Ulovlige stoffer normalt?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Juki » 9. feb 2018, 14:02

Nacaw skrev:Mange skriver her, at man har været ung og dum da man prøvede X og nu skal jeg aldrig prøve det igen. Jeg vil udfordre den holdning, og tværtimod postulere at jo klogere og ældre man bliver, jo mere giver det mening at prøve. I hvert fald hvis man er villig til at sætte sig ind både de fysiologiske og psykologiske aspekter.

Udover de åbenlyse medicinsk behandlingsmuligheder ved MDMA, psilocybin og cannabis, er der også lavet nogle få studier af 'recreational use', f.eks. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3308357/ replikeret i https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27578767.

Bevares, det er ikke udgivet i The Lancet eller tilsvarende journaler, men det er tankevækkende resultater alligevel.

Giffiths’ study involved 18 healthy adults, average age 46, who participated in five eight-hour drug sessions with either psilocybin — at varying doses — or placebo. Nearly all the volunteers were college graduates and 78% participated regularly in religious activities; all were interested in spiritual experience.

Fourteen months after participating in the study, 94% of those who received the drug said the experiment was one of the top five most meaningful experiences of their lives; 39% said it was the single most meaningful experience.

Critically, however, the participants themselves were not the only ones who saw the benefit from the insights they gained: their friends, family member and colleagues also reported that the psilocybin experience had made the participants calmer, happier and kinder.


Det er unægteligt helt åndssvagt meget potentiale at smide på gulvet ved at sige 'alle stoffer er skadelige'. Jeg tror på de om 50 år vil gøre grin med at cigaretter og alkohol var lovligt, mens psykedelisk stoffer var ulovlige. Fordi det blivet så åbenlyst, at burde være omvendt :ninja:

Men for at forsøget skal kunne fungere optimalt, også fremadrettet, kræver det at alle indtager den samme type stof, lavet på samme måde. Det hjælper jo ikke meget hvis man har testet med rene og kontrollerede produkter, hvis der ikke er garantier for at alle andre vil kunne skaffe det samme.

Det er/var jo det samme med cannabisolie.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf paint » 9. feb 2018, 14:09

LaScrooge skrev:
paint skrev:
Akehurst2 skrev:Altså, når man ser på st¢rrelsen af hashmarkedet i Danamrk og på bandekrigen om adgang til markedet, så forstår jeg faktisk ikke, man kan tro, brugen ikke er udbredt.


Noget andet man heller ikke hører så meget om, er hvor tit det går galt for nogle - når de tager/prøver diverse stoffer. Jeg har til gengæld set en hel del af dem, når de er kommet ind på en psykiatrisk afdeling med hashpsykoser og galoperende psykoser, fordi at lige netop de, ikke kunne tåle det.

Nogle mennesker, kan tage stoffer. Men der er andre, som absolut IKKE skal røre ved det. Der er noget psykisk-russisk roulette over det. Er man skrøbelig, psykisk set, måske endda uden selv at vide det, kan det gå helt galt.

Men hvor ofte det går galt, er ikke noget man hører ret meget om - især ikke når det er kendte mennesker, som vel ikke ligefrem har lyst til at alle skal vide, at de har været inde og runde en evt. lukket afdeling.


Men så er det jo heller ikke helt vilkårligt hvem det rammer, og det synes jeg hører med. Til gengæld synes jeg at narkotikavejledningen herhjemme er decideret uansvarlig, fordi den ikke forklarer reelt om hvilke ting, man skal være opmærksom på. Det er mere efter just say no, så sker der ingenting-formlen, og det ved man jo ikke fungerer. Sundhedsstyrelsens hjemmeside er totalt ubrugelig, der er ikke engang en rangordning af hvilke stoffer der er de farligste. Det er noget a la "Du kan ikke vide hvordan du reagerer på det, så alle stoffer er potentielt meget farlige." og med et snuptag blev pot og heroin placeret i samme kategori. Det er jo vanvittigt uansvarligt. Hvis nu udgangspunktet var pragmatisk og handlede om, at folk kan finde på at eksperimentere med disse ting, og at det derfor er vigtigt at vi giver brugbare oplysninger om hvordan man kan gøre det på en mere sikker måde, så ville det gøre en forskel. Fx hvordan man regner mængder ud, at det er fornuftigt at bruge en vægt, hvordan man tester et stof, hvilke omgivelser er det bedst at gøre det i (det, der kaldes set and setting), hvad gør du hvis du får det dårligt, du skal drikke lidt mere end normalt, men ikke for meget og det er bedre at drikke juice og saftevand end rent vand, hvad skal du være opmærksom på i.fht. krydseffekter med andre stoffer og medicin, er der fysiske og psykiske tilstande, som er særligt farlige at tage stoffer på, etc - som eksempler på information, som måske kunne minimere tilfældene af hændelser, der går galt.


