Mit nye liv i København

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Knirkemis » 18. jan 2018, 17:51

Jeg har ikke læst hele tråden, så det er formentlig nævnt - men, Glyptoteket er et must. De lavet flotte særudstillinger, de faste udstillinger er rigtige fine, hvis man er en smule interesseret i oldtiden og så er omgivelserne bare fantastiske. Jeg tager tit derind for at stresse helt af. Der er en ganske særlig ro, og det er helt klart mit favoritsted i København. Så smukt.
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 18. jan 2018, 17:53

Knirkemis skrev:Jeg har ikke læst hele tråden, så det er formentlig nævnt - men, Glyptoteket er et must. De lavet flotte særudstillinger, de faste udstillinger er rigtige fine, hvis man er en smule interesseret i oldtiden og så er omgivelserne bare fantastiske. Jeg tager tit derind for at stresse helt af. Der er en ganske særlig ro, og det er helt klart mit favoritsted i København. Så smukt.


Det er på listen, men jeg har ikke fået uddybet, hvorfor det var værd at se. Så tusind tak, det skal jeg opleve :)
1
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Undtagelsen » 18. jan 2018, 18:00

Bispebjerg kirkegård er vist også allerede nævnt, men kun pga kirsebærtræerne.
Den er et besøg værd også udenfor den sæson. (Personligt synes jeg at der går alt for meget gøgl i det, mens de blomstrer)
Den er stor og man kan gå rundt derinde i flere timer og stadig opdage nye smukke områder og byens larm er helt væk.

Lige overfor indgangen - ved siden af Grundtvigskirken, som også er et besøg værd - ligger en lille cafe/restaurant Måltid, der laver virkelig lækker brunch og smørrebrød.

Velkommen til Kbh :blomst:
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Mulan » 19. jan 2018, 15:12

At besøge Mulan, der nu bor under 1km væk fra dig. Velkommen til RH :) P'et kan jeg dog ikke sætte på!
2
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Krølle » 19. jan 2018, 15:56

Mulan skrev:At besøge Mulan, der nu bor under 1km væk fra dig. Velkommen til RH :) P'et kan jeg dog ikke sætte på!


Hov! Det er jeg totalt gået glip af - hvornår er det sket?
1
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Mulan » 19. jan 2018, 16:11

Krølle skrev:
Mulan skrev:At besøge Mulan, der nu bor under 1km væk fra dig. Velkommen til RH :) P'et kan jeg dog ikke sætte på!


Hov! Det er jeg totalt gået glip af - hvornår er det sket?

Altså for snart 2 år siden flyttede jeg fra Odense til KBH, Østerbro og nu Nørrebro :)
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Krølle » 19. jan 2018, 16:20

Mulan skrev:
Krølle skrev:
Mulan skrev:At besøge Mulan, der nu bor under 1km væk fra dig. Velkommen til RH :) P'et kan jeg dog ikke sætte på!


Hov! Det er jeg totalt gået glip af - hvornår er det sket?

Altså for snart 2 år siden flyttede jeg fra Odense til KBH, Østerbro og nu Nørrebro :)


Anede ikke at du var rykket til Kbh. Jeg er dybt skuffet over mig selv og min evne til at holde styr på debatten :nerve: :-D
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Mulan » 19. jan 2018, 16:30

Krølle skrev:
Mulan skrev:
Krølle skrev:
Mulan skrev:At besøge Mulan, der nu bor under 1km væk fra dig. Velkommen til RH :) P'et kan jeg dog ikke sætte på!


Hov! Det er jeg totalt gået glip af - hvornår er det sket?

Altså for snart 2 år siden flyttede jeg fra Odense til KBH, Østerbro og nu Nørrebro :)


Anede ikke at du var rykket til Kbh. Jeg er dybt skuffet over mig selv og min evne til at holde styr på debatten :nerve: :-D

Jeg er snigeren. :ninja: :ninja: :ninja: :ninja:
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Skralde » 19. jan 2018, 19:13

Tillykke med hyblen :banan:

Og hvor er det vildt så mange der arbejder i Ballerup :D
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Juki » 21. jan 2018, 00:56

Tillykke med lejligheden! :banan:

Hvornår flytter du ind?
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf avdotja » 21. jan 2018, 11:59

Den her tråd er altså lidt hyggelig :love2:
2
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2018, 15:16

Tak, I søde nogen!

Der er nu ved at være styr på økonomi og dokumenter, så jeg ringer til mægler i morgen for at høre, om jeg ka smutte over på fredag og få nøglerne til MIN NYE LEJLIGHED :dåne: (Juki, der er egentligt overtagelse 1/2).

Hvis det kan lade sig gøre, så vil jeg køre derover (og indvie min nye BroBizz!), få nøglerne, afprøve nøgler, dørtelefon and all that jazz, mødes (forhåbentligt) med en maler og vicevært, pille nogle ting ned og sådan og måle op, så jeg ved, om mine møbler kan være der, og hvad målene på nye møbler mv. skal være. Og så bare generelt danse og skrige lidt.

Jeg er virkelig glad, men det er også lidt hårdt at gå i venteposition og være afhængig af, at stjernerne lige står rigtigt i fht., hvornår jeg kan få nøgler, hvornår maler kan mødes, hvornår vicevært kan mødes, hvor lang tid det hele tager osv., hvad tingene kommer til at koste. Jeg vil gerne bare I GANG!
Jeg er heldig, at jeg har en veninde, der bor kun 1 km fra lejligheden, som jeg kan bo hos i starten :)

Det er også lidt hårdt for hovedet, fordi jeg skal begynde på nyt job om en uge og egentligt ikke har tænkt ret meget over og forberedt mig på det, fordi lejligheden bare fylder alt.

Jeg har de sidste par dage gået og købt lidt småting til lejligheden: nogle tæpper, en lampe, ting til badeværelset, nyt sengetøj, lysestager osv :love: :love: :love:

Nu har jeg også lige downloadet appen Parkman og kigget på - og endelig fattet - parkeringszzoner derovre, så jeg kan parkere korrekt i min gade på fredag. Tak for jeres hjælp til dette. Jeg var helt blank her.

JEG GLÆDER MIG SÅ MEGEEEEETTTTT!
13
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf LadyFox » 24. jan 2018, 15:19

Viske, har du nogen til at hjælpe med at flytte dine ting ind?
1
...
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf lillebjoern » 24. jan 2018, 15:22

Har fulgt lidt med på sidelinjen - tiIllykke! Så kan vi snart samle en helt skare af debatladies og drikke øllebajere på Heimdal eller Karrusellen :banan: Du siger endelig til, hvis du har brug for hjælp til flyt/offentlig transport/parkering el. gode tips til lokale steder. :)
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2018, 15:28

LadyFox skrev:Viske, har du nogen til at hjælpe med at flytte dine ting ind?



Nope. Så jeg regner med at hyre et flyttefirma :) Jeg HADER at flytte, og jeg har aldrig nogen til at hjælpe mig, så jeg bliver tit helt ked og sensitiv i processen. Så jeg regner med at punge ud og så få flyttemænd til at hente mine ting (som alle er opmagsineret i Nordjylland), køre lortet over og selv få det ind.
0

Tilbage til "Livets forhold"