De værste gæster?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: De værste gæster?

Indlægaf Tata » 20. feb 2018, 10:53

Zoxa skrev:
Tata skrev:Jeg havde en svigerinde, der havde det med at gå i mine makeup skuffer på badeværelset, og bare tage for sig af mine parfumer, altså come on...som om jeg ikke kan dufte, at du lige har oversprayet dig med min parfume,


hæ hæ, på et tidspunkt havde jeg en kæreste hvor et par af hans venner kom på besøg (hos ham) og en af mine parfumer stod ude på badeværelset. Den ene af hans venner havde så lige taget sig en tur i den - really? Og det var en Fendi og de er jo ikke ligefrem diskrete... Så hvis han skulle på scoretur senere havde han næppe det store held :lol:


Who knows, det er jo netop sådan noget der skiller sig ud :lol:
0
Timian :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: De værste gæster?

Indlægaf LadyFox » 20. feb 2018, 11:01

vulpesVelox skrev:
LadyFox skrev:Jeg havde en roomie der tit havde gæster med hjem, vi delte lejligheden sådan at alt var fælles og han sov i soveværelset og jeg sov i sofaen, på et tidspunkt havde han et par stykker med op, og sove, jeg sov i forvejen og den ene gæst hun valgte så helt uprovokeret at lægge sig ved siden af mig med hovedet i min fodende, jeg skubbede hende ned og bad hende skride ind til min roomie. Næste morgen prøvede hun mit tøj uden at få lov.

En anden gæst i den lejlighed var gået med os andre temmelig langt fra en koncert til efterfest hos os, det første han gjorde var at sætte sig trekvarter på toilettet og skide hele kummen til for så bare at gå uden et ord og uden at trække ud og bruge børsten.

At have et "punker kollektiv" i en toværelses lejlighed var på rigtig mange punkter ret op af bakke. Hold nu kæft vi havde trælse gæster jævnligt.

Men... Det er jo netop essensen af (oi-)punk at være en skidden (grænsesøgende; grænsende til det sociopatiske) gæst, er det ikke? :D
Dem jeg kender/kendte i de glade 90'ere, de spyttede på hinanden i stedet for at give et håndtryk :|


Jo, det et vel en del af kulturen. Men sgu ikke hjemme hos mig. Ligesom hvis folk vil lave golden shower så må de sku lige få ned på gaden.
0
...
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1924
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: De værste gæster?

Indlægaf Tanten » 20. feb 2018, 12:08

Min daværende svigermor præsterede - da jeg lå på barselsgangen med min ældste søn og fumlede med at få amningen i gang - at gå hen og gribe fat i mit enorme ammebryst og proppe det ind i munden på min søn. Jow, jow - så var stilen ligesom lagt.

Min eksmand og jeg havde en anden gang holdt fest, hvor vi lagde hus til, serverede mad og de slatter, vi havde i huset. Ellers havde folk selv taget drikkevarer med og efterlod de tomme flasker til pant og evt. slatter. Dagen efter mødte et af parrene op - vi syntes da, det var hyggeligt, at de lige ville sige tak for sidst over en kop kaffe på vej til familiefest; men de kom såmænd for at hente deres returflasker og deres halvtomme sprutflasker.....
4
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1924
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: De værste gæster?

Indlægaf Tanten » 20. feb 2018, 12:12

Åh, jo - jeg tror faktisk, en af min yngste søns mystiske bekendtskaber, som han havde slæbt med hjem fra Double Rainbow en nat, tager prisen. Han fik naturligvis en madras på gulvet og faldt ret hurtigt i søvn. Tidligt om morgenen sidder jeg og drikker te med min søn og hans homie. Jeg hører den ukendte ven røre på sig og siger, at nu er der nok ved at være liv i ham. Min søns kammerat kan se ind i stuen, hvor manden ligger - og han ser pludselig MEGET underlig ud i hovedet; for manden er på vej ud på min altan og er ved at pisse udover kanten på den - 3 etager ned, forbi 3 andre altaner!!! Jeg brændte fuldstændig af og råbte, at "lokummet er DEN vej" og at han skulle samle sit habengut og forsvinde fra mit hjem ASAP. Han viste sig ikke siden, og min søn blev mere kritisk mht., hvem han tilbød husly.
11
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: De værste gæster?

