Hvor mange tætte venner har du?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor mange tætte venner har du?

Indlægaf Annione » 15. apr 2018, 12:06

Det er svært at vurdere - for kors, hvor er der mange, der overhovedet ikke er der, når man virkelig har brug for dem.

Da min far døde og nu, hvor jeg er ved at gå fra mand og hjem - og købe lejlighed. For mig er det en voldsom livsomvæltning, og der er flere, der bare hist og her skriver på messenger.
Ganske få har tilbudt at komme og hjælpe. Faktisk er mine kollegaer og debatten meget bedre til at hjælpe, end mine veninder.
Én veninde har været der rigtig meget, og har inviteret mig til at komme hjem til hende og spise hver uge. Hun vil også sikre sig, at jeg får nok at spise, fordi hun synes jeg er blevet for tynd.

Før jeg gik fra min mand, ville jeg sige, at jeg har 12 tætte veninder og 4 kammerater. Så jeg må tælle efter, nu her, hvor jeg kommer på plads.
2
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Hvor mange tætte venner har du?

Indlægaf Pax Romana » 15. apr 2018, 12:51

Jeg vil sige at en 10-12 stykker er nære venner. Og der i blandt er der to som bogstaveligt ville gå gennem ild og vand for mig.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Hvor mange tætte venner har du?

Indlægaf Mani » 15. apr 2018, 15:02

Jeg har 10 gode venner/veninder og 2 rigtig tætte veninder. Derudover blev jeg kæreste med min bedste ven gennem 5 år og vi ser stadig sammen her 18 år senere.

Derimod ville jeg ingen støtte og opbakning kunne finde i min egen familie. De gange det har brændt på har der ikke været andet end ligegyldighed derfra.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Hvor mange tætte venner har du?

Indlægaf HappyQ » 16. apr 2018, 22:12

Jeg har nogle få tilbage, en del er døde, det er det triste ved at blive gammel :(
2
23-06-16 :love2:
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Hvor mange tætte venner har du?

Indlægaf Bad Samaritan » 17. apr 2018, 21:40

Ikke mange - og de tætteste jeg har er tusinder af kilometer væk, selv når jeg sidder i samme rum som dem. Men det er ok sådan... Jeg gør, hvad jeg kan for at pleje dem, også selv om det koster spidsen af en jetjager. I år alene har jeg et par ture hjem på bedding, blot for at deltage i bryllup, venne-komsammener og den slags - og det agter jeg at blive ved med, uanset hvad det så end må koste...
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvor mange tætte venner har du?

Indlægaf Krølle » 19. apr 2018, 06:19

I processen med at blive skilt, sælge hus, finde ny bolig og oveni have en hest, der blev indlagt et par uger, er jeg blevet positivt overrasket over en del mennesker, jeg ikke anså for super tætte, da vi enten kun deler en interesse eller har kendt hinanden i relativt kort tid. Nogen af dem har simpelthen bare taget over og gjort ting for mig uden at spørge eller inddrage mig. Det har været en enorm praktisk hjælp og en kæmpe mental lettelse - der har simpelthen ikke været mulighed for at insistere på, at jeg sagtens kan (og bør) selv, hvilket ellers ville være min gut reaction.

Når hele det her show er faldet til ro, er det vist på tide at revurdere antallet af tætte venner - både ift dem, der har overrasket positivt, midt-imellem eller negativt. Heldigvis er den sidste gruppe ret lille.
Gode mennesker :lun:
4
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Hvor mange tætte venner har du?

Indlægaf Hurrze » 24. maj 2018, 19:22

Jeg har min kæreste som samtidig også er min bedste ven. Så har jeg 2 bedste veninder jeg ville kunne dele alt med.
For mig er tætte venner ikke nødvendigvis nogle man vil dele ALT med, da alt for mit vedkommende er meget. For mig er det mere nogle man stoler rigtig meget på, altid er ærlig overfor, og nok ville fortælle meget til, mere end bare almindelig venner eller gode venner.
Vil nok sige jeg har yderligere 6-7 stykker af dem. Tror også det er, fordi jeg om mange ting i mit liv kan være en meget privat person, så for mig er at fortælle alt et stort ord :genert:
Mine 2 bedste veninder er helt tæt inde på hjertet. Jeg elsker dem virkelig højt. Den ene er jeg som pot og pande med og den anden er min veninde/bedste veninde gennem de sidste 19 år. Hun er nok lidt mere som en ubiologisk søster for mig, fordi vi voksede op sammen og lavede alt sammen som børn :banan:
Så er nok 3-10 afhængig af hvem man tæller med
De fleste af mine tætte venner/veninder kender hinanden, ved dog ikke helt om alle kender alle. De 7 af de 10 dem kender hinanden sådan på kryds og tværs :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Hvor mange tætte venner har du?

Indlægaf Tanten » 24. maj 2018, 23:49

Jeg har to meget tætte veninder, som jeg vil betegne som mine bedste venner. Vi har kendt hinanden siden barndom og ungdom og fulgt hinanden i tyndt og tykt. De kender hinanden men er ikke selv veninder.

Derudover har jeg 6-8 venner og veninder, som jeg vil betegne som nære venner.

Jeg har faktisk ikke nogen, jeg deler ALT med.
0

Tilbage til "Livets forhold"