De værste gæster?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: De værste gæster?

Indlægaf Seraphina » 1. mar 2018, 15:07

avdotja skrev:Jeg mener faktisk at Emma Gad skrev at man altid skulle sørge for at være x minutter forsinket, sådan at værtinden havde tid til lige at få de sidste ting på plads :) Man måtte i hvert fald under ingen omstændigheder komme før det inviterede tidspunkt!


Jeg mener, at Emma Gad skrev, at er man inviteret til fx kl. 12, så kommer man mellem 12.02 og 12.14, hverken før eller efter! :lol2:

Min mand og jeg var i den sammenhæng nogle dårlige gæster, da vi mødte op til en familiefødselsdag en time for tidligt for ikke så lang tid siden. Det var ikke med vilje, det var bare min ammehjernes skyld :stoned: Vi blev pænt placeret i sofaen, og de smed ovenikøbet en film på med en sjov scene, som de synes vi lige skulle se. Da deres 5-årige var klar, blev hun sendt ned for at underholde os. Dét synes jeg var ret overskudsagtigt! Hvis nogen kom en time for tidligt til min fest, ville alt være kaos :lol:
3
Lava11
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12. jan 2018, 12:09
Kort karma: 6
Likede indlæg: 118

Re: De værste gæster?

Indlægaf Lava11 » 15. mar 2018, 13:04

Jeg har en gang haft en veninde på besøg, hvor der både stod vinglas på sofaen - samt lå et æbleskrog ved siden af! det blev jeg altså træt i hovedet af.. come on! :gruble: :panik:
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: De værste gæster?

Indlægaf Bimmerdyret » 15. mar 2018, 13:26

Lemonella skrev:Den med toiletrullen, minder mig om den selvsamme veninde, jeg fortalte om tidligere i tråden. Hun vendte ikke toiletrullen, men hun rodede i mit toiletskab og testede mine parfumer og cremer. Det irriterede mig og jeg bad hende lade være, men jeg kunne jo både lugte og se hun havde være i gang.
En dag, hvor jeg en sjælden gang havde inviteret hende, tømte jeg skabet og smed en hulens bunke bordtennisbolde ind i skabet og lukkede det igen.
Hun fik et chok da hun åbnede skabet og alle boldene væltede ud og larmede i vasken og på gulvet. :lol:



f.....genialt :lol: :lol: :lol:
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: De værste gæster?

Indlægaf Bimmerdyret » 15. mar 2018, 14:02

Sangius skrev:For mig kan "almen pli" og "gave" aldrig bruges sammen. En gave afhænger af overskud, handlemuligheder, opfindsomhed, ledig tid og økonomi. Alt sammen noget som intet med almen pli har med at gøre.

Jeg kan slet, slet ikke se sammenhængen. På nogen måde. Og synes egentlig det er en lidt ærgerlig materialistisk tendens, at anse gaver som høflighed eller pli.

Jeg fik ikke gaver fra alle til mit bryllup, får heller ikke gaver fra alle til jul, og får ikke gaver fra alle til fødselsdage. Min familie er heldigvis rimelig laid back på det område.

En gave er ikke en sur pligt, og det er bestemt ikke almen pli - det er noget du giver af lyst, og fordi du havde noget at give. :)



Ajj,...nu må du sgu stoppe :lol:

I selv de fatiigste egne af verden har folk overskud (fysisk, mentalt, økonomisk) til at komme med en barselsgave. En gave er hvad man gør den til, og ja,,hvis man selv har bestemte forventninger ,om hvad en gave skal være og hellere vil droppe det, så er det da hos giveren problemet med materialisme er.

Hvis man selv som "knapt så kreativ" eller bemidlet...har problemer..så go classic...

Havregryn i en bøtte = moderne barselspotte.
I 1632, kogte man den godt nok og kom med i en lerkrukke.


...DOG...

Jeg er 100% på din side i forhold til de "nybagte", der forventer det helt store materialistiske ræs :gogo:
Faktisk :blush2: hvis jeg skal være ærlig,så hvis der er små eller storesøskende, så vil jeg i et barselsbesøg ofte tilgodese dem, alt efter hvor meget festivitas man slår op, så må man heller ikke glemme søskende (dermed IKKE sagt at de SKAL have).

"Over sharing" :P

Min datter blev født ved akut kejsersnit, hvilket betød mor en uge væk fra søn (3), og far også lidt fraværende.
Min søn var meget spændt, men fik chock over søster på neonatal (fair nok)

Vi fik blomster på hospitalet, men da vi kom hjem var det vigtigste for os som forældre faktisk at vores søn var i centrum : vi blev forældre igen, HAN blev storebror og det var lige efter hans fødselsdag.

Og uden vi havde sagt et ord...så blev det sådan.. Datter fik småtterier (vi havde jo i forvejen), og storebror fik noget særligt..fordi HAN blev storebror
0
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: De værste gæster?

Indlægaf Xnaiv » 17. mar 2018, 16:53

Jeg tror faktisk ikke jeg gider have folk i mit hjem, hvor jeg ikke er så afslappet med dem, at de får at vide hvis de gør er noget jeg finder irriterende.
Hvis gæsterne i mit hjem kommer for tidligt, så hjælper de enten til med maden hvis den ikke er færdig, eller også kan de selv brygge en kop kaffe mens jeg er i bad.
- det samme gælder omvendt. Jeg kommer ikke i mange hjem hvor jeg ikke føler mig “hjemme”.

Mht gaver forventes der ingen, men folk kommer da indimellem med en blomst eller kage - og det synes jeg er rigtig sødt og betænksomt.
Jeg giver kun gaver hvis jeg lige føler for det.
Ved barselsbesøg forventes der ingen opvartning og jeg tilbyder altid lige at kunne handle ind på vejen og have boller med til fryseren.
1

Tilbage til "Livets forhold"