Indlægaf hotlips » 20. feb 2018, 12:56

Min søster er efterhånden blevet en plage.

Jeg har fødselsdag lige efter jul og jeg gider lige så lidt som mine gæster mere dressen up og at skulle det helt store, så det er blevet til at jeg inviterer på eftermiddagskaffe i en weekend og skriver konsekvent at det er helt fint at komme i nattøj og sutsko og så er det blevet så alle orker det og vi har tid til at sludre om julen og hvad der nu er sket på det sidste.

Men min søster, som kommer cyklende fra den anden ende af København kom i høje hæle og lang kjole med pallietjakke over og så brugte hun det meste af tiden på at forklare hvorfor alle mulige andre, og i særdeleshed min ene onkel, bare ikke fatter noget som helst.
Det var på et niveau så hun havde løsningerne på både prostitution og amerikanerenes problemer med at komme forbi forfatningen så de kan forbyde våben, hun mener åbenbart at det hav af politikere og jurister der de sidste par hundrede år har læst den forfatning bare har misset pointen.
Den der attitude med at rulle med øjnene, og være stolt af at være en bitter kælling har hun dyrket nærmest altid, men jeg tror ikke det er gået op for hende at det har gjort hende til en plage i et omfang så det er hende der får folk til at ånde lettet op når hun går.

Da hun så skulle gå fulgtes hun ud med vores lillesøster mens jeg tog jakke på for at følge vores lillesøster til bussen, og da jeg så kommer ud kan jeg høre hende stå og bitche over at bruge sin tid på noget hvor hun imens tænker at hun ikke gider de mennesker.. Så var det vores lillesøster sagde hun er gravid, jeg sagde selvfølgelig tillykke og hvor er det en god nyhed men det højeste vores store søster kunne hidse sig op til var at sige "ja det sagde far".

Man kan ikke vælge sin familie men vi er ved at være der hvor hun får at vide at hvis hun gerne vil se os så skal hun være velkommen men hvis vi kun er værd at bruge tid på for at hun kan komme og føle sig lidt bedre og siden svine både mig og mit barn til før hun har sat sig på cyklen når hun har været her, så synes jeg hun skal bruge sin dyrebare tid på nogen hun synes er værd at bruge den på.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: De værste gæster?

Indlægaf hotlips » 20. feb 2018, 13:21

Min farmor inden hun blev for gammel til at gå rundt, hun har været berygtet, hun er en virkelig sød lille bedstemor agtig dame men udover hun snager og glor i ens skuffer og skabe, så går hun ind hvis ikke der er låst, jeg tror ikke det nogensinde gik op for min fars lillebror at det faktisk betød noget i sidste ende for at han blev skilt at han ikke ville fatte at hans kone ikke kunne have at hans mor af og til stod i soveværelset når hun vågnede, hans kone var nattevagt og min farmor gik til morgen svømning lige ved siden af hvor de boede så når min opfattelse onkel gik på arbejde gik min tante ind og sov og fordi han ikke gad at prioritere at låse døren når han gik så skete det jævnligt at min farmor gik ind og stod og kiggede på min tante til hun vågnede.
Jeg var blevet så rasende at det havde løst sig hurtigt, jeg smed hende og min farfar ud herfra fordi de bare var gået ind og så stod de og råbte ude i gangen til både jeg og Benjamin vågnede, det var da han var baby og stadig skulle have lure om dagen.

Før jeg fik barn havde jeg massive søvnproblemer og hun ringede engang på da jeg kunne mærke at nu kunne jeg godt sove lidt efter at have været søvnløs i dagevis, så jeg sagde det var fint hun kom ind til en hurtig kop kaffe og så var det det men efter kaffen blev hun siddende, jeg siger så at nu er det vist tid til at jeg får sovet lidt, hun siger jaja og bliver siddende uden at gøre mine til at gå, jeg rejser mig og siger vi vist må finde hendes overtøj, jeg tager hendes frakke og holder den op som for at give hende den på, hun bliver stadig siddende, da jeg lægger frakken på armlænet ved siden af hende og siger at hun hellere må se at få den på sker der heller ikke noget. Da jeg så siger Jytte, jeg skal sove nu og hun stadig bliver siddende siger jeg at nu skal du tage din frakke på for jeg skal sove siger hun at jeg bare kan lægge mig, hun kan bare blive siddende imens.
Det er slemt nok i sig selv men jeg boede i en etværelses så sengen stod lige bag sofaen. Så var det nok og så sagde jeg meget surt at nej gu skal du da ej, tag så din frakke på og gå med dig... Så rejste hun sig langsomt og smilede mens hun sagde at det måske også var tid til at køre hjem til min farfar.

