Mit nye liv i København

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 388
Likede indlæg: 3277

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Mulan » 19. jan 2018, 16:30

Krølle skrev:
Mulan skrev:
Krølle skrev:
Mulan skrev:At besøge Mulan, der nu bor under 1km væk fra dig. Velkommen til RH :) P'et kan jeg dog ikke sætte på!

Hov! Det er jeg totalt gået glip af - hvornår er det sket?

Altså for snart 2 år siden flyttede jeg fra Odense til KBH, Østerbro og nu Nørrebro :)

Anede ikke at du var rykket til Kbh. Jeg er dybt skuffet over mig selv og min evne til at holde styr på debatten :nerve: :-D

Jeg er snigeren. :ninja: :ninja: :ninja: :ninja:
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 418
Likede indlæg: 5107

Indlægaf Skralde » 19. jan 2018, 19:13

Tillykke med hyblen :banan:

Og hvor er det vildt så mange der arbejder i Ballerup :D
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 105
Likede indlæg: 1925

Indlægaf JessicaD » 21. jan 2018, 00:02

Tillykke med lejligheden!! Hvor er det dejligt for dig! :D
1
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 694
Likede indlæg: 13256

Indlægaf Juki » 21. jan 2018, 00:56

Tillykke med lejligheden! :banan:

Hvornår flytter du ind?
1
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!
avdotja
Kort karma: 187
Likede indlæg: 3382

Indlægaf avdotja » 21. jan 2018, 11:59

Den her tråd er altså lidt hyggelig :love2:
2
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 980
Likede indlæg: 7734

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2018, 15:16

Tak, I søde nogen!

Der er nu ved at være styr på økonomi og dokumenter, så jeg ringer til mægler i morgen for at høre, om jeg ka smutte over på fredag og få nøglerne til MIN NYE LEJLIGHED :dåne: (Juki, der er egentligt overtagelse 1/2).

Hvis det kan lade sig gøre, så vil jeg køre derover (og indvie min nye BroBizz!), få nøglerne, afprøve nøgler, dørtelefon and all that jazz, mødes (forhåbentligt) med en maler og vicevært, pille nogle ting ned og sådan og måle op, så jeg ved, om mine møbler kan være der, og hvad målene på nye møbler mv. skal være. Og så bare generelt danse og skrige lidt.

Jeg er virkelig glad, men det er også lidt hårdt at gå i venteposition og være afhængig af, at stjernerne lige står rigtigt i fht., hvornår jeg kan få nøgler, hvornår maler kan mødes, hvornår vicevært kan mødes, hvor lang tid det hele tager osv., hvad tingene kommer til at koste. Jeg vil gerne bare I GANG!
Jeg er heldig, at jeg har en veninde, der bor kun 1 km fra lejligheden, som jeg kan bo hos i starten :)

Det er også lidt hårdt for hovedet, fordi jeg skal begynde på nyt job om en uge og egentligt ikke har tænkt ret meget over og forberedt mig på det, fordi lejligheden bare fylder alt.

Jeg har de sidste par dage gået og købt lidt småting til lejligheden: nogle tæpper, en lampe, ting til badeværelset, nyt sengetøj, lysestager osv :love: :love: :love:

Nu har jeg også lige downloadet appen Parkman og kigget på - og endelig fattet - parkeringszzoner derovre, så jeg kan parkere korrekt i min gade på fredag. Tak for jeres hjælp til dette. Jeg var helt blank her.

JEG GLÆDER MIG SÅ MEGEEEEETTTTT!
13
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1130
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 17793

Indlægaf LadyFox » 24. jan 2018, 15:19

Viske, har du nogen til at hjælpe med at flytte dine ting ind?
1
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3678

Indlægaf lillebjoern » 24. jan 2018, 15:22

Har fulgt lidt med på sidelinjen - tiIllykke! Så kan vi snart samle en helt skare af debatladies og drikke øllebajere på Heimdal eller Karrusellen :banan: Du siger endelig til, hvis du har brug for hjælp til flyt/offentlig transport/parkering el. gode tips til lokale steder. :)
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2018, 15:28

LadyFox skrev:Viske, har du nogen til at hjælpe med at flytte dine ting ind?

