Finde meningen igen

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Androkles
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. jan 2020, 22:11
Kort karma: 6
Likede indlæg: 54

Finde meningen igen

Indlægaf Androkles » 16. sep 2020, 08:50

Hvoredan finder man meningen igen? Jeg sidder bare her på mit lejede værelse, jeg har endelig fået førtidspension da jeg endelig er fyldt 40 år så nu er systemet ikke på nakken af mig længere. Jeg stoppede tidligere på året med at drikke efter msnge års misbrug, så nu har jeg lettere alkohol demens, nervebetændelse i fødderne og jeg kan stadig ikke rigtig gå særlig langt. Jeg har ingen venner, min mor og far skar kontakten bort mens jeg drak da jeg stjal fra dem, når jeg var der. Min bror tør jeg slet ikke kontakte på grund af hans to døtre som jeg engang kom til at skremme. så nu sidder jeg bare her unden familie eller venner. Jeg er nu nok lidt skuffet over at livet faktisk ikke er blevet bedre af at jeg stoppede med at drikke, men i det mindste skal jeg ikke længere være i kløerne ppå kommunen da jeg nu er på førtidspension. Jeg kan ikke finde lyset længere.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Finde meningen igen

Indlægaf kidkomb » 16. sep 2020, 08:54

Det er jeg ked af at høre, Androkles.
Jeg synes det er SÅ flot at du kom ud af det misbrug og jeg håber af hele mit hjerte at din familie vil tilgive dig, nu hvor du er ude af dit misbrug!
Mange varme tanker herfra :kram:
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Androkles
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. jan 2020, 22:11
Kort karma: 6
Likede indlæg: 54

Re: Finde meningen igen

Indlægaf Androkles » 16. sep 2020, 09:16

Jeg ved ikke om de vil tilgive mig det kan jeg jo ikke finde ud af når de ikke tager telefonen. De har skåret al kontakt så nu kan jeg slet ikke kontakte dem. SÅ nu ved det ikke at jeg ikke længere drikker med mindre nogen andre har sagt det til dem. Men det tror nok ikke på at det holder så nu er jeg helt alene. Det er en meget ensom om kold tilvælrese alle mine tidligere venner ser jeg jo ikke da de er tilknyttet misbrugsmiljøet, så dem kan jeg ikke se længere da jeg nok selv ville begynde at drikke igen.
0
Androkles
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. jan 2020, 22:11
Kort karma: 6
Likede indlæg: 54

Re: Finde meningen igen

Indlægaf Androkles » 16. sep 2020, 09:16

Jeg er også bange for at få kræft på grund af mit langvarige misbrug
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Finde meningen igen

Indlægaf Stars » 16. sep 2020, 09:21

Det gælder vel om at opbygge et nyt netværk?

Lettere sagt end gjort - men jeg tænker i første omgang noget Kofoed skole eller andet socialt arbejde.
Hvor du kan komme og drikke en kop kaffe, snakke med og måske spille kort med ligesindede og efterhånden opbygge en bekendskabs/ vennekreds.
Måske finde et sted, hvor man også kan lave noget med sine hænder (reparere ting/ male / sy), men det kan måske være lidt svært i disse corona-tider.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2316

Re: Finde meningen igen

Indlægaf Jadajada » 16. sep 2020, 09:23

Jeg synes edderrøvme du er sej!!! Det er flot at du er holdt op.
Har du klaret det helt selv, eller har du fået hjælp?


Ca. hvor i landet er du fra?
0
Androkles
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. jan 2020, 22:11
Kort karma: 6
Likede indlæg: 54

Re: Finde meningen igen

Indlægaf Androkles » 16. sep 2020, 12:24

Jadajada skrev:Jeg synes edderrøvme du er sej!!! Det er flot at du er holdt op.
Har du klaret det helt selv, eller har du fået hjælp?


Ca. hvor i landet er du fra?


