Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Indlægaf lulu-p » 8. mar 2018, 16:11

Inspireret af generalstrejketråden i kultur- og samfundtråden, hvor flere nærmest opdrager deres børn til at gå langt uden om uddannelser som oftest ender med job i det offentlige.

Jeg er GLAD for at være offentlig ansat. Jeg er ikke "de bløde hænder", men jeg er heller ikke i "de hårde DJØF hænder" enden.

MIn arbejdsplads gør en kæmpeindsats for Danmarks fremtid, og er tæt på at være i verdenseliten på det punkt. Jeg elsker at være en del af det. Hver arbejdsdag mærker jeg, at jeg er en møtrik som er med til at få hele maskineriet til at køre rundt. Det er supertilfredsstillende.

Vi bespares også med 2% årligt. Det kan mærkes. Færre løber hurtigere og der er hele tiden fokus på hvordan vi bliver mere ensrettede og effektive. Selvfølgelig kan det mærkes, men vi løfter opgaven fordi vi basalt set kan lide vores job og vores arbejdsplads.

Jobsikkerhed? Nogen vil påstå at en offentlig stilling er en sikker stilling. Det er det ikke længere. Jeg har været offentlig ansat i 10 år og har oplevet måske lige så mange spare- og fyringsrunder. Især da jeg var ansat i regionen.

Løn? Hvis jeg var ansat i en lignende stilling i det private, ville jeg nok tjene 10.000-15.000 mere om måneden. Men ingen private arbejdspladser tiltaler mig som den jeg er ansat på nu. For mit vedkommende er det et spørgsmål om værdier. Jeg er ansat i en "virksomhed" som er skabt til al skabe aktiviteter ikke overskud.

Jeg bliver ked af det når folk i den grad negligerer det offentlige..ja ligefrem gør det til et formål at få deres børn til at gå uden om uddannelser som fører til offentlig ansættelse.

Jeg kan umuligt være den eneste glade offentlig ansatte, som faktisk brænder for sit job. Jeg er lockoutet pr 10. April hvis der ikke kommer en løsning på forhandlingerne. Det håber jeg der gør.

Alle I andre der er glade for jeres offentlige ansættelse..kom og skriv i tråden. Folk skal kunne se at der også er værdi og glæde i at være offentlig ansat.
16
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Indlægaf JoyNips » 8. mar 2018, 17:10

Jeg er også glad for at være offentligt ansat. Og jeg er endda sådan en udskældt djøffer der arbejder i en styrelse og laver noget, de færreste forstår meningen i og betydningen af.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Indlægaf Santa » 8. mar 2018, 17:19

Jeg er også for glad at arbejde i det offentlige, og jeg er endda noget så (i visse kredse) ildeset som folkeskolelærer.
Jeg kunne jo godt søge job på en privatskole, men jeg synes at en folkeskole med den diversitet og lighed, som den indeholder, er det eneste rigtige, hvis en nation oprigtigt kærrer sig om dens borgeres uddannelse.
Jeg synes at den store offentlige sektor er Danmarks styrke, for den giver lighed og tryghed.
8
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Indlægaf PerXX » 8. mar 2018, 18:01

Jeg er ikke offentligt ansat - men jeg er glad for at I er det!
Keep on trucking!
9
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Indlægaf limitededition » 8. mar 2018, 18:11

Jeg er glad for at være offentligt ansat. Og håber at de finder en løsning så vi ikke skal i lockout :)
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Indlægaf Rapfisk » 8. mar 2018, 20:15

Jeg er ikke nødvendigvis glad for at være offentligt ansat, men jeg elsker mit arbejde og synes, det er meget meningsfyldt. Jeg kan se, at jeg gør en positiv forskel både for mine "kunder" og kolleger hver eneste dag. Jeg er ellers forklædt som djøffer.

I hverdagen oplever jeg, at min arbejdsplads er udsat for megen kritik. Vores nærmeste brugere har en facebookgruppe, som bliver brugt til bashing af administrationen, og det er de negative røster, der skramler højest. Sådan tror jeg også, det er generelt i samfundet. Jeg tror, at dem, der møder den gode service, den empatiske medarbejder og den effektive sagsbehandling er mindre tilbøjelig til at råbe op end dem, der oplever det modsatte. Sådan skal det også være. Man skal som borger kunne regne med, at det offentlige system er en positiv oplevelse.

Jeg har været privatansat i flere omgange. I min branche har jeg ikke oplevet de store forskelle. Der er generel travlhed, peakperioder, fokus på effektivitet, kundefokus, professionalisme, god og dårlig ledelse, administrative udfordringer og uhensigtsmæssigheder alle steder.