Ja. Det hører med. Problemet er bare, at du ikke ved om du er én af dem, der skulle have holdt sig fra det. Én af mine venner fra ungdomstiden, sidder i dag på en lukket psykiatrisk afdeling. Der har han siddet siden han var 17 år. Han er aldrig 'kommet ned' fra det LSD-trip eller Meskalinkatus (det ligger ikke helt klart) han tog en lørdag aften, til en fest.

Han var helt normal, og hverken psykisk ustabil eller lignende, da det skete. Sagen er at man ikke altid selv ved, hvilke latente ting og sager, der kan ligge begravet i ens psyke. Traumer, man har fortrængt, kan skabe grobunden for en latent psykose, som måske aldrig ville blive et problem for personen. Stoffer, selv hash, kan udløse det. De iøjefaldende advarsler såsom tendens til depression, angst osv. er langtfra altid til stede.
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Nacaw » 9. feb 2018, 14:11

Juki skrev:
Nacaw skrev:Mange skriver her, at man har været ung og dum da man prøvede X og nu skal jeg aldrig prøve det igen. Jeg vil udfordre den holdning, og tværtimod postulere at jo klogere og ældre man bliver, jo mere giver det mening at prøve. I hvert fald hvis man er villig til at sætte sig ind både de fysiologiske og psykologiske aspekter.

Udover de åbenlyse medicinsk behandlingsmuligheder ved MDMA, psilocybin og cannabis, er der også lavet nogle få studier af 'recreational use', f.eks. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3308357/ replikeret i https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27578767.

Bevares, det er ikke udgivet i The Lancet eller tilsvarende journaler, men det er tankevækkende resultater alligevel.

Giffiths’ study involved 18 healthy adults, average age 46, who participated in five eight-hour drug sessions with either psilocybin — at varying doses — or placebo. Nearly all the volunteers were college graduates and 78% participated regularly in religious activities; all were interested in spiritual experience.

Fourteen months after participating in the study, 94% of those who received the drug said the experiment was one of the top five most meaningful experiences of their lives; 39% said it was the single most meaningful experience.

Critically, however, the participants themselves were not the only ones who saw the benefit from the insights they gained: their friends, family member and colleagues also reported that the psilocybin experience had made the participants calmer, happier and kinder.


Det er unægteligt helt åndssvagt meget potentiale at smide på gulvet ved at sige 'alle stoffer er skadelige'. Jeg tror på de om 50 år vil gøre grin med at cigaretter og alkohol var lovligt, mens psykedelisk stoffer var ulovlige. Fordi det blivet så åbenlyst, at burde være omvendt :ninja:

Men for at forsøget skal kunne fungere optimalt, også fremadrettet, kræver det at alle indtager den samme type stof, lavet på samme måde. Det hjælper jo ikke meget hvis man har testet med rene og kontrollerede produkter, hvis der ikke er garantier for at alle andre vil kunne skaffe det samme.

Det er/var jo det samme med cannabisolie.


Enig, og en lovliggørelse + standardisering af de nævnte stoffer ville hjælpe meget på den problemstilling. Det er bl.a. tilfældet i Holland.

Edit: Dog mener jeg ikke at forskning skal tage højde for kontaminerede stoffer. Selvom det sker i virkeligheden, må udgangspunktet være at undersøge den rene substans. Uanset hvad man tror om folk som handler med stoffer, er det ikke i nogens interesse aktivt at skade kunderne. Så køber de ligesom ikke igen ;)
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf LaScrooge » 9. feb 2018, 15:08

Fra en udgivelse i The Lancet (refereret her: https://www.dr.dk/nyheder/indland/dr3-p ... -rusmidler )

Billede
0
And we both know: I will be delicious
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Slettet bruger » 9. feb 2018, 15:21

LaScrooge skrev:Fra en udgivelse i The Lancet (refereret her: https://www.dr.dk/nyheder/indland/dr3-p ... -rusmidler )

Billede


Er det ikke lidt ligesom at spørge om det er farligst at køre Ferrari eller VW og konkludere at det er langt farligst at køre VW fordi der kommer langt flere mennesker til skade i VW-biler end i Ferrarier hvert år.
4
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf vibbsen » 9. feb 2018, 15:33

paint skrev:
LaScrooge skrev:
paint skrev:
Akehurst2 skrev:Altså, når man ser på st¢rrelsen af hashmarkedet i Danamrk og på bandekrigen om adgang til markedet, så forstår jeg faktisk ikke, man kan tro, brugen ikke er udbredt.


