Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Diva
Indlæg: 59
Tilmeldt: 26. apr 2018, 07:12
Kort karma: 1
Likede indlæg: 61

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Diva » 30. apr 2018, 18:29

For hvis det er mærkeligt så vidste jeg det ikke :( og håber ikke han tænker det er mærkeligt !!!
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf HappyPaww » 30. apr 2018, 18:34

For mig er Facebook udelukkende et privat medie. Professionel kontakt foregår via mail, telefon eller LinkedIn.

Hvis jeg fik venneanmodning på facebook fra ansøgere ville jeg i bedste fald ignorere det, i værste fald ville det diskvalificere ansøgeren...
14
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf HappyPaww » 30. apr 2018, 18:35

Må jeg spørge hvor gammel du er? :)
0
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Purple » 30. apr 2018, 18:47

FB er rent no-go I professionel sammenhæng.. Det er en meget skarp grænse der krydses, så enig med de andre - ikke gør det en anden gang :)

Pøj pøj med det udover det, håber du snart hører retur :)
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf vibbsen » 30. apr 2018, 18:49

Det synes jeg faktisk ikke at du kan. Manden er lige kommet tilbage fra barsel. Du har fået at vide at du er "givet videre" til ham.

Det virker efter min mening virkelig pushy at begynde at rykke nu. Hvad angår anmodningen på facebook, så ville det være den direkte vej til at blive diskvalificeret hos mig...Men jeg er så også virkelig picky med min facebook.
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf fisken80 » 30. apr 2018, 18:50

Jeg ville heller ikke gøre det via Facebook, men jeg tror det er meget mere almindeligt end mange af os regner med.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Honningprut » 30. apr 2018, 18:54

Diva skrev:Men jeg tror også verden har ændret sig nu, især hvor udbredt de sociale medier er blevet :)

Nej jeg har ikke mødt ham men det er jo ham der Var helt vild med mig og vil lave den her projekt sammen og han Håbet på om at jeg vil sige ja til det her job han tilbyder mig.

+ jeg har været til jobsamtale for 1 måned siden med hans kollegaer

Er det så stadig mærkeligt jeg ansøger ham?
Og jeg ansøgte ham for 2 dage siden

Det er endda efter jeg har været igennem så meget i forløbet


Ja det er mærkeligt. Uanset hvor vild nogen er med ens ideer og projekter, så kontakter man ikke via Facebook. Facebook er et social medie der er privat.
3
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Muspel » 30. apr 2018, 21:05

Inden trådstarter bliver helt ked af facebook-anmodningen, så er den jo sendt og accepteret, så sådan er det.

Nogle brancher kan jo være anderledes end andre. Det er ikke sikkert, det er et problem her. Så havde han vel ikke accepteret. Ro på.

Vent til torsdag i denne uge, og skriv så en ‘jeg glæder mig til at høre fra dig, når du er landet efter barslen. ‘
14
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Evapeva » 30. apr 2018, 21:54

Diva skrev:Men jeg tror også verden har ændret sig nu, især hvor udbredt de sociale medier er blevet :)

Nej jeg har ikke mødt ham men det er jo ham der Var helt vild med mig og vil lave den her projekt sammen og han Håbet på om at jeg vil sige ja til det her job han tilbyder mig.

+ jeg har været til jobsamtale for 1 måned siden med hans kollegaer

Er det så stadig mærkeligt jeg ansøger ham?
Og jeg ansøgte ham for 2 dage siden

Det er endda efter jeg har været igennem så meget i forløbet


Uanset hvad, så ansøgte du ham vel, fordi du ville sige “hey, jeg er her stadig”, ikke? Det er det, der kan virke lidt anmasende, hvis han tænker lidt som de andre her i tråden.

Når jeg så lige tænker nærmere efter, så er jeg fb-ven med samtlige mine undervisere fra uni (helt fra dengang, jeg var specialestuderende, faktisk), og vi giver hinanden positive kommentarer på statusopdateringer eller billeder i ny og næ. No biggie. :gruble:

Det er dog ikke helt det samme som en rent professionel relation, som du forhåbentlig skal til at have med ham her. Du skriver, at han ikke er din chef, men han bliver vel en slags supervisor/mellemleder i forhold til dig, ikke?
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Evapeva » 30. apr 2018, 21:56

Muspel skrev:Inden trådstarter bliver helt ked af facebook-anmodningen, så er den jo sendt og accepteret, så sådan er det.

