker, men kun fordi min onkel også deltog og jeg ville konkurrere med ham :-D Den er det eneste jeg har vundet endnu :-D og jeg vandt den til ham.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. maj 2018, 05:27

Jeg synes, du har en pointe, abcd.

Når man ser på, hvor mange der sidder og skriver lange smægtende argumenter for, hvorfor lige de skal vinde, selvom det ikke er nødvendigt, er det ret tydeligt, at en del deltagere gerne vil gøre så meget som muligt for, i hvert fald i egen optik, at optimere deres vinderchancer. Det udnytter firmaerne så med deres nudging-teknik.
3
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Planten » 7. maj 2018, 05:30

DetSorteCirkus skrev:Jeg synes, du har en pointe, abcd.

Når man ser på, hvor mange der sidder og skriver lange smægtende argumenter for, hvorfor lige de skal vinde, selvom det ikke er nødvendigt, er det ret tydeligt, at en del deltagere gerne vil gøre så meget som muligt for, i hvert fald i egen optik, at optimere deres vinderchancer. Det udnytter firmaerne så med deres nudging-teknik.

Og det hjælper ikke en skid. Ofte bruger de, der udlodder en præmie, en app, der bare trækker lod. Så det kan være evigt ligegyldigt, om man krænger som sjæl ud eller om man skriver punktum :)
4
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf englishchannel » 7. maj 2018, 05:31

DetSorteCirkus skrev:Nej, konkurrencer appellerer generelt ikke til mig, hvilket egentlig er underligt, da jeg er vild med rabatter og tilbud og hygger mig med at ose rundt efter den slags.
Jeg gætter på, at det er tilfældigheden ved konkurrencer, der nedsætter min interesse. Jeg vil have en garanti for en form for gevinst.

Jeg undrer mig dog ikke over andres deltagelse. Dels tror jeg, at mange af dem, der er med i konkurrencer, har det, som jeg har det med tilbuds/prisjagt, dels synes jeg, at man skal passe på med at gøre sin egen købekraft til en universel størrelse. Præmier til 100-200 kr. er helt sikkert ikke "bare" i en del menneskers budget.
Jeg ved i desuden fra mig selv, at købekraft ikke behøver at nedsætte glæden ved relativt små besparelser, og det hele løber jo op.


Når jeg mærker efter, irriterer disse konkurrencer mig, fordi jeg synes at der er noget konsumerisme over det som jeg har svært ved at identificere med. Hvis der er noget, jeg har brug for (f.eks. vaskepulver) ville jeg finde det fjollet at prøve at vinde det i en konkurrence, hvor jeg måske havde 0,5% chance for at vinde, når jeg bare kan smide det i kurven næste gang, jeg er i Netto.

Hvis det omvendt er ting, jeg ikke har brug for, kan jeg ikke se idéen med at skulle byde ind på det (i øvrigt har jeg heller ikke plads til at skulle opbevare 5 liter shampoo, hvis jeg vandt). Det handler ikke så meget om købekraft som at jeg synes, at det konkurrencerytteri (hvor man nærmest deltager i alt, man kan komme i nærheden af, ikke bare en konkurrence her og der) hurtigt kan virke lidt grådigt og unødvendigt. Som om der går sport i at vinde frem for at mærke efter, om man egentlig har brug for det påskeæg og de fire bøtter Vanish.

Det er sandsynligvis et spørgsmål om værdier.
Senest rettet af englishchannel 7. maj 2018, 05:33, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. maj 2018, 05:33

Planten skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg synes, du har en pointe, abcd.

Når man ser på, hvor mange der sidder og skriver lange smægtende argumenter for, hvorfor lige de skal vinde, selvom det ikke er nødvendigt, er det ret tydeligt, at en del deltagere gerne vil gøre så meget som muligt for, i hvert fald i egen optik, at optimere deres vinderchancer. Det udnytter firmaerne så med deres nudging-teknik.

Og det hjælper ikke en skid. Ofte bruger de, der udlodder en præmie, en app, der bare trækker lod. Så det kan være evigt ligegyldigt, om man krænger som sjæl ud eller om man skriver punktum :)


Ja, lige præcis, men det nedsætter åbenbart ikke mange deltageres vilje til at tagge og skrive lange romaner "for at være på den sikre side". Hvis folk begyndte at agere efter reglerne, tror jeg, at vi ville se et markant fald i antallet af Facebook-konkurrencer.
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf landsbytossen » 7. maj 2018, 05:41

Nej, jeg ser ingen reklamer på Facebook :banan:
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Purple Haze » 7. maj 2018, 05:41

Har sjældent deltaget i noget, og så har det oftest været for at tagge nogen og lave sjov med det.
Regnede egentlig kke med at der nogen sinde var nogen der vinder noget.
Men det er der så åbenbart, kan godt være jeg vil deltage lidt mere nu.
Kan sagtens bruge nogle gratis ting.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23204

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Mani » 7. maj 2018, 05:42

Jeg er så træt af konkurrencer i mit FB feed! Ja, der er også for mange hunde, katte etc ind i mellem, men det er i reglen folks egne. Jeg blokerer konsekvent for de sidder jeg får smækket i fjæset med konkurrencer, sjove kattevideoer etc.
Jeg synes virkelig mængden af konkurrencer er eskaleret på det seneste.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Livets forhold"