Som alle andre, jeg har mødt, håber jeg også, at vi undgår lockout både for mit arbejde, kunder og samarbejdspartnere, og for min egen skyld.

Derudover er jeg borgerlig kernevælger.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. mar 2018, 20:24

Jeg har været off. ansat i 15 år, men er det ikke længere.
Jeg har altid været glad for, og stolt af, at være en del af styrken med de varme hænder. At vide, og mærke, at jeg hver eneste arbejdsdag gjorde en kæmpe forskel for de mennesker der har brug for os.

Jeg har aldrig været ked af min løn´- men har også fået nogle tillæg der har løftet lønnen pænt, og jeg har heldigvis været i en del af den offentlige sektor hvor besparelser ikke har ramt SÅ hårdt igen. Hvor der var et nødvendigt fundament for at det hele kunne bæres, og skulle kunne forsvares overfor dem der betaler en pæn pris hver måned, for den service der ydes.

Jeg har været ansat i tilsvarende stilling, på en selvejende institution siden oktober måned.
Der er fordele og ulemper ved begge dele - men p.t. er jeg glad for ikke at stå med usikkerheden omkring stejker eller lockout.

Som offentlig ansat, som en af de mange med varme hænder, så er jeg helt vildt ked af den retorik der er skabt omkring de offentlige ansatte, startet med lærerne. Jeg synes den er så misforstået - så hård, så nedladende, og på alle måder misforstået.
Jeg forstår virkeligt ikke det politiske opgør med fag der bæres med stolthed og glæde, som fungerer, som på verdensplan ligger blandt den absolutte elite i kvalitet og resultat. Jeg forstår ikke at der skal spilles med musklerne på den måde, som de bliver spillet med.
Jeg tænker og oplever at afstanden fra politiker til offentlige ansat er kæmpe stor, at de ikke forstår hvad og hvorfor.
8
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Indlægaf Shmartiesh » 8. mar 2018, 20:42

Jeg kan godt lide det. Der er mange fordele. Jeg kan også godt lide at være sygeplejerske. Men jeg er en af dem der nok kommer til at sige til min datter, at sygeplejerske ikke er det hun skal vælge. Medmindre der kommer til at ske vilde ting med arbejdspresset på 18 år.
0
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Indlægaf Chichu » 8. mar 2018, 20:47

Jeg elsker at være offentligt ansat. Det er virkelig et meningsfyldt sted at arbejde - at være med til at gøre livet lidt lettere for mennesker, der har det rigtig svært.
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Indlægaf Artem » 8. mar 2018, 21:02

Jeg er rigtig glad for mit arbejde som offentlig bygherre, da det er et meget afvekslende job med daglig bygningsdrift. Projektering af mindre tilbygninger og ombygninger. Byggeledelse og tilsyn.

Selve jobbet er på den måde virkelig fedt, også fordi det er meget forskellige typer af opgaver som at bygge et krybberum til en børnehave, lave en tilbygning til en hal på materielgården. renovere og ombygge kontorer. Lave et storkøkken på en større institution, udskiftning af større vinduespartier på en skole, lave nye toiletter og omklædning til herrer og damer.

Der er dog også minus ved jobbet som at jeg gik omkring 10% ned i løn da jeg skiftede fra det private. Men har fået kortere til job, sammen med at jeg nærmest har total frihed til selv at planlægge min arbejdsdag. Så har det været det værd, selv om mit tidligere job i det private også var fedt og med meget frihed.
Har dog næsten for meget at lave, men det er lige så meget min egen fejl, med at jeg er lidt dårlig til at sige nej til nye opgaver. Foretrækker på mange måder også at have rigeligt at lave så jeg ikke er i tvivl om hvad jeg skal kaste mig over næst efter. Men pt. er det dog næsten for meget af det gode.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Indlægaf MOGA » 8. mar 2018, 21:05

Jeg er offentligt ansat, glad for mit arbejde, men tror jeg kunne være lige så glad i det private.

