Er kvinder kedeligere end mænd?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Er kvinder kedeligere end mænd?

Indlægaf Luffegås » 2. feb 2018, 09:26

Synes det er enooormt generaliserende. Der findes sgu ligeså mange mænd der går op i at have de rigtige lån, pensioner, de rigtige møbler, intellektuelle og meningsfulde relationer for ellers siger man ikke hinanden en skid. og så kender jeg ligeså mange kvinder der har den samme sofa igennem 10 år, ikke har styr på en skid økonomi fordi de hellere vil købe tøj og gå i byen og forbruge fordi eller ser man ikke in på instagram, har overfladiske og ligegyldige venskaber der ikke gør dem noget positivt, og tager enormt let på både deres dyrs, børns og kærestes behov..

Jeg tror mennesker er forskellige... Sådan er det..
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Er kvinder kedeligere end mænd?

Indlægaf Akehurst2 » 2. feb 2018, 10:31

Purple Haze skrev:Så en udtale at kvinder med alderen oftere bliver kedeligere end mænd gør. At de bliver enormt voksende og går op i børn, boligindretning, parmiddage, pensionsopsparinger og den slags, hvor mænd er bedre til at forblive sjove og leger, spiller computer, går ud med drengene og tager let på tingene.

Er der noget om snakken?


Lige i forhold til pensionsopsparinger er det så lodret forkert:

https://www.magisterbladet.dk/news/2016 ... dinpension

https://www.business.dk/pension/oekonom ... -pensioner

https://www.raadtilpenge.dk/da/Presse/P ... on-nye-tal

https://pfa.dk/news-archive/2017/03/08/ ... n-pension/

Kvinder interesserer sig alt for lidt for pension, og er alt for lidt opmæksomme på, hvad deres karrieremæssige beslutninger som fx lang barsel, deltid og orlov, betyder for deres pensionisttilværelse.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Er kvinder kedeligere end mænd?

Indlægaf Wizzze » 2. feb 2018, 10:42

Akehurst2 skrev:
Purple Haze skrev:Så en udtale at kvinder med alderen oftere bliver kedeligere end mænd gør. At de bliver enormt voksende og går op i børn, boligindretning, parmiddage, pensionsopsparinger og den slags, hvor mænd er bedre til at forblive sjove og leger, spiller computer, går ud med drengene og tager let på tingene.

Er der noget om snakken?


Lige i forhold til pensionsopsparinger er det så lodret forkert:

https://www.magisterbladet.dk/news/2016 ... dinpension

https://www.business.dk/pension/oekonom ... -pensioner

https://www.raadtilpenge.dk/da/Presse/P ... on-nye-tal

https://pfa.dk/news-archive/2017/03/08/ ... n-pension/

Kvinder interesserer sig alt for lidt for pension, og er alt for lidt opmæksomme på, hvad deres karrieremæssige beslutninger som fx lang barsel, deltid og orlov, betyder for deres pensionisttilværelse.


Det skal så med at næsten lige så mange mænd heller ikke interesserer sig for emnet pension, og opsparing, de bliver tit bare "reddet" af at de generelt har en højere løn, og så at de ikke går på barsel, orlov, deltid osv.
1
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Er kvinder kedeligere end mænd?

Indlægaf Akehurst2 » 2. feb 2018, 11:08

Wizzze skrev:
Akehurst2 skrev:
Purple Haze skrev:Så en udtale at kvinder med alderen oftere bliver kedeligere end mænd gør. At de bliver enormt voksende og går op i børn, boligindretning, parmiddage, pensionsopsparinger og den slags, hvor mænd er bedre til at forblive sjove og leger, spiller computer, går ud med drengene og tager let på tingene.

Er der noget om snakken?


Lige i forhold til pensionsopsparinger er det så lodret forkert:

https://www.magisterbladet.dk/news/2016 ... dinpension

https://www.business.dk/pension/oekonom ... -pensioner

https://www.raadtilpenge.dk/da/Presse/P ... on-nye-tal

https://pfa.dk/news-archive/2017/03/08/ ... n-pension/

Kvinder interesserer sig alt for lidt for pension, og er alt for lidt opmæksomme på, hvad deres karrieremæssige beslutninger som fx lang barsel, deltid og orlov, betyder for deres pensionisttilværelse.


