Det bedste, du har gjort for dig selv

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 473
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1412

Re: Det bedste, du har gjort for dig selv

Indlægaf MissIce » 2. apr 2018, 20:06

Da min søster skulle giftes med sin irer, spurgte min far om jeg ville hjælpe ham med at holde “brudens fars tale”. Vi oversatte talen til engelsk, og holdt den afsnit for afsnit på henholdsvis dansk (ham) og engelsk (mig).

Jeg har altid været bange for at tale i forsamlinger. En tavlefremlæggelse i skolen, kunne give mig ondt i maven flere dage i forvejen. Og jeg mindes at jeg fik fremstammet et højrødt tak til mine forældre ved min konfirmation.

Men den oplevelse, har gjort at jeg nu nærmest ikke er til at stoppe. Jeg var i virksomhedspraktik på en skole, hvor jeg fik lov at prøve at undervise 8. klasse i fysik. Jeg har undervist pensionister i brugen af NemID og digital postkasse. Hvis MED-udvalget på arbejdet skal forelægge noget på et personalemøde, melder jeg mig frivilligt. I forbindelse med min efteruddannelse vil mine klassekammerater gerne være i gruppe med mig, for så er der én til at fremlægge.

Så det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv, var at tage springet og hjælpe min far med at gøre min søster glad. :)
16
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19610

Re: Det bedste, du har gjort for dig selv

Indlægaf Animi » 2. apr 2018, 20:57

At købe min lejlighed og starte i gruppeterapi.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Det bedste, du har gjort for dig selv

Indlægaf billiebean » 2. apr 2018, 21:11

At flytte væk fra lejlighed med larmende naboer.

At få mit eget soveværelse. Min mand snorker og det at vi nu begge får vores søvn betyder bare alt.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Det bedste, du har gjort for dig selv

Indlægaf lillebjoern » 3. apr 2018, 10:11

At begynde i TUBA.
6
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Det bedste, du har gjort for dig selv

Indlægaf Tilly » 3. apr 2018, 13:04

Det har nok været at indse/indrømme at jeg ikke kunne klare mig igennem min stress og depression selv, og at jeg var nødt til at sygemelde mig og få hjælp til at komme videre. Det har været pissesvært, og er stadig rigtig svært. Men jeg begynder langsomt at få lidt mod på fremtiden igen. Noget jeg ellers ikke har haft i omkring 1,5 år. Og det er dejligt endelig at føle lidt optimisme igen.
5
Brugeravatar
Whydontyouandi
Indlæg: 198
Tilmeldt: 30. jun 2016, 15:22
Kort karma: 110
Likede indlæg: 773

Re: Det bedste, du har gjort for dig selv

Indlægaf Whydontyouandi » 4. apr 2018, 08:51

Fantastisk tråd! :lun:

Det bedste jeg har gjort for mig selv var at genoptage skrivningen.
Det giver mig så meget - at sidde dér begravet i mine egne verdener.

Jeg skrev historier, da jeg var barn, men i en periode på cirka 10 år skrev jeg nærmest ikke et ord ... så blev jeg færdiguddannet fra universitetet, men fik ikke job. Fandt et ufaglært job, mange sagde til mig 'skal du ikke videre', 'hvornår søger du et RIGTIGT job'.
Jeg blev i det ufaglærte, genoptog min skriveglæde. Sendte ind til Gyldendal, som indkaldte mig til møde, fordi de kunne se potentiale, men jeg var ikke heeelt flyveklar. Gennemskrev, gennemskrev, gennemskrev. :panik: Processen tog to år og flere mails-korrespondancer, 'du er der næsten!'. Men - de endte med at afvise mit endelige bud, selv om de syntes, det havde potentiale.