Hun har kunnet drive folk til vanvid med den opførsel til tider, så lukker hun bare ørerne og beslutter at det vi siger er ikke noget der tæller og det er ikke noget der gør det bedre at man føler sig tvunget ud i at blive virkelig tydeligt gal for at få en reaktion.
8
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9017
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: De værste gæster?

Indlægaf Purple Haze » 20. feb 2018, 13:39

hotlips skrev:
Før jeg fik barn havde jeg massive søvnproblemer og hun ringede engang på da jeg kunne mærke at nu kunne jeg godt sove lidt efter at have været søvnløs i dagevis, så jeg sagde det var fint hun kom ind til en hurtig kop kaffe og så var det det men efter kaffen blev hun siddende, jeg siger så at nu er det vist tid til at jeg får sovet lidt, hun siger jaja og bliver siddende uden at gøre mine til at gå, jeg rejser mig og siger vi vist må finde hendes overtøj, jeg tager hendes frakke og holder den op som for at give hende den på, hun bliver stadig siddende, da jeg lægger frakken på armlænet ved siden af hende og siger at hun hellere må se at få den på sker der heller ikke noget. Da jeg så siger Jytte, jeg skal sove nu og hun stadig bliver siddende siger jeg at nu skal du tage din frakke på for jeg skal sove siger hun at jeg bare kan lægge mig, hun kan bare blive siddende imens.
Det er slemt nok i sig selv men jeg boede i en etværelses så sengen stod lige bag sofaen. Så var det nok og så sagde jeg meget surt at nej gu skal du da ej, tag så din frakke på og gå med dig... Så rejste hun sig langsomt og smilede mens hun sagde at det måske også var tid til at køre hjem til min farfar.


Vildt alligevel.
Var der “noget galt” med hende?
Eller fik hun tæv derhjemme eller sådan noget?
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: De værste gæster?

Indlægaf hotlips » 20. feb 2018, 14:00

Purple Haze skrev:
hotlips skrev:
Før jeg fik barn havde jeg massive søvnproblemer og hun ringede engang på da jeg kunne mærke at nu kunne jeg godt sove lidt efter at have været søvnløs i dagevis, så jeg sagde det var fint hun kom ind til en hurtig kop kaffe og så var det det men efter kaffen blev hun siddende, jeg siger så at nu er det vist tid til at jeg får sovet lidt, hun siger jaja og bliver siddende uden at gøre mine til at gå, jeg rejser mig og siger vi vist må finde hendes overtøj, jeg tager hendes frakke og holder den op som for at give hende den på, hun bliver stadig siddende, da jeg lægger frakken på armlænet ved siden af hende og siger at hun hellere må se at få den på sker der heller ikke noget. Da jeg så siger Jytte, jeg skal sove nu og hun stadig bliver siddende siger jeg at nu skal du tage din frakke på for jeg skal sove siger hun at jeg bare kan lægge mig, hun kan bare blive siddende imens.
Det er slemt nok i sig selv men jeg boede i en etværelses så sengen stod lige bag sofaen. Så var det nok og så sagde jeg meget surt at nej gu skal du da ej, tag så din frakke på og gå med dig... Så rejste hun sig langsomt og smilede mens hun sagde at det måske også var tid til at køre hjem til min farfar.


Vildt alligevel.
Var der “noget galt” med hende?
Eller fik hun tæv derhjemme eller sådan noget?


Næ, de har lige haft krondiamantbryllup og det er noget hun gør jævnligt i forskellige situationer , det er den udvidede udgave af børn med selektiv hørelse vil jeg mene, hun beslutter bare at det der gider hun ikke forholde sig til så hun lukker bare ørerne.
0
Dragen
Indlæg: 97
Tilmeldt: 17. aug 2015, 10:38
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: De værste gæster?

