Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 562
Likede indlæg: 13151

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Flora » 9. aug 2019, 08:47

Daine skrev:
Spjaerten skrev:Jrg vil også se BH90210 men har hverken c-more eller Zulu :whine:

Me too! TV2 kunne sgu godt tage og sende dem på hovedkanalen, det var jo der serien startede :sur:

Den sendes også på TV2 Play. I kan jo altid tage en gratis prøvemåned, hvis I ikke har det :)
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 409
Likede indlæg: 3946

Indlægaf Zonta » 9. aug 2019, 19:19

Jeg føler mig ofte ensom.
2
LaMariposa
Kort karma: 673
Likede indlæg: 9942

Indlægaf LaMariposa » 9. aug 2019, 22:19

Jeg skal ud at sejle Aarhus-Odden i morgen. I kuling. Er allerede mega nervøs, selvom turen kun tager en time og 15 min.

Men jeg er ikke særligt søstærk, og det er særligt slemt på katamaraner. Og jeg er panisk bange for opkast, både mit eget og andres.

Nu ligger jeg og lytter til blæsten og kan ikke sove og kan slet ikke overskue det :(
1
:lun:

Be brave
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 297
Likede indlæg: 5708

Indlægaf Tilly » 11. aug 2019, 10:46

sigge skrev:
Tilly skrev:
sigge skrev:
Må jeg spørge, hvor slem din acne var, da du fik det ordineret?

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at få gjort et eller andet ved mit, men jeg tror ikke, det er "slemt nok". Jeg har det stort set kun i ansigtet, og for det meste får jeg bare almindelige små bumser, som går væk i løbet af et par dage, hvis jeg behandler dem med sådan noget gel fra Clinique, der udtørrer dem.
Men en gang imellem (med måske 1-2 måneders mellemrum typisk) får jeg sådan en rigtigt dyb, ond bums, der starter som bare rødmen og ømhed i et område og derefter udvikler til sig en kæmpe stor en. Og jeg kan ikke gøre noget for at forhindre det, når den først er begyndt at bygge op, andet end at vente på, at den bliver så stor, at den kan poppes. Selv hvis jeg holder fingrene 100% fra den, bliver den til sidst så stor, at huden over den er så tynd, at jeg kommer til at rive hul med håndklædet. Og så går der mange uger, inden den svinder ind til næsten ingenting. Jeg får dog altid et ar, selvom jeg er virkelig disciplineret og ikke piller. Jeg får dem udelukkende på næsen og hagen - hvor de jo selvfølgelig er allermest synlige. Lige nu har jeg 3 på siden af næsen, der er aftagende, og en, der bygger op, lige på næsetippen. Det er så yndigt.

Og jeg er altså 43 år og har rynker og alt muligt, så jeg er træt af at skulle trækkes med "teenagehud" samtidig.

Har du forsøgt med nogle produkter for at holde det nede? Hvis ja, hvilket?

Dine hudproblemer lyder meget som det jeg har døjet med. For mig har en kombination af Salicylic Acid og Niacinamide fra The Ordinary vist sig at være løsningen, nu er det kun sjældet at en bums alligevel popper frem. Før det brugte jeg en creme med benzoyl peroxide (Benzaknen, som jeg købte fra et tysk netapotek), hvilket også var effektivt, det har bare desværre den bivirkning at det er afblegende, og selvom jeg vaskede mine hænder grundigt efter brug, så blev jeg ved med at opleve at få pletter på mine håndklæder pga den afblegende effekt.

Som teenager brugte jeg i nogle år en creme, der hed Skinoren, men den havde ikke den store effekt.

Så fik jeg konstateret PCOS og kom på p-piller, da jeg var i start-20’erne, og det hjalp lidt, selvom min hud aldrig blev helt god. Jeg var dog nødt til at stoppe med p-piller for 6-7 år siden, og det var der, det med de store, dybe bumser for alvor blev et problem.

Jeg bruger bare almindelig hudpleje fra Clinique kombineret med den omtalte udtørrede gel fra deres anti blemish-linje. Så jeg har ikke prøvet andre ting hverken ind- eller udvortes.

For mig blev det også værre da jeg stoppede med p-piller.

