Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5793

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf didas » 25. nov 2019, 12:27

Skriver på en taske på Trendsales. Sælger har tidligere svaret på en anden brugers henvendelse, at hun er åben for bud.

Jeg spørger om det er den og den specifikke model (da det er svært at se ud fra billederne), for i så valg vil jeg gerne købe og lægger samtidig et bud 100kr under prisen.

Hun svarer bekræftende, at det er den model, jeg søger, og siden da har hun set mine beskeder men ikke svaret. Så tag dog annoncen af, hvis ikke du vil sælge, eller tak nej til buddet :rulle:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5957
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14817

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 27. nov 2019, 20:43

Ikke mig, men min veninde.

Hun er ved at sælge nogle hesteting og har i annoncen skrevet fast pris - 800 kr.
En byder 500 og skriver en pb til min veninde. Min veninde svarer tilbage "Fast pris" og hun svarede "Alle priser er til forhandling" :nerve:

Jeg havde svaret "Måske, men jeg forhandler ikke med flabede klaphatte :wave: " - min veninde har heldigvis ikke så kort lunte som mig :fløjt:
0
Mitnavn
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. jul 2019, 08:00
Kort karma: 1
Likede indlæg: 54

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Mitnavn » 27. nov 2019, 22:05

Jeg har det ret stamt med sælger som skriver Byd

Så byder køber 35 kr og så skriver sælger "jeg havde mere tænkt 40 kr


Jamen, så skriv dog 40 kr :cuss:
Der er kun 2 grunde til at sælger bruger metoden med at folk skal byde og de efterfølgende "afslører" deres prisen
1) De håber folk byder alt for meget og de så kan sælge til overpris
2) de skal lige hører hvor køber ligger og presser efterfølgende prisen ekstra op m 5 eller 10 kr

Jeg står fast, har jeg givet et bud, jamen så bare ærgerligt, hvis du så havde tænkte at det lige var 5 kr for lidt.
Held og lykke med at finde en anden køber
Jeg er så å træt af det
6
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13050
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28108

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. dec 2019, 01:07

Min veninde ville købe en wheely bug for mig. Sælger er en anelse aggressiv
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
18
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16582
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1429
Likede indlæg: 31055

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf TinaW » 1. dec 2019, 02:40

Jeg har lige solgt lidt via market place på Facebook.
Alle tre handler var uden forsøg på at presse prisen (den var så også yderst fair) og beløbet på de to ting, der skulle sendes blev overført med det samme.
Jeg forsøger til gengæld også altid at sende så hurtigt som muligt, dvs. samme dag eller dagen efter.
Den sidste var en lokal, men også her gik alt glat.
Hvis bare det altid gik så nemt.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13050
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28108

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. dec 2019, 06:26

Trappestige skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Min veninde ville købe en wheely bug for mig. Sælger er en anelse aggressiv

Jeg er ny på Reshopper og synes godt nok at dem der handler derinde er for underlige, af hvad jeg har oplevet indtil videre (de sidste to uger).

I sidste uge var der en der skrev på en CD-afspiller til børneværelset. Hun skrev en masse beskeder med spørgsmål (til en freaking CD-afspiller). Henter den dagen efter. Har kontanter med, men ikke lige penge og forventer jeg kan betale differencen. Jeg måtte overføre på mobilepay. En time efter skriver hun at den ikke virker. Jeg siger at den ellers plejer at virke fint, men hun meget gerne må komme tilbage med den. Hun kommer lidt efter, jeg mobilepayer hende tilbage. Tester den- og den virker straks, uden problemer. :rulle: Det skriver jeg så til hende fordi jeg ikke gider at have på mig at jeg har solgt noget der ikke virker. Hende og manden kunne ikke få den til at du.
Ellers nemt nok at sætte stikket i, sætte en CD i og trykke play...

En anden ville købe min datters Lego Friends samling. Jeg sælger ret billigt, men giver hende alligevel lidt afslag. Vi aftaler en dag, hun er meget på, hun skriver endda tæt på midnat dagen før at hun stadig kommer næste formiddag. Men bliver væk. Nogle dage senere skriver hun at hun ikke kunne komme i appen og at det var derfor. Jeg spørger om hun stadig vil købe. Det vil hun og får adressen igen. Har ikke hørt noget siden.



