Naboens nye køkken.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Troldepuss
Indlæg: 10
Tilmeldt: 3. feb 2016, 11:59
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Naboens nye køkken.

Indlægaf Troldepuss » 31. jan 2018, 12:52

I mandags på min hjemmearbejdsdag opdagede jeg at naboens lejlighed åbenbart skal have nyt køkken, så på grund af den larm det lavede tog jeg på café for at arbejde. Da jeg kom hjem igen midt på eftermiddagen var min lejlighed fyldt med støv og fliserne på min køkkenvæg (den der er ryg mod ryg med naboens) var flere steder knækket, fugerne var skubbet ud, der er hul(!!) indtil naboen og der er i det hele taget sket ret omfattende skader på min væg.

Jeg tager fat i de håndværkere der går og arbejder, som kommer ind og kigger på skaderne; de aner ikke hvad de skal sige, så de siger faktisk overhovedet ingenting. Jeg leger lidt med code of social conduct og siger heller ingenting. Det var et par akavede minutter. Nå, men de få omsider fremstammet et eller andet om en murer og de lige vil vende tilbage. Det gør de så ikke, de kører bare hjem.
Jeg ringer så til firmaets ejer som også siger han vil vende tilbage og noget med en murer. Det var i mandags. Jeg har intet hørt. Jeg vil nødig virke emsig og konfliktoptrappende, men jeg gider heller ikke se på en smadret væg længere end højst nødvendigt. Der gik en murer derinde i morges kunne jeg høre (og lugte, for han røg, og det er jo helt perfekt når man sådan har fået køkken i åben forbindelse med naboens).

Er vi der hvor jeg kan tillade mig at ringe igen for at få en opfølgning eller skal jeg være lidt mere tålmodig? Jeg gider jo heller ikke havne i en situation hvor der ikke bliver gjort noget ved det, fordi de ikke tror det er et problem siden jeg ikke følger op.

Hvad ville I gøre? Ville i kræve det blev fikset med det samme for deres regning eller ville i afvente?

Jeg er med på at det er et i-landsproblem, men helt ærligt, det kan jo ikke være meningen at jeg have problemer af naboens nye køkken.

Det er i øvrigt ejerlejligheder.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Lykke » 31. jan 2018, 12:59

Jeg ville skrive mails til firmaet og/eller naboen. Det må vel være naboens forsikring som skal ud at kigge på det.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Studsgaard » 31. jan 2018, 13:02

Jeg ville ringe igen og slet ikke være ret tålmodig i sådan en sag. Når de først er færdig med naboens køkken og har fået betaling for det kan jeg forestille mig de vil være endnu svære at få fat i.

Har du fortalt det til naboen?
1
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Mette » 31. jan 2018, 13:05

Jeg ville ringe til min forsikring, og lade dem køre sagen derfra. Det er slet ikke noget du selv skal blandes ind i.
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf girl_beat » 31. jan 2018, 13:05

Studsgaard skrev:Jeg ville ringe igen og slet ikke være ret tålmodig i sådan en sag. Når de først er færdig med naboens køkken og har fået betaling for det kan jeg forestille mig de vil være endnu svære at få fat i.

Har du fortalt det til naboen?

Jeg ville også ringe PROMPTE og bede om en aftale for udbedring med det samme. Og samtidig spørge bestyrelse/ejerforening om deres råd til, hvordan du bør forholde dig, så de også er informeret on-the-side :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Troldepuss
Indlæg: 10
Tilmeldt: 3. feb 2016, 11:59
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Troldepuss » 31. jan 2018, 13:06

Naboen er ude at rejse og jeg kender hende ikke. Og for så vidt er det vel ikke hendes skyld at håndværkerne ikke har styr på hvad de laver. Eller hvad?
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf girl_beat » 31. jan 2018, 13:07

Troldepuss skrev:Naboen er ude at rejse og jeg kender hende ikke. Og for så vidt er det vel ikke hendes skyld at håndværkerne ikke har styr på hvad de laver. Eller hvad?

