Mus - og hvad gør man så?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf RavenClaw » 6. mar 2018, 16:10

Jeg har igen igen fået mus i mit køkken i skabet under vasken. Det er den tredje eller fjerde på 2 måneder, og det er mildt sagt pisse irriterende.

(Jeg søger ikke råd til at fange dem, det går fint. Jeg er vokset op på landet, så jeg er vant til dem).

Men men men...

Jeg bor til leje i en etværelses lejlighed uden adskillelse mellem køkken og opholdsrum 1 km fra centrum i en større by. De kommer op af hullet til afløbsrøret i skabet og går i min skraldepose, som sidder på lågen.

Min vicevært er informeret om, at jeg ikke kan slippe af med dyrerne, og jeg har derigennem også fået at vide, at jeg ikke er den eneste, der har ubudne husdyr. Han siger ligeledes, at det skulle være helt normalt, at de søger varme om vinteren (I know, men nu har jeg boet her i tre år uden at have oplevet det før) Og selv om de jo er ganske søde, så synes jeg alligevel ikke, de skal have permanent opholdstilladelse i min bolig..

Kan man gøre noget for at holde dem væk? Jeg bryder mig virkelig ikke om at have min skraldepose stående midt i lejligheden, og jeg orker heller ikke at skulle gå ned til containerne hver gang, jeg har bare en smule affald. Men jeg er jo nødt til at holde skabet frit for alt andet end fælderne for at fange dem.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf Sangius » 6. mar 2018, 16:12

Kan du ikke købe en spand i hård plast med låg, så musene ikke kan gå direkte i skralden? Og så ellers fælder rundt om den. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf Sangius » 6. mar 2018, 16:19

Ja, hvad er det egentlig for et hul ved afløbsrøret? Det skal vel lukkes. :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf RavenClaw » 6. mar 2018, 16:20

Tamara skrev:Hullet ved røret skal da fikses så der ikke er adgang!


Der er hul i alle vaskeskabe her, og udlejer vil ikke give penge til generelle "forbedringer". De måtte rive en væg ned pga. vandskade hos en anden. Der var mange spor efter mus inde i væggen, der står mellem køkken og badeværelse
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf RavenClaw » 6. mar 2018, 16:21

Sangius skrev:Ja, hvad er det egentlig for et hul ved afløbsrøret? Det skal vel lukkes. :gruble:


Der er boret hul i bunden, så røret kan være der
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf Sangius » 6. mar 2018, 16:22

Ah. Kan du ikke selv stoppe hullet til somehow?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf RavenClaw » 6. mar 2018, 16:22

Sangius skrev:Kan du ikke købe en spand i hård plast med låg, så musene ikke kan gå direkte i skralden? Og så ellers fælder rundt om den. :)


Jo, men jeg vil jo gerne være helt fri for, at de overhovedet er der. De løber også bare rundt i skabet, selv om det er tomt :gruble:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf RavenClaw » 6. mar 2018, 16:24

Sangius skrev:Ah. Kan du ikke selv stoppe hullet til somehow?


Muligvis, måske jeg skulle få fat i noget silikone af en art?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf RavenClaw » 6. mar 2018, 16:27

Tamara skrev:
RavenClaw skrev:
Tamara skrev:Hullet ved røret skal da fikses så der ikke er adgang!


Der er hul i alle vaskeskabe her, og udlejer vil ikke give penge til generelle "forbedringer". De måtte rive en væg ned pga. vandskade hos en anden. Der var mange spor efter mus inde i væggen, der står mellem køkken og badeværelse


Det ville jeg så ikke finde mig i. Hvis du er medlem af LLO så tal med dem om vejledning.


Jeg synes også, det er for dårligt. Vores vicevært må notere, at tingene går i stykker hele tiden. Han skifter vores diverse installationer i smug, han kan nemlig sagtens få penge til at fikse dem, men ikke hele skift.

Jeg er ikke medlem af LLO. Vi holder beboermøde i morgen, så der tror jeg, jeg vil forhøre mig om, hvor mange der er ramt
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf Sangius » 6. mar 2018, 16:29

https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/194892

Her nævner de noget fugemasse og evt noget skum af en art.

Ja, jeg er ikke håndværker - I know nothing :D
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf RavenClaw » 6. mar 2018, 17:01

Falstria skrev:Fyld det op med flamingokugler, det kan musene ikke lave gange i.


Det, tror jeg ikke, helt vil gå. Jeg bor på første sal, og der er ret langt til bunden :genert:
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf Wizzze » 6. mar 2018, 17:27

RavenClaw skrev:
Tamara skrev:Hullet ved røret skal da fikses så der ikke er adgang!


Der er hul i alle vaskeskabe her, og udlejer vil ikke give penge til generelle "forbedringer". De måtte rive en væg ned pga. vandskade hos en anden. Der var mange spor efter mus inde i væggen, der står mellem køkken og badeværelse


Udlejer har ikke noget valg! Mus er et skadedyr og der er jvf. retspraksis udryddelsespligt på lige fod med rotter!
Kontakt kommunens skadedyrsbekæmpelse der hvor du bor.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf Pjeps » 6. mar 2018, 18:08

Eij du skal da have sådan plastik krave på, det der er sgu noget sjusk!
1
:ninja:
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf KitKat » 6. mar 2018, 18:10

Nu er jeg jo langt fra håndværker og bor i eget hus, så hvis jeg fucker noget op er det kun min egen røv der står for skud, men i mit bryggers så skabet under vasken nogenlunde ligesådan ud. Jeg fyldte PU skum i hullet, og skar pænt til efterfølgende. Det udvider sig, hærder op og jeg har ladet mig fortælle at mus ikke bryder sig om at gnave i det. (men om det passer ved jeg ikke. Her har de bare fundet andre steder at komme ind i stedet :rulle: )
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf KitKat » 6. mar 2018, 21:29

Falstria skrev:
Hvor kommer de ind?

F.eks. planter der gror op ad muren er en ren invitation, de skal væk.
Rørgennemføringer skal sikres, der hvor de går gennem muren.
Osv.


:D Døren mellem bryggers og stald er piv utæt :fløjt:
-Og jeg mistænker et par hemmelige gange hen over loftet også.

Jeg har for længst slået mig til tåls med, at det er vilkårene herude på landet, så nu er jeg flittig med fælderne i stedet, det går nok :-)
0

Tilbage til "Livets forhold"