Jeg er heller ikke super fan af reshopper, men tror at de der typer er alle steder. Jeg forstår derfor godt at børneloppen har succes fordi man er fri for alt det ballade. Jeg fik jo selv solgt for ca 6500kr i sommer på 4 uger
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6200
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 16221

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Urtekussen » 1. dec 2019, 07:28

Hos mig virker notifikationer ved reshopper ikke, så jeg har fået spørgsmål på varer, som jeg først har set flere uger efter.
Så ærgerligt!
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 9004
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1059
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18458

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Mi55y » 1. dec 2019, 08:57

Urtekussen skrev:Hos mig virker notifikationer ved reshopper ikke, så jeg har fået spørgsmål på varer, som jeg først har set flere uger efter.
Så ærgerligt!


Samme her
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13050
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28108

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. dec 2019, 09:06

Mi55y skrev:
Urtekussen skrev:Hos mig virker notifikationer ved reshopper ikke, så jeg har fået spørgsmål på varer, som jeg først har set flere uger efter.
Så ærgerligt!


Samme her


Det virker ikke som tilfældet med hende jeg postede print fra. Så havde hun vel skrevet det fremfor tiraden tænker jeg.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6200
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 16221

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Urtekussen » 1. dec 2019, 10:06

FormerlyKnownAs skrev:
Mi55y skrev:
Urtekussen skrev:Hos mig virker notifikationer ved reshopper ikke, så jeg har fået spørgsmål på varer, som jeg først har set flere uger efter.
Så ærgerligt!


Samme her


Det virker ikke som tilfældet med hende jeg postede print fra. Så havde hun vel skrevet det fremfor tiraden tænker jeg.

Helt sikkert! Jeg har i hvert fald undskyldt de gange jeg ikke har set et spørgsmål derinde :)
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5957
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14817

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 1. dec 2019, 10:31

Jeg solgte min gamle telefon i går. Iphone 6s, satte den til 90 og skrev åben for bud eftersom jeg ikke rigtig vidste hvad var en fair pris.

Fik omkring 5 henvendelser i de første 10 minutter. En bød 70 pund lige ud af posen, en anden spurgte om hvor jeg var i byen sa hun var tæt på. Hun var 15 mins kørsel for mig og skulle den vej alligevel, så tilbød at levere. Det satte hun pris på.

Nulstillede telefonen og var parat på at hun lige skulle se at den virkede først. Nope, hun åbnede døren, jeg gav hende telefonen og hun gav mig £90. Ingen forhandling eller noget som helst. Har aldrig oplevet det går så smooth før, var helt opløftet da jeg kørte derfra :lol:
9
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 5. dec 2019, 08:34

Skete for nogle år tilbage, hvor en mand jeg havde handlet med skrev at der altså var gået en syning i de støvler han havde købt til sin kæreste i julegave og hvad jeg ville foreslå vi gjorde ved det(lidt anklagende)

Tjo... siden det var en ring du købte af mig, så ingenting :lol:
26
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 337
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 784

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Ekliptika » 8. dec 2019, 21:45

Jeg har noget legetøj til salg på dba. En person skriver til mig og spørger, om det stadig er til salg, for hans børn ville elske at arve det!?!
3
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Bergen
Indlæg: 7370
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 472
Likede indlæg: 12028

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Bergen » 9. dec 2019, 00:56

Ekliptika skrev:Jeg har noget legetøj til salg på dba. En person skriver til mig og spørger, om det stadig er til salg, for hans børn ville elske at arve det!?!


Jeg gider ikke engang svare den slags...
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6544
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14627

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Mangoness » 9. dec 2019, 02:00

Bergen skrev:
Ekliptika skrev:Jeg har noget legetøj til salg på dba. En person skriver til mig og spørger, om det stadig er til salg, for hans børn ville elske at arve det!?!


Jeg gider ikke engang svare den slags...


Hvad er der da galt med den besked? :gruble:

Jeg læser det som om, at han vil købe det og nævner også lige, at børnene ville elske legetøjet (= han er meget interesseret) :)
5
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Livets forhold"