Hvis din arbejdsplads flyttede?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 562
Likede indlæg: 2993

Re: Hvis din arbejdsplads flyttede?

Indlægaf Falstria » 21. jan 2018, 23:14

D.itsen skrev:
ajnaM skrev:
D.itsen skrev:Hvis vores arbejdsplads flyttede ville hele økonomien i området falde sammen. Vi ville aldrig få huset solgt. Vi ville uden tvivl flytte fra området, men om vi ville flytte med arbejdet eller et andet sted hen med arbejde, ved jeg ikke. Jeg er flyttet til området pga arbejde
Det er alt alt alt for dyrt at flytte vores arbejdsplads, så det ville aldrig ske. Der sker ind i mellem omrokeringer mellem afdelingerne herude, men det tæller ikke rigtigt, når der fysisk er maks 500 m imellem.

Og nå ja, så er jeg lidt flad af grin over opfattelsen af at jyder er onde ved Københavnske djøffer. Jyderne står klar med høtyvene, hvis den slags nogensinde får sig bevæget over broerne. Mindst

Det lyder altid så dumt, når en eller anden landlig type ser sig sur på djøfferne. For altså, jeg kender en del landmænd, og INGEN af dem kunne nogensinde drømme om at flytte til København. Aldrig i livet.

Blev deres arbejdspladser flyttet, havde de whinet en milliard gange mere end københavner-akademikerne. :D

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvorfor du quoter mig?

Uanset, så må man nok hellere bemærke at det iøvrigt også er vanskeligt at være landmand på rådhuspladsen.
2
kartoffelpizza
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1423

Indlægaf kartoffelpizza » 22. jan 2018, 02:52

Vi er hhv pædagog og sygeplejerske. Vores jobs flytter ikke lige landsdel...

Men hvis en af os blev tilbudt drømmejobbet et andet sted i landet, ville vi være villige til at overveje Odense og København. Vi bor i Århus nu.
Ingen af os er villige til at bo i andre områder end de tre.
0
ajnaM
Kort karma: 298
Likede indlæg: 6243

Indlægaf ajnaM » 22. jan 2018, 06:59

Artem skrev:
ajnaM skrev:
D.itsen skrev:Hvis vores arbejdsplads flyttede ville hele økonomien i området falde sammen. Vi ville aldrig få huset solgt. Vi ville uden tvivl flytte fra området, men om vi ville flytte med arbejdet eller et andet sted hen med arbejde, ved jeg ikke. Jeg er flyttet til området pga arbejde
Det er alt alt alt for dyrt at flytte vores arbejdsplads, så det ville aldrig ske. Der sker ind i mellem omrokeringer mellem afdelingerne herude, men det tæller ikke rigtigt, når der fysisk er maks 500 m imellem.

Og nå ja, så er jeg lidt flad af grin over opfattelsen af at jyder er onde ved Københavnske djøffer. Jyderne står klar med høtyvene, hvis den slags nogensinde får sig bevæget over broerne. Mindst

Det lyder altid så dumt, når en eller anden landlig type ser sig sur på djøfferne. For altså, jeg kender en del landmænd, og INGEN af dem kunne nogensinde drømme om at flytte til København. Aldrig i livet.

Blev deres arbejdspladser flyttet, havde de whinet en milliard gange mere end københavner-akademikerne. :D

Nu er mange landmænd selvstændige, hvorfor der ikke er nogen som kan tage den beslutning for dem. Med mindre at der er nogen som ekspropriere deres jord til et eller andet brug, og vælter en masse bygninger i København så der kan blive plads til landbrugsjord.

Jeg er godt klar over, at man ikke flytter landmændenes job. :genert: Det var bare for at vende situationen lidt.

Men i mange tilfælde giver det lige så lidt faglig mening at flytte landmændenes arbejde til byen, som det gør at flytte eksempelvis en styrelse til Brovst.
2
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 126
Likede indlæg: 2378

Indlægaf Tux » 22. jan 2018, 17:43

D.itsen skrev:Og nå ja, så er jeg lidt flad af grin over opfattelsen af at jyder er onde ved Københavnske djøffer. Jyderne står klar med høtyvene, hvis den slags nogensinde får sig bevæget over broerne. Mindst

Mere eller mindre end opfattelsen af at københavner djøfferne ser ned på de jyske bonderøve, og mener at Jylland er en udørk ned en seriøs mangel på café latte og sushi?
0
D.itsen
Kort karma: 295
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3408

Indlægaf D.itsen » 22. jan 2018, 22:05

Tux skrev:
D.itsen skrev:Og nå ja, så er jeg lidt flad af grin over opfattelsen af at jyder er onde ved Københavnske djøffer. Jyderne står klar med høtyvene, hvis den slags nogensinde får sig bevæget over broerne. Mindst

Mere eller mindre end opfattelsen af at københavner djøfferne ser ned på de jyske bonderøve, og mener at Jylland er en udørk ned en seriøs mangel på café latte og sushi?

