Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 286
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 4353

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. jul 2019, 20:30

Jeg ville faktisk rigtig gerne undvære min mor i mit liv. Hvis jeg bare kunne lade kontakten glide ud i vandet, havde vi ikke snakket i flere år. Der er selvfølgelig positive ting i vores relation, men jeg føler bare at jeg skal igennem 1000 lag af negative ting der dræner mig, før det er der. Det er ganske enkelt ikke det værd. Men jeg orker bare heller ikke dramaet ved at sige fra, for det ville blive fuldkommen sindssygt og jeg ved hun ville svine mig til foran alt og alle. Altså, dem hun har tilbage fordi hun ikke kan have at folk ikke gør tingene efter hendes hoved.
Så jeg kunne egentlig være ligeglad. Det gør mig bare trist at tænke på at de eneste gæster min søskende ville have til deres konfirmation så ville være min mor og enkelte venner. Det kan jeg ikke have på min samvittighed...

Det er to dage siden jeg snakkede med min mor og jeg føler mig stadig drænet og negativ. Hun fik lige smidt af sted at nu skal jeg altså til at have børn. Jeg er 24. Jeg sagde fra og sagde at det ikke var i kortene og hun lige skulle slappe af fordi jeg er altså heller ikke SÅ gammel. Så fik jeg tilbage at hvis jeg ikke snart fik børn, så ville jeg få kræft og dø.
Som om jeg ikke allerede stresser nok over at jeg (hvis jeg kommer ind) først er færdig uddannet som 27 årig, skal have arbejdet et år før at jeg er berettiget til betalt barsel og egentlig ikke vil have børn efter jeg er fyldt 30 (den kan min far så tage æren af...).

Jeg tror aldrig jeg har været så lettet som da min kæreste i dag sagde at han så min mor som en giftig person. For så er det ikke bare oppe i mit hoved. Jeg er bare drænet efter én samtale med hende og føler bare at jeg er på randen til gråd hele tiden. Jeg vil bare gerne være fri for hende uden at skulle igennem et masse drama og dårlig samvittighed overfor mine søskende :whine:
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 574
Likede indlæg: 5111

Indlægaf Urtekussen » 11. jul 2019, 21:16

Jeg elsker snapchats filter, fordi det får mig til at se tyndere og yngre og mere sexet ud.

Og jeg får et kick ud af at dele det og score komplimenter :blush:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
jeanett88
Kort karma: 30
Likede indlæg: 362

Indlægaf jeanett88 » 12. jul 2019, 13:35

Jeg elsker mine børn (en på 3år og en på 4 måneder), men nøj hvor jeg glæder mig til de bliver ældre!
Babyer og småbørn er pisse søde og sjove, men jeg glæder mig virkelig til vi kan lave ting sammen, som jeg også synes er sjovt!
2
avdotja
Kort karma: 289
Likede indlæg: 6024

Indlægaf avdotja » 12. jul 2019, 16:21

TakeAChanceOnMe skrev:...

Din mors opførelse er på ingen måde i orden :kys:

Jeg ved godt det kan være svært at afskære kontakten helt og det bliver bestemt ikke lettere af at der er yngre søskende inde i billedet.

Men måske kunne du overveje at nøjes med at lukke hende ned når hun begynder på den slags?

Når hun ringer og begynder at blive ubehagelig, så læg på. Ikke noget med at begynde at diskutere eller andet, sig højst noget i stil med “nu lægger jeg på” og så gør det uden at vent på svar.

Hvis hun begynder at skrive urimelige eller ubehagelige sms’er, så slet dem uden at svare eller svar evt med et “den bliver slettet”. Hvis du svarer, så vælg en fast sætning du skriver hver gang (så du ikke skal bruge energi på at overveje svaret) og hold dig til det. Ikke noget med at begynde at uddybe eller forklare, heller ikke selv om hun presser på.
8
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 179
Likede indlæg: 3674

Indlægaf Velvet-Goldmine » 12. jul 2019, 18:56

Det begynder at gå på mig en lille smule på, at jeg dybest set er grammatisk imbecil - i teori, ikke i praksis.
Jeg læste 10-15 bøger om ugen som barn og læste opslagsværker som hobby. Jeg ved hvordan et ord ser ud når det er stavet og brugt korrekt.
Jeg ved hvordan ethvert ord staves, bøjes og bruges i sætninger såvel som jeg (vist nok) bruger komma korrekt (man må bruge det som man lyster pt. ikke?).
Men hvis du spørger mig hvad de forskellige ordtyper hedder (de latinske betegnelser) og hvilket der er grundled, genstandsled osv. går jeg helt kold. Jeg aner det ikke! Jeg tror at jeg var så overlegen i skolen som barn at jeg ikke så det nødvendigt at lære ordentligt, for jeg kunne jo skrive en fabelagtig stil eller formulere mig i en debat så ingen kunne måle sig. Folkeskolen blev afsluttet med en gns. på 11,7 på gl. skala, uden nogen form for ekstraordinær indsats (jeg blev så pillet lidt ned i gymnasiet).
Men summa summarum - jeg føler mig klart inferiør når jeg hører folk snakke grammatik og dets regler. Jeg ved hvordan det skal gøres, men bed mig venligst ikke om at forklare hvorfor - og det nager mig.
Jeg er kun blevet ekstra opmærksom på denne problematik da jeg nu står overfor at skulle avancere mit engelsk fra 'godt i dagligdags tale' til 'avanceret' - jeg ved ikke om jeg kan klare mig igennem på bare at læse engelsk litteratur og droppe yderligere viden om reglerne.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 206
Likede indlæg: 3551

Indlægaf RavenClaw » 15. jul 2019, 16:03

Jeg er klar til at smide penge efter en bjerghytte i Schweiz. Jeg er blevet ret forelsket i det land.
3
But did you die?
LaMariposa
Kort karma: 618
Likede indlæg: 9291

Indlægaf LaMariposa » 15. jul 2019, 16:36

RavenClaw skrev:Jeg er klar til at smide penge efter en bjerghytte i Schweiz. Jeg er blevet ret forelsket i det land.

Jeg drømmer om at købe et feriehus i Mexico af præcis de samme årsager. Det kommer ikke til at ske, men gad virkelig godt have et sted, der er vores, et eller andet sted i Mexico :love:
0
:lun:

Be brave
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 652
Likede indlæg: 12833

Indlægaf Animi » 17. jul 2019, 20:17

Min guilty pleasure er at se sådan nogle 'beauty & life hacks' videoer på youtube, som jo er total uduelige. 5-minutes Craft er eksperter i at levere sådan nogle videoer - bare se kondom-tippet her fra 2.55 :lol: :-D

1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 938
Likede indlæg: 13663

Indlægaf dgd2007 » 17. jul 2019, 22:22

Mangoness skrev:Jeg var for en halv time siden tæt på at besvime, fordi jeg skar mig selv i fingeren.

Det begyndte at bløde en del og stoppede ikke, før jeg fik sat plaster på.

Jeg har besvimet 2-3 gange i mit liv og forhindret mig selv i det et utal af gange, fordi jeg kender symptomerne.

Åh ja, det har jeg også prøvet - jeg kan næsten stadig høre braget da jeg som halvstor dejsede om i stor samling tomme flasker, efter at have gloet på blodet i hånden fra at jeg havde hugget en dolk i den, da jeg skulle snitte et eller andet. :gisp:
0

Tilbage til "Livets forhold"