Det tror jeg ikke, nej, men i sidste ende kan det måske blive et tovtrækkeri mellem hendes og håndværkernes forsikring, der skal betale for at byggeprojektet har lavet skader inde hos dig :gruble:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Kattefjæs » 31. jan 2018, 13:08

Troldepuss skrev:Naboen er ude at rejse og jeg kender hende ikke. Og for så vidt er det vel ikke hendes skyld at håndværkerne ikke har styr på hvad de laver. Eller hvad?


Nej, men hun har ansat dem, trods alt...
1
Troldepuss
Indlæg: 10
Tilmeldt: 3. feb 2016, 11:59
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Troldepuss » 31. jan 2018, 13:13

Kattefjæs skrev:
Troldepuss skrev:Naboen er ude at rejse og jeg kender hende ikke. Og for så vidt er det vel ikke hendes skyld at håndværkerne ikke har styr på hvad de laver. Eller hvad?


Nej, men hun har ansat dem, trods alt...


Det er der selvfølgelig noget om.
0
Troldepuss
Indlæg: 10
Tilmeldt: 3. feb 2016, 11:59
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Troldepuss » 31. jan 2018, 13:18

girl_beat skrev:
Studsgaard skrev:Jeg ville ringe igen og slet ikke være ret tålmodig i sådan en sag. Når de først er færdig med naboens køkken og har fået betaling for det kan jeg forestille mig de vil være endnu svære at få fat i.

Har du fortalt det til naboen?

Jeg ville også ringe PROMPTE og bede om en aftale for udbedring med det samme. Og samtidig spørge bestyrelse/ejerforening om deres råd til, hvordan du bør forholde dig, så de også er informeret on-the-side :)


Men har ejerforeningen juridisk set noget med det at gøre? De er ret irriterende i min ejerforening og man føler sig som udgangspunkt altid til ulejlighed for dem hvis man fremlægger et problem (i hvert fald var det "dit eget problem" dengang jeg gjorde opmærksom på at der var varmt vand i den kolde hane og alle rørene i opgangen knirkede og bragede som resultat af det)
0
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Neverkont » 31. jan 2018, 13:24

Du kan kontakte dit forsikringsselskab og spørge hvordan de synes du skal forholde dig. Måske tager der over og tager kontakt til murerfirmaet.

Ellers vil jeg anbefale, at du tager den over mail, så du har dokumentation for hvad der er sagt/skrevet.
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf vibbsen » 31. jan 2018, 13:56

Jeg ville følge på overfor håndværkeren i første omgang. Og virker det ikke, jamen er det bygningens forsikring som skal i spil.

Skader på vægge er dækket af bygningens forsikring. Din egen indboforsikring kan absolut INTET gøre i den forbindelse. Og det er derfor spild af tid at ringe til dem. De vil uanset bare henvise til bygningens forsikring. Din indboforsikring kan kun gøre noget hvis der er tale om skade på dit løsøre (d.v.s. alt det der falder ud hvis vi tager taget af huset og vender det på hovedet)

Du skal derfor have fat i ejerforeningen og gøre opmærksom på at der er skade på din væg i køkkenet, og så gå den vej.

Begynder de at spille uinteresserede så kan du jo gøre opmærksom på at skader på bygningdele altid er omfattet af bygningsforsikringen med mindre der er tale om synlige rør og installationer (som f.eks. radiatorer) eftersom disse IKKE kan forsikres på anden måde.

Vi ser desværre en del ejerforeninger som har en temmelig afslappet forhold til det der med hvem der skal tage action på hvilken type skader. Og der går stort set ikke en dag hvor vi ikke har en sag hvor folk ringer om noget som skal meldes til bygningsforsikringen.
8
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Troldepuss
Indlæg: 10
Tilmeldt: 3. feb 2016, 11:59
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Troldepuss » 31. jan 2018, 14:24

vibbsen skrev:Jeg ville følge på overfor håndværkeren i første omgang. Og virker det ikke, jamen er det bygningens forsikring som skal i spil.

