Plet på børneattest/straffeattest - indvirkningen på dit liv

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Plet på børneattest/straffeattest - indvirkningen på dit liv

Indlægaf cola » 17. jan 2018, 10:37

Børneattesten ville have gjort at jeg ikke måtte spille rollespil (live rollespil) og her har jeg fået at vide at det er folk fra 15 og op der skal have denne attest, og ikke kun fra 18 år. Jeg ved dog ikke hvad reglerne helt klart siger.
Straffeattesten, der er kun 1 sted der har bedt om den, så ved faktisk ikke hvad der ville være sket.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Plet på børneattest/straffeattest - indvirkningen på dit liv

Indlægaf Neenah » 17. jan 2018, 10:42

Stars skrev:Jeg kan ikke gennemskue, hvordan det ville have påvirket mit "spejder-liv". Jeg startede som 7-årig og fortsatte jo bare som patruljefører som 15-årig og flokleder som 18-årig. Dengang var der ikke noget, der hed børneattest. Skal man automatisk til at fremvise det, når man når en vis alder, selvom man allerede er i foreningen?

Mit første job i Netto havde jeg nok ikke fået med en plettet straffeattest :gruble: Hvilket ville betyde, at jeg ikke havde mødt mine børns far.

Det skal man. Det skulle jeg i hvert fald, da jeg blev assistent og senere leder.

Hvis det var sket for mig, så var der rigtig meget, der havde været anderledes. Jeg havde misset otte rejser til USA, var ikke kommet på studieophold derovre, var nok ikke blevet sikkerhedsgodkendt til min praktik - i sidste ende havde jeg måske endda ikke fået samme interesse for mit studie. Jeg havde heller ikke fået mit første job efter gymnasiet. Der er virkelig mange ting, der ville være gået anderledes for mig.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Plet på børneattest/straffeattest - indvirkningen på dit liv

Indlægaf LaScrooge » 25. jan 2018, 06:34

Jeg tror kun, jeg er blevet bedt om at fremvise straffeattest i forbindelse med, at jeg har været vikar gennem Adecco. Det ville til gengæld have været ærgerligt nok, eftersom Adecco og jeg havde et givtigt samarbejde i mine 20'ere. Børneattesten havde ikke betydet noget i sig selv, eftersom jeg aldrig har arbejdet med børn eller mindreårige. Jeg er usikker på betydningen i forhold til udlandsrejser. Jeg har ikke rejst meget udenfor Europas grænser - jeg har været i Rusland, Thailand og Indien.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6591

Re: Plet på børneattest/straffeattest - indvirkningen på dit liv

Indlægaf Sophaya » 25. jan 2018, 08:38

Jeg er blevet bedt om børneattest og straffeattest en gang, og skal sikkerhedsgodkendes nu her, så det ville have været jævnt træls for mig.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Plet på børneattest/straffeattest - indvirkningen på dit liv

Indlægaf FruKuk » 25. jan 2018, 12:03

Akehurst2 skrev:
Velvet-Goldmine skrev:
Jeg kom dog til at tænke på - er der nogen der har været ude for at arbejdspladsen får opdateret disse oplysninger i løbet af en ansættelse? Jeg har nemlig ikke, så i teorien kunne jeg jo have fået et job inden en evt. dom og så ikke have følger af dommen, førend jeg synes at jeg skulle skifte job.


Der kan sikkert være steder, hvor man skal opdatere - eller hvor man skriver under på, at man oplyser, hvis der sker ændringer. Men ellers kan man sige, at ens arbejdsgiver jo langtfra sikkert ville opdage sådan en sag her, hvor man bare får en betinget dom.


Vi indhenter straffe og børneattester på alle medarbejdere i fast turnus hvert 2. år. Derudover er det noteret i folks kontrakter, at de er forpligtet til at oplyse os om domme/ændringer ifht børne og straffeattester.

En plet på børneattesten vil være et totalt no go hos os. En plettet straffeattest ville afhænge af, hvad det omhandlede.
1
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Plet på børneattest/straffeattest - indvirkningen på dit liv

Indlægaf Yetie » 26. jan 2018, 12:45

Jeg havde ikke haft mulighed for at undervise i svømning, og jeg ved heller ikke om jeg havde kunnet på det job, jeg fik, da jeg var 18, på grund af straffeattesten.

Så konsekvensen havde nok været at jeg var startet på en videregående uddannelse direkte efter gymnasiet i stedet for at vente til jeg blev 24. Man må jo tilpasse sig den situation, man er i.
0
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Plet på børneattest/straffeattest - indvirkningen på dit liv

Indlægaf Goozilla » 26. jan 2018, 14:07

No1 skrev:Jeg synes det er vildt nok, at så mange herinde ikke er blevet bedt om straffeattest i tidl/nuværende jobs. Jeg er blevet bedt om straffeattest i alle jobs.


Jeg tror det er meget individuelt i en del private erhverv. Skal du fx arbejde hos Dansk Supermarked, så er det helt standard, at man beder om en straffeattest. Jeg tror der er mange virksomheden, der opretholder den procedure som en selvfølge, hvor andre er lidt ligeglade.

Personligt kunne jeg godt droppe alt om min karriere, da jeg skal have stort set fri og uhindret adgang til arbejds-visa i store dele af verden. Så der ville en plet på såvel børneattest som straffeattest nok have diskvalificeret mig. Desuden har jeg også oplevet familiemedlemmer blive opringet med spørgsmål om mig i forbindelse med sikkerhedsgodkendelse. Så selvom jeg til dagligt hverken arbejder med hemmelige sager eller noget, så kunne jeg nu nok skyde en hvid pil efter at flyve flyvemaskine som arbejde.
0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Plet på børneattest/straffeattest - indvirkningen på dit liv

Indlægaf LaMariposa » 26. jan 2018, 15:07

For mig ville det betyde, at jeg ikke kan dyrke min hobby, som jeg holder virkelig meget af. Så det ville have en vis indvirkning på mit liv, hvis jeg fik en plet på børneattesten.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Livets forhold"