En ny mordsag med forsvundet lig.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14587

Re: En ny mordsag med forsvundet lig.

Indlægaf Pjeps » 3. aug 2021, 23:46

Aima skrev:Jeg forstår simpelthen ikke, at han angiveligt skulle have brugt en vældig masse tid på at undersøge, hvordan han fik opløst liget for så at stacke up med kaustisk soda og saltsyre, altså en kraftig base og en kraftig syre. Umiddelbart er min første indskydelse jo, at manden må være totalt idiot, når han eftersigende render rundt og gør sig så umage med at planlægge det perfekte mord, men i farten glemmer, at base og syre neutraliserer hinanden og kartoffelkogning er det eneste han i bedste fald kan bruge sin cocktail til. Men så dum er ingen da? Jeg antager, man som minimum er en smule mere kemikyndig, end jeg, når man ligefrem vælger at kalkulere kemiske reaktioner ind i sine mordplaner, så kan andre gennemskue, hvilken reaktion han havde regnet med der ville komme ud af ni kilo kautisk soda opløst i 25+ liter saltsyre?

Men det var jo noget han havde set i en tv-serie :cool:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
:ninja:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: En ny mordsag med forsvundet lig.

Indlægaf Aima » 4. aug 2021, 00:29

Delfin skrev:Man er nok heller ikke særlig kemikyndig, når man står i Føtex og læser på flasker for at finde det stærkeste


Njaeh, jeg synes nu, hvis ret skal være ret, det virker lidt mindre utjekket ikke at have de forskellige kemiske produkter og opløsningers placering på pH-skalaen siddende på rygraden, end det gør at blande en stærk base med en stærk syre med det formål at opløse, well, nogetsomhelst, faktisk. Men okay, for en mand med hans ærinde, kunne man måske som minimum have forventet, han lige havde terpet.

Jeg er dog stadig i tvivl, om han vitterligt har været så meget en knaldhat, at han bare har googlet “stærkt ætsende kemiske stoffer” og hevet to produkter ned fra hylden uden at overveje, at de også ville reagere med hinanden, eller om der rent faktisk findes et eller andet kemisk hack. Altså, et lig består som bekendt af både bløddele, knogler mm., så det giver jo sådan set fin mening både at bruge en base og en syre. Jeg tænker bare, at, øh, rækkefølgen er lidt ulogisk for en der immervæk har bildt sig selv ind, han kunne slippe afsted med det dér, men igen, min viden om kemi rækker ikke meget længere end til basic syre-base-reaktioner, så altså omtrent 7. klasses niveau.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: En ny mordsag med forsvundet lig.

Indlægaf Aima » 4. aug 2021, 00:38

Pjeps skrev:
Aima skrev:Jeg forstår simpelthen ikke, at han angiveligt skulle have brugt en vældig masse tid på at undersøge, hvordan han fik opløst liget for så at stacke up med kaustisk soda og saltsyre, altså en kraftig base og en kraftig syre. Umiddelbart er min første indskydelse jo, at manden må være totalt idiot, når han eftersigende render rundt og gør sig så umage med at planlægge det perfekte mord, men i farten glemmer, at base og syre neutraliserer hinanden og kartoffelkogning er det eneste han i bedste fald kan bruge sin cocktail til. Men så dum er ingen da? Jeg antager, man som minimum er en smule mere kemikyndig, end jeg, når man ligefrem vælger at kalkulere kemiske reaktioner ind i sine mordplaner, så kan andre gennemskue, hvilken reaktion han havde regnet med der ville komme ud af ni kilo kautisk soda opløst i 25+ liter saltsyre?

Men det var jo noget han havde set i en tv-serie :cool:


Jamen det er dét, jeg mener! :D Han har vel ikke bare set i en serie, at man har opløst et lig i en vilkårlig syre og ladet sig inspirere af dét UDEN at eftertjekke det godt og grundigt. Og han kan vel næppe have læst mere end fem linjer på world wide web om syres ætsende virkning, før han som minimum er stødt på noget folkeskolekemi om at syrer neutraliseres af baser.

Det svarer jo til, han søger på en frø der hedder Kaj uden at opdage der også er en papegøje der hedder Andrea!

SÅ IDIOTISK MÅ MAN SIMPELTHEN IKKE VÆRE, NÅR MAN PLANLÆGGER ET MORD!
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: En ny mordsag med forsvundet lig.

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. aug 2021, 03:37

Jeg kunne forestille mig, at det er selve mordet, som har spillet ind. Research og planlægning er foregået, inden han har myrdet sin kone, og bagefter har han været for påvirket til at tænke klart. Ikke nødvendigvis pga. empati og sorg, det lyder ikke sådan, men fordi der er forskel på tankespind og virkelighed, dobbeltlivet som morder, ansvarlig far og udadtil fortvivlet ægtemand har stresset ham, og han er blevet mere og mere desperat over risikoen for at blive afsløret.
3
Fledermäuslein
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6844

Re: En ny mordsag med forsvundet lig.

