Slettet

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Slettet

Afstemning sluttede 14. mar 2019, 23:44

Slettet
93
66%
Slettet
47
34%

Afgivne stemmer: 140
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1436
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 24260

Re: Hvem har ret? Hjælp

Indlægaf LadyFox » 14. mar 2019, 17:09

Jeg ville ikke selv bruge en gryde til rengøring af toilet. Men jeg ville ikke smide en gryde ud hvis det skete, en grundig rengøring med kogende vand og så tilbage i skabet med den. Dels synes jeg det er spild af ressourcer at smide en ellers fin gryde ud på grund af det, spild af penge og altså, jeg vil vædde med at både min smartphone, bærbare og håndtaget til min opgangsdør er en langt større smittespreder end en grundigt rengjort gryde og altså, jeg spiser gladeligt en sandwich af en hånd der lige har rørt ved samtlige tre ting.

Derudover er de fleste af mine gryder nogle jeg har fået brugt, og altså, jeg aner intet om hvad tidligere ejer har lavet med dem før.
15
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
AstaPasta
Kort karma: 33
Likede indlæg: 1601

Indlægaf AstaPasta » 14. mar 2019, 17:42

Jeg tror simpelthen ikke, jeg kunne få mig selv til at spise mad fra den gryde igen. Så den ville nok ryge ud - eller gives til genbrug (efter grundig rengøring selvfølgelig). Men mine gryder er også bare fra Ikea, så udskiftning ville ikke koste mange penge.
1
Brugeravatar
PublicLibrary
Kort karma: 6
Likede indlæg: 85

Indlægaf PublicLibrary » 14. mar 2019, 22:37

Jeg ville smide den ud. Jeg har det princip, at det der har været i brug på badebærelset, ikke bruges andre steder i huset.
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 893
Likede indlæg: 12374

Indlægaf vibbsen » 14. mar 2019, 22:57

Altså....Jeg kan - i forhold til debat-standard - godt være lidt af en klammo....(Jeg kan altså godt huske de famøse "Hvor mange gange om dagen går du i bad/skifter håndklæder/karklude/underbukser" på Jubii).....Men det er alligevel en nummer for klamt til mig......Her var gryde røget ud.

Og hr.vibbsen var kommet til at købe en ny for sine lommepenge....
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 919
Likede indlæg: 13000

Indlægaf dgd2007 » 14. mar 2019, 23:00

Den ville klart blive "pensioneret" her i huset.
1
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 798
Likede indlæg: 7530
Kontakt:

Indlægaf Annione » 15. mar 2019, 03:20

...jeg tror der er rigtig mange, der ville holde op med at spise mad, hvis de vidste, hvordan det blev til.

Altså. Kartofler vokser i ormelort. Og bliver nogle gange gødet med kolort.
Og hvor mange hænder, der har været i mund, næse og muligvis også røv, der har rørt ved din peberfrugt, inden du køber den, skyller let og nyder den?!

Fint nok, at man går op i hygiejne. Men det der... det er hysteri.
19
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1521

Indlægaf lulu-p » 15. mar 2019, 05:20

Jeg forstår slet ikke at han bruger en gryde.

Jeg ville gøre den grundigt ren og skolde den, og bagefter tage en snak med manden om almindelig hygiejne. Mon ikke det halter andre steder også?

Jeg er dog også noget overrasket over hvor bakterieforskrækkede mange er. Jeg troede det ville være et klart mindretal som smed gryden ud. Klart det er ulækkert, men i betragtning af hvad vi ellers udsætter os selv for (madvarer.....)
3
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Hewlett
Kort karma: 40
Likede indlæg: 1636

Indlægaf Hewlett » 15. mar 2019, 07:33

Annione skrev:...jeg tror der er rigtig mange, der ville holde op med at spise mad, hvis de vidste, hvordan det blev til.

Og hvor mange hænder, der har været i mund, næse og muligvis også røv, der har rørt ved din peberfrugt, inden du køber den, skyller let og nyder den?!

Ej, der er da ingen grund til at kalde det hysteri bare fordi du har en anden holdning :lol:

Der er forskel på lort og der er forskel på omstændighederne.

Vidste jeg præcis hvilke peberfrugter der har fået lidt bumsebakterier på sig, var jeg da også klart gået uden om dem - men det ved man desværre bare sjældent.