Det findes uden tvivl. Men jeg har en generel opfattelse af at de fleste mennesker faktisk er søde og og rare hvis de møde "de andre" i virkeligheden. Så jeg tror ikke djøfferne skal frygte at krydse broerne
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 218
Likede indlæg: 1517

Indlægaf Artem » 22. jan 2018, 22:25

ajnaM skrev:
Artem skrev:
ajnaM skrev:

Nu er mange landmænd selvstændige, hvorfor der ikke er nogen som kan tage den beslutning for dem. Med mindre at der er nogen som ekspropriere deres jord til et eller andet brug, og vælter en masse bygninger i København så der kan blive plads til landbrugsjord.

Jeg er godt klar over, at man ikke flytter landmændenes job. :genert: Det var bare for at vende situationen lidt.

Men i mange tilfælde giver det lige så lidt faglig mening at flytte landmændenes arbejde til byen, som det gør at flytte eksempelvis en styrelse til Brovst.

Jeg har virkelig også svært ved at se logikken i udflytningen til Brovst, Løgstør og Bogense. Både fordi der er tale om så få folk at det nærmest er ligegyldig, men også fordi der på ingen måde er nogen logisk tilknytning til de valgte byer.

Det er ikke fordi jeg vil udelukke at flytte en styrelse til en lille by. Men det skulle feks være. fiskeristyrelsen til Hanstholm med danmarks største fiskeauktion.
Jeg er godt klar over at de ikke skal rende rundt nede på havnen, men det er trods alt en flytning som vil have en tilknytning til området.
2
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 742
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8896

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. jan 2018, 23:26

Så længe min transporttid er max 45 minutter fra mit hjem, så er jeg flytbar ;)

Men ellers ville jeg på ingen måde overveje det. Jeg bor i ejerbolig, den ville jeg såmænd godt kunne leje ud, et salg ville ikke komme på tale. Men jeg ville heller ikke byde mine børn at skifte skole m.v. de har behov for deres faste base og en hverdag de kender og er trygge i.
Og så ville det være pisse unfair og røvet over for eksmand, der har købt hus 2 km fra os.

Men nu flytter mit job så ingen steder, og jeg er i et fag for det for tiden er okay nemt at få et nyt job, ihvertfald hvis man ikke er kræsen ;)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
hthy
Kort karma: 14
Likede indlæg: 274

Indlægaf hthy » 23. jan 2018, 01:08

Mange af jer skriver at jeres børn ikke skal skifte skole. Jeg startede i 1 kl . i en liile landsbyskole på Fyn. Efter 13 måneder fik mine forældre arbejde på Danfoss, der var så meget bedre lønnet, at der ikke var nogen tvivl om, at de ville flytte. Vi boede så de første 6 uger ved min onkel og tante ved Gråsten, hvor min storesøster og jeg gik i skole i de 6 uger, Så købte de hus i en lille landsby midt på Als, hvor vi kom i landsbyskolen. Efter 2 år ble den skole nedlagt og alle elever blev flyttet til en større skole 2 km væk Men der var ingen overbygning på den skole, kun op til 8. klasse. Min søster gik der 2 år i 6. og 7. klasse, så kom hun i 1. real på en skole ca. 10 km væk og gik der i 2 år og kom på gymnasiet i Sønderborg .
Da jeg 2 år efter min søster skulle i realen valgte jeg at søge om optagelse i Gymnasieskolens 1. realklasse og var heldig at komme ind og skulle så ikke skifte skole igen, når jeg skulle i Gymnasiet. Så jeg har gået i 5 forskellige skoler og min søster 6, Var vi blevet på Fyn et år længere skulle hun have flyttet over i den store skole for 4-7 klasse. Jeg tror ikke vi har taget ret meget skade af det, men det var selvfølgelig også en anden tid.( fra 1959 til 1970)
1

Tilbage til "Livets forhold"