Indlægaf Fledermäuslein » 4. aug 2021, 05:20

Aima skrev:
Pjeps skrev:
Aima skrev:Jeg forstår simpelthen ikke, at han angiveligt skulle have brugt en vældig masse tid på at undersøge, hvordan han fik opløst liget for så at stacke up med kaustisk soda og saltsyre, altså en kraftig base og en kraftig syre. Umiddelbart er min første indskydelse jo, at manden må være totalt idiot, når han eftersigende render rundt og gør sig så umage med at planlægge det perfekte mord, men i farten glemmer, at base og syre neutraliserer hinanden og kartoffelkogning er det eneste han i bedste fald kan bruge sin cocktail til. Men så dum er ingen da? Jeg antager, man som minimum er en smule mere kemikyndig, end jeg, når man ligefrem vælger at kalkulere kemiske reaktioner ind i sine mordplaner, så kan andre gennemskue, hvilken reaktion han havde regnet med der ville komme ud af ni kilo kautisk soda opløst i 25+ liter saltsyre?

Men det var jo noget han havde set i en tv-serie :cool:


Jamen det er dét, jeg mener! :D Han har vel ikke bare set i en serie, at man har opløst et lig i en vilkårlig syre og ladet sig inspirere af dét UDEN at eftertjekke det godt og grundigt. Og han kan vel næppe have læst mere end fem linjer på world wide web om syres ætsende virkning, før han som minimum er stødt på noget folkeskolekemi om at syrer neutraliseres af baser.

Det svarer jo til, han søger på en frø der hedder Kaj uden at opdage der også er en papegøje der hedder Andrea!

SÅ IDIOTISK MÅ MAN SIMPELTHEN IKKE VÆRE, NÅR MAN PLANLÆGGER ET MORD!


Derudover skulle han nok have set afsnittet i serien færdigt, for det virkede jo altså heller ikke der.
11
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: En ny mordsag med forsvundet lig.

Indlægaf Zonta » 4. aug 2021, 05:34

Aima skrev:
Delfin skrev:Man er nok heller ikke særlig kemikyndig, når man står i Føtex og læser på flasker for at finde det stærkeste


Njaeh, jeg synes nu, hvis ret skal være ret, det virker lidt mindre utjekket ikke at have de forskellige kemiske produkter og opløsningers placering på pH-skalaen siddende på rygraden, end det gør at blande en stærk base med en stærk syre med det formål at opløse, well, nogetsomhelst, faktisk. Men okay, for en mand med hans ærinde, kunne man måske som minimum have forventet, han lige havde terpet.

Jeg er dog stadig i tvivl, om han vitterligt har været så meget en knaldhat, at han bare har googlet “stærkt ætsende kemiske stoffer” og hevet to produkter ned fra hylden uden at overveje, at de også ville reagere med hinanden, eller om der rent faktisk findes et eller andet kemisk hack. Altså, et lig består som bekendt af både bløddele, knogler mm., så det giver jo sådan set fin mening både at bruge en base og en syre. Jeg tænker bare, at, øh, rækkefølgen er lidt ulogisk for en der immervæk har bildt sig selv ind, han kunne slippe afsted med det dér, men igen, min viden om kemi rækker ikke meget længere end til basic syre-base-reaktioner, så altså omtrent 7. klasses niveau.

Jeg ville være virkelig dårlig til at skaffe mig af med et lig, kan jeg se på det her :fløjt: :genert:

Jeg tror han har forhastet sig lidt. Det lød jo ikke på forklaringen som om, at han har planlagt det i årevis ned til mindste detalje. Han har vel brugt en lille uge inden og så halvanden uges tid efter på at planlægge, udføre og "justere". Og han var jo meget obs på at slette spor (uagtet at det ikke helt lykkedes), så han har nok ikke ville terpe kemi på nettet.

Jeg er virkelig glad for, at det ikke lykkedes ham at opløse liget fuldstændig, så familien har noget at begrave/bisætte.
1
J, juli 2018.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: En ny mordsag med forsvundet lig.

Indlægaf fisken80 » 4. aug 2021, 06:12

Æble skrev:Tja måske :s

Men hvis han var sociopat var de så ikke gået efter forvaring?


De gik jo heller ikke efter forvaring med Peter Madsen.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: En ny mordsag med forsvundet lig.

Indlægaf Delfin » 4. aug 2021, 11:58

Aima skrev:
Delfin skrev:Man er nok heller ikke særlig kemikyndig, når man står i Føtex og læser på flasker for at finde det stærkeste


Njaeh, jeg synes nu, hvis ret skal være ret, det virker lidt mindre utjekket ikke at have de forskellige kemiske produkter og opløsningers placering på pH-skalaen siddende på rygraden, end det gør at blande en stærk base med en stærk syre med det formål at opløse, well, nogetsomhelst, faktisk. Men okay, for en mand med hans ærinde, kunne man måske som minimum have forventet, han lige havde terpet.