Det skal så med at næsten lige så mange mænd heller ikke interesserer sig for emnet pension, og opsparing, de bliver tit bare "reddet" af at de generelt har en højere løn, og så at de ikke går på barsel, orlov, deltid osv.


Det er selvfølgelig rigtigt. Det er vigtigt at interessere sig mere specifikt for pensionen når man træffer de typisk "kvindelige" valg i forhold til at forene arbejde og familie.

Til gengæld kan jeg hist og her se yngre mænd i omgangskredsen med gode jobs i det private, der pludselig opdager at deres rettigheder i forhold til løn under barsel er dårlige - et område, hvor kvinder i dag reddes af, at nogle tidligere har været opmærksomme på kvinders rettigheder i særligt offentlige overenskomster.

Alle bør sætte sig ind i de økonomiske konsekvenser af de valg de træffer i forhold til arbejde og familie. Og jeg kommer aldrig til at synes at det er kedeligt som samtaleemne. Det er jo vigtigt og handler også rigtig meget om ens livsværdier og fremtid. Hvornår kan man stoppe med at arbejde, hvor meget kan man være hjemme hos børnene og så videre - det er da med til at forme livet.
1
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Er kvinder kedeligere end mænd?

Indlægaf decibell » 2. feb 2018, 12:11

Akehurst2 skrev:
dgd2007 skrev:
JoyNips skrev:[...]
Og så har jeg indtryk af, at kvinder, i hvert fald her i København, ses relativt meget med veninder og går på cafe etc. Mændene vokser lidt mere fra “bare” lige at ses, de skal have et arrangement at mødes om.

Det er muligvis ikke bare "med alderen". :)
Jeg læste engang en interessant undersøgelse af skolebørn, som egentlig sagde det samme: at pigerne "hang ud" med nogle bestemte, mens drengene samledes om en aktivitet: "Hvem er med til fodbold?" - eller whatever.

Det har selvfølgelig ikke lige noget at gøre med, hvem der er kedeligst ... jeg kom bare til at tænke på den undersøgelse, da du sagde det der.


Jeg kan huske Anne Knudsen refererer til den i en af sine bøger således: Piger starter med at finde ud af, hvem de skal lege med, og drengene finder ud af hvad de skal lege og dem der vil være med til det, er dem, man leger med. Så helt sikkert et helt forskelligt udgangspunkt for samvær allerede fra de er børn.


Det er interessant, at det starter så tidligt. Jeg kan huske en undersøgelse, der blev lavet omkring skilsmisser og netværk og årsagen til, at mænd blev mere ensomme efter en skilsmisse end kvinderne. Det viste netop også, at mænd havde deres netværk bundet op på aktiviteterne, fx fodbold, mens kvinderne havde det på personerne. Det betyder desværre, at hvis aktiviteten stopper pga. skilsmissen (fx pga. flytning), så mister mændene også deres netværk, mens kvinderne beholder deres, da de så bare laver andre aktiviteter med den samme person. Og tesen var så også, at mænd er hurtigere til at søge nye forhold, fordi de har brug for den tosomhed til at skabe nyt netværk, mens kvinder er bedre til at klare sig alene og derfor er mere "kræsne" (i mangel af bedre ord) og hellere ser tiden an eller fortsætter alene.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Er kvinder kedeligere end mænd?

Indlægaf Wizzze » 2. feb 2018, 12:12

Akehurst2 skrev:
Wizzze skrev:
Akehurst2 skrev:
Purple Haze skrev:Så en udtale at kvinder med alderen oftere bliver kedeligere end mænd gør. At de bliver enormt voksende og går op i børn, boligindretning, parmiddage, pensionsopsparinger og den slags, hvor mænd er bedre til at forblive sjove og leger, spiller computer, går ud med drengene og tager let på tingene.

Er der noget om snakken?


Lige i forhold til pensionsopsparinger er det så lodret forkert:

https://www.magisterbladet.dk/news/2016 ... dinpension

https://www.business.dk/pension/oekonom ... -pensioner

https://www.raadtilpenge.dk/da/Presse/P ... on-nye-tal

https://pfa.dk/news-archive/2017/03/08/ ... n-pension/

Kvinder interesserer sig alt for lidt for pension, og er alt for lidt opmæksomme på, hvad deres karrieremæssige beslutninger som fx lang barsel, deltid og orlov, betyder for deres pensionisttilværelse.