Og det psykologiske aspekt spiller da helt sikkert også ind - det er der flere der nævner.
3
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 216
Likede indlæg: 3425

Indlægaf TinaW » 15. mar 2019, 08:21

Hewlett skrev:
Annione skrev:...jeg tror der er rigtig mange, der ville holde op med at spise mad, hvis de vidste, hvordan det blev til.

Ej, der er da ingen grund til at kalde det hysteri bare fordi du har en anden holdning :lol:

Der er forskel på lort og der er forskel på omstændighederne.

Vidste jeg præcis hvilke peberfrugter der har fået lidt bumsebakterier på sig, var jeg da også klart gået uden om dem - men det ved man desværre bare sjældent.

Og det psykologiske aspekt spiller da helt sikkert også ind - det er der flere der nævner.

Enig.
Her ville det være visheden om, hvad gryden har været brugt til, der ville få mig til at finde det meget svært, at spise mad tilberedt i lige netop den gryde.
1
Neverkont
Kort karma: 31
Likede indlæg: 637

Indlægaf Neverkont » 15. mar 2019, 08:35

Jeg er helt enig. :D

Når man tænker på hvad vores fingre ind i mellem har rørt ved, hvor vi bare vasker hænder med håndsæbe bagefter, så burde klorin og skoldning være rigeligt til en gryde, der har været brugt på toilettet.
1
IrmaPigen
Kort karma: 492
Likede indlæg: 5540

Indlægaf IrmaPigen » 15. mar 2019, 08:50

Man kan jo sagtens fjerne bakterierne.

Men om man så finder tanken lækker, er noget andet og ovre i den følelsesmæssige genre.

Så jeg synes det er svært at tale om "ret" i det her.
3
LaScrooge
Kort karma: 984
Likede indlæg: 10889

Indlægaf LaScrooge » 15. mar 2019, 08:54

Annione skrev:Hvis gryden i en længere periode havde været brugt som potte - ja, så skulle den klart smides ud. Ellers nej.

Kog dog en gryde med vand i nogle minutter - så er den klaret.

Antager at ingen her i tråden, der ville smide gryden ud, nogensinde har spist noget, der minder om kødpølser, eftersom tarme forholdsvis ofte har direkte kontakt med afføring.

Det er godt at du kommer med dit besyv; du er Debattens autoritet på området!
4
LaMariposa
Kort karma: 499
Likede indlæg: 7693

Indlægaf LaMariposa » 15. mar 2019, 09:08

Den her tråd minder mig om en gang, hvor jeg holdt fest og en af gæsterne kastede op i min salatskål.

Selvom jeg vaskede og skoldede den bagefter, så kunne jeg bare ikke slippe tanken om, at der havde været opkast i den. Min fornuft kunne godt se, at der selvfølgelig ikke var noget tilbage, men kunne ikke slippe tanken.

Så da jeg flyttede røg den til genbrug. Håber, at den har fået et nyt og godt hjem hos nogen, der ikke kender dens fortid :-D

(Off topic off)
4
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
000
Kort karma: 0
Likede indlæg: 10

Slettet

Indlægaf 000 » 15. mar 2019, 09:40

Slettet
Senest rettet af 000 20. mar 2019, 08:45, rettet i alt 2 gange.
0
LaMariposa
Kort karma: 499
Likede indlæg: 7693

Indlægaf LaMariposa » 15. mar 2019, 09:51

000 skrev:Spændende at se alle jeres svar. Kan se at mange synes jeg er sart :fløjt: Jeg ved godt hvor mange bakterier der er i alt muligt, som mange nævner. Jeg er bare overrasket over, hvor mange der kan abstrahere fra det og ville bruge gryden igen, men ja jeg er også ret sart :lol: det skal siges at kæresten synes det er helt normalt at bruge gryder/skåle som rengøringsspand, ligesom han også synes det er helt normalt at bruge en gryde som opkastespand, fandt jeg ud af efter en snak. Jeg ville aldrig kunne finde på at bruge køkkenting til sådan noget, så jeg forstår det nok bare ikke. :genert:

Jeg er åbenbart også sart, for jeg deler absolut heller ikke din kærestes opfattelse af, hvad man kan bruge gryder til. Så jeg forstår det heller ikke.
1
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"

Tilbage til "Livets forhold"