Jeg er dog stadig i tvivl, om han vitterligt har været så meget en knaldhat, at han bare har googlet “stærkt ætsende kemiske stoffer” og hevet to produkter ned fra hylden uden at overveje, at de også ville reagere med hinanden, eller om der rent faktisk findes et eller andet kemisk hack. Altså, et lig består som bekendt af både bløddele, knogler mm., så det giver jo sådan set fin mening både at bruge en base og en syre. Jeg tænker bare, at, øh, rækkefølgen er lidt ulogisk for en der immervæk har bildt sig selv ind, han kunne slippe afsted med det dér, men igen, min viden om kemi rækker ikke meget længere end til basic syre-base-reaktioner, så altså omtrent 7. klasses niveau.


Ja hvis man bruger det hver for sig, kan det måske give mening, først at opløse bløddele og derefter knoglerne - men jeg aner det ikke, og jeg har ikke lyst til at google noget som helst om at opløse et lig

Jeg tror bare, han er en knaldhat
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: En ny mordsag med forsvundet lig.

Indlægaf dgd2007 » 4. aug 2021, 12:22

Det må godt nok være underligt for dem der har kommet i kirken og hørt ham udlægge evangeliets budskab søndag efter søndag! :genert:
6
Fledermäuslein
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6844

Re: En ny mordsag med forsvundet lig.

Indlægaf Fledermäuslein » 4. aug 2021, 13:22

dgd2007 skrev:Det må godt nok være underligt for dem der har kommet i kirken og hørt ham udlægge evangeliets budskab søndag efter søndag! :genert:


Eller for dem, han har viet.
3
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: En ny mordsag med forsvundet lig.

Indlægaf Zonta » 4. aug 2021, 14:11

Fledermäuslein skrev:
dgd2007 skrev:Det må godt nok være underligt for dem der har kommet i kirken og hørt ham udlægge evangeliets budskab søndag efter søndag! :genert:


Eller for dem, han har viet.

Jeg kender én, hvis niece vist nok er døbt af ham. Hun er i hvert fald døbt i den kirke for et par år siden.
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: En ny mordsag med forsvundet lig.

Indlægaf Delfin » 4. aug 2021, 18:33

"Uden at vide det tog beboer billeder af øjeblikket, hvor den drabsdømte præst slettede sine spor ved at brænde en forladt gård ned"

https://sn.dk/Frederikssund/Efter-drabe ... rkkBPcjIl8

Det må også være en mærkelig viden at få bagefter, og de udtaler også: "Man skulle tro, at det var løgn, men vi talte faktisk om, at lige netop det hus var perfekt, hvis man ville skille sig af med hende. Men at finde ud af, at det var dét, der var sket..... det er jo sygt," konstaterer en nabo
4
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: En ny mordsag med forsvundet lig.

Indlægaf Shmartiesh » 4. aug 2021, 19:02

I en af artiklerne stod der at han ikke magtede to ekskoner og måske er det som præst et kæmpe nederlag at blive skilt.

Andre eksempler fra fortiden hvor manden udsletter kone og børn og sig selv, er det fordi manden har en idé om at de beskytter familien.

Kan huske en ikke helt så gammel sag, hvor det vist var en mand der havde mistet sit job og så en ældre sag hvor en mand voldtog ældre kvinder og slog dem ihjel bagefter, og da han var ved at blive fanget slog han sig selv ihjel og resten af familien. (Den har også været i rejseholdet)
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14587

Re: En ny mordsag med forsvundet lig.

Indlægaf Pjeps » 4. aug 2021, 19:53

Delfin skrev:"Uden at vide det tog beboer billeder af øjeblikket, hvor den drabsdømte præst slettede sine spor ved at brænde en forladt gård ned"

https://sn.dk/Frederikssund/Efter-drabe ... rkkBPcjIl8

Det må også være en mærkelig viden at få bagefter, og de udtaler også: "Man skulle tro, at det var løgn, men vi talte faktisk om, at lige netop det hus var perfekt, hvis man ville skille sig af med hende. Men at finde ud af, at det var dét, der var sket..... det er jo sygt," konstaterer en nabo

Burde han egentlig ikke også dømmes for brandstiftelse :gruble:
0
:ninja:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: En ny mordsag med forsvundet lig.

Indlægaf Zonta » 4. aug 2021, 20:02

Pjeps skrev:
Delfin skrev:"Uden at vide det tog beboer billeder af øjeblikket, hvor den drabsdømte præst slettede sine spor ved at brænde en forladt gård ned"

https://sn.dk/Frederikssund/Efter-drabe ... rkkBPcjIl8

Det må også være en mærkelig viden at få bagefter, og de udtaler også: "Man skulle tro, at det var løgn, men vi talte faktisk om, at lige netop det hus var perfekt, hvis man ville skille sig af med hende. Men at finde ud af, at det var dét, der var sket..... det er jo sygt," konstaterer en nabo

Burde han egentlig ikke også dømmes for brandstiftelse :gruble:

Jeg tror ikke man bruger den type straf i Danmark. Altså hvis du har begået mord og brandstiftelse kan du godt kendes skyldig i begge ting, men man får kun straffen for den mest alvorlige af forbrydelserne. Derfor tror jeg heller ikke det er med i retssagen.
1
J, juli 2018.

Tilbage til "Livets forhold"