Skader på vægge er dækket af bygningens forsikring. Din egen indboforsikring kan absolut INTET gøre i den forbindelse. Og det er derfor spild af tid at ringe til dem. De vil uanset bare henvise til bygningens forsikring. Din indboforsikring kan kun gøre noget hvis der er tale om skade på dit løsøre (d.v.s. alt det der falder ud hvis vi tager taget af huset og vender det på hovedet)

Du skal derfor have fat i ejerforeningen og gøre opmærksom på at der er skade på din væg i køkkenet, og så gå den vej.

Begynder de at spille uinteresserede så kan du jo gøre opmærksom på at skader på bygningdele altid er omfattet af bygningsforsikringen med mindre der er tale om synlige rør og installationer (som f.eks. radiatorer) eftersom disse IKKE kan forsikres på anden måde.

Vi ser desværre en del ejerforeninger som har en temmelig afslappet forhold til det der med hvem der skal tage action på hvilken type skader. Og der går stort set ikke en dag hvor vi ikke har en sag hvor folk ringer om noget som skal meldes til bygningsforsikringen.


Man skulle nærmest tro det var dig jeg lige havde talt med hos min egen forsikring. Jeg nåede nemlig at ringe og spilde deres tid :blush: og de sagde fuldstændig det samme.
Jeg griber fat i ejerforeningen og ser hvad de siger til det. Det er rart at vide at det er deres problem hvis de skulle finde på at afvise mig.
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf vibbsen » 31. jan 2018, 15:12

Troldepuss skrev:
vibbsen skrev:Jeg ville følge på overfor håndværkeren i første omgang. Og virker det ikke, jamen er det bygningens forsikring som skal i spil.

Skader på vægge er dækket af bygningens forsikring. Din egen indboforsikring kan absolut INTET gøre i den forbindelse. Og det er derfor spild af tid at ringe til dem. De vil uanset bare henvise til bygningens forsikring. Din indboforsikring kan kun gøre noget hvis der er tale om skade på dit løsøre (d.v.s. alt det der falder ud hvis vi tager taget af huset og vender det på hovedet)

Du skal derfor have fat i ejerforeningen og gøre opmærksom på at der er skade på din væg i køkkenet, og så gå den vej.

Begynder de at spille uinteresserede så kan du jo gøre opmærksom på at skader på bygningdele altid er omfattet af bygningsforsikringen med mindre der er tale om synlige rør og installationer (som f.eks. radiatorer) eftersom disse IKKE kan forsikres på anden måde.

Vi ser desværre en del ejerforeninger som har en temmelig afslappet forhold til det der med hvem der skal tage action på hvilken type skader. Og der går stort set ikke en dag hvor vi ikke har en sag hvor folk ringer om noget som skal meldes til bygningsforsikringen.


Man skulle nærmest tro det var dig jeg lige havde talt med hos min egen forsikring. Jeg nåede nemlig at ringe og spilde deres tid :blush: og de sagde fuldstændig det samme.
Jeg griber fat i ejerforeningen og ser hvad de siger til det. Det er rart at vide at det er deres problem hvis de skulle finde på at afvise mig.


Jeg har så fri idag :-D :-D

Altid huske - Aldrig Glemme : Hvis det falder ud når du tager taget af huset og vender det på hovedet, så er det ikke en bygningsdel :D
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41302

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf LaMariposa » 31. jan 2018, 15:56

Vil bare lige tilføje, at du skal huske at gøre alt på skift, bare i tilfælde af, at du bliver bedt om at dokumentere, hvad du har gjort og hvornår. Og så kan det være en god ide løbende at føre din egen lille dagbog over, hvad der er sket hvornår, så du præcist kan fremlægge hele forløbet, hvis det bliver nødvendigt.
2
:lun: Be brave

Tilbage til "Livets forhold"