Nej jeg var indlagt/i behandling jeg kommer fra storkøbenhavn
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Finde meningen igen

Indlægaf Hunkat » 16. sep 2020, 12:33

Ikke for at blive alt for filosofisk men meningen med livet er jo mange ting. Hvad vil du gerne have skal være meningen med dit liv kan man spørge?

Det lyder som om du længes efter noget socialt og det er også en rigtig fin måde at bruge sin tid på. Som andre siger så findes der helt sikkert netværk som kan være noget for dig. Måske andre ex-alkoholikere, eller blive frivillig i en genbrugsbutik eller noget tredje.

I forhold til sygdom så er du jo stoppet nu og det er alligevel utroligt hvad kroppen selv kan fikse hvis den får ro og tid til det. Giv det lidt tid. Måske kan du blive henvist til noget genoptræning med dine ben/fødder? Der kan du måske også møde andre som du kan træne med og skabe et bånd?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Finde meningen igen

Indlægaf Charly » 16. sep 2020, 12:35

Hvor er det helt fantastisk flotte, at du er stoppet med at drikke!

Mht din familie, kunne du så skrive et brev til dem - måske kontakter de dig ikke, men så har du i hvert faldt gjort alt hvad du kunne.

Jeg tror det nu handler om, at du skal opbygge et nyt netværk, og det er ikke bare sådan lige. Men måske er der nogle foreninger i dit område, du kunne opsøge - eller måske få en besøgsven?
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Finde meningen igen

Indlægaf sigge » 16. sep 2020, 13:14

Jeg vil også sige, at du virkelig sej, at du har bekæmpet dit misbrug. Så jeg håber, du kan finde nogen/noget at stå op til om morgenen.

Måske kunne et af Blå Kors' væresteder være noget for dig for at komme lidt ud og møde nogle nye mennesker.

https://www.blaakors.dk/vores-arbejde/vaeresteder
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Finde meningen igen

Indlægaf Æble » 16. sep 2020, 17:53

Kæmpe stort tillykke med at du er stoppet med at drikke. Det er virkelig sejt og virkelig vigtigt.

Det virker som om at du er lidt forundret over at nu du er stoppet med at drikke at du ikke er blevet lykkelig endnu. Jeg tror du skal vende det lidt om. At stoppe med at drikke er en FORUDSÆTNING for din fremtidige lykke. Det er ikke en garanti. Men hvis du drikker er der omvendt garanti for at du ikke bliver lykkelig.

Du har taget første seje skridt imod lykken. Der er flere skridt, men det du har taget er klart det sværeste. Prøv at forestille dig hvad der er i dit lykkelige liv i fremtiden. Måske er der venner, måske familie, måske løber du maraton, har en hund eller noget helt fjerde. Dernæst skal du lave en plan for hvordan du vil opnå det.

Jeg tror på du kan klare det!
3
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2316

Re: Finde meningen igen

Indlægaf Jadajada » 17. sep 2020, 02:28

Androkles skrev:
Jadajada skrev:Jeg synes edderrøvme du er sej!!! Det er flot at du er holdt op.
Har du klaret det helt selv, eller har du fået hjælp?


Ca. hvor i landet er du fra?


Nej jeg var indlagt/i behandling jeg kommer fra storkøbenhavn



Hvis du har lyst kan jeg komme og hente dig, vi kunne køre et sted hen og gå en tur (så langt som du nu kan) og drikke en kop kaffe sammen?
Jeg kan i dag kl. 10 f.eks.?
13
SugarButt
Indlæg: 280
Tilmeldt: 12. sep 2019, 05:30
Kort karma: 82
Likede indlæg: 1351

Re: Finde meningen igen

Indlægaf SugarButt » 17. sep 2020, 05:48

Hvor er du sej! Det er en stor beslutning du har taget!

Går du til AA-møder? Det kunne være en vej ind til et fællesskab bygget på andre værdier :)
0

Tilbage til "Livets forhold"