Noget andet man heller ikke hører så meget om, er hvor tit det går galt for nogle - når de tager/prøver diverse stoffer. Jeg har til gengæld set en hel del af dem, når de er kommet ind på en psykiatrisk afdeling med hashpsykoser og galoperende psykoser, fordi at lige netop de, ikke kunne tåle det.

Nogle mennesker, kan tage stoffer. Men der er andre, som absolut IKKE skal røre ved det. Der er noget psykisk-russisk roulette over det. Er man skrøbelig, psykisk set, måske endda uden selv at vide det, kan det gå helt galt.

Men hvor ofte det går galt, er ikke noget man hører ret meget om - især ikke når det er kendte mennesker, som vel ikke ligefrem har lyst til at alle skal vide, at de har været inde og runde en evt. lukket afdeling.


Men så er det jo heller ikke helt vilkårligt hvem det rammer, og det synes jeg hører med. Til gengæld synes jeg at narkotikavejledningen herhjemme er decideret uansvarlig, fordi den ikke forklarer reelt om hvilke ting, man skal være opmærksom på. Det er mere efter just say no, så sker der ingenting-formlen, og det ved man jo ikke fungerer. Sundhedsstyrelsens hjemmeside er totalt ubrugelig, der er ikke engang en rangordning af hvilke stoffer der er de farligste. Det er noget a la "Du kan ikke vide hvordan du reagerer på det, så alle stoffer er potentielt meget farlige." og med et snuptag blev pot og heroin placeret i samme kategori. Det er jo vanvittigt uansvarligt. Hvis nu udgangspunktet var pragmatisk og handlede om, at folk kan finde på at eksperimentere med disse ting, og at det derfor er vigtigt at vi giver brugbare oplysninger om hvordan man kan gøre det på en mere sikker måde, så ville det gøre en forskel. Fx hvordan man regner mængder ud, at det er fornuftigt at bruge en vægt, hvordan man tester et stof, hvilke omgivelser er det bedst at gøre det i (det, der kaldes set and setting), hvad gør du hvis du får det dårligt, du skal drikke lidt mere end normalt, men ikke for meget og det er bedre at drikke juice og saftevand end rent vand, hvad skal du være opmærksom på i.fht. krydseffekter med andre stoffer og medicin, er der fysiske og psykiske tilstande, som er særligt farlige at tage stoffer på, etc - som eksempler på information, som måske kunne minimere tilfældene af hændelser, der går galt.


Ja. Det hører med. Problemet er bare, at du ikke ved om du er én af dem, der skulle have holdt sig fra det. Én af mine venner fra ungdomstiden, sidder i dag på en lukket psykiatrisk afdeling. Der har han siddet siden han var 17 år. Han er aldrig 'kommet ned' fra det LSD-trip eller Meskalinkatus (det ligger ikke helt klart) han tog en lørdag aften, til en fest.

Han var helt normal, og hverken psykisk ustabil eller lignende, da det skete. Sagen er at man ikke altid selv ved, hvilke latente ting og sager, der kan ligge begravet i ens psyke. Traumer, man har fortrængt, kan skabe grobunden for en latent psykose, som måske aldrig ville blive et problem for personen. Stoffer, selv hash, kan udløse det. De iøjefaldende advarsler såsom tendens til depression, angst osv. er langtfra altid til stede.


Min barndomsven skød hovedet af sig selv i januar sidste år. Han havde inden da været i en længere periode på lukket psykiatrisk afdeling fordi han var psykotisk. Der havnede han efter et forløb hvor han bl.a. mistede kontakten med sine forældre. Primært fordi han truede med at skære sin mor i småstykker :tie:

Der er slet ingen der er i tvivl at hans brug af LSD spillede en rolle i hans deroute....Han var en hel almindelig ung mand som ovenikøbet var dygtig til sit job. Men han kunne ikke holde poterne fra LSD. Og som du selv siger : så kan der ligge ting og sager gemt i os som kan udløses bl.a. af stoffer. Og det skete så desværre i hans tilfælde.
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf LaScrooge » 9. feb 2018, 15:36

paint skrev:
Ja. Det hører med. Problemet er bare, at du ikke ved om du er én af dem, der skulle have holdt sig fra det. Én af mine venner fra ungdomstiden, sidder i dag på en lukket psykiatrisk afdeling. Der har han siddet siden han var 17 år. Han er aldrig 'kommet ned' fra det LSD-trip eller Meskalinkatus (det ligger ikke helt klart) han tog en lørdag aften, til en fest.

