2 millioner og hvad så?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: 2 millioner og hvad så?

Indlægaf avdotja » 13. jan 2018, 18:01

paint skrev:
KIM K skrev:
didaa skrev:De ville udelukkende gå til investering.


Jeg ville gøre det samme. De ville blive lagt over i min aktieportefølje.
Jeg efterlever princippet, ”i stedet for at jeg skal arbejde for pengene, skal pengene arbejde for mig.

Pisse kedelig livsindstilling jeg ved det, men det giver en stor akkumuleret formue på sigt som de fleste mennesker slet ikke gør sig klart.
Einstein udtalte engang at ”effekten af renters rente er den mægtigste kraft i universet”.
Den udtalelse er ikke skudt helt ved siden af.


Penge kan ikke arbejde. Der er mennesker, der arbejder for de penge du tjener ;)

Ikke nødvendigvis. En 10% stigning/fald på aktiemarkedet en enkelt dag, har enten med arbejdskraft at gøre.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: 2 millioner og hvad så?

Indlægaf paint » 13. jan 2018, 18:11

avdotja skrev:
paint skrev:
KIM K skrev:
didaa skrev:De ville udelukkende gå til investering.


Jeg ville gøre det samme. De ville blive lagt over i min aktieportefølje.
Jeg efterlever princippet, ”i stedet for at jeg skal arbejde for pengene, skal pengene arbejde for mig.

Pisse kedelig livsindstilling jeg ved det, men det giver en stor akkumuleret formue på sigt som de fleste mennesker slet ikke gør sig klart.
Einstein udtalte engang at ”effekten af renters rente er den mægtigste kraft i universet”.
Den udtalelse er ikke skudt helt ved siden af.


Penge kan ikke arbejde. Der er mennesker, der arbejder for de penge du tjener ;)

Ikke nødvendigvis. En 10% stigning/fald på aktiemarkedet en enkelt dag, har enten med arbejdskraft at gøre.


Det ændrer ikke på, at penge ikke kan arbejde. 'Ting', heller ikke aktier, stiger eller falder ikke ud af den blå luft. En virksomheds øgede overskud, kan f.eks skyldes øget produktivitet, som skyldes at 'nogen' producerer mere. Eller at omkostningerne er reduceret, f.eks i form af lønomkostninger.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: 2 millioner og hvad så?

Indlægaf Vaginetta » 13. jan 2018, 18:21

Sigga skrev:Tankevækkende egentlig at 2 millioner ikke gør en større forskel i en almindelig families økonomi


Arrrr, den køber jeg heller ikke. Hvis man tager en almindelig familie og høvler 2 millioner af lånene bliver der vel en 10.000+ ekstra at gøre godt med om måneden. Det skulle være nok til at gøre en større forskel i dagligdagen, ellers er da der noget galt.
4
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: 2 millioner og hvad så?

Indlægaf avdotja » 13. jan 2018, 19:23

paint skrev:
avdotja skrev:
paint skrev:
KIM K skrev:
didaa skrev:De ville udelukkende gå til investering.


Jeg ville gøre det samme. De ville blive lagt over i min aktieportefølje.
Jeg efterlever princippet, ”i stedet for at jeg skal arbejde for pengene, skal pengene arbejde for mig.

Pisse kedelig livsindstilling jeg ved det, men det giver en stor akkumuleret formue på sigt som de fleste mennesker slet ikke gør sig klart.
Einstein udtalte engang at ”effekten af renters rente er den mægtigste kraft i universet”.
Den udtalelse er ikke skudt helt ved siden af.


Penge kan ikke arbejde. Der er mennesker, der arbejder for de penge du tjener ;)

Ikke nødvendigvis. En 10% stigning/fald på aktiemarkedet en enkelt dag, har enten med arbejdskraft at gøre.


Det ændrer ikke på, at penge ikke kan arbejde. 'Ting', heller ikke aktier, stiger eller falder ikke ud af den blå luft. En virksomheds øgede overskud, kan f.eks skyldes øget produktivitet, som skyldes at 'nogen' producerer mere. Eller at omkostningerne er reduceret, f.eks i form af lønomkostninger.

Men det er jo netop det aktier gør. Spekulation kan give langt større prisudsving end de underliggende virksomhedsbevægelser, kan forklare. Se f.eks. på bitcoin.
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1621
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2677

Re: 2 millioner og hvad så?

Indlægaf KIM K » 13. jan 2018, 19:49

avdotja skrev:
paint skrev:
KIM K skrev:
didaa skrev:De ville udelukkende gå til investering.


Jeg ville gøre det samme. De ville blive lagt over i min aktieportefølje.
Jeg efterlever princippet, ”i stedet for at jeg skal arbejde for pengene, skal pengene arbejde for mig.

Pisse kedelig livsindstilling jeg ved det, men det giver en stor akkumuleret formue på sigt som de fleste mennesker slet ikke gør sig klart.
Einstein udtalte engang at ”effekten af renters rente er den mægtigste kraft i universet”.
Den udtalelse er ikke skudt helt ved siden af.


Penge kan ikke arbejde. Der er mennesker, der arbejder for de penge du tjener ;)

Ikke nødvendigvis. En 10% stigning/fald på aktiemarkedet en enkelt dag, har enten med arbejdskraft at gøre.


Jeg tror Paint har en udfordring i at tyde metaforisk sprogbrug ;)

En metafor er et billedligt udtryk, der fremkommer ved, at ord bruges i en anden sammenhæng end normalt, fx Havet skærer tænder.

http://denstoredanske.dk/Kunst_og_kultu ... ik/metafor
1
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: 2 millioner og hvad så?