Det, der gør mig ked af det, er den manglende anerkendelse af, at jeg rent faktisk udfører et relevant stykke arbejde, at jeg gør en indsats, og at jeg ikke er doven! Min dag i dag har bestået af at køre i bil i 2 timer til et møde (medbringende en borger i bilen), hvor jeg blandt andet skulle tale med et lille barn. Det er mit ansvar at sikre, at det barn bliver hørt og set, så det videre arbejde jeg laver bliver det rigtige, så det barn har en chance for at få uddannelse, arbejde og et godt voksenliv, forhåbentlig med selvforsørgelse. Inden jeg kørte 2 timer tilbage igen (igen medbringende borger), nåede jeg lige at spise en bolle. Vel tilbage igen kom jeg direkte ind til et internt møde om brug af et nyt tilbud, derefter havde jeg en halv time til at læse/svare på mails, derefter en forældresamtale, og så sluttede jeg dagen med at forberede mig til i morgen, hvor jeg ifølge min arbejdsplan burde have fri, men alligevel skal ud på en opgave lig den i dag, dog kun med fem kvarters kørsel hver vej.

Jeg har ikke holdt frokostpause denne uge, og når jeg går hjem i morgen, har jeg været på arbejde i omtrent 40 timer denne uge.

Jeg ville nærmest elske at blive kompenseret for fratagelse af betalt pause, for hey, så skulle jeg have arbejdet 3 timer mindre i denne uge! Men uanset hvad, så går jeg på arbejde og er glad for det. Jeg vil bare ikke kaldes doven.
5
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Indlægaf Akehurst2 » 9. mar 2018, 10:13

Jeg er særdeles glad for at være offentligt ansat.

Jeg er en djøffer med iskolde hænder, arbejder med virksomheder i en statslig styrelse, og det er ikke hver uge, jeg er i nærheden af borgerkontakt. Men mit arbejde er vigtigt for snart sagt alle borgere i Danmark, og jeg føler hver eneste dag, at jeg gør nytte. Pt. er jeg udstationeret til en EU-institution og er endnu fjernere fra de borgere og virksomheder, der berøres af mit arbejde, men jeg oplever stadig, at mit arbejde virkelig er vigtigt og gør en forskel.

Jeg elsker at kunne arbejde med interessante og varierede faglige problemstillinger og at være tæt på både den politiske beslutnignsproces og de virksomheder, der påvirkes af beslutningerne.

Mine muligheder for at skifte til det private er meget gode, og lønnen er markant bedre i det private på mit felt, også når den betalte frokostpause og pensionen trækkes fra (og jeg har i øvrigt ingen øvre arbejdstid), men jeg ville aldrig bytte, for mit arbejde er simpelthen for spændende og givende.

Jeg gad dog som mange andre rigtig godt, at folk holdt op med at anse os som dovne og forkælede og nogen, der ikke forstår eller ville kunne holde til det private. Heldigvis er den del af det private erhvervsliv, jeg er i direkte kontakt med, anderledes konstruktive og der oplever jeg en god forståelse for min rolle og mit arbejde.
5
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Indlægaf Planten » 9. mar 2018, 10:27

Jeg er glad for at være en del af det velfærdssamfund som nogle er ved at undergrave. Jeg synes, det er fedt at være sammen i samfundet om at sikre lige behandling for alle. Og nu er jeg glad for og spændt på at skulle være med til at uddanne og forme fremtidens personale. Eller en lille del af det :)
Jeg kommer aldrig til at arbejde i det private.
3
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Indlægaf Pjeps » 9. mar 2018, 11:01

Altså jeg tror nu nok at jeg kunne være ligeså glad for et job i det private, hvis jeg fik lov til at lave lige nøjagtig det samme som jeg gør nu. ( det findes vist ikke i dk).

Jeg elsker mit job, men jeg er ved at pænt træt af forholdene vi arbejder under. Og jeg har faktisk lidt ondt af nyuddannede sygeplejersker, der ikke får samme mulighed for at tilegne sig overblik og erfaring i et mere tåleligt tempo.

Og så mener jeg i øvrigt at de lockout varsler minder lidt om mafiametoder, gør som vi siger eller vi skyder jer ! Bum
4
:ninja:
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Jeg er glad for at være offentlig ansat. Andre?

Indlægaf Nomnom » 9. mar 2018, 11:15

Jeg har været rigtig glad for mit arbejde i det offentlige (folkeskolelærer) Inden da har jeg været i butiksbranchen i mange år. Til sammenligning har jeg været gladest i det offentlige.
Nu har jeg været sygemeldt (belastningsreaktion/stress) i en lang periode og har sagt mit arbejde op. Jeg kommer aldrig til at være lærer mere. Heller ikke i det private. Nu er jeg i gang med et brancheskifte igen og jeg kan da bestemt ikke udelukke at være i det offentlige.

Men jeg er en af dem, som helt sikkert vil sige til mine børn, at de skal tænke sig godt og grundigt om, hvis de udtrykker ønske om at være pædagog, sosu, lærer, jordemoder, sygeplejerske osv.
0

Tilbage til "Livets forhold"