Han var helt normal, og hverken psykisk ustabil eller lignende, da det skete. Sagen er at man ikke altid selv ved, hvilke latente ting og sager, der kan ligge begravet i ens psyke. Traumer, man har fortrængt, kan skabe grobunden for en latent psykose, som måske aldrig ville blive et problem for personen. Stoffer, selv hash, kan udløse det. De iøjefaldende advarsler såsom tendens til depression, angst osv. er langtfra altid til stede.


Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal sige til det. Jeg tænker, at risikoen for at udvikle i en kronisk psykose ud af det blå er forsvindende lille og at det ikke er en tilstrækkelig grund til at forbyde alle stoffer, eller helt at lade være, hvis man skulle have lyst til at prøve. Så kan man leve et begrænset, bekymringsfuldt liv hvor man nægter sig selv oplevelser, fordi der er risici forbundet med det hele, uanset hvor små. Man kan udvikle allergi første gang man bruger parfume. Anafylaktisk chok af skaldyr. Pinjemund af pinjekerner. Pådrage sig en kronisk amøbe første gang man rejser i Asien. ...
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf LaScrooge » 9. feb 2018, 15:37

abcd skrev:
LaScrooge skrev:Fra en udgivelse i The Lancet (refereret her: https://www.dr.dk/nyheder/indland/dr3-p ... -rusmidler )

Billede


Er det ikke lidt ligesom at spørge om det er farligst at køre Ferrari eller VW og konkludere at det er langt farligst at køre VW fordi der kommer langt flere mennesker til skade i VW-biler end i Ferrarier hvert år.


Nej.
0
And we both know: I will be delicious
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Slettet bruger » 9. feb 2018, 15:48

LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Fra en udgivelse i The Lancet (refereret her: https://www.dr.dk/nyheder/indland/dr3-p ... -rusmidler )

Billede


Er det ikke lidt ligesom at spørge om det er farligst at køre Ferrari eller VW og konkludere at det er langt farligst at køre VW fordi der kommer langt flere mennesker til skade i VW-biler end i Ferrarier hvert år.


Nej.


Det skal det næsten værre, ellers er konklusionen jo absurd. Det ville f.eks. betyde at da jeg drak den øl jeg nævnte tidligere, havde det været bedre hvis jeg havde skudt noget heroin, og den skal du sgu længere ud på landet med. Eller i det her tilfælde er det måske nærmere længere ind på Vesterbro.
2
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Nacaw » 9. feb 2018, 16:30

abcd skrev:
LaScrooge skrev:Fra en udgivelse i The Lancet (refereret her: https://www.dr.dk/nyheder/indland/dr3-p ... -rusmidler )

Billede


Er det ikke lidt ligesom at spørge om det er farligst at køre Ferrari eller VW og konkludere at det er langt farligst at køre VW fordi der kommer langt flere mennesker til skade i VW-biler end i Ferrarier hvert år.


Det er korrekt, at en af grundene til at alkohol ligger øverst, er fordi flere benytter alkohol. Dog må det også nævnes, at alkohol drager fordel af at være lovligt, bl.a. ved bedre information om hvordan man benytter det korrekt. Når man tænker på hvor mange godt kan styre deres alkohol indtag, er det især tankevækkende at alkohol ligger øverst, undersøgelsen inkludere nemlig også dem. Omvendt tager yderst få heroin for sjov en weekend, derfor er det klart de ligger højt.