Indlægaf Daybreak » 13. jan 2018, 19:59

2 millioner ville vi nok fordele ca sådan her:
300.000 på hus - vi vil gerne bygge carport/skur, gøre en masse i haven og købe nye møbler. Vi bor i nybyg, så der skal ikke renoveres.
200.000 til ny ‘konebil’
100.000 til tant og fjas og en lækker rejse
100.000 på kontantopsparing
1.300.000 til at nedbringe realkredit. Ville gøre at vi sad virkelig billigt, og dermed ikke behøvede arbejde fuld tid, og samtidig havde rum til luksus i hverdagen.

2 millioner ville ikke ændre vores liv grundlæggende, men det ville da være lækkert.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: 2 millioner og hvad så?

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. jan 2018, 20:06

Hvis jeg vandt dem her og nu...
Renovering af badeværelse og køkkenet (100.000)
Større og mere lækker bil (350.000)
Gå ned i tid på arbejde nogle år (100.000 pr år)
En fed rejse med alle ungerne og øvrig familie (100.000)
Ville give ungerne 250.000 hver fordelt over 4 til 5 år.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: 2 millioner og hvad så?

Indlægaf paint » 13. jan 2018, 20:44

KIM K skrev:
avdotja skrev:
paint skrev:
KIM K skrev:
didaa skrev:De ville udelukkende gå til investering.


Jeg ville gøre det samme. De ville blive lagt over i min aktieportefølje.
Jeg efterlever princippet, ”i stedet for at jeg skal arbejde for pengene, skal pengene arbejde for mig.

Pisse kedelig livsindstilling jeg ved det, men det giver en stor akkumuleret formue på sigt som de fleste mennesker slet ikke gør sig klart.
Einstein udtalte engang at ”effekten af renters rente er den mægtigste kraft i universet”.
Den udtalelse er ikke skudt helt ved siden af.


Penge kan ikke arbejde. Der er mennesker, der arbejder for de penge du tjener ;)

Ikke nødvendigvis. En 10% stigning/fald på aktiemarkedet en enkelt dag, har enten med arbejdskraft at gøre.


Jeg tror Paint har en udfordring i at tyde metaforisk sprogbrug ;)

En metafor er et billedligt udtryk, der fremkommer ved, at ord bruges i en anden sammenhæng end normalt, fx Havet skærer tænder.

http://denstoredanske.dk/Kunst_og_kultu ... ik/metafor


Synes du at min smiley, efter indlægget tyder på det? ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: 2 millioner og hvad så?

Indlægaf twinkle » 13. jan 2018, 21:11

Betale huset ud (1,5 mio.)
Betale vores SU lån ud (200.000)
Betale det sidste af på bilen (40.000)

Jeg ved egentlig ikke, hvad jeg så ville bruge de sidste 260.000 kr. på :gruble: - vi vil gerne lave en tilbygning på små 50 m2 til vores hus, men jeg aner ikke hvad det vil koste.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: 2 millioner og hvad så?

Indlægaf Bimmerdyret » 13. jan 2018, 21:22

Ærlig talt, så ved jeg det ikke.
Og vidste jeg det, så ville jeg ikke sige noget om det :)
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: 2 millioner og hvad så?

Indlægaf ajnaM » 13. jan 2018, 21:28

Jeg ville betale min enorme studiegæld og købe et hus. Altså, ikke at de 2 millioner ville være tilstrækkeligt, men det ville hjælpe gevaldigt på det. :D
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: 2 millioner og hvad så?

Indlægaf musling » 13. jan 2018, 21:53

2 mio er ca det vi skylder for hus og bil, så min umiddelbare tanke er, at jeg vil betale det ud. Jeg vil dog nok få mig lidt rådgivning og overveje, om jeg skal tilbage holde nogle af pengene til at istandsætte huset for. I så fald vil jeg få brækket al gulv op, få det støbt på ny og få lagt gulvvarme og nye lækre gulve i hele huset samt få isoleret vægge og loft og diverse andre småting, som gør hverdagen mere lækker og huset sundere. Ville sikkert også lige gemme lidt til en lækker ferie, men omvendt vil det betyde, at de penge vi hver måned flytter over på budgettet pludselig kan gå til en opsparing og så vil vi hurtigt kunne få råd til en lækkerhedsferie.

Men jeg tror nu nok, at jeg mest vil tænke praktisk og blive nærig for at få så meget ud af pengene som muligt.
0
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: 2 millioner og hvad så?

Indlægaf Debra1 » 13. jan 2018, 22:01

Jeg/vi ville bruge pengene på udbetalingen til et hus, møbler og en ny bil. Måske også en rejse, hvis der var flere penge tilbage.
0
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: 2 millioner og hvad så?

Indlægaf Filliongonggong » 13. jan 2018, 22:38

Jeg ville ændre mange menneskers liv inkl. Mit eget.

Jeg ville have startskapital et til at starte en hjælpeorganisation for en bestemt gruppe i dk, som bliver overset. Det en ide jeg har leget med i mange år. Her ville jeg bruge den første million.

Den anden million ville jeg bruge til at hjælpe min søster med at få en handicapbil og indretning af ny bolig.

Jeg ville også bruge lidt penge på min søn og vores lille vuffie :dance:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: 2 millioner og hvad så?

Indlægaf IrmaPigen » 14. jan 2018, 10:08

Købe en anden lejlighed, hvor jeg gad bo permanent. I noget relativt nyopført. Orker ikke flere vandskader.

Og så ville jeg invitere kæresten ud og rejse.
0

Tilbage til "Livets forhold"