Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Diva
Indlæg: 59
Tilmeldt: 26. apr 2018, 07:12
Kort karma: 1
Likede indlæg: 61

Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Diva » 30. apr 2018, 08:08

Jeg var til jobsamtale for 1 måned siden og fik besked på der var en der gerne ville have mig til et projekt / ansættelse fordi jeg havde de kvalifikationer og evner som jeg har.

Manden som blir min chef var på barsel, og derfor holdte 2 andre mænd jobsamtalen for ham.

De var glad og jeg fik besked på ham manden også er glad og at han vil kontakte mig i slutningen af april når han er færdig med sin barsel.

Jeg hørte så intet og har så derfor tilføjet ham på fb. Han accepteret ret hurtigt og sagde ja men han skrev ikke

Jeg kan se han blev færdig med sin barsel for 1 uge siden.

Så er spg bare

Skal jeg vente lidt længere eller kan jeg tillade mig at skrive til ham og prikke lidt til ham?
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf JoyNips » 30. apr 2018, 08:15

Du er forhåbentlig et fejltast at du skriver at du har tilføjet ham på fb? Du mener LinkedIn, ikke?

Jeg ville ringe. Eller sende en mail til enten ham eller en af de personer, der afholdt samtalen. Man skriver ikke til sin kommende chef over sociale medier. Og man prikker slet ikke. :nerve:
28
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Diva
Indlæg: 59
Tilmeldt: 26. apr 2018, 07:12
Kort karma: 1
Likede indlæg: 61

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Diva » 30. apr 2018, 08:39

Altså han er ikke som sådan chef men mere også medarbejder det lidt svært at forklare :)
1
Brugeravatar
Diva
Indlæg: 59
Tilmeldt: 26. apr 2018, 07:12
Kort karma: 1
Likede indlæg: 61

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Diva » 30. apr 2018, 08:40

Dikus skrev:Hvorfor skriver du ikke til de to, der har holdt ansættelsessamtalen og spørger på status?

Har du hans professionelle mail kan du sagtens tillade dig et "velkommen tilbage fra barsel. Jeg antager, jeg ligger i en stor bunke, men ville lige høre, hvornår jeg mon kan regne med at modtage min ansættelseskontrakt?"

Ind til den er modtaget, ville jeg fortsætte med ar søge job



Ok tusind tak
0
Brugeravatar
Diva
Indlæg: 59
Tilmeldt: 26. apr 2018, 07:12
Kort karma: 1
Likede indlæg: 61

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Diva » 30. apr 2018, 08:58

Så er den sendt :lun:

KRYDS FINGRE for mig alle sammen :kryds:
3
Brugeravatar
Diva
Indlæg: 59
Tilmeldt: 26. apr 2018, 07:12
Kort karma: 1
Likede indlæg: 61

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Diva » 30. apr 2018, 09:40

Ps da jeg skrev prikke til ham altså så mente jeg ikke prikke funktionen på fb haha jeg mente mere at få et Update :)
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Viskelæder » 30. apr 2018, 11:17

Selvom du ikke mente prikke-funktionen på FB, så er det stadig uprofessionelt at kontakte ham via FB.
Jeg håber, du kontaktede ham over arbejdsmail?
11
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf JoyNips » 30. apr 2018, 11:40

Enig, jeg håber virkelig ikke du har skrevet på facebook. Det er simpelthen et kæmpe arbejdsmæssigt no-go.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Diva
Indlæg: 59
Tilmeldt: 26. apr 2018, 07:12
Kort karma: 1
Likede indlæg: 61

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Diva » 30. apr 2018, 11:45

Jeg har skrevet over arbejdsmail :)
4
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Honningprut » 30. apr 2018, 15:42

Jeg ville føle det anmassende, hvis nogen skrev til mig på min Facebook - i forbindelse med nogle af de projekter jeg laver. Jeg tænker også at manden lige er kommet fra barsel, der er sikkert mange ting, han skal have styr på inden, at han går i gang med nye ansættelser.

Jeg synes, du skulle have kontaktet de to mænd, som du sad til samtale med, det havde været langt mere passende.
1
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Diva
Indlæg: 59
Tilmeldt: 26. apr 2018, 07:12
Kort karma: 1
Likede indlæg: 61

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Diva » 30. apr 2018, 16:50

Honningprut skrev:Jeg ville føle det anmassende, hvis nogen skrev til mig på min Facebook - i forbindelse med nogle af de projekter jeg laver. Jeg tænker også at manden lige er kommet fra barsel, der er sikkert mange ting, han skal have styr på inden, at han går i gang med nye ansættelser.

Jeg synes, du skulle have kontaktet de to mænd, som du sad til samtale med, det havde været langt mere passende.



Du må have misforstået hvad jeg skrev så, det var også dem begge jeg havde kontaktet og fik svar tilbage at de har sendt mailen videre til ham og at han vil kontakte mig når det passer ham bedre :)
1
Brugeravatar
Diva
Indlæg: 59
Tilmeldt: 26. apr 2018, 07:12
Kort karma: 1
Likede indlæg: 61

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Diva » 30. apr 2018, 16:51

Ja han har mange ting at se til lige efter barsel så jeg venter spændt indtil han er klar :pompom:
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Tilly » 30. apr 2018, 17:32

Diva skrev:Jeg har skrevet over arbejdsmail :)

Men du har tilføjet ham som ven på Facebook? Uden at have mødt ham? Det ville jeg nok ikke have gjort.

Men håber da du får held med din mail.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 30. apr 2018, 17:39

Jeg er 36, studerer med nogle helt ned til 20 år. Det der med at skrive med chefen på fb er langt mere udbredt end jeg overhovedet havde fantasi til at forestille mig. Vi talte om det for nyligt da vi skulle lave analyser af de forskellige årtier og hvordan man forholdt sig til arbejdsmarkedet. Ingen af de her millenials- som INGEN- ville kontakte deres chef pr mail udover til ansøgning . Al kommunikation ville være på so-me og selv sms er på grænsen og opkald er helt udelukket. Det er top mærkeligt i mim verden.

3 dage senere sendt min underviser mig på 50+ en besked omkring mit speciale på fb- vi er ikke venner :rulle: Det var over min grænse ift privatsfære.
6
Brugeravatar
Diva
Indlæg: 59
Tilmeldt: 26. apr 2018, 07:12
Kort karma: 1
Likede indlæg: 61

Re: Kan jeg tillade mig at skrive til ham?

Indlægaf Diva » 30. apr 2018, 18:28

Men jeg tror også verden har ændret sig nu, især hvor udbredt de sociale medier er blevet :)

Nej jeg har ikke mødt ham men det er jo ham der Var helt vild med mig og vil lave den her projekt sammen og han Håbet på om at jeg vil sige ja til det her job han tilbyder mig.

+ jeg har været til jobsamtale for 1 måned siden med hans kollegaer

Er det så stadig mærkeligt jeg ansøger ham?
Og jeg ansøgte ham for 2 dage siden

Det er endda efter jeg har været igennem så meget i forløbet
0

Tilbage til "Livets forhold"