Jeg kunne godt have givet op dér.
Tænk: Så skulle det alligevel ikke være.
Men en lille røst sagde: Prøv igen.
Så jeg sendte romanen til Høst og Søn, som jeg kunne huske havde svaret mig meget sødt tilbage, da jeg var barn og sendte en bog ind.
De indkaldte mig til møde - og til maj udkommer min første bog - en young adult roman, som jeg skrev første udkast af, da jeg var 14!

Det har givet mig en fornyet faglig stolthed ved mig selv, som jeg på en eller anden måde troede var gået tabt. Det har også givet mig mål og mening, når jeg følte, at det hele sejlede indvendigt.


Og så fornemmer jeg, at det jeg er i gang med lige nu kommer til at være noget af det bedste, jeg nogensinde har gjort for mig selv:

Efter flere operationer for endometriose og fire ufrivillige aborter har jeg med hjælp fra en ernæringsterapeut lagt min livsstil helt om. Målet er rejsen - og rejsen er at opleve en krop, der ikke er plaget af smerter og som måske en dag vil hjælpe mig og min kæreste til at blive forældre.
43
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Det bedste, du har gjort for dig selv

Indlægaf Honningprut » 4. apr 2018, 18:24

At stoppe med at snakke med en gruppe mennesker, som ikke ville mig det bedste. Det var pisse hårdt, da det var i en periode af mit liv, hvor jeg havde en dyb depression og ikke havde andre end dem.
2
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Det bedste, du har gjort for dig selv

Indlægaf Fræksak » 8. apr 2018, 09:43

At blive hos min mand, selv om der var nogle år, hvor jeg var i tvivl. Vi har det bedre end nogensinde, og jeg kan ikke fatte, at jeg er så heldig, at han er blevet hos mig gennem tykt og tynd og især i de år, hvor jeg delte med ham, at jeg var i tvivl.
11
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Det bedste, du har gjort for dig selv

Indlægaf Ally » 8. apr 2018, 09:47

Der er meget, men noget af det bedste er:

- at gå fra min eksmand. 14 år sammen var længe, men til sidst var jeg bare ikke glad eller tilfreds - og det kunne ses og mærkes på mig. Vores to børn trives helt fantastisk; han har fundet en ny og jeg håber, at jeg selv er på vej til at have fundet kærligheden igen.
- at bruge en helvedes masse penge på en personlig træner. Jeg har fået rigtig godt styr på teknikken inden for de forskellige øvelser; fået en masse inspiration til øvelser, mere motivation og lyst til at holde træningen ved lige. Derudover giver træningen mig mere overskud og glæde.
5
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Det bedste, du har gjort for dig selv

Indlægaf Myth » 9. apr 2018, 12:24

At jeg gik fra min eksmand. Fjernbetjeningen, og al indretning blev mit derefter, og det er så fedt stadigvæk. Selv efter snart 6 år alene er det stadig så rart at være sig selv. Ikke at han var dominerende, men han havde bare nogle sider som jeg ikke kunne leve med og han ville ikke ændre dem. Det gjorde han så senere hen, men der havde jeg set lyset i at leve alene.
0
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Det bedste, du har gjort for dig selv

Indlægaf Suzan » 9. apr 2018, 14:09

At holde op med at drikke og alt det der fulgte med :

Nogle dejlige år med en sød mand, at flytte på landet, at begynde at ride igen :love2:
1
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Det bedste, du har gjort for dig selv

Indlægaf Muddi » 12. apr 2018, 18:55

To ting jeg kan komme på. Den ene er nok banal, men:

- At bo alene, selvom jeg har en kæreste. Har i høj grad brug for alenetid, for at være til at holde ud.

- At jeg sidste forår valgte at skifte læge. For første gang i mange år, hvis ikke nogensinde, oplever jeg at blive taget seriøst af en læge, og lyttet på. Hun hjalp mig gennem min depression i starten af året, ved hjælp af medicin, omsorg, jævnlige “tjek”, og forvisningen om, at jeg altid kunne ringe og få en tid. Hun er simpelthen fantastisk.
0

Tilbage til "Livets forhold"