Indlægaf Dragen » 20. feb 2018, 14:02

LadyFox skrev:
vulpesVelox skrev:
LadyFox skrev:Jeg havde en roomie der tit havde gæster med hjem, vi delte lejligheden sådan at alt var fælles og han sov i soveværelset og jeg sov i sofaen, på et tidspunkt havde han et par stykker med op, og sove, jeg sov i forvejen og den ene gæst hun valgte så helt uprovokeret at lægge sig ved siden af mig med hovedet i min fodende, jeg skubbede hende ned og bad hende skride ind til min roomie. Næste morgen prøvede hun mit tøj uden at få lov.

En anden gæst i den lejlighed var gået med os andre temmelig langt fra en koncert til efterfest hos os, det første han gjorde var at sætte sig trekvarter på toilettet og skide hele kummen til for så bare at gå uden et ord og uden at trække ud og bruge børsten.

At have et "punker kollektiv" i en toværelses lejlighed var på rigtig mange punkter ret op af bakke. Hold nu kæft vi havde trælse gæster jævnligt.

Men... Det er jo netop essensen af (oi-)punk at være en skidden (grænsesøgende; grænsende til det sociopatiske) gæst, er det ikke? :D
Dem jeg kender/kendte i de glade 90'ere, de spyttede på hinanden i stedet for at give et håndtryk :|


Jo, det et vel en del af kulturen. Men sgu ikke hjemme hos mig. Ligesom hvis folk vil lave golden shower så må de sku lige få ned på gaden.


Lidt ala "hvis i skal slås herinde, skal i gå udenfor"? :-D
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: De værste gæster?

Indlægaf LadyFox » 20. feb 2018, 15:15

Dragen skrev:
LadyFox skrev:
vulpesVelox skrev:
LadyFox skrev:Jeg havde en roomie der tit havde gæster med hjem, vi delte lejligheden sådan at alt var fælles og han sov i soveværelset og jeg sov i sofaen, på et tidspunkt havde han et par stykker med op, og sove, jeg sov i forvejen og den ene gæst hun valgte så helt uprovokeret at lægge sig ved siden af mig med hovedet i min fodende, jeg skubbede hende ned og bad hende skride ind til min roomie. Næste morgen prøvede hun mit tøj uden at få lov.

En anden gæst i den lejlighed var gået med os andre temmelig langt fra en koncert til efterfest hos os, det første han gjorde var at sætte sig trekvarter på toilettet og skide hele kummen til for så bare at gå uden et ord og uden at trække ud og bruge børsten.

At have et "punker kollektiv" i en toværelses lejlighed var på rigtig mange punkter ret op af bakke. Hold nu kæft vi havde trælse gæster jævnligt.

Men... Det er jo netop essensen af (oi-)punk at være en skidden (grænsesøgende; grænsende til det sociopatiske) gæst, er det ikke? :D
Dem jeg kender/kendte i de glade 90'ere, de spyttede på hinanden i stedet for at give et håndtryk :|


Jo, det et vel en del af kulturen. Men sgu ikke hjemme hos mig. Ligesom hvis folk vil lave golden shower så må de sku lige få ned på gaden.


Lidt ala "hvis i skal slås herinde, skal i gå udenfor"? :-D

Præcis. Jeg er meget rummelig overfor alle mulige former protester og oprør, så længe det ikke er mig der skal rydde op bagefter :lol:
3
...
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: De værste gæster?

Indlægaf DenBruneMunk » 20. feb 2018, 15:29

De værste gæster jeg har haft, er dem som ikke møder op :)

Alt andet, må være: Hvad sker i hjemmet, bliver i hjemmet, også når gæsterne er der.
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: De værste gæster?