Nogle brancher kan jo være anderledes end andre. Det er ikke sikkert, det er et problem her. Så havde han vel ikke accepteret. Ro på.

Vent til torsdag i denne uge, og skriv så en ‘jeg glæder mig til at høre fra dig, når du er landet efter barslen. ‘


God pointe. Sket er sket, og nu kan du bare tage den mere formelt fra nu af. :)
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Aima » 1. maj 2018, 01:01

Muspel skrev:Inden trådstarter bliver helt ked af facebook-anmodningen, så er den jo sendt og accepteret, så sådan er det.

Nogle brancher kan jo være anderledes end andre. Det er ikke sikkert, det er et problem her. Så havde han vel ikke accepteret. Ro på.

Vent til torsdag i denne uge, og skriv så en ‘jeg glæder mig til at høre fra dig, når du er landet efter barslen. ‘


Helt enig. Jeg synes måske lige, folk skulle chille lidt ned og overveje at se lidt udover egne præferencer og at do’s and don’t ikke nødvendigvis er enslydende alle steder. Det blev desuden gjort klart ret tidligt i tråden, at TS måske burde overvejeden pågældende strategi en anden gang, så for hvis skyld skal hun fortsat punkes, og hvad nytter det nu, hvor handlingen er sket?

For et års tid siden stødte jeg tilfældigt i en gammel bekendt der ud af det blå tilbød mig et job på den restaurant, han ejer. Jeg var i venteposition lige dér, fordi jeg havde fået en diagnose (på min øjensygdom), men behandlingen (speciallinser) først skulle iværksættes og det ville tage en måneds tid. Jeg lovede manden at kontakte ham, når jeg vidste mere, men efter halvanden uges tid, tilføjede han mig som ven på FB og skrev til mig. Det var fjong, jeg fik et job, han fik en ny ansat.

Jeg freelancer derudover lidt skrivejobs, og har fået adskillige opgaver, hvor både den første henvendelse og den videre kommunikation er foregået over FB. Bl.a. for et vældigt seriøst advokatfirma.

Så ro på, TS. Det er langt fra alle der dømmer dig ude, fordi du bruger Messenger som kontaktvej, og som du selv siger, er det i udgangspunktet manden selv der har vist interesse for dig, så skulle det overhovedet være et problem at du har henvendt dig (på Messenger), tænker jeg, han sikkert overlever :)

Good luck! :kys:
8
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Juki » 1. maj 2018, 01:22

FormerlyKnownAs skrev:Jeg er 36, studerer med nogle helt ned til 20 år. Det der med at skrive med chefen på fb er langt mere udbredt end jeg overhovedet havde fantasi til at forestille mig. Vi talte om det for nyligt da vi skulle lave analyser af de forskellige årtier og hvordan man forholdt sig til arbejdsmarkedet. Ingen af de her millenials- som INGEN- ville kontakte deres chef pr mail udover til ansøgning . Al kommunikation ville være på so-me og selv sms er på grænsen og opkald er helt udelukket. Det er top mærkeligt i mim verden.

3 dage senere sendt min underviser mig på 50+ en besked omkring mit speciale på fb- vi er ikke venner :rulle: Det var over min grænse ift privatsfære.

Jeg ville også synes det var ret mærkeligt og grænseoverskridende fordi jeg er vant til mere formelle former for kontakt, men det er mest fordi jeg tænker folk bruger Facebook så forskelligt og det slet ikke er alle der er på Facebook. Og så også fordi det er så let at oprette falske profiler eller have en så lukket/anonym profil at det kan være svært at vide om det er den rigtige man skriver til.

Der er vel ikke ligeså meget at tage fejl af hvis man giver sin e-mailadresse eller sit mobilnummer :gruble:

Men der er selvfølgelig forskel på faget man er i og hvor social/med på beatet det forventes at man er på sin arbejdsplads, tænker jeg.

---
Anyway, held og lykke med svaret, Diva! :pompom:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Stars » 1. maj 2018, 06:36

Den første butik, min datter arbejdede i, havde en facebook-gruppe primært til vagtbytte.
Der var cheferne også aktive.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf HappyPaww » 7. maj 2018, 04:53

Hvordan er det gået, TS?
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Aragorn » 7. maj 2018, 06:05

Facebook er ikke privat, og jeg forstår ikke folk har en følelse af privatliv på Facebook. Det er til gengæld useriøst.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Livets forhold"