Det skal så med at næsten lige så mange mænd heller ikke interesserer sig for emnet pension, og opsparing, de bliver tit bare "reddet" af at de generelt har en højere løn, og så at de ikke går på barsel, orlov, deltid osv.


Det er selvfølgelig rigtigt. Det er vigtigt at interessere sig mere specifikt for pensionen når man træffer de typisk "kvindelige" valg i forhold til at forene arbejde og familie.

Til gengæld kan jeg hist og her se yngre mænd i omgangskredsen med gode jobs i det private, der pludselig opdager at deres rettigheder i forhold til løn under barsel er dårlige - et område, hvor kvinder i dag reddes af, at nogle tidligere har været opmærksomme på kvinders rettigheder i særligt offentlige overenskomster.

Alle bør sætte sig ind i de økonomiske konsekvenser af de valg de træffer i forhold til arbejde og familie. Og jeg kommer aldrig til at synes at det er kedeligt som samtaleemne. Det er jo vigtigt og handler også rigtig meget om ens livsværdier og fremtid. Hvornår kan man stoppe med at arbejde, hvor meget kan man være hjemme hos børnene og så videre - det er da med til at forme livet.


Du er med andre ord kedelig? :devil:
En som bekræfter fordommen :P
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Er kvinder kedeligere end mænd?

Indlægaf Tux » 2. feb 2018, 12:48

Stikke, hækling, bagning, nips og boligindretning er kedeligt lige meget i hvilken alder og køn.

Økonomi, pension etc er til gengæld interessant :D
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er kvinder kedeligere end mænd?

Indlægaf dgd2007 » 2. feb 2018, 13:31

decibell skrev:Det er interessant, at det starter så tidligt. Jeg kan huske en undersøgelse, der blev lavet omkring skilsmisser og netværk og årsagen til, at mænd blev mere ensomme efter en skilsmisse end kvinderne. Det viste netop også, at mænd havde deres netværk bundet op på aktiviteterne, fx fodbold, mens kvinderne havde det på personerne. Det betyder desværre, at hvis aktiviteten stopper pga. skilsmissen (fx pga. flytning), så mister mændene også deres netværk, mens kvinderne beholder deres, da de så bare laver andre aktiviteter med den samme person. Og tesen var så også, at mænd er hurtigere til at søge nye forhold, fordi de har brug for den tosomhed til at skabe nyt netværk, mens kvinder er bedre til at klare sig alene og derfor er mere "kræsne" (i mangel af bedre ord) og hellere ser tiden an eller fortsætter alene.

Vi er vel også alle sammen (m/k) stødt på fænomenet, dengang vi begyndte at have sex, og så dagen efter:
Pigen: "What!? Havde vi ikke knyttet ubrydelige bånd?"
Drengen: "What!? Var vi ikke bare sammen om en aktivitet?"
;)

PS: Forgiv os, TS, det er jo egentlig lidt af et sidespor mht., hvem der er mest kedelige ...
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Er kvinder kedeligere end mænd?

Indlægaf Akehurst2 » 2. feb 2018, 13:45

decibell skrev:
Akehurst2 skrev:
dgd2007 skrev:
JoyNips skrev:[...]
Og så har jeg indtryk af, at kvinder, i hvert fald her i København, ses relativt meget med veninder og går på cafe etc. Mændene vokser lidt mere fra “bare” lige at ses, de skal have et arrangement at mødes om.

Det er muligvis ikke bare "med alderen". :)
Jeg læste engang en interessant undersøgelse af skolebørn, som egentlig sagde det samme: at pigerne "hang ud" med nogle bestemte, mens drengene samledes om en aktivitet: "Hvem er med til fodbold?" - eller whatever.

Det har selvfølgelig ikke lige noget at gøre med, hvem der er kedeligst ... jeg kom bare til at tænke på den undersøgelse, da du sagde det der.