Indlægaf Honningprut » 20. feb 2018, 15:30

Jeg boede på et tidspunkt med en kvinde, som lejede sig ind i et værelse i min daværende lejlighed. Hendes kæreste var i vores lejlighed i 10-14 dage i træk ad gang. Det var ikke som sådan problemet. Problemet var at han hverken sagde goddag eller farvel. Han talte aldrig til mig, og når man prøvede at tale til ham svarede han som om man ikke rigtig eksisterede. Fordi han var i vores lejlighed i så mange dage af gangen, forslog jeg at han bidrog til husholdningen på en eller anden måde fx i form af madpenge. Det synes han åbenbart var meget småligt af mig at foreslå, og mente derfor at han da bare kunne tage ind på det Hotel som hans arbejdsplads stillede til rådighed, når han var på kursus i den by vi boede i i de 10-14 dage af gangen. Jeg tror at han forventede, at jeg trak min indsigelse i mig igen, men det gjorde jeg ikke. Kort tid efter flyttede min tidligere roomie ud.
6
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: De værste gæster?

Indlægaf Sevii » 21. feb 2018, 01:13

Altså, det er altid træls med kærestens familie kommer på besøg og skal kommentere på alle mine ting med forargelse. Sidste gang brugte de tid på at søge på mine vinglas, for derefter at blive forarget over prisen, fordi det var jo meget dyrere end hvad de har brugt for tallerkener. Og sådan går de rundt i lejligheden og bedømmer mine ting. Jeg hader det.

Men faktisk, de værste gæster for mig, er dem der bliver for længe. Jeg er et menneske der hader at have folk overnattende. Jeg elsker besøg, men elsker også når folk går igen. :genert:
Har en veninde jeg elsker! men jeg kan simpelthen ikke invitere hende hjem uden jeg virkelig ved at jeg har overskud. Sidste gang kom hun kl. 13, og gik først kl. 5 om morgenen. Men det er da intet i forhold til at hun blev i hele 24 timer hjemme hos mig en dag. Selvom jeg egentlig siger, at “nå, nu er det sent” eller “jeg er godt nok træt nu”. Så bliver det udnyttet til at hun kan overnatte her, eller hun simpelthen bare ignorerer det. Og ja, så burde jeg nok sige: please, gå.
Men det er virkelig ubehageligt.
2
:banan: :banan:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: De værste gæster?

Indlægaf Aima » 21. feb 2018, 01:43

Tre-fire dage efter min lillebror var død, fik min daværende kæreste besøg af to venner, de kom vist egentligt forbi for at kigge til mig, så intentionen var god nok. Vi sad alle i stuen, jeg sad ved min computer og var lidt små-apatisk, og de slog sig ned i sofaen og sludrede med min eks. De blev efter cirka 10 minutter fanget af et eller andet i fjernsynet og det var åbenbart sjovt, for de begyndte alle tre at sidde og skrige af grin, altså sådan med korte ophold, for så at bryde ud i høj latter igen. Jeg glemmer det aldrig. Det var simpelthen så surrealistisk at sidde dér og være lammet af sorg, mens der sad tre mennesker få meter fra mig og fyldte rummet med ukontrollerede morskabslyde.
13
I'll stick with hell no's and headphones...
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: De værste gæster?

Indlægaf Summer » 21. feb 2018, 08:48

Min ene storebror kan være en stor mundfuld at have boende. Når han kommer på weekendbesøg og derfor skal overnatte hos nogen, så er der altid stor diskussion i mellem os søskende, hvor han skal overnatte da han simpelthen fylder så meget.
Han er typen der først og fremmest tømmer alt hvad der kan spises og drikkes (manden har virkelig et stort madindtag og han kan ikke styre det). Så uanset hvor meget man så har fyldt i køleskabet, så er det væk i løbet af natten.
Derudover er han en som man skal underholde 24/7, og han sidder oppe hele natten og/eller går og tusker rundt i huset, i stedet for at gå i seng.
Sidst han var hjemme på familiebesøg var i julen, og han sov hos mine forældre. Det var juleaften og da klokken havde rundet 23:00, så ville jeg til og hjem da jeg skulle til Sjælland næste dag til julefrokost. Her ville min bror køre mig hjem, hvilket i hans verden skal oversættes til "nu tager jeg hjem til dig og hænger ud til midt om natten". Dér fik han godt nok et rungende nej, og at jeg altså godt selv kunne køre hjem.


Ellers synes jeg ikke at jeg bliver udsat for nogle slemme gæster. Har dog være udsat for at familie har kritiseret vores hjem, eller svinet når de har været på besøg. Men så får de også at vide at de gør det, og at det gider jeg ikke.
0

Tilbage til "Livets forhold"