Jeg kan i hvert fald anbefale ovennævnte produkter, hvis du skulle få lyst til at prøve noget nyt. Jeg bruger Salicylic Acid om morgenen og smører den på mine problemområder og om aftenen bruger jeg Niacinamide i hele ansigt. Bruger forresten også Glycolic Acid, også fra The Ordinary.
1
Marott
Kort karma: 235
Likede indlæg: 1435

Indlægaf Marott » 11. aug 2019, 14:09

Spjaerten skrev:Jrg vil også se BH90210 men har hverken c-more eller Zulu :whine:

Medbringer du rødvin, så har jeg slaskebh’er, sofa og Zulu på tv :pompom:
0
Xnaiv
Kort karma: 29
Likede indlæg: 290

Indlægaf Xnaiv » 11. aug 2019, 19:32

Jeg føler mig ofte ensom og at folk ikke bryder sig om mig :(

og så er jeg jaloux over at min mand altid er så pisse vellidt :genert:
2
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 325
Likede indlæg: 5614

Indlægaf Mangoness » 13. aug 2019, 22:42

Jeg har ondt af min klaptelefon. Den skal snart skiftes ud, og det er ikke engang, fordi den er i stykker :( (på trods af at jeg har tabt den utallige gange på et murstensgulv :genert: )

Jeg har altid kun skiftet mobiler ud, hvis de gik i stykker som i, at knapperne ikke virker mere eller den går i sort. Men nu er det mere et spørgsmål om, at det er blevet mere praktisk med en smartphone end en klaptelefon, som jeg har haft siden 2011. Som erstatning for en smartphone har jeg haft en ipod touch, men den kan ikke længere opdateres og derfor heller ikke installere eller køre en del apps :/

Jeg elsker ellers at klappe min klaptelefon sammen, når en samtale ender.. :love:

Billede
25
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
GAK
Kort karma: 0
Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf GAK » 19. aug 2019, 07:18

Jeg har kun siddet på squat-toilet en gang i mit liv. Jeg har tit tænkt på at jeg må være utrolig god til at holde mig.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1167

Indlægaf Kerrigan » 19. aug 2019, 07:23

Når jeg spiser kiks med creme i brækker jeg altid den ekstra kiks af i siderne, så jeg får mindre kiks med cremen. Det er trods alt for cremen at de bliver købt.
2
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
San.Dee
Kort karma: 2
Likede indlæg: 68

Indlægaf San.Dee » 19. aug 2019, 08:17

Jeg går rundt med konstant dårlig samvittighed over at jeg er i ressourceforløb og ikke kan forsørge mig selv. Jeg føler ikke jeg har en plads i samfundet og det har jeg dårlig samvittighed over - Konstant og hele tiden.
0
AgentPixie
Kort karma: 173
Likede indlæg: 2844

Indlægaf AgentPixie » 19. aug 2019, 08:29

Spicy taquitos fra 7-eleven er min livret. Fuck gourmet og hjemmelavet mad - spicy taquitos holder.
2
G’dew.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 229
Likede indlæg: 3343

Indlægaf dykkersild » 19. aug 2019, 09:41

AgentPixie skrev:Spicy taquitos fra 7-eleven er min livret. Fuck gourmet og hjemmelavet mad - spicy taquitos holder.

Hvor pudsigt - jeg talte med min mand om dem i går. Vi købte dem på vej hjem fra en koncert og jeg troede helt seriøst at mine læber skulle falde af. De var virkelig stærke på en helt anden måde end "alm. spicy food". Not for me - det er helt sikkert.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1567
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 14546

Indlægaf Fru Sunshine » 19. aug 2019, 10:32

Jeg har en blog.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 423
Likede indlæg: 6024

Indlægaf Æble » 19. aug 2019, 15:02

Fru Sunshine skrev:Jeg har en blog.

Du har da lidt misset pointen med en blog hvis ingen kender til den, har du ikke? :-p
8
Bergen
Kort karma: 47
Likede indlæg: 2078

Indlægaf Bergen » 19. aug 2019, 15:12

Jeg savner allerede min kollega helt vanvittigt der gik på efterløn sidste uge. Hun gjorde bare livet meget bedre åå hverdagsbasis.
3

Tilbage til "Livets forhold"