Undersøgelsen er lavet som et redskab til policy udformning, og omhandler derfor hvordan samfundet reelt ser ud. Det er ikke en videnskabelig undersøgelse af hvilke stoffer er mest skadeligt per indtag.Det er IKKE en enkelt øl, cigaret eller frimærke som er skadeligt, men en samlet vurdering af alle som benytter rusmidlet. Desværre bliver den nogle gange hevet frem på den forkerte måde.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Tilly » 9. feb 2018, 17:06

Jeg kender rigtig mange der ryger/har røget hash til festlige lejligheder. Har selv prøvet det en enkelt gang da jeg var 17 år gammel. Har ingen nære venner der tager/har taget andet narkotika. Dog havde jeg en oplevelse til en efterskolefest, da jeg var 15/16 år, hvor en af mine klassekammerater havde taget ecstacy. Jeg fandt ham da rusen var overstået, og han havde kæmpe nedtur og sad og græd og var helt utrøstelig. Jeg sad med ham i flere timer, og jeg tror denne oplevelse i en ung alder gjorde et stort indtryk på mig.

Jeg er dog aldrig selv blevet tilbud andet end hash i Danmark, og jeg ville slet ikke ane hvordan jeg skule opsøge andet narkotika. Det var dog lidt “sjovt” da jeg var udvekslingsstuderende i Lissabon i 2011, der blev jeg tilbudt kokain på hver eneste bytur jeg var på. Og det skete temmelig åbenlyst, og ikke særlig diskret. Jeg havde dog nok lidt en fornemmelse af at pusherne gik ret målrettet efter udvekslingsstuderende i nattelivet :gruble:
Senest rettet af Tilly 9. feb 2018, 17:08, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Myresluger » 9. feb 2018, 17:07

Jeg har aldrig prøvet noget stærkere end alkohol. De fester jeg har været til hvor der er røget hash kan tælles på en hånd (det kan man jo lugte, de andre ting er lettere at skjule). Men jeg bilder mig ind at der ikke er nogen i min omgangskreds der bruger stoffer - det kan jeg selvfølgelig ikke vide med sikkerhed, men jeg tror det ikke. En del af min omgangskreds har prøvet at ryge hash i deres ungdom, men så vidt de har fortalt er det det hele.

Jeg har teenage børn, og jeg advarer dem mod at tage stoffer. Men siger også at hvis de absolut skal, må det være hash. Det er nogenlunde lige stærkt hver gang. Alt hvad der købes i pulver, tablet, frimærke eller flydende form, er produceret uden kontroller og det betyder at man kan tage noget der er meget stærkere end man tror. Det er jo det folk dør af.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Mani » 9. feb 2018, 17:18

I gymnasietiden var en joint rimeligt normalt.
Da jeg færdes i restaurationsmiljøet var der både hash, ecstasy og andre stoffer i rig mængde.

Jeg har aldrig selv prøvet og ved ikke af det bruges i de kredse jeg kommer nu (it).
Jeg er festryger og har været det siden gym - ryger 2-3 pakker om året. Derudover nyder jeg en G&T eller et glas rødvin ind i mellem. Jeg har ikke været fuld siden studietiden, men kan lide smagen.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Anilara » 9. feb 2018, 22:57

For mig betyder det en del, at folk ved hvilke bagmænd der sørger for de pågældende stoffer.
Så vidt jeg er orienteret er det ikke sjældent, at det er nogle.. Ret nasty typer som står bag kokainsalg. Det frastøder mig helt abnormt meget, hvis jeg har venner som ikke aner hvilke bagmænd de med stor sandsynlighed støtter. Faktisk så meget, at det let kan koste et venskab. Uanset om det så er pot, amf eller andet.

Jeg har aldrig rørt noget udover alkohol. Jeg har set og kendt 4 personer med hashpsykoser, hvilket har afskrækket mig hurtigt. Men jeg kender nok næsten ingen jævnaldrende som aldrig har rørt en joint. De fleste er i sagens natur almindelige mennesker - dog igen sløsede i forhold til at ville afsøge hvem der står bag salget, hvilket vil sige det nemt kan være fra bander og lignende.

Kender også flere som bruger andet, men de er holdt på afstand.
1
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf ExCoastal » 9. feb 2018, 23:36

Tilbage i 80erne prøvede jeg mange ting. Hash, LSD, svampe, speed osv, men udover hashen var det ikke noget, der hængte ved. Jeg var nok også en del påvirket af, at jeg mistede to gode venner til heroinoverdoser.

I dag ryger jeg cannabis fra tid til anden, og det er jo efterhånden ekstremt almindeligt. Det er også temmelig nemt at få fat i uden at støtte diverse kriminelle elementer. Det er en del år siden jeg har taget noget andet, en bane coke til en fest eller speed balling (coke/heroin) med en eks.
0

Tilbage til "Livets forhold"