Jeg kan huske Anne Knudsen refererer til den i en af sine bøger således: Piger starter med at finde ud af, hvem de skal lege med, og drengene finder ud af hvad de skal lege og dem der vil være med til det, er dem, man leger med. Så helt sikkert et helt forskelligt udgangspunkt for samvær allerede fra de er børn.


Det er interessant, at det starter så tidligt. Jeg kan huske en undersøgelse, der blev lavet omkring skilsmisser og netværk og årsagen til, at mænd blev mere ensomme efter en skilsmisse end kvinderne. Det viste netop også, at mænd havde deres netværk bundet op på aktiviteterne, fx fodbold, mens kvinderne havde det på personerne. Det betyder desværre, at hvis aktiviteten stopper pga. skilsmissen (fx pga. flytning), så mister mændene også deres netværk, mens kvinderne beholder deres, da de så bare laver andre aktiviteter med den samme person. Og tesen var så også, at mænd er hurtigere til at søge nye forhold, fordi de har brug for den tosomhed til at skabe nyt netværk, mens kvinder er bedre til at klare sig alene og derfor er mere "kræsne" (i mangel af bedre ord) og hellere ser tiden an eller fortsætter alene.


Et andet element, hvor det med fokus på relationer frem for på aktiviteter er, at kvinder gennem alt det, der overfladisk set måske mere ligner klikedannelse, venindefnidder, noget dyrkelse af bedsteveninder med fokus på indbyrdes status og hele den dynamik, der er blandt piger og i venindegrupper, også ruster sig til at håndtere brudte relationer og komme videre.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er kvinder kedeligere end mænd?

Indlægaf Slettet bruger » 2. feb 2018, 14:19

Jeg synes begge køn bliver kedelige med alderen.

Måske indtil det vender i slut 50erne hvor det går op for folk at det er nu eller aldrig hvis jeg skal nå at lave nogen sjove ting.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er kvinder kedeligere end mænd?

Indlægaf Slettet bruger » 2. feb 2018, 14:23

Straniera skrev:Det er bestemt ikke min erfaring, at kvinder er kedelige. Tværtimod har jeg indtryk af, at jo ældre kvinder bliver, jo rigere bliver deres liv på aktiviteter.
Jeg kender mange par i 60'erne og opefter, hvor damerne har fuld fart på, dyrker deres yoga, udforsker kulturlivet, tager i løbeklubber, rejser med veninderne osv. Jeg er faktisk lettere imponeret over, den energi, de har. Sjovt nok gør de mange af disse ting med andre kvinder - for deres mænd er meget mindre aktive.


Det er dødens fugtige kolde åndredræt de mærker i nakken. Motivation.
1
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Er kvinder kedeligere end mænd?

Indlægaf decibell » 2. feb 2018, 16:01

dgd2007 skrev:
decibell skrev:Det er interessant, at det starter så tidligt. Jeg kan huske en undersøgelse, der blev lavet omkring skilsmisser og netværk og årsagen til, at mænd blev mere ensomme efter en skilsmisse end kvinderne. Det viste netop også, at mænd havde deres netværk bundet op på aktiviteterne, fx fodbold, mens kvinderne havde det på personerne. Det betyder desværre, at hvis aktiviteten stopper pga. skilsmissen (fx pga. flytning), så mister mændene også deres netværk, mens kvinderne beholder deres, da de så bare laver andre aktiviteter med den samme person. Og tesen var så også, at mænd er hurtigere til at søge nye forhold, fordi de har brug for den tosomhed til at skabe nyt netværk, mens kvinder er bedre til at klare sig alene og derfor er mere "kræsne" (i mangel af bedre ord) og hellere ser tiden an eller fortsætter alene.

Vi er vel også alle sammen (m/k) stødt på fænomenet, dengang vi begyndte at have sex, og så dagen efter:
Pigen: "What!? Havde vi ikke knyttet ubrydelige bånd?"
Drengen: "What!? Var vi ikke bare sammen om en aktivitet?"
;)

PS: Forgiv os, TS, det er jo egentlig lidt af et sidespor mht., hvem der er mest kedelige ...


Ja, det er et sidespor, hvis det kun går ud på, hvem der er mest kedelig. Men hvis vi også må tale om, hvorfor vi gør det så forskelligt, og hvordan det kan have indflydelse på, hvem der er (og om man er) mest kedelig, så er vi da on track. :danse:
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Er kvinder kedeligere end mænd?