Nope. Så jeg regner med at hyre et flyttefirma :) Jeg HADER at flytte, og jeg har aldrig nogen til at hjælpe mig, så jeg bliver tit helt ked og sensitiv i processen. Så jeg regner med at punge ud og så få flyttemænd til at hente mine ting (som alle er opmagsineret i Nordjylland), køre lortet over og selv få det ind.
0
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2018, 15:29

lillebjoern skrev:Har fulgt lidt med på sidelinjen - tiIllykke! Så kan vi snart samle en helt skare af debatladies og drikke øllebajere på Heimdal eller Karrusellen :banan: Du siger endelig til, hvis du har brug for hjælp til flyt/offentlig transport/parkering el. gode tips til lokale steder. :)

Tusind mange tak! Det betyder rigtig meget for mig :)
0
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 24. jan 2018, 15:30

Viskelæder skrev:

Nope. Så jeg regner med at hyre et flyttefirma :) Jeg HADER at flytte, og jeg har aldrig nogen til at hjælpe mig, så jeg bliver tit helt ked og sensitiv i processen. Så jeg regner med at punge ud og så få flyttemænd til at hente mine ting (som alle er opmagsineret i Nordjylland), køre lortet over og selv få det ind.

Det er også dejligt nemt. Men hvis planerne af en eller anden grund ændres så stiller jeg mig gerne til rådighed :) Eller hvis der er andet der kræver en hånd som jeg kan finde ud af :)
4
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2018, 15:36

LadyFox skrev:
Viskelæder skrev:

Det er også dejligt nemt. Men hvis planerne af en eller anden grund ændres så stiller jeg mig gerne til rådighed :) Eller hvis der er andet der kræver en hånd som jeg kan finde ud af :)

Tusind tak, hvor er du bare sød. Det gør mig rigtig glad :)

Jeg kommer til selv at skulle sætte hylder, lamper, TV osv. op og ordne en del ting selv, så der tager jeg gerne imod hjælp en dag (også til bare at underholde mig imens, så jeg ikke får mental breakdown og smadrer alt :genert: :-D )

Men jeg regner med både at hyre maler, elektriker (til at tjekke el og skifte kontakter mv.) og flyttefirma. Og så leve af havregryn mine 3 første år i KBH :lol:
0
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 24. jan 2018, 15:39

Viskelæder skrev:
LadyFox skrev:
Viskelæder skrev:

Tusind tak, hvor er du bare sød. Det gør mig rigtig glad :)

Jeg kommer til selv at skulle sætte hylder, lamper, TV osv. op og ordne en del ting selv, så der tager jeg gerne imod hjælp en dag (også til bare at underholde mig imens, så jeg ikke får mental breakdown og smadrer alt :genert: :-D )

Men jeg regner med både at hyre maler, elektriker (til at tjekke el og skifte kontakter mv.) og flyttefirma. Og så leve af havregryn mine 3 første år i KBH :lol:

Du siger i hvert fald bare til. :D
1
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 1229
Likede indlæg: 9081

Indlægaf Krølle » 24. jan 2018, 16:15

Jeg trænger til at se andet end Amager, så jeg tager også gerne en ekspedition til Nørrebro og giver en hånd med whatever. Desuden har jeg stort bagagerum, træk OG en hestetrailer, hvis der bliver behov for transport :-D
4
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2018, 16:24

Krølle skrev:Jeg trænger til at se andet end Amager, så jeg tager også gerne en ekspedition til Nørrebro og giver en hånd med whatever. Desuden har jeg stort bagagerum, træk OG en hestetrailer, hvis der bliver behov for transport :-D

Ej, hvor er I altså bare søde. Sådan noget bliver jeg helt rørt over :) Det kan sagtens komme på tale. Jeg har nemlig bil, men det er en lille konebil uden anhængertræk :mellow:

Måske vi skal have en debatkomsammen i nærmeste IKEA/Jysk :lol2:
1

Tilbage til "Livets forhold"