Indlægaf Aragorn » 2. feb 2018, 16:22

Mavis skrev:Nu er jeg måske ikke den bedste til at svare på det spørgsmål, men jeg kan godt genkende det. At kvinder går meget op i børn og hus, og begynder at gå op i det tidligere end mænd, og gennemsnitligt mere end mænd. Om det så er kedeligt, er noget helt andet.

Spørgsmålet er så, HVORFOR det er sådan?

Mit umiddelbare gæt er at vi/de udvikler sig hurtigere og har mindre tid at få børn i. Mit andet gæt er, som Hunkat, at kvinder bare stadig har rollen som "praktisk gris" i familien, sådan uden at nogen tænker over det. Jeg er egentlig ikke specielt glad for feminisme generelt, men jeg mener vi havde en tråd om "the mental load" på et tidspunkt?

Jeg har fx endnu til gode at møde/høre om en ung mand i 20-30 års alderen, der aktivt går efter at få børn og blive etablerede. Og det behøver de jo ligesom heller ikke rigtigt, så hvorfor gøre det?

Og så mener jeg at have læst om en undersøgelse om, hvorfor skilsmisse er hårdere for mænd end for kvinder. Teorien i undersøgelsen var, at kvinder var bedre end mænd til at "have deres eget liv" uden for parforholdet, især at have deres egne veninder, som de blandt andet kan få råd og støtte hos under skilsmissen. Det var mænd åbentbart ikke nær så gode til, og så talte de slet ikke på samme måde med deres venner, altså om ligeså "dybe" ting. Og det er vel lidt de modsatte af kedeligt, på en eller anden måde? Sådan at have sit eget liv uden for familien?


Jeg tror også at hus, mand og børn, familie og job - du ved, det traditionelle, det gode borgerlige - er et statussymbol for mange kvinder. Det virker nogle gange på mig som om, det er den ultimative måde at demonstrere at man har lagt sin teenage-ungdoms-usikkerhed bag sig - og alle misunder folk, der ikke er usikre, og som lever stabile liv, fordi alle er usikre og tænker 'hvad fanden er det jeg laver' når de ligger i sengen i mørket alene om natten og kigger op i loftet mens de venter på søvnen.

Så jeg har en formodning om, at nogle kvinder i en relativ ung alder stræber efter det, fordi det hæver dem op i dominanshierakiet. Andre kvinder igen virker som om de forsøger at genskabe et minde fra deres barndom, hvor de havde det godt og deres far og mor ikke var skilt - altså, de kompenserer for noget.

Det er også motiver. Ud over de praktiske er der de mørke, de triste og de onskabsfulde. Uanset hvilket fænomen man diskuterer.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Er kvinder kedeligere end mænd?

Indlægaf missme » 2. feb 2018, 16:41

Altså at kvinder bliver modne og tager ansvar, mens mænd forbliver store børn og tænker mere på hvad de har lyst til, og agere letter uansvarlige???

Det lyder umiddelbart som om det er sådan du har formuleret dit spørgsmål :lol:

Det er ikke sådan jeg oplever de mennesker jeg kender. De få mænd jeg kender som insistere på at forblive havstore børn langt op i 30'erne er blevet forladt af deres kærester.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er kvinder kedeligere end mænd?

Indlægaf vibbsen » 2. feb 2018, 17:16

Purple Haze skrev:Så en udtale at kvinder med alderen oftere bliver kedeligere end mænd gør. At de bliver enormt voksende og går op i børn, boligindretning, parmiddage, pensionsopsparinger og den slags, hvor mænd er bedre til at forblive sjove og leger, spiller computer, går ud med drengene og tager let på tingene.

Er der noget om snakken?


Pfffff......Vedkommende som er kommet med den udtalelse har tydeligvis aldrig mødt mine veninder eller være på min (kvinde) arbejdsplads hvor vi allesammen er i gruppen "med alderen"......

Vi er - når vi selv skal sige det - faktisk pissesjove og ikke særlig voksne :fløjt: :fløjt: Især de lidt yngre mænd på min arbejdsplads synes vist at vi skulle se at opføre os efter vores alder :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Livets forhold"